Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda 1201 Sedan: jak se vozil tajemník ONV

Vyklopením kliky k sobě snadno otevřu zadní dveře, za nimi čeká měkce polstrované sedadlo. Spíše do něj zapadnu, než usednu, ale vůbec to není nepříjemné. Nezamířil jsem ale k volantu, nýbrž zcela úmyslně na pravé zadní sedadlo, abych si vychutnal pocity tajemníka ONV na služební cestě. Řidič zatím pustí táhlo startéru a motor i po padesáti letech provozu bez problémů naskočí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Karel

je super

ze se ozivovani techto veteranu u nas lide venuji. Ja presne toto auto pamatuju jako maly kluk. Nekdy z pocatku sedmdesatych let nas stryc vozil za pribuznymi. Po ceste ale obcas zastavil, proste se vyskytly problemy.. V cili je ale odstranil dalsi stryc - povolanim automechanik - mel i svou  vlastni dilnu ve stodole. Vsechno mel organizovano na 100%. To byly casy!

0/0
27.8.2008 0:50

porubak

tam musi byt prachcane sedacky od komousu

0/0
28.7.2008 2:45

roman

roman

roman

0/0
17.7.2008 23:11

Adam

Taky jednu mám, už bude hotová

http://volny.cz/lippc Omlouvám se, stránky jsem již neaktualizoval 5 let (ztratil jsem heslo...)

0/0
21.4.2008 21:20

pamětník

nostalgie

S radostí jsem přečetl článek o sedanu a nostalgicky se zasnil.Tato auta pamatuji,jak 1200,tak 1201sedany i jejich užitkové varianty.Měl jsem možnost s nimi jezdit jako kluk coby pasažér a po dospění k řidičáku jako řidič.Byla to pohodlná kára,trochu línější(byl to těžší vůz),ale když se to "roztáhlo",tak běžel.Je pravda,že bylo co brzdit.Posilovač to nemělo.Také nikdo v příspěvcích nevzpoměl,že tato auta měla centrální mazání čepů.Vedle spojkového pedálu byla jakoby tyčka s pružinou,na kterou se šláplo a bylo vytlačeno mazivo trubičkama do čepů zavěšení a řízení.Na fotkách jsem si všiml, že na přístrojovce je zachován i znak Svazarmu,který býval dosti často jak u sedanů,tak u Spartaků.Prvé sedany 1200 měly ještě směrovky vyklápěné z předního sloupku,ne blinkry.Je fakt,že sedany sloužily ze začátku jako vládní vozidla nižších složek a pak též STB.Tento sedan dle fotek měl zřejmě původní barvu petrolejová modř.Sedadla byla měkká,pohodlná,nedělená,dobře se na nich nouzově spalo.Byl super

0/0
12.4.2008 18:11

Jirka

Re: nostalgie

Moc jsem se v něm navozil. Měli ho rodiče mého kamaráda. V Olomouci byly asi 4 v soukromém držení.

0/0
14.4.2008 15:04

jalaj

Re: nostalgie

Mali sme také doma - Š1201/r.1958 v prevedení STW (stejšn). Obrovský vnútorný priestor, dnes porovnateľný najlepšie snáď s Loganom kombi.  Vpredu lavica-mohli tam sedieť 3 vedľa seba. 3 vpredu+3 vzadu= spolu 6 ! V tom našom sa dokonca narodilo dievčatko, keďže do pôrodnice sa to už nestihlo...Vzadu boli do boku výklopné dvere. Keď sa sklopila zadná lavica, mali ste priestorné dvojlôžko na prespanie. Zabudované kľučky dverí nemali všetky 1201ky. S tými brzdami to naozaj bol boj-zastaviť také ťažké auto s bubnákmi a bez posilňovača. Aj točiť volantom na mieste bola makačka-závitovkový prevod mal po čase až nebezpečnú vôľu-závada typ C-nebezpečná na STK... Na toto auto po otcovi mám pekné spomienky, ale nebol som schopný ho po menšej havárii opraviť. Desať rokov trpelo zavreté v garáži-tak som ho predal veteránistovi-nadšencovi a verím, že teraz si užíva pokojný autodôchodok na východnom Slovensku.

0/0
14.7.2008 13:23

wolga

stav dochovani

Chtel bych majitele 1201 sedanu na rozdil od mnohych pochvalit ze na aute menil a upravoval pouze nezbytne. ono jsou nalestene veterany krasne ale osobne si vice cenim tech na kterych je minimum znem a je videt zub casu. uprimne veteranu na kterych je vic novych dilu nez historickych je vsude dost. takoveto doslova originaly moc k videni nejsou!

0/0
11.4.2008 20:42

mee

To bylo Luxusní vozidlo!!

Nikdo z Vás si tu skoro neuvědomuje, že se jednalo o nejvyšší řadu která škoda v té době vyráběla! Není tedy vůvec k věci psát, že ve Fabii by dnes státníci nejezdili, že je to auto pro chudé protože státníci se vozili v tatraplánech. Ani omylem, na tohle auto tehdy soukromník vpodstatě nedosáhl, možná když se hodně snažil, tak na spartaka, který byl v té době "klasickou" velikostí auta.

0/0
11.4.2008 9:23

thx

"Čtyřválec běží velmi klidně a překvapivě tiše "

ať to zkouším jak chci, tak mě t u mé Fabky HTP nějak nefunguje. Jako by mi motor běžel jen na tři válce...8-o

0/0
9.4.2008 8:53

FR METR

Re: "Čtyřválec běží velmi klidně a překvapivě tiše "

Doporučuji jedině reklamovat auto u prodejce. Podle mě by se mohlo jednat o ztrátu tlaku v jednom válci, nebo nějaká chyba ve vstřikování, nebo chyba v zapalování. Zkus proměřit odpor kabelů a odstřik vstřikovačů. Vyndej vstrikovače z uložení a zastartuj a měly by odstřikovat. Měl by být asi 2 až 4 kohm. Jinak u Fábií je to bohužel docela častá závada, že motory opracují jenom na 3 válce. :-):-):-)

0/0
9.5.2008 14:28

Karel

Re: "Čtyřválec běží velmi klidně a překvapivě tiše "

Jen si nedelej legraci. Fabka 1.2 HTP ma fakt jen 3 vlace. Neuveritelne. Presto nebo prave diky tomu je spotreba vybikajici. kolem 5L/100km. Motor na volobeh neni na krizovatce vubec slyset (az si jeden  muze myslet ze chcip).Tabulkovy vykon 47 popr 51kW je taky o necem jinem nez 33kW u tohoto veterana. Praxe ukazuje ze udrzet 130km na D1 Praha Brno i v kopcich pri normalnim zatizeji je v pohode.

0/0
27.8.2008 1:04

Karel

Re: Re: "Čtyřválec běží velmi klidně a překvapivě tiše "

sorry za preklepy...

0/0
27.8.2008 1:06

Klimas

tyhle starý kraksny, koukněte na modernu - Octavia 1962 :D

http://octavia1962.wz.cz  ;-D (snad každej pochopil, že šlo o vtip... ;-) ahoj, jsou to krásný auta ty veteráni..) Klimas

0/0
7.4.2008 9:34

LazyFatMan

To měl děda!

Sedana si pamatuju jako malý pacholek, ale už nepojízdný, to už jezdil s 1202 STW přestavěnou ze sanitky. Ale mám pocit, že pokud to má zapuštěné kliky (takový divný systém, nejdřív se na jedné straně zmáčkla a jak se vyklopila na druhé straně, tam se zatáhlo) tak to je 1200, 1201 měla už kliky venkovní, podobně jako pak 1202, 1000/1100 a první série 100/110.

0/0
5.4.2008 20:49

Jiřík

Kdo byl ten soudruh z ONV?

Prostor na zadních sedadlech je překvapující, na nedostatek místa pro nohy či nad hlavou si ani pupkatý předseda nemohl vůbec stěžovat. To se Paroubkovi líbit nebude.

0/0
3.4.2008 21:28

pepino

Re: Kdo byl ten soudruh z ONV?

proč zrovna Paroubek. ten nenápachal tolik škody a skandálů. jako ten Váš velký guru ,Topol hloupý. Podle něho se hodnotí celá vláda. Čili, největší hovada jsou lídři koaličních stran. :-P(Y):-©Rv

0/0
5.4.2008 19:57

thx

Re: Kdo byl ten soudruh z ONV?

to klausovi nestačí ani Superb, pří moc drcná,

0/0
9.4.2008 8:54

celtic.king

Moje kraska

A co rikate na tuhle krasku?

http://img134.imageshack.us/my.php?image=stejsnatv8.jpg

Je sice trochu upravena (sedacky ze skody 120, kozena palubovka, taky topeni ze skody 120, zadni mlhovka, predni mrizka na chladici a par dalsich malickosti) ale jinak je to original

Fotka pochazi z roku 2007. Technickou jsem prosla naprosto v pohode :-)

0/0
3.4.2008 20:45

schade

Re: Moje kraska

Práve ty maličkosti auto-veterán zbytečně degradují. Ale v porovnání se zdejším vrakem je to nádhera R^[>-]

0/0
3.4.2008 21:54

Mourek

Re: Moje kraska

Hezké, ale jiné auto. Tohle není Škoda 1201 STW! To je přeci následovník.

0/0
4.4.2008 11:44

Frank

Re: Re: Moje kraska

STW byl model 1202. Samozřejmě, že je to Škoda 1201 sedan. Pokud o tom nic nevíte, mlčte.

0/0
5.4.2008 19:29

bb

Re: Re: Re: Moje kraska

Obávám se, že nemáte pravdu nebo jste se spletl. Článek je o Škodě 1201 sedan, ale auto, jenž zde uvádí celtic.king je Škoda 1202 STW (typ 981), který se vyráběl v letech 1961-1971 a z modelů 1200 a 1201 technicky vycházel (motor a podvozek) :-P

0/0
5.4.2008 23:18

Frank

Re: Re: Re: Re: Moje kraska

Omlouvám se, nějak jsem přehlédl, že se nemluví a škodovce z titulku. Samozřejmě se jedná o 1202 "Stejšn".

0/0
8.4.2008 21:59

franta_straka_unban

Re: Moje kraska

hm to neni hezky auto takovy moc robustni dobry by bylo si natunit skodu 1000R^

0/0
7.4.2008 0:07

MH

Škoda té zchátralé škodovky

No, v porovnání např. s tatrovkami byly škodovky jen podřadné plečky pro spodinu (je poněkud urážlivé, když jsem teď škodovku přirovnal k Tatře - jakéhokoliv typu), takže rozplývání se nad technickou vyspělostí bych na místě pana majitele moc nepřeháněl.

Ale i tak by se z toho auta dal udělat krásný veterán. Myslím, že v tomto stavu je to jen nezáživný vrak.

Ale fotky jsou provedeny velmi pěkně, škoda jen toho zchátralého vraku.

0/0
3.4.2008 17:11

kluboš

Re: Škoda té zchátralé škodovky

tywoe ty budeš nákej nadčlověk žejo?

0/0
3.4.2008 19:23

PetaP

Re: Škoda té zchátralé škodovky

Je to tak...přesně řečeno. R^

0/0
4.4.2008 14:13

cotototo

Re: Škoda té zchátralé škodovky

"Myslím, že v tomto stavu je to jen nezáživný vrak."

Já osobně si cením právě původně zachovalých veteránů bez renovací nejvíc - dokazuje to kvalitu staré práce. O vraku rozhodně nemůže být řeči, je v nádherném zachovalém stavu, gratuluji majiteli! Jinak Tatra je samozřejmě o třídu výš:-)

0/0
4.4.2008 15:48

sam

Re: Re: Škoda té zchátralé škodovky

Byla. Byla. Ted je u kytek.

0/0
5.4.2008 18:40

Vepřík Knedlo

Re: Škoda té zchátralé škodovky

Přečti si to po sobě, kamaráde. A pak mrkni do zrcadla. Opravdu tak pohrdáš, nebo ti někdo moc ublížil?

0/0
6.4.2008 10:05

West

autor

a někteří diskutující by měl jít skutečně s tou polikou do perdele! Všude jí cpete už je to vážně na blití! Btw Stb a tajemníci si vozili zadky hlavně v tatraplánech a později v 603- tohle byla auta pro nižší třídu! Pan "hrdý" majitel by se měl jít někam zahrabat a auto prodat někomu kdo se o něj bude starat! Stav vozu je opravdu děs a hrůza!:-©

0/0
3.4.2008 16:42

xxl

Re: autor

 no myslím že nejenom diskutujici. Autor článku se na stavu diskuze taky podepsal. místo aby normálně popsal technický stav auta, snažil se být vtipný jako znalec bývalých poměrů. Momentálně nevidím rozdíl mezi tajemnikem ONV a současnými představiteli statu.Arogance nprosto stejná Ale řekněte kdo z nich by dneska jezdil na "služebku" třeba ve Fábii.

0/0
8.4.2008 8:39

Anti VW

České plečkařství

Ukázka české poválečné automobilové impotence, a pak již pokračují samé plečky až do dnešního dne:-©!

0/0
3.4.2008 16:01

wrf

Re: České plečkařství

Co je na tom aute v jeho dobe tak spatneho?

Jedine co je smutne je clanek o veteranu, ktery je pouze udrzovan v chatrani, ale nerekl bych, ze je spatny veteran sam natoz ve sve dobe.

0/0
3.4.2008 16:14

moopy2

Re: České plečkařství

Tebe typuju tak na Logana, co?

0/0
3.4.2008 16:43

WRF

Re: Re: České plečkařství

Typujes velmi spatne. Nemam rad mala auta, nejezdim uz par let skodovkami.  Posledni kterou jsem mel byl Superb a prilis mne nenadchl. Necitim ani potrebu sdelovat Ti jakym autem jezdim, protoze Tobe nejde o diskuzi, ale o moznost nadavat a tu si najdes na jakekoli znacce.

Takze k veci rikam: dana skodovka byla ve sve kategorii slusnym vozem (jak je na tom Tebou zmineny logan nemam tuseni, nikdy jsem v nem nesedel a ani nehodlam)

0/0
4.4.2008 13:14

WRF

Re: Re: Re: České plečkařství

jen pro doplneni, kdyby si se chtel chytat zminky "nejezdim uz par let skodovkami" - ano, vim ze logan neni skodovka, ale diskuze je o skodovce (tj. nejsem horlivym zastancem skodovek) a logan je cosi pro mne maleho/"levneho" a mimo muj zajem

0/0
4.4.2008 13:18

Mourek

Chvála!

V roce 1988 to bylo mé první auto a sloužilo mi jako intenzivně využívané rodinné auto. Můj model byl jeden z prvních z r. 1953 opravdu se zapuštěnými klikami a jestě bez prahů-dveře byly protaženy až dolů-dámám se tak nemohly zamazat šaty o špinavý práh při nastupování nebo vystupování. Bylo to skvělé auto a jízda byla požitek. Auto mělo původní funkční lampové autorádio!:-)

0/0
3.4.2008 15:45

u.s.a.f.

Tak i do toho

musíte cpát politiku ??? Jste horší než oni !!(Y)

0/0
3.4.2008 15:05

Creature

stav

je fajn, ze to auto uz nehnije v koprivach, ale myslim, ze by si za tech jedenact let zaslouzilo vic, nez lestene viko ventilu. z vlastni zkusenosti vim co to stoji, argumentaci penezi bych ale pochopil, kdyby bylo z kopriv vytazeno pred rokem, tohle je zakonzervovana bida.

0/0
3.4.2008 15:00

Mourek

Re: stav

Svatá pravda! Jak mohl autor psát o hrdém majiteli!?:-(

0/0
3.4.2008 15:49

moopy2

Oktávka

děda měl Oktávku..ve stejné barvě, tehdy se snad ani jiné nedělaly. Byla to nádhera..vzpomínám jak pro nás dycky přijel a jelo se na chalupu..pak si naši koupili 105L a ja sem v ní pravních pár dní nechtěl jezdit..jedině oktávka... nedávno sem si do ní sedl u známého, do té oktávky...a zase na mě dýchla pohoda 70 a 80 let:)

0/0
3.4.2008 14:52

Ludek_II

Re: Oktávka

na vlastni oci jsem videl Oktavku barvy BILE. Dodnes ve funkcnim stavu. Pardubicko

0/0
3.4.2008 15:05

moopy2

Re: Re: Oktávka

Jo to jo..u nás jezdila jena i červená...ale co si pamatuju sousedy a tak..všichni měli modrou:)

0/0
3.4.2008 15:09

petr stursa

Re: Re: Re: Oktávka

Modra, slonova kost, cervena a takova divna zelena. Jeste snad hneda, ale to si nejsem jist.

0/0
3.4.2008 22:06

rs

Re: Re: Re: Re: Oktávka

Zcela jste pominuli tzv. polomáčenky, dvojí lakování. To byly krasavice.

0/0
3.4.2008 22:23

petr štursa (velmi arogantní)

Re: Re: Re: Re: Re: Oktávka

No jo, ale moc jich nejezdilo. Je pravda, ze to byla velka krasa, ja mam prvorepublikouvou tatrovku v kombinaci modra - slonova kost.

0/0
4.4.2008 7:40

Bačík

Re: Re: Re: Re: Oktávka

Můj děda měl teda černou jak noc!

0/0
10.4.2008 10:43

Lovila veverky v korunách stromů

Dopřejte jí

nový lak a chrom!!! jinak kráska;-)

0/0
3.4.2008 14:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.