Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kupujeme ojetinu: Auto za jeden plat

Máte v kapse o trochu více než 20 tisíc korun, a přesto byste rádi jezdili autem. Možná to zní neuvěřitelně, ale dnes to opravdu není problém. Dokonce je možné si i za tuto minimální částku vybírat, což vypadá lákavě. Zkusili jsme se rozhodnout mezi Škodou Favorit, Renaultem Clio, Peugeotem 205, Citroënem AX a Fiatem Uno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ucetni

Ten b*b asi nezna rozdil mezi hrubou a cistou mzdou

Průměrný hrubý měsíční plat je podle Českého statistického úřadu 23 435 korun. Jaké auto si vyberete? Kdyz si od hrube mzdy 23435 Kc odectete dane, socialni a zdravotni pojisteni, tak mam pocit, ze Vam zustane tak akorat na Skoda 105.. Tyhle experty, co si pletou hrubou a cistou mzdu nemusim

0/0
29.3.2008 20:16

Toom

Kdo se někdy projel ve všech těchto autech

bude mít volbu asi jasnou. Clio 1 generace s trochu lepším motorem. Toto autíčko je přece jenom lepší než Corsa, na kterou ve článku podle mého zapoměli.  Clio nemá v pohodlnosti, jízdních vlastnostech a spotřebě mezi těmito dědoušky konkurenci. Ta začíná až u o deset let mladších aut. Už jsem uvažoval, že toto přece jen letité auto vyměním za něco mladšího, ale zatím v této třídě nebylo za co.

0/0
17.3.2008 17:16

__XXXX___

Re: Kdo se někdy projel ve všech těchto autech

Mám jasno - Favorit 135L !

0/0
18.3.2008 21:10

Fífa

Re: Re: Kdo se někdy projel ve všech těchto autech

..to budou holky koukat.......

0/0
20.3.2008 22:37

Horways

Favorit

Ten růžovej na obrázku by se mi líbil:-P.

0/0
14.3.2008 21:06

?

Kydy

Tohle je fakt úlet: "Pouze při parkování je třeba vynaložit zvýšené úsilí,......." Sám favorita mám a že by šlo řízení ztuha to se fakt říct nedá. Možná by stačilo jen pravidelně mazat vše, co je třeba a autor by nemusel psát, že bez posilovače je to makačka.

P.S. Pane autor, nezdá se vám, že spojkový pedá i páčka ovládající stěrače, světla, jdou ztuha a že by bylo vhodné do nových vozů instalovat jejich posilovače ?

0/0
14.3.2008 10:38

krysolet007

Re: Kydy

Mají na to vliv i hodně čepy (spodní i rejdové) a pneumatiky, mám všecko nové včetně tlumičů a jejich ložisek a točim jednou rukou. Jak jsem psal níž, když auto nevidí 5 roků pořádnou údržbu (v tomto případě podvozku), tak to pak tak vypadá. Navíc se nejedná o žádné extra částky, tlumič přední ATESO (český) 870,- zadní 760,-  všecky čepy dohromady cca 800,- a podobně. A vše si člověk udělá doma sám a líp jak v servisu ;-)

0/0
14.3.2008 12:19

krysolet007

fávo

Tak z těchle možností jedině favorita. Bohužel panuje předsudek že favouš je rezavá popelnice. V mnoha případech tomu tak opravdu je, holt když se se.re na údržbu.... Já mám favo r.v.90. Máme ho v rodině od začátku, má natočenych 60tis km. Dal jsem ho tak do cajku, že by mohla závidět kde jaká rozhrkaná omega. Jezdí nádherně, řízení bez vůle, sedí jak přilepený. Kastle naprosto bez koroze. Nikdy se nestalo aby nedojel, žádné větší poruchy. Několikrát už potupně tahl auta věhlasných značek na laně z Brna až do Břeclavy (omegu, sonátu). Až budu mít prachy (právě jsem dokončil vš), koupím si daleko luxusnější auto, co si budem nalhávat, fávo je dávno za zenitem. Ale rozhodně nebu říkat že favorit nebo felda je šrot a nepatří to na silnice a podobně, jak tady někteří frajeři co neumí ani vyměnit olej psali.  Favu/feldě zdar!  Korozi zmar!  

0/0
14.3.2008 9:03

Re: fávo

souhlas, mám favorita r. v. 92, bohužel má najeto necalých 300 000 km a motor je háji, žere kvanta vody, a opravit se to nedá. Takže se s ním budu muset rozloučit, ale pokud se naskytne někde nějaký zachovalý kousek s max. 100 000 km, tak si ho klidně koupím třeba zítra. Je to spolehlivý auto, nenáročný a je to dříč, když je třeba něco odvézt.

0/0
14.3.2008 10:41

Ludek_II

Re: Re: fávo

Co se tyce drice - to stejne jsem slysel o trabosi - combik pri stavbe domu byl pry k nezaplaceni :-)

0/0
14.3.2008 11:01

krysolet007

Re: Re: fávo

Aspoň ještě poslouží na ND ;-) , ikdyž neni problém na vrakáči sehnat dobrý funkční motor. Ale lepší bude se podivat po stříkačce, to je jasné :-)

0/0
14.3.2008 12:12

WIFI

Re: Re: Re: fávo

Zachovalej motor jen tak neseženeš. Nebot dokud jezdí, tak se ho nezbavují, zbaví se ho pokud ho někde rozsekají nebo se začne sypat, např. motor v háji.

0/0
15.3.2008 19:07

Blue

Re: fávo

No ono jde tak trochu i o to, že je to papírové auto - ona je jedna velká deformační zóna. Já bych se v tom jezdit asi trochu bál.

Souhlasím že jde především o to, jak se o auto člověk stará, o údržbu. Můj táta míval moskviče a jeden opravář nevěřil, že po 15 letech provozu tam má pořád původní prahy v super stavu. A táta se o to auto jen staral ;-)

0/0
14.3.2008 15:52

krysolet007

Re: Re: fávo

To jo, kastle je tak nějak "paprová", ale dá se to vylepšit rozpěrnou tyčí mezi přední tlumiče. Auto na bourání to skutečně neni, a podle toho se musí taky jezdit. Ale když je všecko v pořádku, hlavně podvozek a brzdy, tak je havárka míň pravděpodobná. Ikdyž je tu spousta dalších faktorů...   

0/0
14.3.2008 21:56

Ludek_II

Muj nazor

Pokud chce udelat nejaky tatik radost svemu synkovi a naucit ho zakladni opravy na JEHO /synkove/ aute. Pak bych na miste tatika volil asi ten favorit.Ovsem s tim, ze baby na to synek asi balit nebude:-)

Pokud bych chtel auto na nejake solidnejsi jezdeni, pak bych vzal 1,5-2nasobek mesicniho platu a koupil forda escorta. Nebo - pane autore - neprodal by dedecek tu skodovenku ? ;-)

0/0
14.3.2008 6:44

qwerk

Favorit

Favorit dostal výstuhy do dveří v modelovém roce 1992 jestli si pamatuji dobře? A 548 změn přišlo v roce 1993, stím už souhlasím.

0/0
14.3.2008 5:22

Horways

Wartburg

Já si koupil Wartburg a Trabant v jeden den a stálo mě to 5 000 Kč:-/;-D

0/0
13.3.2008 21:12

Horways

Re: Wartburg

jo a jinak jsou to skvělý autíčka

R^

0/0
13.3.2008 21:12

patolog

volba recenzovanych modelu

je docela jednoduche kritizovat clanek, mne se v ramci zvolenych modelu libil, i kdyz bych urcite alespon zminil jeste  takova vozitka jako Toyota Starlet nebo Ford Fiesta

0/0
13.3.2008 19:19

Fiestak

Re: volba recenzovanych modelu

Já si před rokem ford fiesta koupil a musím konstatovat že na ten věk jsem s ní maximálně spokojen. Zatím jsem neměl jedinou závadu.R^

0/0
13.3.2008 20:21

lukas..q

co to ma byt..

auto je za 20tisic, prumerny HRUBY plat je 23, po zdaneni vam zbyde pff 18? urcite ne 20. (A to nemluvim o tom, že taky každý měsíc něco z platu musíte zaplatit na poplatcích, jídle atd...). Jinak ja bych uvazoval spis tak o aute z 2001+, i tak uz jsou dost stary..

Ale spis uvazuju o uveru a novem auti, je v zaruce, vydrzi dyl, nemusi vas trapit kdo to auto a jak trapil pred vami... I kdyz trosku luxus to je no, ale ja si na to par let klidne vydelavat budu. V kazdem pripade se nedivam na svuj hruby plat, ale na cisty, a odecitam vydaje, coz tady na idnes asi nejak prehledli..

0/0
13.3.2008 18:23

Mick

Re: co to ma byt..

Nebyl bych tak hnidopišský k cenové hranici, samotná veličina hrubý plat je trochu nesmyslná - takový medián by byl mnohem zajímavější, ale samozřejmě politicky mnohem méně "sexy".

Úvěr na auto bych si vzal pouze v případě, že by mi to auto mělo vydělávat nebo bych ho měl na podnikání. V opačném případě je to jedna z nejhorších "investic", kterou můžete udělat. Budete platit úvěr a spousta dalším plateb s autem spojených.  Samozřejmě je to jen můj názor...

0/0
13.3.2008 20:10

PF

Re: Re: co to ma byt..

A jak by sis koupil auto? Za hotový, to je lepší investice? Tak poraď, mudrci!

0/0
13.3.2008 20:58

ehm

Re: Re: Re: co to ma byt..

proto tady máš ten článek ne?

0/0
13.3.2008 21:13

ruleta

Re: Re: Re: Re: co to ma byt..

No to je genialni, koupi si stary krap. Pro pistatele je asi lepsi se zadluzit a koupit si nekonecne bezpecnejsi auto nez nabizene modely v clanku.

0/0
13.3.2008 21:35

PINARD

Nezlobte se,

ale temto autum by mel byt vstup na dalnici zakazan. Kdyz vidim ty blazny predjizdejici ve Favoritu ryslosti 92 km/h dodavku jedouci 90tkou a pletouci se normalnim ridicum do cesty, jde z toho strach.

0/0
13.3.2008 17:28

Dr.Ozd

Re: Nezlobte se,

A když si sám jezdil před pár lety v podobném autě tak sis říkal taky blázen a nenormální řidič?A vůbec jsi nepředjížděl?Takoví jsou nejlepší,jezdí ve Fáčku nebo Feldě,pak přesednou do něčeho živějšího a hned druhý den jsou ti co ještě nepřesedli blázni,kterým by měli zakázat vjezd na dálnici.

0/0
13.3.2008 18:40

cptpravos

Re: Re: Nezlobte se,

apsolutní souhlas s Dr.Ozd.

Hnidopich sotva si koupí na úvěr neco lepšího už by druhým něco zakazoval!

Rv

0/0
13.3.2008 20:46

lukas.q

Re:

no ono jde právě o těch "pár" let, Fabie za 15let asi taky nebudou vypadat moc vábně, ale určitě líp, než Felda, a ta zas líp než  Favorit. Myslím, že takhle to chtěl naznačit a s tim souhlasim..

0/0
14.3.2008 10:50

Picolik

Re: Nezlobte se,

No to bude špíš řidičem ne? Já jsem normálně Favoritrm po dálnici jezdil 120 ale jel i 140. Prodal jsem ho protože jsem potřeboval větší kufr. Teď mám felicii combi a nevidím problém...

0/0
14.3.2008 13:56

arid

Re: Nezlobte se,

á, další s mindrákem. Fávo kery jede 90 néni. sám jezdím po dálnici 140 se svou š120. se seriovym neupravenym motorem. V[>-]

0/0
14.3.2008 15:57

rebbe

Obutí je v Česku neuvěřitelně drahé

podívejte se v Německu, tam dostanete nové gumy na menší vozy jako Oktávku nebo Felicii za pakatel!

0/0
13.3.2008 17:23

Todd Berrtuzzi

A to se vyplatí !!!

;-D;-D;-D;-D

0/0
13.3.2008 17:13

Horways

Cha

já našel v bazaru Favorit za 100 000

0/0
13.3.2008 17:12

Todd Berrtuzzi

Re: Cha

Pozlacenej ? 8-o

0/0
13.3.2008 17:13

lukas.q

Re: Cha

v bazaru se kolikrat najdou veci ;-D a nejen drahé, jenže ty levné jsou samozřejmě hned pryč...:-/

0/0
13.3.2008 18:24

Horways

Re: Cha

tak sem teď našel Feldu za 749 900 na sauto:http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6224629

0/0
14.3.2008 21:10

Horways

Re: Re: Cha

skvělá výbava co?;-D

0/0
14.3.2008 21:10

Horways

Re: Re: Cha

řek bych že se překlikli :-Pasi to mělo bejt 49 900 jinak to neni možný:-/

0/0
14.3.2008 21:11

Mia

Raději šetřete jinak mnoho potu z tváře setřete :)

PEUGEOT 205 1,4l má strýc (důchodce) už asi 5 let a jak je uvedeno v článku-za peníze co za tu dobu do oprav vrazil by měl už něco mnohem lepšího možná i zánovního. Jednou jsem měla to "štěstí" to řídit osobně a bylo to utrpení-na dlažbě jsem jen čekala kdy se to rozpadne. Jako nouzovka pro mobilitu důchodců snad ano, ale jinak tak stará auta nekupujte-když se něco semele, jste v takovém autě první na ráně a co by např. v Mondeu mého přítele :) odneslo jen auto, v něčem jako 205 a spol. byste nemuseli rozchodit ;) a hlavně holkyyy pomlátí se vám v tom nákup!! :D

0/0
13.3.2008 16:25

Horways

Proč

tam nedali VW Passat?

0/0
13.3.2008 16:25

Horways

Re: Proč

ku*va žádněj nas*anej diskutér to je v p*deli;-D:-/

0/0
14.3.2008 21:12

FABIA HTP

JEDINĚ FABIA HTP

JEDINĚ FABIA HTP

0/0
13.3.2008 15:12

Pepa

Re: JEDINĚ FABIA HTP

Jo, HTP je prima. Mám to tak rád, že jich mám v autě hned několik (na válce 2, na kubaturu skoro 3 a na výkon tak 4).

0/0
13.3.2008 15:34

Kuzma

Re: Re: JEDINĚ FABIA HTP

Nápodobně ;-D

Nicméně v opravdovém HTP jsem jednou jel (Cordoba, 12v) a musím říct, že to nebylo tak hrozný, jak jsem čekal. Bylo to zpřevodovaný do síly (na dálnici to moc nejelo), takže na popojíždění do města to bylo celkem slušný. Horší je, že podobnou zkušenost jsem měl s Octavií 1.6i (75kW) - v podstatě to samé. I když jsem podřadil o dva stupně a plyn jsem dal až na podlahu, prakticky nic se nedělo. Na dálnici to na nejvyšší stupěň točilo prakticky 2x tolik otáček, než moje auto :-(.

0/0
13.3.2008 15:38

Mak1

Re: Re: Re: JEDINĚ FABIA HTP

a nemáš náhodou ropáka ???;-D

0/0
13.3.2008 15:49

Kuzma

Re: Re: Re: Re: JEDINĚ FABIA HTP

Míval jsem. Teď mám V6 benzín. Pro obě auta platí, že při stejné rychlosti na nejvyšší stupeň točí cca 2x méně, než O1 1.6i (natož HTP) :-).

0/0
13.3.2008 15:55

Leo

Re: Re: Re: Re: Re: JEDINĚ FABIA HTP

No ono to ani jinak nejde, kdyz ten diesel ma ject 215 pri ani ne 4000 ot (dle vyrobce), tak kolik asi musi tocit pri 130ti. To same s tim V6 benzinem - pokud ma pri rozumnych otackach ject 250, tak je jasne, ze pri 130 tak moc tocit nemuze. Pokud nejakej maloobjemovej ctyrval ma maximalku 160, muze pri 130 tocit 5000. A je to pro nej tak tak maximalni rychlost, pri ktere posadce s kvikotu vytoceneho motoru nepraskne hlava.

Staci se kouknout na toto: http://leoncupra.webpark.cz/speed.JPG

Je to 1.9 TDI (Chip ze 150k na 186k), Pri tachometrovejch cca 245km/h toci necelych 4500ot/min. Predpokladam, ze tachometr promeruje podobne, jako otackomer. Takze lze lehce verit tomu, ze 1.6i, nebo dokonce 1.2HTP toci pri 130ti 2x tolik :-)

0/0
13.3.2008 16:20

Martin

Re: Re: Re: JEDINĚ FABIA HTP

to je pěkný blábol o té 1,6. neměl jsi náhodou zatáhlou ruční brzdu ? ;-D 

0/0
15.3.2008 0:44

AntiVW

Re: JEDINĚ FABIA HTP

vždycky, když slyšim ten motor, tak mám pocit, že jede polskej fiat:-©

0/0
13.3.2008 17:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.