Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smera Lumeneo: motorkoauto, které ujede za 20 korun sto kilometrů

Auto úzké jako motorka. Nabijete ho v garáži přes noc ze zásuvky a ráno vyrazíte do práce a dítě vysadíte cestou ve školce, cesta tam a zpátky vás vyjde na necelých dvacet korun. I taková auta lze spatřit na výstavě v Ženevě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Horways

To

by mělo stát asi tak 90 000 v základní výbavě a vrchol nabídky by bylo 120 000R^

0/0
16.3.2008 21:05

Arte

Stabilita

Jak to projizdi zatacky?

Pri rozvoru na fotce bud krokem, nebo to musi mit nejaky naklapeci system.

Arte

0/0
16.3.2008 21:03

Michal

Re: Stabilita

Podivej se na piaggio MP3. Rekl bych, ze inspirace bude tam ;-)

0/0
16.3.2008 23:13

walter2000

A proč ne auto na stlačený vzduch?

Dnešní technologie umožňují vyrobit auto na stlačený vzduch s dojezdem 200 - 300 km. Stačí kompresor na elektriku doma a jezdílo by se skoro zadarmo. S tím ovšem nemohou souhlasit Bursíkovci, protože by bylo pro ropné krizi a nemohli by oblbovat masy svými rádobyekologickými kecy.

Tak se budou raděšji vymýšlet palivové články, různé exotické akumulátory el. proudu. Prostě proč jendoduše, když to jde složitě? Vyplývá z toho, ze ekoterosisté prosazují zásadně co nejsložitější, nejdražší a pro přírodu nejméně výhodné řešení.;-(

0/0
16.3.2008 19:48

Vít

Re: A proč ne auto na stlačený vzduch?

Než tady začneš plácat nesmysly, zkus si trochu zagooglit. Stlačený vzduch zkouší kdekdo, ale efektivita zatím nedostačuje. Dojezd, zamrzání, bezpečnost atd.

P.S. Ekoteroristy taky nemám rád ;-D

0/0
16.3.2008 22:02

NoName1978

Re: A proč ne auto na stlačený vzduch?

Tak auta na slacenej vzduch se uz zkousej, ale zatim to neni zadna slava. A sou to auta/neauta. Musi byt extremne lehka a i tak dojedou par kolometru.

0/0
16.3.2008 22:53

Trpajzlik

je mi to sympatický

když neprší tak do města jedině na skůtru. Nejrychleší, nejpohodlnější a nejlevnější způsob. Auto jen na zimu a na cesty mimo město.

0/0
16.3.2008 15:34

Pan L

Cena

není v zájmu ropných kartelů aby se jezdilo za 20 kaček a hlavně elektromobilem. Prostě není a přes to vlak nejede. Tohle se nikdy do výroby neprosadí, takže dream on :-©

0/0
16.3.2008 14:02

tmf

auto bez spalin

???

a neodsmrdí si to náhodou při výrobě té  elektřiny? A akumulátorů a jejich likvidaci?

No stát do 100 000 dalo by se uvažovat, za 500 000 Rv

0/0
16.3.2008 13:40

xrocky

Re: auto bez spalin

Pokud se ta "elektřina" vyrobí v jaderné elektrárně (a doufejme že v budoucnosti v termojaderné elektrárně), tak opravdu nesmrdí....

0/0
16.3.2008 20:46

tmf

Re: Re: auto bez spalin

a ten zbytek?

I když ani výroba a doprava toho jádra není moc ekologická

0/0
18.3.2008 22:14

chicocheco

Už se těším....

... až to za 2 roky začnu dovážet z Německa za poloviční cenu ;-)

0/0
16.3.2008 11:45

Michal

Re: Už se těším....

a ja z ciny za dve misky rize ;-)

0/0
16.3.2008 23:15

christi

Hm

...myslim,ze kdyz se budu chtit zabit,tak se to da udelat i levneji,nez v nakupni tasce za pul milionu.Taky by me zajimalo,kam bych si pripadne dala deti a nakupy ;-(

0/0
16.3.2008 6:26

John.Major

Re: Hm

Umíš číst? Je tam snad napsáno, že je to rodinné vozidlo? Že ty jsi blondýna?

0/0
16.3.2008 16:21

kolemjdoucí

Re: Re: Hm

třeba je jenom blbá...;-)

0/0
16.3.2008 18:50

Horways

Re: Re: Re: Hm

Třeba obojí :Blbá blondýna:-P

0/0
16.3.2008 21:02

christi

Re: Re: Hm

U trabanta to taky nebylo napsany a kolik se jich v tom vozilo ;-D Ne blondyna bruneta :-P

0/0
16.3.2008 22:12

noname

šel bych do toho

já bych do toho klidně šel, respektive do toho klidně půjdu. Za ten komfort při parkování to stojí, náklady jsou samozřejmě velké, ale to ten smart stál tuším více, za výhodu se dají považovat i marketingové výhody - tohle auto bude při své malosti nepřehlédnutelné, a tedy krásný "držák" na reklamu. A předpokládám, že to budu moci koupit třeba v té anglii, abych to měl o těch pár tisíc Euro levnější, takže to tak strašný nebude.

Navíc myslím, že někdy od roku 2010 až bude hotová velká část obchvatu v Praze taky zavedou nějaké výhody pro "zelené" řidiče.

0/0
15.3.2008 23:37

Ondras

Re: šel bych do toho

Hlavne aby te neprehledl ridic kamionu :-P Z toho bych mel docela strach.

0/0
16.3.2008 21:59

Todd Berrtuzzi

Hezke motokolo

pro homosexuály  :-P

0/0
15.3.2008 21:30

Muf007

Re: Hezke motokolo

nás už NEPŘEKVAPÍŠ Rv

0/0
16.3.2008 9:45

Trpajzlik

Re: Hezke motokolo

blbeček, co dodat

0/0
16.3.2008 15:30

John.Major

Re: Hezke motokolo

Už máš objednáno?

0/0
16.3.2008 16:19

Magorson Obecný

Re: Hezke motokolo

to aby sis ho koupil:-P

0/0
16.3.2008 21:03

Pavel

Pekne, ale...

Ja osobne vidim v tomto a podobnych vozitkach jiny problem. Mozna mam prehnany pud sebezachovy, ale vyrazit v tomhle pidivozitku mezi tu bandu arogantnich frajeru v SUV, 25 let starych sedmickovych BMW, neustale spechajicich ridicu po strechu nalozenych dodavek a dalsich individui, tak nevidim svoji zivotni drahu prilis dlouhou... Ano, v samotnem centru mesta to neni takova tragedie, ale mimo tu nevelkou zonu mi to prijde jako sebevrazda. Stejna uroven (dobre, trochu lepsi uroven) bezpecnosti jako motorka, ale na rozdil od ni spousta nevyhod (nizky vykon, nizsi manevrovatelnost atp)...

0/0
15.3.2008 20:39

czechian

Re: Pekne, ale...

Když se bojíš, tak si pořiď sklápěč Tatra T815. ;-D

0/0
16.3.2008 0:28

chicocheco

Re: Re: Pekne, ale...

S tím tu dvacku projedeš ne při prvním kilometru, ale už při startování :-/

0/0
16.3.2008 11:43

Klimoš

Re: Re: Pekne, ale...

Mnohem bezpečnější je nákladní auto Caterpillar 789, který váží prázdný 112 tun a uveze 180 tun. Pneumatiky mají průměr asi 290cm.

0/0
16.3.2008 19:47

Horways

Re: Re: Re: Pekne, ale...

prosil bych fotky a podrobější technický údaje,rozměry atd.díky

0/0
16.3.2008 21:09

Magor Milda

Samozřejmě to není lidové vozítko, ale myšlenka je dobrá

některý z našich výrobců automobilů by zde mohl navázat. Ty akumulátory jsou stejně zbytečné, jako stovka za 8 vteřin.

Ale takováhle nákupní taška, přibližovadlo do práce a zpět by vystačilo se čtyřtaktním dvouválcem kolem 400 CCM a spotřebu by bylo možno stlačit pod 3 litry na stovku, je to docela aerodynamické ve srovnání s motocyklem, z kterého pořád něco trčí. Hlavně ale do toho neprší, takže i v zimě lze takovým vozidlem spolehlivě jezdit.

U nás je to problém ceny, za nějakých 150 tisíc je naděje na odbyt, více sotva. Ani by nebylo nutné. moc vyvíjet, na nějaký quad dát pořádné řízení a zastřešení a hlavně bezpečnost, ABS a airbagy.

0/0
15.3.2008 19:46

Lool

JJ

Když sleduju, kolik aut veze víc než dva lidi, tak v tomto autíčku vidím budoucnost. Jak se srazí cena, bude to bomba.

0/0
15.3.2008 15:24

Bochi1

Re: JJ

Klidně bych si, kromě nějaké finanční podpory státu při nákupu, dovedl představit i podporu ve formě speciálních užších pruhů výhradně pro elektromobily (jakousi obdobu amerických carpools) na nejvíce frekventovaných tazích měst. Mohla by to být slušná motivace pro lidi si něco podobného pořídit.

0/0
15.3.2008 16:15

Lamak

Re: Re: JJ

Idea by to byla pekna, ovsem v nasi republice plne bezohlednych ridicu je to trochu utopie. Pruh by zabrali spechajici a nervozni ridici, motorkari, taxikari a podobna havet a eko-vozitka by se stejne plahocila ve smradu mezi nima. Sance by byla v pripade ze by to dostalo hodne urvanej klakson ;-)

0/0
17.3.2008 6:25

blokař

Za opicema

U nás jsme, co se týká možností provozu elektroaut více jak 100 let za opicema. Hlavně, že máme přebujelý aparát a k ničemu.

0/0
15.3.2008 14:29

Joj

prý levný provoz

Tak nevim u auta za 500 000 uz spotřebu většinou neřešim.

0/0
15.3.2008 13:44

Racky

Re: prý levný provoz

Taky si myslim, že kdo má pul melounu na auto nepotřebuje jezdit za 20kč na 100km. Sice je to krásný ekologický projekt a děsně s emi líbí, ale po přečtení pořizovací ceny mi bylo jasné, že se to nikdy nikde ve velkém neuchytí v běžném provozu. Kdyby to stálo do 100 000, tak klidně..

0/0
15.3.2008 17:42

Bochi1

Re: Re: prý levný provoz

"kdo má pul melounu na auto nepotřebuje jezdit za 20kč na 100km"

No to je mi ale logika. Pokud by to auto ušetřilo majiteli za svou životnost 100-200 tisíc na prvoznch nákladech (což je podle mě celkem realistický odhad), pak by to byla určitě příjemná motivace i pro "majitele půlmelounu".

To je jako bych řekl: "Ten, kdo má plat 15000 nepotřebuje chodit do hypermarketu kvůli 5% slevě na zboží." Proč neušetřit, když je ta možnost?

0/0
15.3.2008 19:09

christi

Re: Re: Re: prý levný provoz

Usetrim dve ste tisic a necham se v tyhle tasce na nakup zabit,od nejakyho inteligenta s nakladakem,za to mi tech dve ste tacu fakt stoji 8-o

0/0
16.3.2008 6:21

Pavel Klíma

Čisté autíčko.

Oni si ti naši "ekologové" raději přidají na tučné výplaty a o životním prostředí budou jenom žvanit !;-O

0/0
15.3.2008 13:18

Mirek

Myslim ze za 10 TEUR bych o tom uvazoval.

U nas ve meste je parkovani hotova tragedie, takze uz ted uvazuji o smartu.

Taky jsem se mu na zacatku posmival, ale uprimne, cim jsem starsi, tak tim jezdim mene "dalky". Na dovolenou letim a v letovisku si pujcim jake auto zrovna potrebuju, takze jsem presel z BMW 5 na Golfa a ted mozna pujdu do Smartu. Manzelka ma doma Turana a stejne s nim taky nejezdi. Myslim ze takovahla vecicka by se mi fakt libila. Skoda ze na to neni podpora jako ve francii R^

0/0
15.3.2008 8:04

Klaus

Re: Myslim ze za 10 TEUR bych o tom uvazoval.

Vo.le, když lítáš letadlem do letoviska, na co potřebuješ podporu? ;-D

0/0
15.3.2008 8:11

s

Re: Re: Myslim ze za 10 TEUR bych o tom uvazoval.

R1 picovoeR^

0/0
15.3.2008 10:12

jyryj

Re: Myslim ze za 10 TEUR bych o tom uvazoval.

To je fakt dobrej napad, jaxe zbavit stary. Posadit ji do Smarta nebo tohodle.

0/0
15.3.2008 11:01

Pavel Klíma

Re: Re: Myslim ze za 10 TEUR bych o tom uvazoval.

jaxe ????

0/0
15.3.2008 13:19

lempl007

Pěkné vozítko.

Škoda,že jsou takové vozítka hrozně drahé a když ne vozítka ,tak baterky.;-DJakýkoliv skútřik stačí do města.Jasně ,že když někdo hodně a daleko cestuje ,tak si pořídí pořádny stroj a ne autíčko na baterky.;-DAle rád vidím ,že i vyloženě městská doprava se modernizuje.R^

0/0
15.3.2008 2:29

Václav Pružinskij odr.1941 Klaus

no ale co když pojede člověk dál jak 75 km ?

to aby si stejně ještě koupil auto :-/

0/0
15.3.2008 0:51

Bochi

Re: no ale co když pojede člověk dál jak 75 km ?

Málokdo to má do práce dále. A když už, můžete dobít i tam na cestu zpět. Dojezd 150 km považuji za celkem slušný. Překvapuje mě i solidní výkon 2x20 hp, na tak malé a lehké vozítko skoro zbytečně moc. Ale každopádně hezké přibližovadlo, jen by mělo stát tako okolo 5000 euro, pak by se dalo označit za běžně dostupné a mohli bysme počítat s nějakým masivnějším rozšířením.

0/0
15.3.2008 4:24

Lamak

Re: Re: no ale co když pojede člověk dál jak 75 km ?

To by ho ale meli francouzi zadarmo ;-D Myslim ze adekvatni cena k tomuhle vytvoru by byla tak tech 10K mozna trosku min. Francouze by tak prisel se slevou od statu na 5K a to verim, ze uz by to tam koupil kde kdo. Hlavne kdyz by to bylo tak za necely 2 platy, ze.

0/0
17.3.2008 6:32

Message

Auto za půl milionu?

Za půl milionu si koupím auto i motorku...

0,7 eura navíc nejsou celkové náklady na kilometr, ale jen část variabilních.

0/0
15.3.2008 0:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.