Diskuze
Automobilky navrhly EU zdanění aut podle emisí škodlivin
Děkujeme za pochopení.
Jintaj
Opět absurdní a hamižný návrh
Vždyť přece již dnes kazdý platí vysokou daň za produkci emisí - v ceně uhlovodíkových paliv! K čemu tedy zavádět další zdanění, navíc nezohledňující to, zda se s autem jezdí či nikoliv. Někdo může např. vlastnit starou škodovku, ale protože ji používá max. 2-3x do roka (a takových motoristů není málo) a např. do práce používá MHD, vyprodukuje s ní nakonec mnohem méně škodlivin než majitel vozu s EURO5, jezdící denně několik set km!
David
Daně
Nevím, jaká by ta daň musela být aby se někomu vyplatilo koupit nový auto třeba za 1/2 mega na poskakování 10 kkm/rok, nežli koupit třeba x letou ojetinu za 1/3 ceny. Mimoto, s rozdílnou spotřebou jsou rozdílné emise, takže třeba taková stará Corsa, co jezdí za 5 l, má určitě lepší emise než moderní 2-tunový mastodont, se kterým se skoro pd 10 litrů nelze dostat. Jenže to by o podobných věcech museli rozhodovat odborníci a řešit to komplexně a ne banda darmožroutů. Mimoto moderní motor, který se během přesunu do práce 5 km ani nezahřeje, může mít Euro 10 a vypustí stejnej sajrajt, jako auto i bez katu se seřízeným motorem (rovněž nezahřáté). Si čichněte, jak vaši studení miláčci smrdí těsně po nastartování ala Škoda 120, Žigul atp.
Jenže na to jsou ti kompetentní málo vzdělaní. Ti umí porovnávat jen čísla.
Daň bych viděl asi takto EUR/osobu/km/gCO,HC,NOx. Protože pojedou-li 4 lidi svými moderními auty, vypustí více škodlivin než jedno starší se 4-mi pasažéry. To ale asi nikdo nechce.
Bee
A jak to udělat?
Jednak Euro 6 bude nabíhat až od roku 2014, zatím ještě platí Euro 4 a od r. 2009 u osobáků Euro 5, tak je nutno uvést, že v (unijním ani předunijním) techničáku není nikde o žádném Euru zmínka. Požadavek výrobců není pro stará auta splnitelný, protože nemají v TP uvedeny žádné hodnoty CO2 (u benzínu velké, zatímco u nafťáku jsou malé, zatímco tento má velké oxidy dusíku). Také by to znamenalo, že by silniční daní byl zatížen každý občan (i ten co nejezdí), nejen ten co používá každodenně auto k podnikání (jako by nestačily spotřební daně a DPH z benzínu, nafty a olejů)......
Joj
hm
Zase další snaha ouředníků z Bruselu jak sehnat peníze na svůj bezstarostný život a posílit svoje řady. Pro takového úředníka je snadné namalovat cifru na papír a firmy po_erte se.
?
Lobbying
Zase lobbying automobilek. Nemůžou přenést přes "srdce" že lidi nekupují jejich předražené výrobky s krátkou životností a drahým provozem. Když porovnáte náklady třeba starého Favoritu a nový fabie nebo nějakého nového dovozu, tak je to jasný. Zatímco staré auta jsou jednoduchá a největším problémem je koroze, náhradní díly jsou levné, spoustu věcí opraví běžný opravář, tak nová auta pomalu každý rok nové náplně, samá elektronika, kterou vám často na první pokus nedá dohromady ani autorizovaný servis, náhradní díly drahý......................
Faethor
Za vším hledej peníze
Jejich snaha je naprostojasná. EU je tlačí do něčeho co jim zvedne náklady. Proto se snaží zvýšit prodej všemi prostředky. Přece musí každý rok zvýšit o x % zisk. O ekologické cítění určitě nejde.
X
Věk aut u nás se zvyšuje protože ...
... lidi prostě nemají peníze na nové auta. Je to přímá úměra.
__XXXX___
Re: Věk aut u nás se zvyšuje protože ...
Mno, spíš je to tím, že po koupi nového auta, se staré nechává jako 2. do rodiny
veterán
Škodovku si koupím,
až to bude poslední výrobce aut na světě..
Semper verus
Re: Škodovku si koupím,
Ale tak nebreč že soused má Superba a ty musíš jezdit se svým Fiatem Seicento...
Mat_Hawk
od kdy je CO2 škodlivina?
to by slavná EU mohla rovnou zdanit všechno živé, co dýchá...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Ideální stavební parcela, kde můžete začít okamžitě stavět, Jizerní Vtelno u Mladé Boleslavi
Jizerní Vtelno, okres Mladá Boleslav
3 295 000 Kč