Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Japonští důchodci jsou vyzýváni k odevzdání řidičského průkazu

Tokijská policie nedávno odstartovala kampaň, ve které vyzývá řidiče vyššího věku k odevzdání řidičských průkazů. Podle posledních statistik jsou totiž právě starší řidiči doslova hrozbou na silnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ovoce.zelenina

Doplňuji

v České kotlině je tomu naopak, nejvíce nehod způsobují mladíci do 40 let. Pak už testosteron pomalu mizí a agresivita a bezhlavé riskování trošku s ním.

0/0
13.4.2008 18:27

Petr

Re: Doplňuji

Nicméně, ta agresivita se často zvedá po dojetí daleko staršího řidiče, který dělá za volantem ptákoviny. Nejhorší je, že si vůbec neuvědomují co se děje za nimi. Je jim úplně jedno, jestli tam někomu vjedou

0/0
15.4.2008 11:01

kulhanek21

děda v klobouku s platem vajec za zadním sklem ;-)

vždycky jsem si myslel, že ty vtípky o dědcích v klobouku s platem vajec za zadním sklem jsou jenom takový folklór ;-) ale onehdy si to jeden takový do mě najel na kruháči... hubu otevřenou, sliny mu kapaly po bradě... zřejmě vůbec netušil, jestli sedí v autě, nebo je v nemocnici a sestra ho tlačí na takové té posteli na kolečkách s kapákem v ruce ;-)  normálně mě vytlačil do vnitřního pruhu, a ani si toho nevšiml... a "nejlepší" na tom bylo, že dědek odjel - a já, když jsem se pak (totálně nasranej a nesoustředěnej) ;-) dral z toho kruháče ven, málem jsem to nabořil do toho přede mnou, který brzdil před přechodem, po kterém šel další dědek... ;-)) 

0/0
13.4.2008 16:44

Ach jo (bls1)

Podnikatelský záměr

Dejte se někdo do výroby automatů na otestování schopností řidiče. Jednou to tak musí skončit. Schopnosti s věkem klesají velmi individuálně a nelze to nechávat na razítku od praktického lékaře. Vytištěný protokol z automatu o reakčních dobách na zvukové a vizuální podněty včetně jejich správného vyhodnocení (plyn, brzda).

0/0
13.4.2008 15:48

MASTER of UNIVERSE

Rejze je napred

Ti Japoncici jsou zase o krok napred ostatne skoro jako ve vsem. U nas bude klido jezdit pan kterej je jednou nohou v penale a ma reakce zelvy. Napr. naseho souseda z protejsiho domu uz jsem videl 2x v jednom mesic!! zajizdet do garaze a pritom mel otevreny 5 dvere u fabie z kterych predtim vynosil nakup.Vysledek 2x vyskleny okno. Kdyz si zapomene zavrit kufr tak zapomenout na jaky svetilko se mam rozjet nebo kterym pedalem brzdit uz asi nebude takovej problem.

0/0
13.4.2008 11:05

David

Omezeni řízení důchodců

U nás už teď je ti po 60 samotnej řidičák na nic a musíš chodit na pravidelné lékařské porhlídky, potvrzení mít u papírů jinak jsou neplatné.

0/0
11.4.2008 21:58

Seniorka intelektuálka

Pokud jde o Česko..

Pak už by se   starší lidi nedostali k lékaři  vůbec..Hlavně v pohraničí..

0/0
11.4.2008 17:51

Hlína

U nas by to bylo jine ...

U nas by to bylo jine ... u nas by se s nejakymi "vyhodami" nikdo ne*ral - proste by jim ty ridicaky posbirali a nazdar. Az nekdy (pokud) k necemu takovemu dojde, jsem presvedcen ze nas velevazeny parlament proste schvali horni vek a nazdar a hotovo. Rv[>-]

0/0
11.4.2008 13:23

Jintaj

U nás zatím stačí....

NEVYJÍŽDĚT NA DUŠIČKY:-P

0/0
11.4.2008 12:43

sajamil

Také všichni budeme staří a budeme mít potřebu jezdit

pohodlně se dopravovat, nebýt závislí na veřejné dopravě(zejména na menších místech je to tragedie - autobus k lékaři ráno a zpět až večer) když bedete myslet tímto směrem, tak dojedeme k tomu, že odevzdáme řidičák dříve než půjdeme do důchodu. Řešením by bylo nařídit starším řidičům  nějaké označení na vozidle a pak se k nim lépe a opatrněji chovat.

0/0
11.4.2008 8:36

hbf

Re: Také všichni budeme staří a budeme mít potřebu jezdit

Ona to není jenom otázka lepšího chování k ostatním řidičům (nejen starším a začátečníkům), ale i otázka zdravotního stavu. Stačí malá mrtvička, prudší pokles, nebo i vzestup krevního tlaku, zapomenutá svačinka u diabetika a pod. a najednou je černo před očima a auto ve škarpě nebo nedejbože v protisměru ...

Řešením by právě byla propracovaná veřejná doprava, aby člověk bez auta měl šanci dostat se na nákup, za doktorem, ke známým a příbuzným, aniž by se musel doprošovat u někoho jiného.

Jenže trend je takový, že obchody staví na dostupnosti autem a veřejná doprava se přes postupné zlepšování stále ještě nevyhraba z křeče devadesátých let. Pak se nelze divit, že se lidi nechtějí/nemohou auta vzdát

0/0
11.4.2008 9:09

kolemjdoucí

Re: Re: Také všichni budeme staří a budeme mít potřebu jezdi

Nechápu, proč by se měla z veřejných prostředků, tedy z mých i vašich daní (!) vylepšovat těžce ztrátová veřejná doprava kdesi v prdelákově pro pár starších lidí.

Ne, nehledejte v tom neúctu ke stáří. Právě naopak - nemám úctu k mladým, kteří se o své rodiče a prarodiče nepostarají. Jakmile prostě člověk přestane být schopen se o sebe starat, tak péči přeberou děti. Rodiče nám utírali zadky, tak jim to snad na stará kolena můžeme vrátit, ne? U nás v rodině to takhle funguje - o své rodiče a prarodiče se staráme sami a nepotřebujeme zbytečně okrádat na daních ostatní lidi.

0/0
14.4.2008 22:00

jakub

Re: Re: Re: Také všichni budeme staří a budeme mít potřebu jezdi

U vás v rodině  to možná tak funguje, ale jinde to tak nemusí být. Můj kolega má 3 syny. Jeden žije a má rodinu v Americe, druhý v Irsku a třetí v Holandsku. Tak a který se postará až mu zanedlouho bude 70 let. Rád za nimi jezdí, ale těžko se někdo postará, snad možná nějakými financemi.

0/0
15.4.2008 10:47

kolemjdoucí

Re: Re: Re: Re: Také všichni budeme staří a budeme mít potře

a řekněte sám - čí je problém, že má syny v zahraničí? Jeho rodiny, nebo ostatních daňových poplatníků?

Prostě rodina se má psotarat vždy, ať je jekkoli daleko. Jen těm, kdo rodinu nemají (bez ohledu na důvody) jsem ochoten přispět.

0/0
15.4.2008 13:39

klapacak

Re: Také všichni budeme staří a budeme mít potřebu jezdit

S tou nepropracovaností veřejné dopravy v menších obcích nelze než souhlasit. :-(

0/0
12.4.2008 22:44

Prubojny___kapitalista

Konečně

Dědci v klobouku, kteří jezdí pomalu jak na smrt nemají na cestě co dělat. :-)R^

0/0
11.4.2008 7:54

Seniorka intelektuálka

Ty dare báku..

Co se opovažuješ??

0/0
11.4.2008 17:55

Aynonym

Re: Ty dare báku..

Treba s tim ma spatne zkusenosti jako ja

0/0
13.4.2008 10:54

sappho

souhlasím

Něco podobného by to chtělo všude. Neříkám,že staří jsou na odpis, ale já sama mám dědu, který si pořád myslím, že je mu 20. Ztrácí sluch, nechce si to přiznat, a to vede k častým chybám v řízení. Možná by stačilo se srovnat s tím, že všechny smysly nefungují tak jak mají a pak si dát na víc věcí pozor. A ne jak u nás, teprve na důchod si staří pánové koupí zahraniční auta a zkušenosti mají tak ze škodovky.

0/0
11.4.2008 7:29

Chlorofil

Re: souhlasím

Souhlas. Jen Sappho, myslíš, že ty sám budeš ve svých 60-70 letech

natolik soudný, abys dokázal uznat, že neslyšíš, nevidíš, máš pomalé

reakce a že třeba myšlenka někoho jiného může být taky dobrá?

0/0
11.4.2008 8:04

sappho

Re: Re: souhlasím

Jsem ženská tak snad ano;-D;-D

0/0
11.4.2008 8:52

hbf

Re: Re: Re: souhlasím

Když tak vidím svoji babičku a její soudnost, tak Vás mohu ujistit, že ženské pohlaví Vám samo o sobě nikterak nepomůže. Naopak děda už dávno přestal používat auto v Praze a zvažuje, že už nebude řídit ani na vsi, kde má chatu ...

0/0
11.4.2008 9:01

Seniorka intelektuálka

Tak za prvé Chrophyl se píš s ypsilon

a za druhé:Vyser   si voko

0/0
11.4.2008 17:56

Chlorofil

Re: Tak za prvé Chrophyl se píš s ypsilon

Ve svym nicku si můžu psát i/y, jaky chcu, takže ty mi naoplátku polib prdel(Y) a co je to vlastně VOKO? :-©

0/0
13.4.2008 22:36

Chlorofil

Re: souhlasím

... Třeba jo,

ale většina těch starších v dnešní době mi přijde spíš povýšená "co mně

ti mladší budou co vykládat a kecat mi do řízení, já sm zažil

komunisty, co může být horšího, sám vím všecko nejlíp..." atd.

0/0
11.4.2008 8:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.