Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektrický sporťák Lightning GT: baterie už nejsou problém

Elektromobily jsou sice ekologické a mají slušný výkon, ale také řadu nevýhod. Britský supersportovní elektromobil Lightning GT však prakticky všechny zápory eliminuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jindra

700koní

Mne by stacilo 350koni a dojezd 800km. A pro manzelku 115 koni a dojezd 2400km. A nebo 115 koni a dojezd 1000km, aby se to nemuselo pripojovat k vysokymu napeti...:-)

0/0
2.4.2008 22:29

deathliner

někomu uniklo téma...

bavili jsme se o Lightning GT

0/0
2.4.2008 11:35

bulhar

jen klid

Pokrok v bateriích určitě je (viz mobilní telefony), ale nevěřím, že zrovna tihle kápli na to, že jejich baterie jsou zcela netoxické a s dvojnásobnou energetickou hustotou než Li-Ion a s takovou životností (15000 cyklů, 12 let). K takovým parametrům je ještě daleko...

Ten článek je asi jen překlad nějakého reklamního letáčku. Proto tam asi taky zůstala perla "klasické jednofázové domácí sítě". Myslím, že v Česku bude málo domácností bez třífázového proudu (aspoň já ho měl i v paneláku - kvůli sporálu).

0/0
31.3.2008 12:05

Ent.

Re: jen klid

Je poměrně dost bytů bez třech fází. Staré paneláky bez přestavby, s rozvody plynu v kuchyni...

Jen si neumím představit, že by někdo dal pět mega za auto a bydlel ve starém paneláku.;-D

0/0
1.4.2008 5:40

interesantni

dnes je 31. 3.

apríl je až zítra! ;-D

0/0
31.3.2008 3:26

Docent

Re: dnes je 31. 3.

? http://www.lightningcarcompany.com/

0/0
31.3.2008 10:47

Já první

Re: dnes je 31. 3.

Ne, to není apríl - to je fakt! A nic proti tomu...  akorát nevím, co je na tom ekologickýho.

Ta elektrika se musí vyrobit. Jak? V elektrárně...  jáká je účinnost té elektrárny? Jaká pak toho přenosu po drátech? Ty baterky se musí vyrobit - a pak zlikvidovat...

Jaká je účinnost těch baterií?

Asi tomu nerozumím...

0/0
31.3.2008 11:46

rudastraka

Re: Re: dnes je 31. 3.

to je tvoje blbost jestli  tomu nerozumis

ucinnost elektrarny je mnohem vyssi nez spalovaciho motoru. i uhelna elektrarna ma mnohem min skodlivin na jednotku vyrobeny energie nez nejcisstsi spalovaci motor. pro tyhle vozitka se stejne budou muset postavit jaderny elektrarny (v cr staci dostavet temelin). akumulatroy neobsahuji zadne toxicke latky a jsou recyklovatelne. dobijeni ve vetsine pripadu mimo energetickou spicku

tohle je pokrok pane pesimisto

0/0
31.3.2008 11:53

Mastermind

Re: Re: Re: dnes je 31. 3.

:) účinnost tepelné elektrárny je cca 0,35. Účinnost spalovacího motoru je cca 0,3 benzín, 0,4 diesel.

Pokud započtu účinnost elektromotoru, nabíjení akumulátorů, přenos rozvody VN a NN, tak dostanu energetickou účinnost cca 0,17.

Ono v důsledku JE elektromobil provozně čistší, ale dokud bude elektřina vyráběna převážně v tepelných elektrárnách, tak to zas tak slavné není. 

0/0
31.3.2008 12:55

Mr. Dance

Re: Re: Re: Re: dnes je 31. 3.

Aby měly elektromobily smysl, musí to být elektřina z jádra a dobíjení nejlíp v noci.;-)

0/0
31.3.2008 13:09

rudastraka

Re: Re: Re: Re: dnes je 31. 3.

ucinnost moderni tepelne elektrarny je pres 50%, tech 35% bylo na zacatku minuleho stoleti

ucinnost spalovaciho motoru se udava pro optimalni podminky ktere dosahnes napr. pri vykonu 50% maxima a otackach s nejvetsim tocivym momentem. bezna jizda je hodne nekde jinde.

kdyz pripoctes vyrobu docela vyrobu (docela cistyho) paliva, jeho rozvoz vlakem a pak nakladakama, neni tak ta distribuce benzinu taky neni bez ztrat.

0/0
31.3.2008 15:10

Mastermind

Re: Re: Re: Re: Re: dnes je 31. 3.

Můžete mi prosím doložit, která tepelná elektrárna u nás dosahuje účinnosti přes 50% ? Podle mých zdrojů je dosahováno hodnot kolem 40%, s tím, že hodnoty nad 50% jsou optimistickým výhledem do budoucna.

Samozřejmě, že výroba a doprava paliva mají také jisté nezanedbatelné energetické nároky.

Jde o to, že při současné zabedněnosti Zelených a podobných exotů, se náhrady tepelných elektráren asi nedočkáme. Když už se mají postavit větrné elektrárny, tak to zase vadí ptákům, slunce v této zeměpisné poloze taky žádnou extra sílu nemá, šetřit elektrickou energií taky asi taky nikdo jen tak nezačne.

Elektromobily jsou určitě parádní věc, akorát by to chtělo určitě použít solární panely po většině povrchu, aby se mi to auto alespoň trochu nabíjelo, když už parkuje na sluníčku.

0/0
31.3.2008 16:16

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dnes je 31. 3.

zda se ze mas pravdu. ucinost nejmodernejsi uhelne nyni stavene elaktrarny v nemecku se uvadi 43%, dalsi el. v 2012 46%, nad 50% je blizka budoucnost (viz. http://web.spoluziti.cz/miranda2/m2/spoluziti/vyznam_uhli/20070322a.html)

 mel jsem za to ze nad 50% je realita uz pred 10-15 roky u nejmodernejesich elektraren, ono slo o teorii.

0/0
31.3.2008 20:06

rs

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dnes je 31. 3.

stejne je nejlepsi linux...ten spotrebuje urcite nejmin

0/0
1.4.2008 13:15

jarda.h

hele

To je dobrý, idnes má na svejch stránkách reklamu na idnes. Kliknu na reklamu na idnes na stránkách idnes a hádejte kam mě to přesměruje? No přece na idnes:-)Reklamu zřejmě zadal idnes, aby ji umístil na své stránky idnes. Takže idnes to zacvaká a idnes z toho bude mít prachy. Každopádně nevím, jaký to má smysl. Dávat si reklamu na vlastní stránky na vlastní stránky:-)?

0/0
31.3.2008 1:36

x

Re: hele

..asi si nikdy neslyšel o zpětných odkazech co...

0/0
31.3.2008 13:05

jarda.h

Re: Re: hele

ne. Proto se ptám - jaký to má smysl. Chápu, že když kliknu na logo, hodí mě to na výchozí stránku. Proč tam ale ještě cpou reklamu, když už na tom serveru jsem, a tudíž už mě sem nalákat nepotřebujou?

0/0
31.3.2008 20:36

ze

Re: Re: Re: hele

No ale maj víc kliků, tzn. víc návštěvníků a tím pádem dražší ostatní reklamy.. hahaa :-P

0/0
3.4.2008 10:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.