Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automobilky navrhly EU zdanění aut podle emisí škodlivin

Výrobci automobilů z evropských zemí sdružení v asociaci ACEA vyzvali Evropskou komisi a vlády jednotlivých států unie, aby zavedly systém daní pro automobily podle množství emisí CO2 nebo podle plnění výfukových emisních norem Euro. Zdanění vozidel spolu se zpřísněním technických kontrol a administrativy by mělo vést k zamezení dovozu starých ojetin zejména do nových členských zemí EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jintaj

Opět absurdní a hamižný návrh

Vždyť přece již dnes kazdý platí vysokou daň za produkci emisí - v ceně uhlovodíkových paliv! K čemu tedy zavádět další zdanění, navíc nezohledňující to, zda se s autem jezdí či nikoliv. Někdo může např. vlastnit starou škodovku, ale protože ji používá max. 2-3x do roka (a takových motoristů není málo) a např. do práce používá MHD, vyprodukuje s ní nakonec mnohem méně škodlivin než majitel vozu s EURO5, jezdící denně několik set km!

0/0
25.3.2008 22:11

David

Daně

Nevím, jaká by ta daň musela být aby se někomu vyplatilo koupit nový auto třeba za 1/2 mega na poskakování 10 kkm/rok, nežli koupit třeba x letou ojetinu za 1/3 ceny. Mimoto, s rozdílnou spotřebou jsou rozdílné emise, takže třeba taková stará Corsa, co jezdí za 5 l, má určitě lepší emise než moderní 2-tunový mastodont, se kterým se skoro pd 10 litrů nelze dostat. Jenže to by o podobných věcech museli rozhodovat odborníci a řešit to komplexně a ne banda darmožroutů. Mimoto moderní motor, který se během přesunu do práce 5 km ani nezahřeje, může mít Euro 10 a vypustí stejnej sajrajt, jako auto i bez katu se seřízeným motorem (rovněž nezahřáté). Si čichněte, jak vaši studení miláčci smrdí těsně po nastartování ala Škoda 120, Žigul atp.

Jenže na to jsou ti kompetentní málo vzdělaní. Ti umí porovnávat jen čísla.

Daň bych viděl asi takto EUR/osobu/km/gCO,HC,NOx. Protože pojedou-li 4 lidi svými moderními auty, vypustí více škodlivin než jedno starší se 4-mi pasažéry. To ale asi nikdo nechce.

0/0
25.3.2008 15:41

Bee

A jak to udělat?

Jednak Euro 6 bude nabíhat až od roku 2014, zatím ještě platí Euro 4 a od r. 2009 u osobáků Euro 5, tak je nutno uvést, že v (unijním ani předunijním) techničáku není nikde o žádném Euru zmínka. Požadavek výrobců není pro stará auta splnitelný, protože nemají v TP uvedeny žádné hodnoty CO2 (u benzínu velké, zatímco u nafťáku jsou malé, zatímco tento má velké oxidy dusíku). Také by to znamenalo, že by silniční daní byl zatížen každý občan (i ten co nejezdí), nejen ten co používá každodenně auto k podnikání (jako by nestačily spotřební daně a DPH z benzínu, nafty a olejů)......;-€

0/0
25.3.2008 15:40

Joj

hm

Zase další snaha ouředníků z Bruselu jak sehnat peníze na svůj bezstarostný život a posílit svoje řady. Pro takového úředníka je snadné namalovat cifru na papír a firmy po_erte se.

0/0
25.3.2008 11:50

?

Lobbying

Zase lobbying automobilek. Nemůžou přenést přes "srdce" že lidi nekupují jejich předražené výrobky s krátkou životností a drahým provozem. Když porovnáte náklady třeba starého Favoritu a nový fabie nebo nějakého nového dovozu, tak je to jasný. Zatímco staré auta jsou jednoduchá a největším problémem je koroze, náhradní díly jsou levné, spoustu věcí opraví běžný opravář, tak nová auta pomalu každý rok nové náplně, samá elektronika, kterou vám často na první pokus nedá dohromady ani autorizovaný servis, náhradní díly drahý......................

0/0
25.3.2008 6:58

Alex

Trabant

Tak to se majitelé trabantů a Vartburgů nedoplatí ;-D

0/0
24.3.2008 17:07

-bb-

Re: Trabant

a to prave preci jde ;-)

0/0
24.3.2008 23:12

Hm

Re: Trabant

Že nějaké auto kouří, neznamená, že musí mít všechny škodliviny v emisích horší než nové automobily. Takové polyaromáty, co produkují moderní auta když není zahřátý katalyzátor nejsou taky k zahození

0/0
25.3.2008 10:36

Faethor

Za vším hledej peníze

Jejich snaha je naprostojasná. EU je tlačí do něčeho co jim zvedne náklady. Proto se snaží zvýšit prodej všemi prostředky. Přece musí každý rok zvýšit o x % zisk. O ekologické cítění určitě nejde.

0/0
23.3.2008 13:13

X

Věk aut u nás se zvyšuje protože ...

... lidi prostě nemají peníze na nové auta. Je to přímá úměra.Rv[>-](Y)

0/0
22.3.2008 23:35

__XXXX___

Re: Věk aut u nás se zvyšuje protože ...

Mno, spíš je to tím, že po koupi nového auta, se staré nechává jako 2. do rodiny

0/0
24.3.2008 9:53

veterán

Škodovku si koupím,

až to bude poslední výrobce aut na světě..;-D

0/0
22.3.2008 14:10

Semper verus

Re: Škodovku si koupím,

Ale tak nebreč že soused má Superba a ty musíš jezdit se svým Fiatem Seicento...

0/0
22.3.2008 23:21

veterán

Re: Re: Škodovku si koupím,

..jedině Renault, voe! Věštěc tedy nejsi..;-D;-D;-D

0/0
23.3.2008 0:25

Martin

Re: Re: Re: Škodovku si koupím,

no jo, R19, to je kára pro velký kluky.;-D;-D;-D

0/0
23.3.2008 8:26

veterán

Re: Re: Re: Re: Škodovku si koupím,

áááá...znalec se hned pozná!;-D;-D;-D

Kde byla Škodovka, když začali vyrábět R 19?;-D;-D;-D

Ani dnes Fabián nedosahuje kvalit například Fuega, kdyby byly stejného stáří!

0/0
25.3.2008 7:46

echo

Re: Re: Re: Re: Re: Škodovku si koupím,

Kdyby Francouzi v té tobě měli za sebou 40 let tvrdého komunismu, kde by Renault byl?8-o

0/0
25.3.2008 15:14

echo

Re: Re: Re: Re: Škodovku si koupím,

Také mě baví, když se ozve majitel nějakého hodně starého auta (tím ovšem nemyslím pravé udržované veterány).

0/0
25.3.2008 15:16

Mat_Hawk

od kdy je CO2 škodlivina?

to by slavná EU mohla rovnou zdanit všechno živé, co dýchá...

0/0
22.3.2008 11:56

Elektronek

Me nezastavite.

Budu jezdit Zigulem, i kdyby me to melo stat vic nez novy auto

0/0
22.3.2008 11:24

cihon

nechapu

proc by meli problemy vyrobcu aut platit lidi z dani. At je vyresi trh. Kdo umi at prodava, kdo ne at jde ke dnu. Kdyz nato prijde, tak spousta 10 a viceletych aut bude mit lepsi hodnoty nez nove tezke modely.

0/0
22.3.2008 11:14

pisatel69

Re: nechapu

Problém je, že automobilky musí investovat dost peněz do vývoje "ekologicky" šetrnějších motorů, což samozřejmě promítnou do ceny. Tyhle náklady na "boj s klimatem" nesou na bedrech jen majitelé těch nových aut zatímco stará auta mnohdy bez katalyzátoru smrdí dál a nic je to nestojí.

0/0
22.3.2008 18:33

Zajmave

Zajmave

Zajmave ze KIA svuj nejvetsi model ( kopie M-B) jeste pred rokem prodavala s motorem ktery splnoval EURO3 ( coz mimochodem splnovaly japonske auta pred 15ti lety........) Jak je to mozne ze by jej prodavala jako ojety???

0/0
22.3.2008 7:05

Tycoon

Re: Zajmave

No vzhledem k tomu, že to byl benzíňák, tak měl i tak nižší emise, než nejmodernější diesely.

0/0
22.3.2008 8:48

ano

Re: Re: Zajmave

Ano to mas pravdu,,, to bude mit vzdy

0/0
23.3.2008 19:14

pepegoeswild

Kecy...

Jo,od Jahna to sedi.Ten tezce usiluje aby se prodavali hlavne nova auta/Skoda/.Taky bych EU komisi doporucil aby vydali nejake specialni SPZtky pro historicka vozidla/jako v USA-Antique vehicle/ a aby je neregistrovali spolecne s beznymi vozidly v plnem provozu.S otcem mame sedm veteranu a nejstarsi je Tatra 54/30 z roku 1933,Felicie 1961 atd...Znam spoustu sberatelu hist.vozidel a reknu vam,ze tento nas konicek tento prumer hodne zkresluje.Jsou tady samozrejme i SPZ pro hist.vozidla/Hlavne z dovozu/a ty v registraci nejsou.Ale maloktery sberatel si necha zrusit SPZ sveho veterana a "postavi" ho na veteranske SPZ/jsou tady nutne testace klubu,poplatky atd./Taky mam par dokladu s SPZ v "supliku" ze sedesatych let a vozidla jsou rozebrane v garazi....Udelejte neco s nama,kteri vyjedem 4krat za rok a pul problemu/na papire/ jsem vyresil....Jo a taky ty platy na nakup novejsich vozidel......[>-]

0/0
22.3.2008 4:54

__XXXX___

Re: Kecy...

S veteránskými SPZ souhlasím. Problém je v tom, že za chvilku to tu budeme mít samýho veterána, jelikož dnešní Škody 120 se tomu blíží ;-D

0/0
22.3.2008 10:14

cihon

Re: Re: Kecy...

No nevim, shadow 120

R^ nastesti rapidne ubyva

0/0
22.3.2008 11:16

veterán

Re: Kecy...

o "výpalném a obstrukcích" pri přihlašování veteránů, je bohužel pravda!:-©:-©:-©

0/0
22.3.2008 14:06

veterán

Re: Kecy...

kdo má hodně, chce ještě víc a nenažrané předražené Škodovce se zdá, že by si zasloužila ještě víc...;-D;-D;-D

0/0
22.3.2008 14:08

def

jj zdrazte vsechno...

az si alespon jeden amik rekne "koupim si fabii 1.2 HTP protoze zaspinim ovzdusi mene nez s gmc 6.6L" tak pak to bude mit mozna smysl, takhle je to akorat plivnuti do more Rv ale uz jsme si na to skoro zvykli ze...;-D

0/0
22.3.2008 0:47

atlet

Re: jj zdrazte vsechno...

a je to, zase za to můžou amíci, to to trvalo, než tuhle svatou pravdu zas nějaký zelený netáhlo vytáhne

0/0
23.3.2008 12:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.