Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektrická kroska příjíždí, pošlou vám ji poštou

Jmenuje se Zero a není to japonská stíhačka. Umí stejné věci jako klasická krosová motorka se spalovacím motorem, ale pěkně potichu a bez čoudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

EKOLO

kapacita baterií

tady jde ,a mnozí to chápou,o množství energie, která v akumulátorech je a energie se uvádí v kWh. Je to v pořádku stejně jako výkon motoru. Kdo nejel jednou na elektriku, tak těžko pochopí o čem to je. Zkuste třeba Vectrix, který se tu už prodává. Přjďte do Prčic pěšky a můžete odjet na elektriku 17.5.

www.elektromobil.wz.cz

0/0
22.4.2008 17:53

jafi

Autor clanku zase d....

Baterie 2 kW, motor 17 kW a autor napise ze vydri asi hodku radeni.... Vydrzi hodku jet tak 60 Km/h bez brzdeni, ale zadny radeni (na plny vykon vydrzi v lepsim pripade 10 min.) Tak at priste autor clanku premysli, nez pise hovadiny...Rv

0/0
15.4.2008 0:06

Horways

Elektrická troska

:-P;-)

0/0
9.4.2008 14:41

iuos

hmm

motory na eletriku a zároveň brojit proti jaderným elektrárnám...   doufám,ž enidko nevymyslí motor na vzduch nebo na vodu - stačí, že je pitný vody a čistýho vzduchu už tak málo...   leda by to vodi a vzduch čistilo ;-D

0/0
9.4.2008 14:28

enduroman

konecne svoboda

Jasne, je to jenom vlastovka a cilem teto motorky neni krosova trat, ale napr enduro, Bo nas Enduraky sichni vyhani z kazdeho lesa. Ted nafasujeme elektroendura a protoze to neni motorove vozidlo budeme si enduro jezdit bez pindani ekologu vsude. :-) jen to chce trosku dopilovat..tak 52 koni aspon a vydrz min 3hodky (obcas v tom leste taky clovek zakufruje)

0/0
9.4.2008 13:24

roninW

Re: konecne svoboda

elektromotor je taky motor. tj. je-li někde zákaz vjezdu všech motorových vozidel, pak i těch elektrických.

srr. nechtěl jsem ti kazit radost, ale je to tak

0/0
9.4.2008 14:08

roba21

Re: Re: konecne svoboda

Jenže tohle nemá RZ, takže v hantýrce vyhlášky to není motorové vozidlo.

0/0
9.4.2008 15:20

lharu kral

Re: konecne svoboda

ekologove vas vyhanej z lesa nejen kvuli smrdu a hluku , ale take protoze ten les nebo louku poskozujete svou jizdou.

0/0
9.4.2008 15:10

K

Re: Re: konecne svoboda

ochranáři vyháněj i cyklisty...

0/0
9.4.2008 16:15

Tatami

Trocha logiky

Lidi bezte na to s normalni logikou. Vite jak mate velky starter u bezneho auta ? a ten ma neco kolem 1 kone. A ta kocicka co vidite na fotce ze ma cca 20 x vic? To snad by bylo mozne kdyby doresili supravodice.

0/0
9.4.2008 11:38

expert

Re: Trocha logiky

v lexusu jsou motory o výkonu v řádu desítek kilowatů! - a přitom jsou možná menší než 4kW motor co máš doma u cirkulárky - holt pokrok ;-)

0/0
9.4.2008 14:22

VoiToi

Re: Trocha logiky

Jo, startér u auta má hlavně problém, že je napájen 12V. Pokud by baterie měla 600V, pak by startér mohl být o dost menší a lehčí.

0/0
9.4.2008 21:37

tnx

A jaky ridicak na to?

A jakou skupinu ridicaku na to potrebuju? Kdyz to nema spalovaci motor, tak tam neni ani objem, takze 0 je teoreticky do 50ccm. :-)

0/0
9.4.2008 10:22

Re: A jaky ridicak na to?

Zvlášť když to jede jen 48 km/h

0/0
9.4.2008 11:19

mrdák

Re: A jaky ridicak na to?

žádnej - nema to značku woe

0/0
9.4.2008 12:46

kawasakiZR7

China export

Jak dlouho trvá přeprava z Číny? Určitě je na cestě nějaká zdařilá kopie za pár babek.

0/0
9.4.2008 10:04

exe

Super, v ČR ale jezdí modeláři už na Lipol.

Těch 7 min. je silně přehnaných. Spousta výkonů se přemění v elektromotorku a bateriích v teplo. Taky, když se "řádí", tak se motorem (elektro) na sypkém podkladu brzdit asi nedá. Lion články taky nevynikají velkými proudy, spíše naopak. Pořídit si 250-ku s 23 Hp je tedy možno jen v USA a na 01.04.

0/0
9.4.2008 8:30

Worm-cv

Re: Super, v ČR ale jezdí modeláři už na Lipol.

S tim tvrzením nesouhlasím. Li-polky dávají  velké proudy. To je jen mýtus z mobilů. Tam jsou proudově slabé. Já mám do RC auta Li-pol 8000mAh 7,4V a dává 25C tj. 200Ampér. Vzhledem k velikosti NiMh nemá šanci.

0/0
9.4.2008 8:43

bedřich

drobný dotaz

"elektromotor s maximálním výkonem 17 400 wattů neboli 23 koní. Ten je napájen sadou Lithium-Iontových článků s kapacitou 2 kWh. Při jejich úplném vybití je nutno nabíjet přibližně 2 hodiny, nabitá baterie stačí na zhruba hodinu řádění (výrobce udává také dojezd 40 mil – 64 km). "

Nevím, školy nemám, ale pokud by se "řádilo" na plný výkon 17,4 kW, stačila by kapacita 2 kWh něco málo přes desetinu hodiny, řekněme 7 minut. Nebo se dá hodinu řádit s desetinovým výkonem?

0/0
9.4.2008 8:00

Luboš

Re: drobný dotaz

jj, taky mě to uplně nesedí. Zřejmě jdo o to že ze to při brždění dobíjí. takže když se vezme to, že v průměru využiješ např. 1/3 výkonu, přidáš dobíjení při brždění a uváděný dojezd v ideálních podmínkách :-) tak to asi vycházet může.

0/0
9.4.2008 8:19

tatami

Re: drobný dotaz

No podle mne tam je chyba v desetinne carce, ne 17,4 kwh ale 1,74 kwh. pak odpovid i kapacita baterii cca 2 hodiny jizdy. navic kdyz se podivam na ten motorek ktery tam vidim tak ten nema 17 kWh ani nahodou.

0/0
9.4.2008 8:31

bedřich

Re: Re: drobný dotaz

Jo, tak bych to taky viděl. Ono 17,4 kW by byla docela silná motorka. těch 1,74 kW je prostě jako padesátka...

0/0
9.4.2008 8:33

Luboš

Re: Re: drobný dotaz

1.74 kw na krosku by bylo tak pro 8-letýho kluka co jezdí kolem pískoviště. Na jejich webu píšou to samé: 23 Koní. Je to uváděno jako špičkový výkon, což nevím přesně co tím myslí.

A nebo lžou, nebylo by to porvé co někdo přikresluje své výsledky.

http://www.zeromotorcycles.com/zero-x.php

0/0
9.4.2008 8:41

VoiToi

Re: drobný dotaz

Max. výkonu dosáhneš jen při rozjezdu. Za 7 minut bys baterku vyždímal jen v případě, že bys jel 7 minut na plný plyn do 25% kopce, a takových stoupání na světě moc není. V reálu prostě maximální výkon využiješ v 5% času, jinak bys stále ležel na zádech.

0/0
9.4.2008 9:22

miro

Re: Re: drobný dotaz

na krose si este asi nejazdil, lebo na krosovej trati davas plny plyn celu dobu. Mam Hondu CR 125 cca 42 HP a na krosovom okruhu mam plny plyn cca 70% trate. 7l nadrz je ledna na hodinu jazdy, tak tie 2kWh baterie budu dobre mozno tak na poskakovanie po meste ale nie na krosu.

0/0
9.4.2008 11:03

VoiToi

Re: Re: Re: drobný dotaz

Ale vím něco o elektromotorech. 17kW elektromotor v terénu zvláště v menší rychlosti bude o dost živější než těch 42HP. Mimoto, se zvyšujícími se otáčkami u tohoto elektromotoru KLESÁ VÝKON a spolu s tím i spotřeba (efektivita je přitom stále téměř stejná, od baterek na zem až 75%). Čili, do 20kmh bude zátah lepší než u spalovacích, ve větší rychlosti zase horší. Jinak, když píšou že to bude stačit na hodinu blbnutí, pravděpodobně v plné zátěži při závodě to bude spíš polovina ...

0/0
9.4.2008 11:57

miro

Re: Re: Re: Re: drobný dotaz

aby sme sa rozumeli.V nizkych rychlostiach bude mat ten elektromotor urcite vyhodu a chcel by som si ho skusit ale skvor na endurovej trati. Lebo CR 125 je dvojtakt a treba ho tocit do maxima co je v lese dost nepohodlne. Akurat komentujem vydrz baterky, lebo ak poznas daku krosovu trat tak vies ze je postavena hlavne ako vyjazd do kopca - skok - zjazd a ak by som aj zobral do uvahy ze vo vyssich rzchlostiach bude vyssia ucinost tak pochybujem ze by som sa v priemere dokazal dostat ma spotrebu cca 4kWh aby mi to slapalo daku 1/2 hod. kazdopadne to moze byt zaujimave presuvadlo po meste, len keby tam dali aspon 2 stupnovu prevodovku nech to ide aspon 100 km/h, lebo ked vidim v meste kadejake skustre s max 50km/h tak ma poraza a ja osobne by som si na to nesadol.

0/0
9.4.2008 12:15

tt

Re: Re: Re: Re: Re: drobný dotaz

Po meste v CR sa jazdi 50, tak o co go ?:-)

0/0
9.4.2008 13:17

kkulish

Re: drobný dotaz

No a já jsem si celý život myslel, že kapacita akumulátorů se uvádí v AmpérHodinách. Asi se nechám v redakci doučit.

0/0
9.4.2008 19:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.