Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi vynalezli pneumatiku, která se sama dofukuje

Podhuštěné pneumatiky? Brzy už to bude jen kapitola z historie automobilismu. Česká firma Coda Development totiž přišla s vynálezem samodofukovacích pneumatik, které už nebudou představovat riziko pro bezpečnost provozu a nebudou zvyšovat spotřebu paliva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fox_VK

Přežitek

Hmm tak huštění pneumatik už bylo vyřešeno poněkud radikálněji...

http://www.gizmag.com/go/3603/picture/26525/

0/0
3.4.2008 23:15

Jig

Re: Přežitek

tak nevím jestli je tohle přímo řešení... navíc toto bylo představeno před 6-7 lety a stále to na silnicích není. Proč? Bude to drahé jak prase a hlavně jsou k tomu potřeba speciální disky. A také není síť na přezouvání... tedy ne z důvodu defektu, ale z důvodu sjetí dezénu. Takže pro servisi investičně náročné

0/0
4.4.2008 11:54

HanzCZ

Škoda 120 ???

Bude to fungovat na mé staré dobré Škodě 120 ?:) 8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
3.4.2008 13:41

Horways

Re: Škoda 120 ???

Možná by to mohlo jít ;-).Ale nedovedu si to představit auto který nemá ani rádio,nebo klimatizaci a bude mít takovou vymožnost jako samodofukovací pneu či co ;-D

0/0
3.4.2008 15:41

expert

jako elektronický systém ano, jinak ne

Jako obyčejné dohušťování s pevně nastaveným ventilkem to nemá žádný smysl!

Uvědomte si že výrobci aut pro prázdné a plně naložené auto předepisují úplně jiný tlak v pneumatikách - rozdíl může být více než jedna atmosféra!

takže jako elektronický systém ano, jinak ne......

0/0
3.4.2008 11:57

nothrem

Re: jako elektronický systém ano, jinak ne

No, a kolik % lidí při naložení auta dojede k benzíně a pneumatiky dofoukne? Myslím že to vyjde nastaveno.

0/0
3.4.2008 12:16

brko

Re: jako elektronický systém ano, jinak ne

četl jsi ten článek? regulační ventilek je nastavitelný na různé tlaky.

0/0
3.4.2008 13:39

tojsouveci

Re: jako elektronický systém ano, jinak ne

Naložením auta se v pneumatice automaticky zvedne tlak :-)

0/0
4.4.2008 11:29

rocco

treni

teda z videa je videt, ze behem jizdy dochazi ke treni (u toho tunylku) takze bude tato cast pneu asi pomerne dost namahana... navic treni samotne znamena brzdeni a tedy vyssi spotrebu paliva... i kdyz nevim - treba to maj nejak osetreny...

0/0
2.4.2008 21:05

ze

Re: treni

Namáhaná část to bude každopádně, ikdyz si nemyslim, že nějak extrémně..

Rozhodně to tření... to tam snad potřebujes ne??! Jinak by se ti točil disk a guma by stála namístě.. navíc to nemůže mít žádný vliv na výkon ani spotřebu (myslim teď tření mezi ráfkem a gumou)..

0/0
3.4.2008 10:07

tom

Re: Re: treni

navíc to nemůže mít žádný vliv na výkon ani spotřeb... tak to by bylo skvely namontujem tam dinamo a mame perpetummobile kdyz namto bude vyrabet energii bez vlivu na spotrebu..

0/0
3.4.2008 11:12

Tomhill

Re: Re: Re: treni

A ty vis jaky tam pusobi treni? Ja myslim, ze to bude na ukor opotrebeni vnitrku te drazky a to ze tam je ta dutina mackana, tak je to pusobenim tihy vozidla. To je jako kdyby ses vrtel na sedacce pri rizeni a tim vznikalo teplo a tvrdil jsi, ze ti to o to zere vic.

A i kdyby to na to melo vliv, tak to treni bude vuci valivemu odporu pneumatik, odporu okolniho vzduchu atd. atd. tak minimalni, ze to na spotrebe ani nepoznas.

0/0
3.4.2008 12:57

Brambor Škrdl

Zajímavý vynález

0/0
2.4.2008 16:23

Brambora Škrdlavá

jen tak pro zajímavost

Véna Kuncl vymyslel automatický dofukování už před několika rokama!

0/0
2.4.2008 14:53

petr

Re: jen tak pro zajímavost

to mas sice pravdu, ale byl k tomu potreba kompresor. R^

0/0
2.4.2008 15:30

Jhz

Re: jen tak pro zajímavost

to máš blbý, pan Cimrman to vymyslel mnohem a mnohem dřív

0/0
2.4.2008 17:02

Ebo

hmm..

..to bude mrtvejch až ten ventil, co reguluje tlak selže a bude dofukovat pořád a nebo všechno unikne ;-D

0/0
2.4.2008 14:42

algra

Re: hmm..

A VENTILek co je tam teď, tě nechává klidným?

0/0
2.4.2008 16:49

K

A dofukovači nebudou mít co žrát

0/0
2.4.2008 13:50

Anonym

Re: A dofukovači nebudou mít co žrát

;-D;-D;-DR^R^R^

0/0
2.4.2008 19:55

Horways

Re: Re: A dofukovači nebudou mít co žrát

Tobě stačí málo co :-/Rv.

0/0
3.4.2008 15:41

kolo

Re: A dofukovači nebudou mít co žrát

;-D;-D;-D;-D;-D ten byl dobrej

0/0
18.6.2008 10:56

Poradce

Dobrá rada

Hlavně hoši co nejrychleji patentovat !!! Ať to nedopadne jako s kontaktními čočkami pana O. Wichterleho  R^R^R^R^[>-]

0/0
2.4.2008 12:52

Barv

Re: Dobrá rada

Hm, a víte jak to bylo s čočkami? Ten vynález nebyl ukraden, ale prodán! Bolševici dali přednost krátkodobému zisku valut před dlouhodobým užitkem...

0/0
2.4.2008 13:09

Poradce

Re: Re: Dobrá rada

Vím, bylo to tak Rv

0/0
2.4.2008 13:37

Medved

Re: Dobrá rada

Jestli to uz neudelali pred zverejnenim, uz to nepujde. Je take otazka, jestli meli na spravni poplatky - pohybuji se v radu desitek tis Eur na jednu zem a rok... Ale aspon to uz nepatentuje nikdo jiny - bylo to zverejneno...

0/0
2.4.2008 13:59

malej pipík

Nj, zlatý český ruce

;-DR^

0/0
2.4.2008 11:47

ODSakEda

Re: Nj, zlatý český ruce

Spíše hlavy! Kdyby se to ale mělo i vyrábět v česku, český ruce z teho udělají právěže czechšmejd...

0/0
2.4.2008 12:12

Fox_VK

Re: Re: Nj, zlatý český ruce

Snad necheš tvrdit že se u nás nevyvýjí a nevarábí kvalitní věci ?

třeba firmy JeTi a MVVS ...

0/0
3.4.2008 23:10

GEORGE MICHAEL

ČLÁNEK

Líbí se mi, že napsali, že se jedná o náš, čili český, vynález. Zapomněli však připomenout, že zmíněná firma pochází z USA a jak je známo, tak USA je jedním z největších inovátorů, co se týče pneumatik a také v případě aut... Takže vynález je to sice český, ale vznikl díky jisté podpoře z Ameriky.

0/0
2.4.2008 11:24

ODSakEda

Re: ČLÁNEK

Tímto české nacionalisty, halvně pivaře, co jen hubou jsou nejlepší na Světě..., nepotěšíte ;-)

0/0
2.4.2008 12:14

Vena.M

Re: ČLÁNEK

0/0
2.4.2008 13:02

Tajné

Re: ČLÁNEK

no a?

0/0
3.4.2008 20:12

Kyblo

každý jinak

[>-] je zajímavé, že většina z vás si dělá z takových věcí jen blazna, ale sami se neumí ani podepsat - chudáci(Y)

0/0
2.4.2008 11:06

kluboš

Re: každý jinak

?

0/0
2.4.2008 12:02

Zed

co když?

a co když to auto bude mít podhuštěný pneumatiky a bude pršet? :-D

0/0
2.4.2008 10:44

TC

Re: co když?

Jak je velká molekula vody? Jak je velká molekula plynu? Možná to řešení má....8-o

0/0
2.4.2008 10:54

kitr

Re: Re: co když?

Ty jsi snad ekonom ne? Molekula vody je stejně velká jako molekula vodní páry.

0/0
2.4.2008 10:59

kudlis

Re: Re: Re: co když?

no a ty musíš být ... Franta Šiška. Plyn není jiný název pro vodní páru.

0/0
2.4.2008 11:35

Horways

Re: Re: Re: Re: co když?

To sem nevědel;-D

0/0
2.4.2008 16:23

Pavlis

Re: Re: Re: Re: Re: co když?

ááá, tady je to dneska samej ajnštajn;-D

0/0
2.4.2008 17:20

Horqays

Re: Re: Re: Re: Re: Re: co když?

Píše se Einstein :-P;-D

0/0
2.4.2008 19:12

Barbucha_the_bearspook

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co když?

Občas si to pletu s Einsteigen :-)

0/0
2.4.2008 23:02

Dead_Man

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co když?

to je německy nastupovat. ...no dobře, já si to taky pletu s eisensteinem...;-D

0/0
3.4.2008 6:44

Fox_VK

Re: Re: co když?

To je fakt - to v těch pneumatikách bude "nahuštěné" kde co :D

No uvidíme jak se vypořádají s nasáváním všeho možnho a jinýma problémama

0/0
3.4.2008 14:51

wellczech

Re: Re: Re: co když?

zajimavy napad, co takhle tam pridat filtr a nasavt to bude jen tzv sklenikove plyny? :-)

0/0
4.4.2008 13:03

icmek

hahaha

bezva..nicmene podobnej system uz existuje. je to genialni reseni, nicmene nepotrebny. nevim, kde se berou 3 procenta za mesic jezdeni...za sezonu na letnich barumkach 195/50/15 jsem nedofukoval ani jednou a verim, ze na rozmerech teda nezalezi vubec.

jak to funguje pri zpatecce?

kdyz mi kola nekdo vypusti, stejne budu muset vytasit pumpicku a foukat. prece nepojedu na prazdnym kole 1.5 km, aby se mi dohustilo na stav rovnej klasicky mesicni ztrate.

v praxi takrka nepotrebnej vynalez. to, ze jsou pneumatiky podhusteny pozna clovek na jizdnich vlastnostech auta a neni problem dohustit.

0/0
2.4.2008 10:21

DAN

Re: hahaha

Já s tím také nemám problém, nejsem bordelář o auto se starám, ale stačí mrknout do statistik, kolik lidí jezdí s podhuštěním např. o 20%, 40%. Je jich hodně. Navíc je to dobrý reklamní takh pro výrobce. Runflat, dohušťování a další...

0/0
2.4.2008 10:36

Vena.M

Re: hahaha

No, po pravde, podhusteni z 2 na 1,7 atm skoro nepoznas .. ruzne tlakovani na leve a prave strane taky ne .. ale na jizdnich vlastnostech to znat je a na spotrebe take ... a pak cena vlastniho zarizeni muze byt korunova, cili neni problem to dodavat jako standart ke kazde pneu ...

0/0
2.4.2008 10:36

toyo

Re: Re: hahaha....k smichu to neni

...pokud opravdu nepoznas rozdil mezi 1.7 a 2.0 pak bude lepsi psat prispevky do diskuzi napriklad, napriklad...fakt nevim kam, ale sem asi ne...asi tak!

0/0
2.4.2008 15:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.