Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ekologický prius žere víc než velké BMW

Hybridní prius od japonské automobilky Toyota, který se v posledních letech stal symbolem ekologických trendů v automobilismu, možná není tak úsporný, jak jej jeho výrobce prezentuje. Jeho spotřeba byla na členité trase dlouhé asi 900 km vyšší než spotřeba vozu BMW vyšší střední třídy, zjistil test listu The Sunday Times.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Prius-Fun

Jak se to vezme

Ono jde také o to jaký výsledek v testu chcete dosáhnout. Prodejci v USA uvádí 45 MPG, tak nevím, kde ator vzal tech 60 nebo kolik vlastně psal. Stejně tak používání klimatizace nebo rádia není pro Prius zátěží díky přídavným akumulátorům, které se při jízdě dobíjejí velice rychle.

On je Prius díky svým slabším motorům trochu línější a proto vyžaduje i jiný styl jízdy než u jiných vozů. Pokud je tedy řidič zvyklý na rychlejší rozjezdy na křižovatkách a vytáčení motoru, tak nepochodí asi u sebeúspornějšího vozu.

S Priusem jsem jezdil několik měsíců a co se konfortu a prstoru týká, upřednostnil bych jej i třeba před Octavií.

R^

0/0
24.1.2009 11:29

BMW

BMW

mám BMW 520i E39 1997 a reálná spotřeba mimo město je 8 litrů a ve městě 10 litrů..žádný honění motoru do extrému...svižná jízda stejně jako okolní auta..když budu chtít jet za 6 po městě,tak to půjde(analogovej měřič aktuální spotřeby v BMW pod otáčkoměrem je až drze přesnej),ale budu se rozjíždět jako děda ve škodě120 kterýmu zrovna spadly brejle pod plynovej pedál....prostě nothing is impossible8-o

0/0
27.8.2008 13:35

Martin

spotreba je odlisna

Ja jezdim Priusem a Chryslered Sibering na Floride kazdy den.  Na jednu nadrz Priusu dojedu do prace a zpet asi 13x. S Chryslerem 5x.  To mi staci na to abych preferoval Prius i kdyz jizda v nem neni zrovna "fun".  Kazdopadne, z vlastni zkusenosti mohu potvrdit, ze jizda Priusem je daleko uspornejsi, to auto ma relativne dobry "crash" test, a vybava je taky dobra.

0/0
27.3.2008 3:09

Martin Adámek(adamek.blog.idnes)

Záleží na tom jak s tím jeli

Záleží na tom jak s tím jeli, výhody hybridu (rekuperace) se při ekonomickém stylu jízdy moc neprojeví (až na jízdu v kopcích a ve městech - ale i tam se hybrid víc ukáže když má řidič těžkou nohu)

0/0
21.3.2008 0:14

pavelthelong

Re: Záleží na tom jak s tím jeli

nekolik nemeckych televiznich kanalu delalo test - vsechny dostupne hybridy maji zhruba stejnou spotrebu co jejich konkurence s modernimy diesely - + vyssi cena u hybridu + navic obrovska ekologicka zatez ve forme akumulatoryu jejichz ekologicka likvidace po dobe zivotnosti neni vubec resena (tezke kovy !!!)  hybridy jsou pouze politicka fraska

0/0
21.3.2008 12:01

Chris Kelvin

Re: Re: Záleží na tom jak s tím jeli

Už jsem to psal níže a je to asi marné:

Díky kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru má většina hybridů v městském provozu podstatně nižší úroveň nebezpečných emisí ve srovnání s obyčejnými benzínovými motory. Při srovnání s dieselem je tento rozdíl ještě propastnější. A do městského provozu, kde je tento faktor nejdůležitější, také byly hybridy konstruovány.

Akumulátory jsou i v normálních automobilech a jejich recyklace je téměř dokonale zvládnuta. Olovo je příliš vzácná surovina na to, aby se někam vyhazovalo.

0/0
21.3.2008 14:30

pavelthelong

Re: Re: Re: Záleží na tom jak s tím jeli

co jsou "nebezpecne emise" ? COx, NOx, uhlovodiky, saze nebo teplo? Pokud spalim urcite mnozstvi pohonne hmoty (benzinu), o kolik "nebezpecnych emisi" vznikne u normalniho motoru vic? Proc jsou emise zazehoveho motoru lepsi nez vznetoveho, kdyz (pokud si pamatuji) podle EU norem jsou COx a NOx hodnoty u dieselu lepsi ? Ten blabol o uhlikovych casticich je sice hezky, ale zcela mimo realitu produkce uhlikovych castic

0/0
21.3.2008 19:03

luko5

youtube.com/watch?v=-sMx9efVw6Y

Zajímavý závod na 606 km mezi super výkonným(asi 456 kW) Porsche Techart a Citroënem C1 HDi. Pro ty co neovládají němčinu, tak řidič Porsche dojel  do  Dusseldorfu pouze o 17minut  dříve než C1, ale za to zaplatil za palivo  o 4 500 Kč více! ;-) Rv

0/0
20.3.2008 22:31

Horways

Ty wole

Ten článek jsem nečetl,stačil mi nadpis;-D;-D.

0/0
20.3.2008 22:27

th

blbost

radsi bych veril priusu...anglicke testy nejsou moc dobre a kvalitni jako ty nemecke...8-o

0/0
20.3.2008 21:31

Andrew

Spotřeba báva 4,7???

Jet s pětkou za 4.7 nafty, to tedy opravdu nebyla žádná "radost z jízdy" podle sloganu BMW :-P S A6 2.5 TDI jsem se nikdy nedostal pod 8l na delší trasy a po městě nikdy pod 10. Na dvoutunový auto se stálým pohonem 4x4 to považuju za slušnej, ale hlavně reálnej výsledek. Znám spoustu lidí co říkaj, že jezdí s oktávkou za 4,5 apod. ale buď mají špalek po plynem nebo kecaj sami sobě ;-)

0/0
20.3.2008 14:37

Raff

Re: Spotřeba báva 4,7???

Tak nevim, co jsi s tou A6 delal, ja mel uplne stejny motor (koncernovy 2,5 TDI) ve Volvu 850 a dloudoby prumer byl pod 7, na dlouhych trasach i vzdy pod 6l/100 km. Petivalcovej diesel 2,5l u XC70 (4x4, automat, 2 tuny, klima) umi i 5/7l/100 (mereno v klidnem skandinavskem provozu).

0/0
20.3.2008 17:51

rudastraka

Re: Re: Spotřeba báva 4,7???

vona nei a6 jako a6. predpokladam ze ta udavana spotreba je u a6 z treti ruku z roku 1995

0/0
20.3.2008 19:14

hnusil

Re: Spotřeba báva 4,7???

kolega mel pul roku octavku a spotrebu mel pod 5l a rozhone to neni zadny setrilek

0/0
20.3.2008 21:47

Martin

Re: Spotřeba báva 4,7???

Asi jsi tu A6 měl pořádně vylágrovanou. S Octavkou 1,9TDI, které jsem mimochodem čerstvý majitel, je spíš problém se v dlouhodobé spotřebě dostat nad 6L ! Tenhle týden jsem za jediný den, kombi. jízdou po městě a po dálnici (150 - 190 km/h) u dělal spotřebu 6,1L ! :-)

0/0
21.3.2008 7:11

Andrew

Re: Re: Spotřeba báva 4,7???

Pánové, pánové, pánové... jak to jenom děláte? ;-) Ta A6 byla nová, z roku 2002 a po technický stránce je naprosto ok. Asi tedy špatně jezdím, ale baví mě holt si trochu vychutnat to co v tom motoru je... ale rozhodně nejezdím brzda - plyn. A spotřebu navíc beru podle skutečnýho tankování, ty počítače bych řekl si občas taky trochu fandí :-) 1.9 TDI má přítelkyně v Golfu a dlohodobá spotřeba je 6.4 Je pravda že na dálnici je to 5,8 ale to je oprvadu dost klidná jízda (max 140).

0/0
21.3.2008 10:17

__XXXX___

Re: Spotřeba báva 4,7???

Já měl na Octávii 1,9TDi 66 kW průměr 4,9 l. A to jezdím 50% po dálnici a zbytek po okreskách. A šetřílek nejsem...

0/0
21.3.2008 17:23

Chris Kelvin

Nepochopení, nebo záměr....?

Princip práce hybridů typu Prius spočívá v tom, že pro rozjezd využívá pomoci elektromotoru (integrovaného v převodovce - nebo u setrvačníku jako u Hondy), přičemž při běžném zpomalování nebo stáni s volnoběhem se dobíjejí baterie.

Výhody jsou značné: ŘÁDOVĚ nižší emise oproti naftovým i benzínovým motorům, plynulý a rychlý rozjezd a nehlučnost pohonu při rozjezdu.

Hybridy tohoto typu jsou tedy výhodné při pohybu ve velkých městských aglomeracích a pro pravidelné dojíždění do práce hustým provozem např. odněkud z předměstí (to klidně najedete 70 km na jednu cestu nevíte jak). Udělat test na dálnici je nesmysl (nebo záměr), protože tam hybrid táhne s sebou mrtvou hmotu akumulátorů.

0/0
20.3.2008 14:30

Mak1

Re: Nepochopení, nebo záměr....?

Aha - takže Priuse do města a Š120 na výlety ? Člověče - chce to trochu reálného uvažování .....

0/0
20.3.2008 14:40

Chris Kelvin

Re: Re: Nepochopení, nebo záměr....?

Já psal něco o škodifkách......????? 8-o Člověče, jestli máte takovéhle přeludy častěji, zkuste navštívit příslušného specialistu :-/

Já jen, že přibývá lidí, co se pohybují převážně výše popsaným způsobem. Denně dojíždějí do práce z nějakého satelitu přes velké město. Víkenďáci a venkovští obchodní cestující si logicky pořídí něco jiného

0/0
20.3.2008 14:55

Mak1

Re: Re: Re: Nepochopení, nebo záměr....?

Ošáde jste skutečně nepsal - já tím chtěl říct, že u nás má člověk obvykle jedno auto na všechny typy jízd - a tam mi ten Prius moc výhodnej nepříjde.

A ta Š120 tam byla proto, že kdybych si do města koupil Priuse, tak mi na jiný auto než Š120 už nezbyde ...;-(

0/0
20.3.2008 15:06

Homer1

Re: Re: Re: Re: Nepochopení, nebo záměr....?

A proč sem ten svůj blábol mimo mísu vůbec píšeš???8-o

0/0
20.3.2008 23:28

Klika od blazince

Re: Nepochopení, nebo záměr....?

Presne tak. Hlavnim zamerem je snizeni emisi v doprave v aglomeracich, pricemz nejvetsi prodeje Priusu jsou v Japonsku a USA. Vyhody Priusu se rozhodne neprojevi pri dalnicnim presunu po Evrope, to vi kazdy i bez novinarskeho testu.

0/0
20.3.2008 15:48

vanos

Re: Nepochopení, nebo záměr....?

A díky těžbě niklu pro Toyotu má NASA na výběr další místo, kde může simulovat přistání na Měsíci.:-©Tuším , že je to někde v Kanadě.

0/0
21.3.2008 13:29

Mak1

No - tak mi přijde,

že ti, kteří by chtěli srovnávat Prius s benzínovým motorem jsou trochu mimo mísu.

Prius je prezentován jako ekologické a úsporné vozidlo a jako takové by to mělo ve spotřebě Při zachování komfortu dopravy) každému jinému autu, ať je to benzin, nebo nafta.

A když to nedokáže, tak nejde o ekologické vozidlo, ale pouze o "zelený" marketing...

0/0
20.3.2008 14:09

alu

benzin vs nafta

srovnávat naftu s benzínem je blbina. měli vzít stejně výkonný benzin. tady je reálná spotřeba 415 Priusů : http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html

0/0
20.3.2008 11:28

rudastraka

Re: benzin vs nafta

zda se ti 5,27 l/100km u modly uspornyho auta hodne nebo malo??

0/0
20.3.2008 12:05

mrkevvzime

Re: Re: benzin vs nafta

presne R^

0/0
20.3.2008 12:30

alu

Re: Re: benzin vs nafta

5,27 na sto se mi zdá u priusu, kterej jede mimo město tak nějak normální. Ve městě si myslim, že by se skore otočilo. prius je, svým pohonem, auto do města a vyžaduje i určitej styl jízdy.

0/0
20.3.2008 17:00

echo

Re: benzin vs nafta

Takhle to dopadá, když se něco testuje účelově. Něco jiného by bylo, kdyby srovnávali Toyotu Prius s BMW 520i.

0/0
20.3.2008 13:22

potooczech

Re: benzin vs nafta

Jenze tady jde o to, ze Prius se svym benzinovym motorem je prezentovan jako ekologicky automobil, ktery ma diky hybridnimu pohonu nizkou spotrebu. Tady se ukazalo, ze tomu tak neni. Ono srovnej si co je za auta Prius a petkovy BMW. Proste Prius neni ekologicky automobil a tenhle test jenom ukazuje, ze mnohem vic usetris a mnohem min prirodu zatizis, pokud si koupis auto s mensim turbodieselem s filtrem pevnych castic. Protoze ony ty baterie v Priusu jsou taky slusnou ekologickou zatezi nehlede na to, ze diky nim a diky elektromotoru sebou Prius taha zbytecnou vahu navic, ktera pak zvysuje spotrebu.

Prius je jenom reklama na ekologii, ale znamena vetsi ekologickou zatez nez bezne moderni auto. Zvlast pokud muze mit nizsi spotrebu i petkovy BMW s dvoulitrovym motorem a zapnutou klimatizaci.

0/0
20.3.2008 13:36

alu

Re: Re: benzin vs nafta

Sám mám naftu a jezdí taky za míň,než ten Prius, ale že byc se cítil dobře, že mám ekodiesel, to ne. Tim linkem jsem chtěl jen ukázat, že jsou lidi, kteří jsou s Priusem schopni jezdit za 4l/100, ale i za víc, než je průměr u normálního benzínu. Myslím, že s Priusem se člověk musí naučit jezdit, aby byl úsporný a taky vědět, že když bude jezdit denně 50 km do práce po dálnici, tak to bude úplně obyčejnej benzíňák s 1,5l motorem, ktrerej jezdí za 7l/100.

0/0
20.3.2008 16:57

a

Re: Re: benzin vs nafta

Ovšem ne BMW s dvoulitrovým benzínem.

0/0
21.3.2008 13:59

Little Boy

ekologie

Neznam zadny dechtovy motor ktery by byl ekologictejsi nez benzin. CO2 neni toxicky plyn, nezpusobuje astma ani rakovinu. Na rozdil od produkce pevnych castic a ostatnich svinstev jako NOx, slouceniny siry atd (Viz limity EURO) ve kterych nafta suverene vede! Na 'globalni oteplovani' moc lidi neumira, zato rakovina je diagnoza kazdyho tretiho co zaklepal nohama. Takze at zije ekologie, vice sazi a znecisteneho vzduchu.

0/0
20.3.2008 11:20

Tom

Re: ekologie

Pro info o ekologii zazehovych motoru:http://www.tadpraha.cz/index.php?pid=326&id=159

0/0
20.3.2008 11:26

Little Boy

Re: Re: ekologie

Cet sis ten clanek? je to hromada nesmyslu, srovnavat vyklochtanej studenej benzinovej motor co zere vic oleje nez benzinu ve vysokych otackach s naftou je trosku mimo. Uz jsi nekdy cuchal smrad s prave nastartovany nafty? Me to prijde jako pomsta nemcu za prohranou valku.

0/0
20.3.2008 16:47

Btim

Re: Re: Re: ekologie

Je pravda, ze studenej naftak se cucha hur nez benzin :-), ale potom co se ohreje a ten naftak ma filtr, tak je to OK.

0/0
25.3.2008 8:26

Chris Kelvin

Re: ekologie

U "dehťáků" jsou nejhorší zplodinou vysokomolekulární uhlovodíky s karcinogenními účinky.....

0/0
20.3.2008 14:32

Dan

Pomluva 3. část

... pokračování: Autor tohoto článku absolutně zcestně uvedl mylné a silně zavádějící informace o spotřebě obou vozů. Celkově byl test učiněn s jasným cílem pošpinit značku Toyota a model Prius. Nebojím se říct, že takovéto testy jsou ovlivňovány samotnými značkami především evropské produkce a to tím, že novinářům darují luxusní dary či cesty do exotický destinací při prezentaci svých modelů. Evropské značky se japonců bojí a skutečně mají proč!!

0/0
20.3.2008 11:01

rudastraka

Re: Pomluva 3. část

kecas nesmysli. vsichni nejezdi jen ve meste, treba ja jezdim 90% mimo mesto a 50% vic nez 100km v kuse. na delsi vzdalenost pry plynule jizde ti je hybrid k hov... motor v priusu neni zadny technicky zazrak a bezna tubonafta ma spotrebu nizsi. jo, az misto atmosferickyho benzinu tam daj turbobenzin, nebo trubonaftu, bude to o necem jinym

0/0
20.3.2008 12:03

hehahoheha

Re: Re: Pomluva 3. část

Hmmmm až tam daj turbobenzín tak to bude teda úsporný.... Ty vole no tos mě dostal... Příště to chce trochu přemejšlet...R^

0/0
20.3.2008 14:33

rudastraka

Re: Re: Re: Pomluva 3. část

turbobenzit je uspornejsi nez atmosferickej.

udelat ekologicky auto, ktery vyuziva obycejnej motor je trochu hovadina

0/0
20.3.2008 16:22

Dan

Pomluva 2. část

... pokračování: V této oblasti je Toyota leaderem s velkým náskokem. Vůz Toyota Prius má přednost v komplexní ekologické šetrnosti. Má emise porovnatelné s vozy segmentu mini. Průzkumy dokazují a ostatně i drtivá část řidičů, kteří četli tento článek mi dá za pravdu, že se pohybuj autem ve městě či v jeho okolí a to více než ze 70 %. Pakliže by se tedy test učinil správně a tak, aby měl vypovídající hodnotu, musel by se učinit v reálném a pro evropany typickém prostředí města a jeho okrajů. Tím by měl však test absolutně rozdílné hodnoty, které by autorovi nedaly prostor jak na stránce idnes.cz, tak u originální verze Sunday Times. ....

0/0
20.3.2008 11:01

Dan

Pomluva

Nesmysl. Toyota Prius je v současnosti vrcholem automobilové techniky a technologie v něm použité draze nakupují německé premiové značky pro své automobily. Např. Mercedes, či Porsche dnes shodně pracují na vývoji svých hybridů pro luxusní vozy. Byť značka BMW má špičkové dieselové motory, celková šetrnost k životnímu prostředí není ani poloviční v porovnání s hybridem japonské značky a to do porovnání ani nezahrnuji celkovou výrobu vozu a zátěž životního prostředí výrobním postupem....

0/0
20.3.2008 11:00

Mak1

Re: Pomluva

A máte nějaké informace o zátěži životního prostředí při výrobě BMW oproti Priusu, u kterého jsou navíc elektromotory, akumulátory, .....

0/0
20.3.2008 15:08

rudastraka

ekologisti

takze brzo dospejeme k tomu, ze bude mit auta 2?? benzinovyho hybrida do mesta a normalni naftu na delsi streky??? jen nechapu co na tom bude ekologickyho. hybrid je slapnuti vedle. 2 pohony = drahy a tezky.

0/0
20.3.2008 10:43

krakra

No ono

No ono totiž ten Prius není vhodný na dálnice, na dálnici totiž není z čeho vyrabeť tu elektrickou energii na který jede ten elektromotor.

Prius má výhodu ve městě tam se pořád přibrzďuje, rozjíž´di atd, tím pádem je tam více možností na výrobu elektrické nergie.

0/0
20.3.2008 9:46

tos42

Re: No ono

presne tak... autori testu nepochopili hlavni prednosti hybridu... proste vyplati se POUZE v mestskem provozu, kde se popojizdi a brzdi... jasne ze na dalnici je dobijeni baterii akorat rezie navic.... VELMI NEPOVEDENY TEST

0/0
20.3.2008 10:27

Tom

Re: Re: No ono

Nevim, nevim... Pokud to srovnam napriklad s BMW 118d, ktere ma udavanou spotrebu ve meste 5,4l/100km a Toyota 5l/100 km, tak to neni zadny velky rozdil. Pokud clovek vyjede ven z mesta, tak se karty obraci a BMW ma 4l/100 km a Prius 4,2l/100km.

0/0
20.3.2008 10:34

Phantom2005

Re: Re: No ono

Takže vlastně mám mít hybrid do města a navíc ještě BMW, abych mohl jezdit po dálnici? To je vskutku ekologické ;-)

0/0
20.3.2008 10:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.