Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První jízda: Z Citroënu C5 je konečně elegantní auto

Nebaví vás manažersky strohý Volskwagen Passat a sportovně pojatý Ford Mondeo nepůsobí dostatečně reprezentativně? Pak si do léta počkejte na nový Citroën C5.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

miro

elegantné auto

Vaša diskusia je zbytočne emotívna, po elegantnej C-4, je to ďaľší elegantný model.Podľa mňa vo svojej triede momentálne najkrajší.A plne súhlasím s názorom v článku, že týmto modelom C-5 ( a podľa mňa aj s C-4 ) sú dizajnéri citroenu o niekoľko úrovní vyššie oproti iným značkám!

0/0
23.3.2008 8:23

vencacap

Francouz nebo Nemec

Jenom chci tady rict, ze mam jak Francouze Peugeot 406(r.v. 2002) tak i Audi A4 (1998) a muzu rict, ze jsem s obema maximalne spakojeny. Peugeot ma najeto 175tis km a menil nsem tam jenom zadni stabilizacní tycky a jeden silemblok pod pod motorem + oleje, remeny a bezne veci.

0/0
22.3.2008 9:55

Lasy

co to tady sakra meleš, ty vořechu?

už jen nadpis článku hovoří v neprospěch autorovi inteligence nebo přinejmenším představivosti a estetického cítění . . . C5 je jedno z nejelegantnějších aut vůbec už dávno . . . ;-O

0/0
17.3.2008 23:28

v

Re: co to tady sakra meleš, ty vořechu?

současná C5 je elegantní ? současná C5 je jedno z nejelegantnějších aut vůbec ? ještě štěstí, že má každej člověk jinej vkus...

0/0
17.3.2008 23:38

Andee

Re: co to tady sakra meleš, ty vořechu?

Nezlob se na mě, ale co se týče exteriéru, tak eleganci si představuju poněkud jinak. A interiér ve stylu poloviny 90. let mě taky nijak neuchvátil... Rv

0/0
18.3.2008 9:28

Horways

Re: Re: co to tady sakra meleš, ty vořechu?

di do p*dele

0/0
18.3.2008 16:57

Plivníček

Re: co to tady sakra meleš, ty vořechu?

no tak tehlenc ten nowej je elegantní ale ty star určirtě ne

0/0
18.3.2008 16:55

Plivníček

Re: Re: co to tady sakra meleš, ty vořechu?

*starý

0/0
18.3.2008 16:55

X

Základní cena...

... pohých 594 900 Kč? A to si lidi budou kupovat ještě Octavie? Tohle auto vypadá suprově zvednku i zevnitř R^

0/0
17.3.2008 22:08

martin

žádná sláva

Já bych z toho C5 tak nejásal. Hlavně nabídka motorů a převodovek je v porovnání s konkurencí omezená. Úplně chybí silnější zážehový motor. Design auta je zvláštně bachratý, působí divně. Například nové Mondeo působí výrazně lepším dojmem.

0/0
17.3.2008 21:07

anawarr

Re: žádná sláva

a co ti táta koupil za káru hochu?

0/0
17.3.2008 21:38

henlein

Re: Re: žádná sláva

Slintej nad citronem...my ostatni si koupime kvalitni vuz. Ze jaky ? Ale hochu - proste vse ostatni nez je Citroooon :-) /ok ok - jeste Trabi/ :-P

0/0
18.3.2008 23:27

Pete

Re: žádná sláva

2,7 HDi je málo?

0/0
18.3.2008 12:26

Homer1

Re: Re: žádná sláva

vzhledem k velikosti jeho pinďoura by potřeboval v nabídce tak odhadem 12 cylinder 6 litre superTDI - nebo tak něco...:-)

0/0
18.3.2008 12:59

blbeczech

Re: žádná sláva

Tak 4 vznětové motory si myslím že je tak akorát, ale s temi zážehovými máš pravdu. Chybí tam určitě 3.0 V6(v předchozích normálně byl), a jestli bylo něco mezi tím 2.0 a 3.0 to si nevzpomínám.  Ale jestli to náhodou není chyba autora článku, třeba to tu není uvedeno vše.(zjistit si ty motorizace nemohu mám omezený net).A docela škoda že u toho 2.7 HDi neni nabídka manuálu. Jinak se mi ten citrón moc líbí a tebou zmiňované mondeo je moc moc pěkná kára(jedině kombi, sedany nemusím), ale ještě jsem s tím nejel.

0/0
18.3.2008 13:37

ak1975

kterej b.l.b.

Kdo napsal tak zavádějící titulek?  Viděl snad někdo neelegantního Citroena???

0/0
17.3.2008 20:57

Andee

Re: kterej b.l.b.

Ano, současná "otylá" C5 je všechno, ale elegantní ne. Obzvlášť kombík...

0/0
18.3.2008 9:28

Pete

Re: Re: kterej b.l.b.

Mně se líbí moc.

0/0
18.3.2008 12:27

WarCZ

Hydro

VVV Kdo se nesvezl v hydroactive a nezkusil s tim řiznout zatačku nechape :o)

0/0
17.3.2008 20:17

Jenda

Re: Hydro

A kdo to zkusil, tak už se s námi o ten zážitek z následného výletu do protisměru nebo rovnou mimo vozovku možná už ani nepodělí :-(Rv

0/0
3.4.2008 17:41

Václav Pružinskij odr.1941 Klaus

krásné auto,to bude radost řídit

:-) ještě ale musím trošku našetřit ;-(VR^

0/0
17.3.2008 19:51

siki

povedene

fakt nadherne autoR^,v te cerne vice vyniknou chromove doplnky.hned bych ho bral

0/0
17.3.2008 18:27

Petr

parádní kára

moc se mi líbí, bral bych všema desetiR^

0/0
17.3.2008 18:04

Horways

C5

Mě se to líbí a komu ne ať sem neblije ty svý bláboly:-P.

0/0
17.3.2008 15:27

Huh

nejsou jen německá auta na světě

Kdy už se konečně probudí ty hlupci věčně opěvující koncern VW, Audi a když už nevědí kudy kam, tak japonce ?

Ten Citroen je moc pěknej a vůbec bych se ho nebál stejně jako Fordu Mondeo (nádherné auto). Vždyť s těmi Superby a Passaty jste v servisu imrvére, jenom si pořád namlouváte, že to je normální a že s jinou značkou byste na tom byli ještě hůř.

Na trhu je fůra aut z této kategorie a jen hlupák se nechá ovlivnit idiotskými řečmi na dikuzích idnesu ;-D Ve Francii asi jezdí jeden idiot vedle druhého, v Itálii rovněž, v Americe je to pravděpodobně jedna velká banda idiotů ve Fordech, jen v ČR mají svoje nejlepší a nepřekonatelné Superby, Oktávky a Fabie ;-D Je s váma sranda.

0/0
17.3.2008 14:14

Futaba

Re: nejsou jen německá auta na světě

V tom případě je i Německo jen banda idiotů.

Už 6 let mám Sharana (prosinec 2001, najeto 165 tis. km) a kromě pravidelných kontrol a výměn oleje jsem byl v servisu jen jednou. A to v cca 120 tis.km na výměně váhy vzduchu.

To bys s autem od žabožroutů nezažil ;-)

0/0
17.3.2008 15:31

Huh

Re: Re: nejsou jen německá auta na světě

No, hochu v Německu mají i jiné značky, jako třeba Opel, Mercedes, BMW, Porsche a samozřejmě VW a Audi a jsou to jejich značky a mají už tak slušnej výběr!

Takže Němci jezdí hlavně v tom, na co mají (a že na to mají) a nediskutují trapně o tom, jestli je VW Passat auto pro bohy .... 

0/0
17.3.2008 15:43

rudastraka

Re: Re: Re: nejsou jen německá auta na světě

nevim proc tady kvikas. to auto neni nicim vyjimecne. dyzajn na urovni doby, motory nic moc a ani ta recenze nedopadla  moc dobre. je to jen dalsi auto v rade. hlavne to tolik neprozivej

0/0
17.3.2008 15:54

Huh

Re: Re: Re: Re: nejsou jen německá auta na světě

Píšu snad, že je něčím vyjímečný ? Pokud je pro tebe subjektivní recenze jako měřítko kvality, tak máš jistě jednoduchej život ;-D

0/0
17.3.2008 15:57

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: nejsou jen německá auta na světě

jo , vetsina lidi ma zivot urcite mnohem komlikovanejsi nez ja :-)

0/0
17.3.2008 18:51

karamba

Re: Re: nejsou jen německá auta na světě

 o vidis , a tebe toho Sharana postavili portugalci (Y) btw. majitel UŽ tretieho Peugeota R^ a aj bez vymeny vahy .Presne ako pises , to s francuzom nezazijem;-D

0/0
17.3.2008 23:15

michal

Re: Re: nejsou jen německá auta na světě

Moje osobni zkusenost je asi takova: Mam renault safrane, ktery byl v servisu jen na dolevani, vyfuk, brzdy a podobne a jednou na vymene brzdoveho valce - a to je auto z roku 93 (ted najeto 250000)! Nastesti ho mam doted, protoze jako jeho nastupce jsem si koupil vw pasat. Od koupe v nem jednou praskla kladka rozvodoveho remenu, podruhe zdvihatko ventilu, takze se pak menil celej motor, protoze to odnesla vacka, valec a oblozeni valcu a momentalne tam netesni hlava valcu... tak nevim, ale uz mne kolikrat i prekvapi, kdyz vidim vw, ktery jezdi. A to jsem jeste ani nezminil podvozek. Ten v renaultu je puvodni, ten v passatu bude mit za chvili v haji predni ramena...

0/0
18.3.2008 10:52

Martin

Re: nejsou jen německá auta na světě

Jsi prodejce francouzkých vozů nebo fordů, že je tu tak opěvuješ ? já osobně jezdím vozy Škoda již mnoho let, a nějak jsem si vysoké poruchovosti nevšimnul. do servisu jezdím jen na běžné předepsané úkony. ;-D Hochu, jsi trochu mimo. 

0/0
17.3.2008 16:24

czechian

Re: nejsou jen německá auta na světě

Tak podle TÜV Reportu jsou nové Laguny na chvostu (113. místo), C5 je na tom o poznání lépe (89. místo). Mondeo, Passat a Superb jsou na tom zhruba stejně (64.-68. místo). Nejlepší výsledek Renaultu (Scénic) je ve statistice jen o několik míst výše, než nejhorší Škodovky (Superb). Takže německá auta + Ford jsou opravdu o poznání spolehlivější, než francouzi, především pak Reanulty. A statistice TÜV je o hodně důvěryhodnější, než tvoje doměnky. Rv

0/0
17.3.2008 17:47

Andee

Re: Re: nejsou jen německá auta na světě

Až na to, že statistika TUV a spolehlivost mají pramálo společného ;-D

0/0
17.3.2008 18:04

Andee

Re: Re: nejsou jen německá auta na světě

Asi nejvyšší vypovídací hodnotu má statistika pojišťovny ojetin. U vozů 3-9 let stáří je následující pořadí: 1. Mazda - 8.04%, 2. Honda - 8.90%, 3. Toyota - 15.78%, 4. Mitsubishi - 17.04%, 5. Kia - 17.39%, 6. Subaru - 18.46%, 7. Nissan - 18.86%, 8. Lexus - 20.05%, 9. Mini - 21.90%, 10. Citroen - 25.98%, 11. Daewoo - 26.30%, 12. Hyundai - 26.36%, 13. Peugeot - 26.59%, 14. Ford - 26.76%, 15. Suzuki - 27.20%, 16. Porsche - 27.48%, 17. Fiat - 28.49%, 18. BMW - 28.64%, 19. Vauxhall - 28.77%, 20. Mercedes - 29.90%, 21. Rover - 30.12%, 22. Volvo - 31.28%, 23. Volkswagen - 31.44%, 24. Jaguar - 32.05%, 25. Skoda - 32.12%, 26. Chrysler - 34.90%, 27. Audi - 36.74%, 28. Seat - 36.87%, 29. Renault - 36.87%, 30. Alfa Romeo - 39.13%, 31. Saab - 41.59%, 32. Land Rover - 44.21%, 33. Jeep - 46.36%.

0/0
17.3.2008 18:14

rudastraka

Re: Re: Re: nejsou jen německá auta na světě

co to je pojistovna ojetin a jakou souvislost to ma se spolehlivosti??

0/0
17.3.2008 18:54

Andee

Re: Re: Re: Re: nejsou jen německá auta na světě

Je to pojišťovna, která pojišťuje nákup ojetiny ve 3-9 letech stáří a z pojistky pak platí opravy závad, které se na autě vyskytnou. Každoročně sestavuje tabulku značek podle spolehlivosti. Z dostupných statistik mi tahle přijde jako nejlépe vypovídající o kvalitě. A z vlastní zkušenosti se třemi značkami aut (Honda, Fiat, Škoda) můžu říct, že mi ta tabulka sedí. Honda z hlediska kvality absolutní špička, Fiat takovej průměr za dobrý peníze, Škodovka nic moc...

0/0
17.3.2008 20:10

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: nejsou jen německá auta na světě

zajimavy. vo tom sem jeste neslysel, nejaky kontakt?? ta pojistka musi bejt pekne mastna. neni pak levnejsi koupit novy auto v zaruce??? zohlednuje ta pojistka najety km na aute a jako to zjisti?? zohlednuje taky pocet jezdenych km?? je takova pojistka taky u nas?? kolik ma v prumeru najeta 5-ti leta skodofka, kolik honda, kolik fiat??

0/0
17.3.2008 21:16

Andee

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejsou jen německá auta na světě

Dělá to pojišťovna DIRECT, předpokládám, že je to mateřská společnost i toho "našeho" Directu. Víc o tom najdeš třeba tady: http://paultan.org/archives/2007/01/31/warranty-direct-reliability-league-table-2007/

V ceně pojistky se určitě množství najetých km promítne, zda to nějakým způsobem ovlivňuje i výpočty pro tuhle tabulku, to fakt nevím. Všude píší, že je to procento závad (počet závad na 100 pojištěných vozů), ale popis přesné metodiky výpočtu jsem nikde nenašel. Zohlednění kilometrů by určitě statistice dalo ještě větší váhu, ale u ojetiny člověk nikdy neví, kolik má najeto, a to často i v případě, že je k dispozici sevisní knížka... tomu se dá věřit snad akorát v Německu, pokud není překupníkem Turek, Polák apod.

0/0
18.3.2008 9:24

Frank

Re: nejsou jen německá auta na světě

Koupil jsem nového Superba v r.2005. Kromě výměny oleje ani jedna porucha. Sranda je s tebou, protože moc mudruješ a neumíš gramatiku. Pokud ovšem víš, co to je, troubo.

0/0
17.3.2008 22:16

Kopi

Re: Re: nejsou jen německá auta na světě

Ó, jak jsi mocný. O gramatiku tady nejde, ty trotle. Nejspíš jsi potrefená husa se Superbem r.v.2005, co ? Pak se ozvi, až bude starší než 2,25 roku, jak často navštěvuješ servis ;-D

0/0
17.3.2008 23:37

charlie

Re: Re: nejsou jen německá auta na světě

Superb je úplně normální auto s otřesným designem ,má hrozný sedačky a chvilkama mi připadá,že tam němci zapoměli namontovat pružiny.A spolehlivost asi nic moc a  životnost dílů naprosto katastrofální.Kamarád z firmy nacpal navíc mimo běžné údržby  do superblba za 120000 najetých kilometrů asi 110000,- kč  do oprav a výměný opotřebených dílů jako náprava ložiska, motor a podobně ale zdá se mu to normální,tak stále platí.Já jsem nacpal do mé C5 za 260000 jen 1000 kč za regulátor topení a 850 za raménko zadního stěrače,které mi někdo ulomil.Inu nespolehlivý francouz.

0/0
18.3.2008 12:29

rudastraka

hodnoceni

z nadpisu sem si myslel ze to je nejaky nadauto, z dalsiho popisu vy vychazeji uz jen negativa. ja dopourucuju necekat do leta, a le jeste pul roku navic, urcite prijdou slevy radu 200-300tis aby to vubec nekdo koupil :-P

0/0
17.3.2008 13:43

Zlý Soused

Vypadá moc německy

Kdyby na to dali logo 4 kruhů, tak to nikdo nepozná. Neříkám, že není pěkný, ale prostě vypadá jako audi nebo passat. Předchozí C5 se mi líbila více. Jinak na Citroeny nemůžu říct nic špatného. Jízda v nich byla pro mě vždy taková uklidňující. Mám pocit, že vždycky když jsem řídil Citroen, tak jsem jel víc v klidu a v pohodě a míň jsem pospíchal. R^ Jinak nová laguna se mi líbí více. Za nejhnusnější model současné střední třídy považuju bachraté mondeo.

0/0
17.3.2008 13:37

Lamak

Re: Vypadá moc německy

Taky me to napadlo, kdyz jsem projizdel fotky. Pripadalo mi to spis jako auto z produkce BMW. Ale to nemeni nic na tom, ze je pekne, jen dle meho nazoru trochu nezvyk od franzouzu.

0/0
17.3.2008 15:24

Petrus

Re: Vypadá moc německy

Řídil jsem různé Citroeny a svezl jsem se i v novém Mondeu a to i s různou motorizací a odpovědně můžu prohlásit, že Mondeo je výrazně lepší. Má lepší design, výbavu i jízdní vlastnosti.

0/0
17.3.2008 18:08

Lamak

Re: Re: Vypadá moc německy

Podle me zalezi na vkusu kazdeho co mu vyhovuje. Nekdo radsi tvrdsi podvozek a super vykonne motory, protoze je vyznavacem sportovnejsi jizdy a nekdo si bude radsi pohodlne plavat protoze nema kam spechat a vykon pro nej neni az tak zasadni.

0/0
17.3.2008 19:21

charlie

Re: Re: Vypadá moc německy

Mimo jiné do mondea se montují stejné motory jako do C5 protože jsou vyvinuty na zakázku  PSA ve spolupráci s fordem a používájí se např i v Jaguáru eventuelně Ladroveru.

0/0
18.3.2008 12:32

Matyáš

Reklama

Hezký je, jak všude cpou skrytou reklamu na škodovku:

"ale například Ford Mondeo je na tom lépe, nemluvě například o nové Škodě Superb...."

přičemž nové mondeo má větší jak rozvor, tak  šířku, tak i výšku než superb 2...

http://automix.centrum.cz/clanek.phtml?id=10435

http://www.auto.auto-news.cz/srovnani-jak-si-stoji-skoda-superb-22765.html

0/0
17.3.2008 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.