Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

HN: Tatra chce znovu vyrábět slavné osobáky

Automobilka Tatra z Kopřivnice na Novojičínsku plánuje výrobu osobních aut ve stylu retro. Generální ředitel společnosti Ronald Adams v rozhovoru pro středeční Hospodářské noviny prohlásil, že s kusovou výrobou hodlá firma začít možná v roce 2009 nebo 2010.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chris Kelvin

Takže Tatra bude.

Ale s motorem vpředu a pohonem předních kol, něco jako u folksvágnovýho novobrouka :-P

0/0
4.4.2008 11:23

PetaP

bez dalších komentářů....

...musím uznat, že i s možnýmý výhradami je to dobrá volba! Tatře držím palce ! R^ :-)

0/0
3.4.2008 7:16

Archont

No konecne je to napadlo.

Jestli bude rozumna cena jdu do toho.;-)

0/0
3.4.2008 3:06

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Zaleží zda soudruh Paroubek vyhraje volby nebo ne

:-P

0/0
2.4.2008 16:39

Franta Lopata

Cena

Dobrej napad, ale jsem zvedavy na cenu a doufam ze potom potkam nejakou osobni tatru v CR

0/0
2.4.2008 12:08

Maddog

Re: Cena

Proc jsi zvedav na cenu? Ty si to auto stejne nekoupis a jak sami rikaji: nedelaj to pro masy. Takze poradnik a palba za maloserii... Tohle bude auto pro sberatele a nadsence, ne pro nekoho kdo resi spotrebu a cenu.

0/0
2.4.2008 12:27

ViKo

Re: Re: Cena

Otázkou jse spíš, proč by se na cenu ptát nemohl??? Taky si ji nikdy nekoupím a stejně mě zajímá kolik bude stát... Stejně jako mě cena zajímala u Bugatti Veyron. Jsem prostě fanda do aut a pokud mě předjede nějaká taková Tarovka, zabuší mi srdce a bude mi dobře. i s vědomím, že někdo si zapaltí takovou šlehu za auto, který interiérem bude veterán, podvozkem novej vůz a zevnějškem legendou!R^

0/0
2.4.2008 15:14

expert

no nevím nevím

Obávám se aby z toho nevyšla nějaká šaškárna....

je fakt, že moderní interpretace Tatry 77 na prodlouženém podvozku Porsche Carrera (jiný možný podvozek mě teda nenapadá) se špičkovou aerodynamikou by nemusela dopadnout špatně.

Jestli ale udělají repliku Tatry 87 na podvozku Superba bude to stejná šaškaárna jako Fiat 500 (lepší případ) a nebo Gordon (nebo jak se ta laminátová šílenost ve stylu Aerovek 30tých let jmenuje - to je odstrašující příklad). Já jsem spíš skeptický - výsledek podle mě bude spíš ostuda.

Kdyby se Tatra chtěla blýsknout malosériovou výrobou osobních aut, měla by (samozřejmě ve spolupráci s někým kdo to umí) vyrábět extrémně aerodynamické čtyřdvéřové kupé stylově navazující na Tatru 77 jako ELEKTROMOBIL. Tím by se vrátila na pozici z třicátých let, kdy byla průkopníkem neotřelých technických řešení.....

[Smile]

0/0
2.4.2008 11:55

Buick

Re: no nevím nevím

Ten elektomobil nebo nějaký hybrid bych taky bral. Buď co možná nejvěrnější kopie, nebo co možná nejvíc průkopnické řešení.

0/0
2.4.2008 15:23

buick2006

Proč cizí podvozek?

Nevím, proč tam chtějí nacpat cizí podvozek. Kvůli údržbě? To mi přijde jako blbost. Ať použijí ten původní nebo ho malinko upraví, ale používat třeba z Fordu?!? Snad tím povozkem nemyslí celý hnací agragát... to by už pak nebyla Tatra! To by vzniklo něco jako jsou ty kopie Ferrari na podvouzku Peugeotu 407..

0/0
2.4.2008 11:31

buick2006

Re: Proč cizí podvozek?

Sorry, za překlepy, to bylo z toho rozčílení :-)

0/0
2.4.2008 11:32

expert

Re: Proč cizí podvozek?

svatá prostoto - kvůli nákladům přece! a nejen podvozek, ale i motor, převodovka a veškerá další technika by musela být z nějakého jiného (nejlépe jednoho) auta...........

0/0
2.4.2008 11:53

rudastraka

Re: Re: Proč cizí podvozek?

ale pak to opravdu neni tatra.

byt v baliku, tak si mozna vzduchem chlazeny 8-valec koupim, ale urcite ne 4-valcovej dvoulitr TDCI nebo jak to znacej

0/0
2.4.2008 12:08

expert

Re: Re: Re: Proč cizí podvozek?

zážehovej vzduchem chlazenej motor už by dneska s ohledem na emisní limity stejně nebylo možné vyrobit. Já bych to viděl převzetí veškerý techniky z Porsche 911 Turbo s motorem naladěným na nižší výkon a pak to bude skoro "Tatra" :-). Realita se ovšem bude více blížit tomu TDCI s předním náhonem ze superbu...... ;-D

0/0
2.4.2008 12:54

?

Re: Re: Re: Re: Proč cizí podvozek?

Seš si jistej, že by to nešlo ? Nevím jak u benzínu, ale Tatra nedávno představial vzduchem chlázený vznětový motor splńjící platné EURO. Takže porč by nešlo udělat to sané v benzinu ?

0/0
2.4.2008 14:06

expert

Re: Re: Re: Re: Re: Proč cizí podvozek?

jistej si tím nejsem, ale když to nedokáže Porsche, tak nevím nevím. Jinak dieselový náklaďák je něco úplně jiného z hlediska emisních limitů.......

0/0
2.4.2008 14:12

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč cizí podvozek?

ja bych se neodvolaval na to, ze kdyz to nedokaze porsche, tak to nedokaze nikdo

genialni napady casto vznikaji v garazi

0/0
2.4.2008 14:28

Buick

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč cizí podvozek?

No to Porsche se na to nevykašlalo proto, že by to nešlo, ale proto,  že u nových modelů je kromě tradice už nic nedrželo u vzduchem chlazeného motoru. Ale Tatra, když chce vyrábět repliku, tak by se toho držet měla. Alespoň teda v rámci možností a ne tam naprat nějaké TDCi.... 

0/0
2.4.2008 15:00

roba21

Re: Proč cizí podvozek?

Protože když auto postavíte na platformě velkého výrobce, lze servis provádět v servisech daného výrobce. Jinak musíte mít vlastní a to třeba v USA by asi bylo celkem drahé a vzhledem k počtu prodaných vozů zcela neekonomické.

Tatra to bude jen vzhledem, to je celkem jasné.

0/0
2.4.2008 12:56

Buick

Re: Re: Proč cizí podvozek?

Jasně, to je jasná věc, ale myslím, že tohle platí pouze u síriových a maloseriových vozů. Tady je ale řeč o cca 100 autech. To znamená, že zákazníky budou fanoušci značky, sběratelé a nebo pracháči, kteří budou mít auto na předvádění známým v garáži a sváteční ježdění. A tihle všichni za svoje peníze chtějí opravdu kvalitu a za servisem pak auto klidně pošlou přes půl zeměkoule (s mírnou nadsázkou řečeno).

0/0
2.4.2008 15:17

Jan

super

takto je výborná zpráva, bohužel to bude pro normální lidi asi nedostupná sranda,ale alespon oko se potěší

0/0
2.4.2008 11:18

Alex

Re: super

Jde o to, čemu říkáš "normální" :-) Normální není hákovat 10 hodin denně a myslet si, že tak něco vydělám, normální je použít mozek a kreativitu :-)

0/0
2.4.2008 11:24

Jan

Re: Re: super

nemakám 10 hodin denně a muj přijem je vic než nadprůměrný..... tipuju ale,že ta retro kusovka bude určitě taky trochu vic naceněná a auto pro radost  za např. MEGA si teda dovolit nemužu

0/0
2.4.2008 11:47

Alex

Re: Re: Re: super

To ani já si dovolit nemůžu, ale nemyslím že bude stát tolik... :-)

0/0
2.4.2008 12:44

expert

Re: Re: Re: Re: super

že to nebude stát mega? ;-D;-D;-D

0/0
2.4.2008 12:50

Zen

Re: Re: Re: Re: Re: super

JIste, bude to o dost vic

0/0
2.4.2008 13:03

expert

Re: Re: Re: Re: Re: Re: super

to je jasné...

0/0
2.4.2008 13:36

expert

Re: Re: super

pokud b taková kusová replika měl k něčemu vypadat, viděl bych to na cenu 5-10mil a to myslím opravdu není pro každého.

Pokud to bude nějaká šaškárna s úrovní zpracování Dacie Logan na podvozku Škody Superb, pak by cena mohla být i 999999 Kč, ale bylo by to zbytečné, trapné a prodělečné.....

0/0
2.4.2008 11:58

Buick

Re: Re: Re: super

Pokud počítáš s cenou až 10M za kus, tak nevím, proč jsi jako důvod použití cizího podvozku argumentoval tvou prostatou a náklady...:-) Přece jen by to už byl podnik minimálně za miliardu a tam by už do úprav původního podvozku a motoru něco zainvestovat mohli....

0/0
2.4.2008 15:41

Buick

Re: Re: Re: super

Pokud počítáš s cenou až 10M za kus, tak nevím, proč jsi jako důvod použití cizího podvozku argumentoval svou prostatou a náklady..:-)To by už byl kšeft minimálně za miliardu a tam by už do úprav původního pohonu tak, aby odpovídal současné legislativě něco zainvestovat mohli...

0/0
2.4.2008 15:45

buick2006

Re: Re: Re: super

Pokud počítáš s cenou až 10M za kus, tak nevím, proč jsi jako důvod použití cizího podvozku argumentoval svou prostatou a náklady..:-)To by už byl kšeft minimálně za miliardu a tam by už do úprav původního pohonu tak, aby odpovídal současné legislativě něco zainvestovat mohli...

0/0
2.4.2008 15:48

Klika od blazince

Re: super

Ona ani ouvodni T603 nebyla pro "normalni lidi", takze retro pravdepodobne take nebude lidove vozitko

0/0
2.4.2008 12:46

rudastraka

Re: Re: super

normalni lidi se v tom svezli. ale jen kdyz je stbaci zatkli a vezli do bane

0/0
2.4.2008 14:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.