Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vejtřasky jsou v garážích české armády už půl století

Skupina inženýrů, která počátkem 50. let vyvíjela v přísném utajení nový náklaďák pro československou armádu, rozhodně netušila, že jejich výtvor bude ve vojenských garážích ještě za půl století. První sériová "vejtřaska" vyjela z bran továrny před 55 lety, 2. dubna 1953.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

meilius

čekám

V3S v tehdejší době byla velice na úrovni a jizdními kvalitami překonávala  po lérta mnoho modelů jiných značek, které třeba již nejezdí. Likvidací vysočanského závodu a rozpuštěním závodů Praga  velice se znížipa znalost odborných řemesel,  dědičná šikovnost českých ručiček (ne na tunýlky a pod. praktiky posl. akční doby), hrdost příslušnosti k firmě, hrdost na to, že něco umím, že  jsem Pragovák,  a členem skupiny lidí, kteří si vždy vědí rady a vždy si pomohou, i mimo firmu. Vzpomeňte všech našich kolegů, co "uměli", byli fachmani a věděli si rady. Potkává se nás stále méně. Ahoj všem.  VVV

0/0
7.4.2008 10:49

meilius

vejtřastička láska má

Je vidět, co zde přispívají o tom vědí minimum. Praga V3S byl model velůice rychle zkonstruovaný pro potřeby armády a prošel všude, jezdil v mnoha zemích,ve Vysoč. zkončil v r. 64, ale např. motory se dělaly pak v Lounech, převod. 5P80 ve Strakonicích různé díly stále ve Vysočanech a pražských provozech, jak krásné bylo když lis Clearing ve V18 krásně vymáčkl střechu. Na výrobě (a nejen P V3S) pracovalo mnoho pro věc zaujatých  lidí, kteří dokázali  být hrdí na to, co  se jim povede. Měli by jste být také hrdi, co dědkové a tátové uměli, ve své době to bylo  výrazné, nakonec to ještě jezdí, byl jsem s tím i v Kapustin Jar a paráda. Po devadesátém roce  skupina z Čelákovic Pragovku  zlikvidovala, plochu prodala a poslala ji do ....Stejná  likvidační technologie, jako u jiných podniků.  RRR

0/0
7.4.2008 10:30

rudastraka

vejtraska

ja delal na vejtrasce papiry na C

instruktor silenec me tahal po horach, kam bych se i na motorce obaval. to auto vyjelo vsude a sjelo taky vsechno. ale parkrat sem mel opravdu v gatich...

0/0
2.4.2008 14:37

Klika od blazince

Re: vejtraska

taky jsem C delal na V3S. Z kopecka zabava, kdyz se nepodarilo podradit hned napoprve :-)dobry bylo i kmitani prednich kol a volantu pri 60km/h. Jo to byly casy

0/0
2.4.2008 19:25

?

Re: Re: vejtraska

souhlas, max. 60 km rychlost měla výhodu, že v běžném provozu se nemusel sledovat rychloměr. Jedině v místech, kde byla rychlost snížena na mín než 60

0/0
3.4.2008 7:11

Kozliste

Pro autora!

Praga Vojenský 3osý(nápravový) Speciál - PV3S - o hmotnosti 5,5/5/10,5(11)t.

0/0
2.4.2008 9:06

jointick

Tak tento článek

je okopčený z auto.czRv

0/0
2.4.2008 8:36

Jirka

Re: Tak tento článek

Je to prevzato z CTK - stejny text vysel i v mnohych dalsich novinach... nijak se tim netaji a jasne to zde uvedli. Tak nevim co se rozcilujes.

0/0
2.4.2008 9:16

Marty

Re: Tak tento článek

Nic proti, ale po ukončení výroby v Pragovce Vysočany pokračovla výroba V3S v letnanské Avii, kde byla provedena michodem ta druhá moderniazce a kde se vyráběla do poloviny 80.let. Máte v tom chaos!!!!!!!!!!

Vim to naprosto přesně, muj tát byl v týmu co tu modernizaci dělal.

0/0
2.4.2008 14:00

?

T 810

O tatrách, zvlášť o některých jejich částech z dovozu, se asi nedá dnes říci, že budou schopně jezdit za 30 nebo 50 let ? Podle mě ne, za pár let se přestanou dovozevé převodovky apod. vyrábět a až se vyprázdní sklady, tak se můžou tatry vyhodit.

0/0
2.4.2008 7:46

Franta Lopata

Re: T 810

;-D

0/0
2.4.2008 13:09

herma frodit

!!

Já blb. Aha už mi to došlo. Překřížení = zkroucení. Asi. Je prostě ještě brzy po ránu a ten posun v čase mi asi taky dává zabrat;-D

0/0
2.4.2008 6:42

LJ

Re: !!

Jojo je to tak, to je totiž nějaká hantýrka off-roaďáků - "křížení" je maximální úhel, kterej mezi sebou sevřou přední a zadní náprava

0/0
2.4.2008 8:01

herma frodit

?

pružný žebřinový rám, který snese i velké překřížení?? nebo že by přetížení??

0/0
2.4.2008 6:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.