Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Vejtřasky jsou v garážích české armády už půl století

Skupina inženýrů, která počátkem 50. let vyvíjela v přísném utajení nový náklaďák pro československou armádu, rozhodně netušila, že jejich výtvor bude ve vojenských garážích ještě za půl století. První sériová "vejtřaska" vyjela z bran továrny před 55 lety, 2. dubna 1953.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

meilius

7. 4. 2008 10:49
čekám

V3S v tehdejší době byla velice na úrovni a jizdními kvalitami překonávala  po lérta mnoho modelů jiných značek, které třeba již nejezdí. Likvidací vysočanského závodu a rozpuštěním závodů Praga  velice se znížipa znalost odborných řemesel,  dědičná šikovnost českých ručiček (ne na tunýlky a pod. praktiky posl. akční doby), hrdost příslušnosti k firmě, hrdost na to, že něco umím, že  jsem Pragovák,  a členem skupiny lidí, kteří si vždy vědí rady a vždy si pomohou, i mimo firmu. Vzpomeňte všech našich kolegů, co "uměli", byli fachmani a věděli si rady. Potkává se nás stále méně. Ahoj všem.  VVV

0 0
možnosti

meilius

7. 4. 2008 10:30
vejtřastička láska má

Je vidět, co zde přispívají o tom vědí minimum. Praga V3S byl model velůice rychle zkonstruovaný pro potřeby armády a prošel všude, jezdil v mnoha zemích,ve Vysoč. zkončil v r. 64, ale např. motory se dělaly pak v Lounech, převod. 5P80 ve Strakonicích různé díly stále ve Vysočanech a pražských provozech, jak krásné bylo když lis Clearing ve V18 krásně vymáčkl střechu. Na výrobě (a nejen P V3S) pracovalo mnoho pro věc zaujatých  lidí, kteří dokázali  být hrdí na to, co  se jim povede. Měli by jste být také hrdi, co dědkové a tátové uměli, ve své době to bylo  výrazné, nakonec to ještě jezdí, byl jsem s tím i v Kapustin Jar a paráda. Po devadesátém roce  skupina z Čelákovic Pragovku  zlikvidovala, plochu prodala a poslala ji do ....Stejná  likvidační technologie, jako u jiných podniků.  RRR

0 0
možnosti

rudastraka

2. 4. 2008 14:37
vejtraska

ja delal na vejtrasce papiry na C

instruktor silenec me tahal po horach, kam bych se i na motorce obaval. to auto vyjelo vsude a sjelo taky vsechno. ale parkrat sem mel opravdu v gatich...

0 0
možnosti

Klika od blazince

2. 4. 2008 19:25
Re: vejtraska

taky jsem C delal na V3S. Z kopecka zabava, kdyz se nepodarilo podradit hned napoprve :-)dobry bylo i kmitani prednich kol a volantu pri 60km/h. Jo to byly casy

0 0
možnosti

Kozliste

2. 4. 2008 9:06
Pro autora!

Praga Vojenský 3osý(nápravový) Speciál - PV3S - o hmotnosti 5,5/5/10,5(11)t.

0 0
možnosti
M

jointick

2. 4. 2008 8:36
Tak tento článek

je okopčený z auto.czRv

0 0
možnosti

Jirka

2. 4. 2008 9:16
Re: Tak tento článek

Je to prevzato z CTK - stejny text vysel i v mnohych dalsich novinach... nijak se tim netaji a jasne to zde uvedli. Tak nevim co se rozcilujes.

0 0
možnosti

?

2. 4. 2008 7:46
T 810

O tatrách, zvlášť o některých jejich částech z dovozu, se asi nedá dnes říci, že budou schopně jezdit za 30 nebo 50 let ? Podle mě ne, za pár let se přestanou dovozevé převodovky apod. vyrábět a až se vyprázdní sklady, tak se můžou tatry vyhodit.

0 0
možnosti

Franta Lopata

2. 4. 2008 13:09
Re: T 810

;-D

0 0
možnosti
TR

herma frodit

2. 4. 2008 6:42
!!

Já blb. Aha už mi to došlo. Překřížení = zkroucení. Asi. Je prostě ještě brzy po ránu a ten posun v čase mi asi taky dává zabrat;-D

0 0
možnosti

LJ

2. 4. 2008 8:01
Re: !!

Jojo je to tak, to je totiž nějaká hantýrka off-roaďáků - "křížení" je maximální úhel, kterej mezi sebou sevřou přední a zadní náprava

0 0
možnosti
TR

herma frodit

2. 4. 2008 6:34
?

pružný žebřinový rám, který snese i velké překřížení?? nebo že by přetížení??

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!