Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Od svíčky k natáčecímu bixenonu

Nadskakuju na sedadle, snažím se z něj nespadnout, křečovitě svírám obrovský tenoučký volant. Je lednová noc, skoro nic nevidím, světla mžourají jen pár metrů před majestátním Opelem Olympia z roku 1959, s nímž bloudím po testovacím polygonu této automobilky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sdsa

vyrazme mene emisi ???

to bude fakt rozdil. Auto ma vykon motoru treba 50kw a zarovka ma prikop 55W .... to ale usetri minimalne 0.00001 l/100km .... to jsou panecku ekologove

0/0
2.4.2008 3:27

hbf

Re: vyrazme mene emisi ???

Jo, a výkon elektrárny je bůhvíkolik MW, takže tam by se úspory vyplatily ještě méně, že :-)

Ten uváděný výkon motoru je maximální, s tím se nedá pro tyto potřeby počítat. A ty žárovky 55W tam jsou dvě, plus hromada dalších slabších.

Samozřejmě že na úspoře paliva díky menšímu příkonu osvětlení vozu nikdo nezbohatne, ale podle fyzikálních zákonů se ta "ušetřená" energie (a s ní spojené exhalace) musí někde projevit.

0/0
2.4.2008 9:45

Andee

Re: Re: vyrazme mene emisi ???

Myslím, že reagoval hlavně na to slovo VÝRAZNĚ. To mě taky zarazilo. Pokud je se výkon běžného motoru během jízdy pohybuje od 15-100kW, pak je i při minimálním zatížení úspora za žárovky zanedbatelná, nikoliv výrazná. Už se to tu několikrát řešilo, že osvětlené vozidlo má nějakých 200W navíc, takže spotřebu (při průměrném zatížení 20kW - to je, myslím, střízlivý odhad) ovlivňuje cca 1%.

0/0
2.4.2008 10:37

Andee

Re: Re: vyrazme mene emisi ???

Při 20kW pak má auto spotřebu cca 5 l/100km, takže za rok ušetří průměrný řidič (25000km) něco mezi 10-15 litry paliva ;-)

0/0
2.4.2008 10:40

Lamak

Re: Re: vyrazme mene emisi ???

No a ted si to vynasobte laskave poctem aut na silnicich a dostavate pomerne jina cisla. A navic...hadate se tu o stavkach watu, ale podle meho nazoru je tu jeste jeden problem a to jsou buzene civky v alternatoru (i kdyz mozna uz je realita nekde jinde). Podle me pri vetsim odberu proudu musi alternator vic dorovnanvat klade tim padem nejaky nezanedpatelny odpor pri chodu motoru. Kdyz sahnu nedaleko do historie. Zkuste si ve skode 120 pustit na volnobeh svetla a treba jeste radio a ventilaci...je videt jak svetla "poblikavaji" a motor sypa (holt nema to ridici jednotku aby si prikrmila). Ale tohle je 20 let stare auto a dnes to muze byt vsechno jinak. Rad se necham poucit.

0/0
2.4.2008 11:52

Alien

Re: vyrazme mene emisi ???

Ona je hlavně kravina ta šedesátkrát nižší spotřeba LED. Podle grafu na http://www.e-light.cz/news/view.php?id=151 je účinnost halogenky cca 20 lm/w, od LEDek se v brzké době očekává 100 lm/W, takže pokud do LEDek pustíte šedesátkrát menší výkon (předpokládám, že byl míněn 60x nižší proud při stejném napětí), tak vám to bude taky cca 10x míň svítit.

U žárovky se za mých mladých let (pokud to mezitím Melouni nepřepočítali jinak) uváděla světelná účinnost 8%, jestli má Opel LED reflektor, kterej má 60x nižší spotřebu tak, ty LEDKy mají účinnost 480%, to je dot dobrý. Něco se dá asi nahnat z lepší směrovostí LED, ale tolik?

A pak je sqjelý, jak se každej honí, že ušetřil pár Wattů na osvětlení, ale kolik v tom autě jede různejch větráků, čerpadel, elektroniky o klimatizaci nemluvě se neřeší.

0/0
2.4.2008 14:36

Lamak

Re: Re: vyrazme mene emisi ???

To je vsechno fakt, ale ty svetla jsou pri dnesnich zakonech o celodenim sviceni v provozu porad, ale to topeni treba ne. Navic to topeni, radio atd. si pustite v kazdem aute a v kazdem aute bere +- stejne. Lidem nemuzete zakazat pouzivat klimu atd. ale sviceni narizuje zakon a tak se svitit musi. Kdyz pouzivani ledek snizi spotrebu treba jen o hloupou pul deci na 100km tak pri mnozstvi aut a porci kilometru ktery dene najedou, tak toho usetrenyho paliva treba nebude nezanetbatelne malo a to jde jen o vymenu zarovek za LEDky

0/0
2.4.2008 16:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.