Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chystají se léky na zácpu D1

Čidlo umístěné na dálnici u Velkého Beranova "zjistí", že tu teplota náhle klesla a hrozí ledovka. Varovný signál okamžitě putuje do centra v Ostravě, kde se takové informace shromažďují. Dispečer situaci zkontroluje přes kameru, která úsek nepřetržitě sleduje. A vzápětí se na jeho povel na tabulích poblíž nebezpečného místa rozsvítí symbol varující před námrazou a také piktogram, který doporučí řidičům, aby ubrali rychlost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ja

a co hlidat rychlost ?

I kdyz bude promenliva znacka s 80kou, stejne se najdou prasata co ho pomasti 150

0/0
29.3.2008 12:04

Kaja

Re: a co hlidat rychlost ?

to chce trochu číst :) psal jsem to o kousek doleji že by se mělo zavést 100% úsekové měření :)

0/0
29.3.2008 12:33

Ty

Re: a co hlidat rychlost ?

Zustane 80 kdovi jak dlouho, kde nic tu nic, pro jistotu 60, 40 prece bezpecnejsi provoz. Ani nahodou - "dobry myslenka".  Rv  

0/0
30.3.2008 0:40

Martin

Re: a co hlidat rychlost ?

zase rychlost a jen rychlost, názorně jsme viděli, že i 90ka může být nebezpečná. Hlavní problém je nedodržování bezpečné vzdálenosti a neschopnost posoudit stav vozovky a přizpůsobit jízdu. 150ka může být bezpečnější, pokud dodržíš výše uvedené zásady, určitě se na mne rozčílíš, že je nejvyšší rychlost 130, to je mi jasné dopředu. Někdy se svez pořádným vozem 150 (sám ho zatím nemám, jen občas služební)

0/0
30.3.2008 10:46

Kaja

Dokonalý

V První řadě je potřeba dodržovat rychlost.....  kde je problém v tom osadit na dálnici od sjezdu ke sjezdu úsekové měření? Lidi začnou jezdit normálně a pokud ne tak na pokutách se něco vybere a bude na vánoční večírky....

Pokud lidi budou jezdit rozumně sníží se nehodovost a tím i údržba kolem dálnic....

No je to jen teorie, ale tady bych začal.... a pokud bude úsekové měření od sjezdu ke sjezdu + proměnlivé značení tak mi řekněte kolik % řidičů pojede nepovolenou rychlostí? a stejně tak lze i současnou měřící technikou měřid vzdálenost vozidel za sebou jedoucích... tím i odvodit bezpečnou vzdálenost.... a vše řádně pokutovat, protože to s lidma v čechách opravdu jinak nejde

0/0
28.3.2008 21:40

Martin

Re: Dokonalý

začít hlídat bezpečnou vzdálenost, ano, velký bratr ne.

Mimochodem, ta nehoda na D1 zase jen slouží k manipulaci veřejnosti a k volání po měření všeho a pokutování za rychlost. V dané situaci to bylo prostě nepřizpůsobení stavu a vůbec by nepomohlo, kdyby někdo jel 130 místo 140. Protože v takovéto situaci je i 100ka moc. Proberte se sakra a myslete mozkem.

0/0
30.3.2008 10:52

Kaja

Re: Re: Dokonalý

Možná proto je vhodná kombinace proměnlivého značení s úsekovým měřením

Ano rychlost je relativní problém, ale pokud jedou 4 auta za sebou 130  a mají bezpečnou vzdálenost  je to něco jiného než 1 auto 130 a dalších 10 debilů co se lepí navzájem na nárazníky aby mohli jet víc než těch 130....  Možná si i někdo bude pamatovat den začátku bodového systemu... kde je ten stav dneska? Pokud jedu 80 na 80 tak sjem ten blbec co překážía   je jedno jestli Praha Plzeň nebo Brno... zrkátka ten efekt všude zmizel.... a přitom první statistiky hovořily zcela kladně... to že tomu již dnes není si může ověřit každý, kdo pojede předpisově.

Pokud jedu 50 na 50ce tak jaká je pravděpodobnost, že se mi někdo začne lepit na nárazník? dnes 100% každej si jezdí jak na závodní dráze :( a všichni to mají pod kontrolou a nebo mají služební auta, kde je to tolik neštve :(

0/0
30.3.2008 17:16

roedor

Chystají se léky na zácpu D1

Projímadlo?

0/0
28.3.2008 10:58

engels

taky

ustecky kraj koupil 130 monitorovacich zarizeni na vysku hladiny vodnich toku. jedno merici misto stalo 270 000, vzal jsme tuzku a papir a pocital protoze umim to same, vyslo mi 60 000 za misto s peknym vejvarem. takze 210 000za misto x130 je peknej balik a tohle je ten samej pripad

0/0
28.3.2008 7:13

chupi

zase ty ceny, kdyz je neco statniho

bezmala 3 miliardy za 30 panelu, k tomu par desitek cidel a par kamer, to se zase nekdo slusne napakuje, ale kdyz to plati stat proc ne, ze ;-(

0/0
27.3.2008 23:09

lukas

ha ha ha

3miliardy na takovou blbost, to je úžasný....  Je to o lidech a ne o tabulich. Hlavně jsem zvědavej co se vymyslí potom až se zjistí, že po nehodě je celá dálnice přesměrovaná na okresku, ta se ucpe a stejně se nikdo nikam nedostane a 3miliardy budou v (Y)

0/0
27.3.2008 20:46

(db)

tabule

a nešlo by ty nové tabule využít i jako proměnné značky?

0/0
27.3.2008 20:06

kob

Re: tabule

3 mld je i na provoz celého systému do roku 2016.....ne, tabule nejdou použít jako proměné značky, protože to neumožňuje zákon.

0/0
28.3.2008 11:03

Pavel

Re: Re: tabule

Zajímavé jak pořád přebíráme nějaké věci a zákony ze západu, ale ty lepší nejsme schopni u nás zavést, vždy jen ty horší. Jak dlouhou už fungují podobné tabule v Německu? 5-10 let?

0/0
28.3.2008 13:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.