Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec ráje bez limitu: po dálnici v Německu 120 km/h

Zatím jen v Brémách, ale brzy možná po celém Německu budou muset řidiči dodržovat na dálnicích rychlostní limity. Neomezená rychlost je totiž trnem v oku mnoha politikům a ekologickým aktivistům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

morbidni.kreten3333

:-p

Němci po  vzoru čechů??jajajaja

Co na to pan Husák?;-D;-D;-D;-D

0/0
27.4.2008 23:53

Kuba

...

Ekologové všech zemí, vyližte si (Y)!!!

:-©;-O:-©

0/0
26.4.2008 20:32

Myšpulín

Re: ...

R^

0/0
27.4.2008 10:35

DanSed

Ale přemýšlel...

Vy se zaměřujete na rozdíly při stylu jízdy, já psal o spotřebě při relativně stejně plynulé jízdě při různých průměrných rychlostech.

Mimochodem, jsou borci, kteří i v relativně plynulém provozu jsou schopni akcelerovat a brzdit více než jiní v provozu velmi neplynulém.

Pro zelené by měla být první prioritou omezení celkového dopravního výkonu, které druhotně přispěje k vyšší plynulosti. Jenže to by se řada lidí musela alespoň občas vzdát svých miláčků a jet sockou a kupovat místní výrobky a ne jablka z druhého konce Evropy.

Celý humbuk se snižováním jednotkových emisí by byl vyřešen, pokud by se o 10% snížil přepravní výkon. Veškeré kroky ale směřují k jeho zvyšování. 

0/0
25.4.2008 22:14

morbidni.kreten3333

Re: Ale přemýšlel...

Borci???;-D;-D;-D;-D8-o

0/0
27.4.2008 23:54

Honza

kolik snesou české dálnice ?

Aby to všem bylo jasné, zvýšit v Česku rychlost je absolutní nesmysl a kdo to stále navrhuje, ten nezná parametry českých dálnic. Je rozdíl rychlost v Německu, kde se už za Hitlera stavěly dálnice pro rychlost 160km/hod a české dálnice, které se staví jen pro rychlost 120km/hod. 130 je už o 10 km/hod nad limit. Horské úseky jsou dokonce stavěny jen na rychlost 80 až 100 a některé úseky rychlostních silnic ještě méně. Rychlost by tedy měla být na některých místech naopak snížena. Nejbezpečnější a nejeekologičtější provoz na dálnici je pouze když všichni jedou plynule, což samozřejmě jen tak nejde. To by musely být minimálně tři pruhy. V místech, kde je hustý provoz by měla být rychlost proměnlivě snížena na 100, aby jeli všichni včetně kamionů takřka stejně. To se daří okolo Mnichova, kde se značky mění a snižují rychlost až na 60km/hod. Auta jedou sice pomaleji, ale naprosto stejně a protože mají menší mezery, projede jich nakonec stejně jako při provozu za vysoké rychlosti.

0/0
25.4.2008 19:26

real_goldie

Re: kolik snesou české dálnice ?

Todle je dobry "Auta jedou sice pomaleji, ale naprosto stejně a protože mají menší

mezery, projede jich nakonec stejně jako při provozu za vysoké

rychlosti."

Takze timdle opatrenim se ziska co? Ze cesta trva dyl??

0/0
27.4.2008 0:03

MP

Re: Re: kolik snesou české dálnice ?

Získá se "propustnost" dálnice, tj. že projede víc aut s pomalou rychlostí než při kombinaci pomalu jedoucích a rychle jedoucích aut. Dalo by se to vyjádřit matematicky,ale to by tady asi nemělo význam.;-) Prostě je tam menší chaos a rychlí blázni nenutěji zpomalovat(brzdit) kamiony.Těm potom trvá delší dobu než se rozjedou na původní rychlost.

0/0
27.4.2008 8:20

mikes

Re: kolik snesou české dálnice ?

"Horské úseky jsou dokonce stavěny jen na rychlost 80 až 100 a některé úseky rychlostních silnic ještě méně." 

... treba 50kmh, ze? ;-D

0/0
28.4.2008 9:43

Kanda

Pravda

Jsem ekolog a jsem na to hrdej. R^

0/0
25.4.2008 17:14

oId fashioned Vince III..

,,,,?????

"Sociální demokraté pod vedením současné kancléřky Angely Merkelové" kristepane, jakej hlupák to psal????

0/0
24.4.2008 17:54

real_goldie

Re: ,,,,?????

Jo, taky sem to cet asi 5x a snazil se pochopit jak to autor "myslel", ale on asi nemyslel :-)

0/0
27.4.2008 0:01

MUSIL

kecy kecy

Nic takového v německu nehrozí a navíc, např. v Belgii, Holandsku, kde je omezená rychlost na dálnicích na 120 - tuto rychlost nikdo nedodržuje. Během minulého týdne jsem v těchto zemích najel cca 2500 km, a při 150 km/hod jsem byl nejpomalejší auto na dálnici. Za celou dobu jsem nepotkal ani radar, ani sólo policistu. Bezpečnost silniční dopravy je o řidičském umění , nikoliv o rychlosti. Debža bourá i v 20 km/hod.

0/0
24.4.2008 9:05

real_goldie

Re: kecy kecy

No ale v Holandsku si davej pozor. Kdyz jedes o 30 vic nez limit zabavi ti auto!!

0/0
27.4.2008 0:05

clowek

Re: kecy kecy

to je zajimave.. ja napr. v Belgii taky najel hodne km a pozoroval jsem opak.... jel jsem 120 a v mnoha pripadech sem si rikal ze jedu nejak moc rychle oproti ostatnim....

0/0
27.4.2008 18:01

M.

Nejmin to zere pri 80

Vetsina aut ma nejnizsi spotrebu pri konstatni rychlosti 80km. Doporucuji, aby se zavedl limit, ze na dalnici se smi jet jenom mezi 79km/h a 81km/h. V aute musi sedet nejmene ctyri lidi a pes!

Hudba ve voze nesmi byt spustena na vyssi volume nez 5 (protoze je vyssi spotreba elektriny = vyssi spotreba) - vyjimkou jsou vozy Fabia 1,2HTP s  pouze dvema reproduktory v prednich dverich - tam muze byt volume az 10.

GPS trvale montovana ve vozidle musi trvale hlasit polohu vozidla: 1) MVCR 2) Pojistovne u ktere je sjenano pojisteni vozu. 3) Mestske polici v jejiz pusobnosti se vuz nachazi.

Nasledne dojde k zavedeni nikoliv modrych parkovacich zon, ale zelenych prujezdovych zon. To znamena, ze kdo v dane zone nebydli, tak tamtudy nesmi ani projizdet.

0/0
23.4.2008 12:46

NumLock

Re: Nejmin to zere pri 80

R^

0/0
24.4.2008 14:44

old-dude

Muzete me neco prosim vysvetlit?

Ja uz ziji asi 13 let v USA. Tady je na dalnicich (vychodni pobrezi) povolena maximalne 65 mil za hodinu (kolem 110), 10 % nad vas jeste neberou. Vetsinou mimo dalnice je zakaz predjizdeni (bydlim kousek od Philadelphie a ani jednou jsem jeste nikoho nepredjel). Je pravda, ze to asi bude docela nudne, ale je to bezpecne, a havarek az tak moc nevidim. Ale ted k otazce - jaky je vlastne u nas nejvetsi problem? Ridic? Respekt k predpisum? Stav vozidel? Dekuji

0/0
23.4.2008 5:06

MUSIL

Re: Muzete me neco prosim vysvetlit?

amerika je divná a nenormální. V německu se jezdí kolik kdo chce, a přesto je tam bezpečno.

0/0
24.4.2008 9:07

Jarda

Re: Re: Muzete me neco prosim vysvetlit?

a co jeste Americe zavidis?

0/0
24.4.2008 13:33

kyle

Re: Re: Muzete me neco prosim vysvetlit?

No, to jste toho asi v Německu zas tak moc nenajezdil, co? Bezpečno ? Možná tak z Deggenský Vsi do Mnichova,  nebo ho přejíždíte v noci mezi sobotou a nedělí mezi 3. a 6. hodinou ráno. Už jste někdy viděl, jak auta lítají z dálnice jak z autodráhy?

0/0
25.4.2008 13:32

vltava

Re: Muzete me neco prosim vysvetlit?

Hlavní problém v ČR je, že peníze vybrané na daních a poplatcích kolem aut se nepoužily na rozvoj silnic, ale "probendily se". Takže přibylo aut, ale silnice vypadají jak před 15ti lety. A stát si myslí, naivně, že to spraví šikanování a nesmyslně přísné zákony.

0/0
24.4.2008 12:23

Samuel

Re: Muzete me neco prosim vysvetlit?

v USA je o 300% vyssi haravrijnost jako v D. Duvod bude pravdepodobne v slabem vzdelani pri rizeni aut- staci kratky kurz, a horsi auta jak v D: Napr. i v anglii kde je jen 120kmh se zabije vic lidi na cestach jak v nemecku. Kdyz jsem vezl americkou rodinu moji manzelky z frankfurtskeho letiste a rozjel se z 5er na 250kmh tak neveri svojim ocim co ukazuje tachometr :) jeste vic byli prekvapeni kdyz nas predjel AMG :) vseobecne jsou americane kdyz prijdou do nemecka nejvic nadseni z dalnic a jak oni rikaji krasnych aut (co mne neprijde)

0/0
27.4.2008 12:46

rebbe

Ten problém s emisemi je především u nákladní dopravy

Náklaďák (novočesky kamion, z italského Camione) má vždy špatnou aerodynamiku, proto rostou jízdní odpory se čtvercem rychlosti. Pokud by se zdařilo, přinutit řidiče těch elefantů dodržovat maximální rychlost 80 km jak je to v EU předepsáno, ale nikdy kontrolováno, snížila by se spotřeba o více, než lze dosáhnout omezeními osobní dopravy na 120.

0/0
22.4.2008 21:54

Culeto

Re: Ten problém s emisemi je především u nákladní dopravy

Rebbe, buď jste nedovzdělán a nebo budete pouze a jen odpůrcem nákladní přepravy . Pokuste  se vzít tedy ve věci kamionů na vědomí následné skutečnosti :Aerodynamický odpor souprav činí při konstantní jízdě na dálnici cca 45% jízdního odporu. O zbytek se stará hmotnost soupravy, použitá pneumatika, okolní teplota, povrch vozovky.Odpor vzniklý přenosem hnacích sil v motoru neumím popsat.Co se týče emisí již dva roky platí nové normy na snížení emisí oxidu uhličitého (paradox je, že MB to zvládlo tak, že nepatrně stoupl výkon motoru), dále je pro nákladní přepravu téměř 10 let platná euro 2 (hluk, měla by se zpřísnit okolo roku 2010, mimochodem pneumatiky montované na náklaďáky musejí mit atest na splnění této normy), čili nákladní doprava svá omezení daná legislativou již má a na rozdíl od osobní daleko přísnější. Při neochotě německých a francouzkých výrobců osobních vozidel přistoupit na zpřísnění  je tedy snaha o omezování maximální rychlosti svým způsobem komickým důsledkem, že ano?

0/0
26.4.2008 13:13

mac

Re: Re: Ten problém s emisemi je především u nákladní doprav

A to máte poučky ze jaké učebnice?

Těch 45% je při jaké rychlosti? Nejsem na tohle odborník a ani netvrdím, že příspěvek, na který jste reagoval je bezezbytku pravdivý, ale v jednom pravdu má: odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti, zkuste si představit co to znamená... Pokud bychom uvažovali, že oněch 45% je při 80km/h a ostatní roste lineárně (zjednodušení), tak při 120 km/h už odpor vzduchu činí 55%. Tady prostě taková primitivní poučka "je to 45%" prostě nestačí.

0/0
28.4.2008 10:24

rebbe

Pan Vokáč spadl z měsíce

třeba na úseku Stuttgart - Mnichov je už léta skoro po celé trase omezení na 120. Na dvoustopé dálnici jsou totiž náklaďáky, česky kamiony, velmi nebezpečné, protože nečekaně vjedou do předjížděcí stopy. Proč, zjistíte lehko, řidič čte noviny a řídí nohama! Sám jsem to zažil vloni v létě.

0/0
22.4.2008 21:48

Keni

Zeleni

a vy ste nekdy od "zelenych" nemyslim politickou stranu, ale ty rvouny, kterym se rika ekoteroristi, slyseli nejaky navrh, ktery by opravdu prispel?

Zavreme Temelin a asi se budem past, nebo si poridimi diesel agregaty, ptotoze pro tu hruzu vetrne elektrarny nemame moc dobre podminky. A jiste by se naslo mnoho dalsich prikladu.

0/0
22.4.2008 10:59

etawiro

proč se tedy vůbec dělaj

auta? navíc s převodovkama?Nestačil by nějaký typ Fiátka s jednou rychlostí?

0/0
21.4.2008 13:53

iuos

hmm

jednu rychlost snad nemaj ani zahradní traktůrky ;-D

0/0
21.4.2008 14:48

skepticky_optimista

Ve 120 jsou nižší emise než ve 140

Ve 120 jsou nižší emise než ve 140. Zcela logicky, když i spotřeba je nejméně o litr menší. Zhruba platí, čím menší spotřeba tím menší emise (u dobře seřízeného motoru a u zkušeného řidiče). Když jedete Praha-Brno max. 120, je spotřeba o několik litrů menší než když jedete max 150. Nižší jsou tedy i emise.

0/0
21.4.2008 13:21

Jintaj

Re: Ve 120 jsou nižší emise než ve 140

Emise nesouvisí pouze s rychlostí, ale např. i s teplotou motoru, jeho otáčkami, aktuálním zatížením apod. Nejpříznivější hodnoty má samozřejmě při ideální provozní teplotě v ustáleném režimu otáček, jakákoliv akcelerace má za následek nárůst spotřeby i emisí. Proto např. v Rakousku zaznamenali na úsecích se 160kou lepší emisní hodnoty než jinde, neboť se v tomto úseku netvoří početné kolony a skrumáže vozidel, díky nimž by bylo nutné brzdit/zrychlovat...

0/0
21.4.2008 15:06

Erkil1452

Re: Re: Ve 120 jsou nižší emise než ve 140

No nejsem zadnej strojar, ale z prostyho fyzikalniho pohledu to vidim tak, ze co jde do motoru, musi i ven, tudiz emise (treba CO2) = spotreba * nejaka ta konstanta dle slozeni paliva. :-)

0/0
22.4.2008 10:20

kaarl

Re: Re: Re: Ve 120 jsou nižší emise než ve 140

no, tak kdyz tomu nerozumis, tak do toho nepindej :-)

0/0
22.4.2008 18:52

Erkil1452

Re: Re: Re: Re: Ve 120 jsou nižší emise než ve 140

Ale tak zas tomu urcite rozumim lip jak ty;-) Ostatne to asi vsemu:-D

0/0
22.4.2008 19:31

bachacha

Re: Re: Re: Ve 120 jsou nižší emise než ve 140

Jestli to neni tim, ze energie z motoru se nepouzije jen na pohyb vpred samotneho vozidla, ale i na prekonani odporu vzduchu. A ten je vyrazne horsi nez linearni vzhledem k rychlosti - alespon v pripade rychle jizdy :)

0/0
26.4.2008 3:08

Zdravý rozum

Který chytrák

Který chatrák psal tenhle článek? Nejdříve píše, že při "vyšší rychlosti jsou emise menší" a pak napíše, že rychlost může zůstat neomezená, protože se to týká stejně jen plání, kde "vyšší koncentrace navadí" ;-D;-D;-DNení to trochu protimluv ??

A jaký je vztah mezi rychlou jízdou a brzděním? Když jedu kousek 180 pak zas 100,  tak se jako rozjížním míň a brzdím taky míň, než když jedu třeba 120 a zpomalím na 100 ? Není to spíš přesně naopak ? ;-D;-D

0/0
21.4.2008 10:43

wenous

Re: Který chytrák

Zdravy ridic rika ze pokud jedes konstantni rychlosti a nezrychlujes ci nezpomalujes tak mas nizsi emise. Ono si staci vsimnout ze vetsina aut ma vetsi emise ve meste nez na dalnici. To ze je ten clanek napsany divne je ale fakt.

0/0
21.4.2008 12:20

palo

Re: Re: Který chytrák

1) i dnes na usecich s neomezenou rychlosti jezdi hodne ridicu pod 130km/h

2) ridici z bodu 1) asi po zavedeni nebudou jezdit pomaleji

3) kdyz nekdo takoveho ridice predjizdi treba ve 130, nebo tento ricic predizdi pomalejsi kamion, tak muze zpomalit rychleji jedouciho ridice, ktery musi pribrzdit a pak zase pridat.

z toho mi plyne ze vice se bude brzdit a rozjizdet  pokud bude jedna cast ridicu jezdit vyrazne rychleni nez  cast druha.

Takze ty argumenty z clanku nejak nechapu. Ale tim nerikam, ze je zavedeni plosneho omezeni na nemeckych dalnicich dobre nebo spatne. To at si rozhoudnou nemci

0/0
21.4.2008 15:06

Erkil1452

Re: Re: Re: Který chytrák

Ja to hlavne vidim tak, ze je to kazdeho vec, kolik plati za benzin. Nekde mezi polma si na exhalace asi nikdo stezovat nebude. Na pseudoekologii kaslu. I kdyby to byla pravda, tak me to je maximalne jedno. Nejak bylo, nejak bude. Stejne jednou umru a o dalsi generaci at se staraj ti co ji chtej a nebuzerujou s tim ostatni.

0/0
22.4.2008 10:22

Normální řidič

Rychlost

Na dálnici bych povolil jakoukoli rychlost, protože to omezení stejně nikoho nezajímá. Mne také ne. Mám najeto 800 tisíc a pořád jezdím cca 160 - 180 a nemám s tím problém. V Německu mi do levého pruhu nikdo rychlostí do 150 nevjede, v ČR tam bohužel mnohdy vjede důchodce nebo buran bez dálniční známky i 80 a u Průhonic tak mohu sledovat zajímavý trojduel Avie, Avie, Zigulik se slevenskou značkou, všichni jedou 80. Já za něma v žádnym dělu (Avensis 2.0 D) a za mnou 5 problikávačů a tím i nebezpečí, že na to někdo šlápne a... Největší nebezpečí na dálnici nejsou ti c jezdí 200, ale ti co jezdí pod 120.

0/0
20.4.2008 15:42

de

Re: Rychlost

to neni stastnej napad, a zpomal voe, jezdis moc rychle

0/0
20.4.2008 19:14

.

Re: Re: Rychlost

He? Kdy si naposledy byl na dálnici? Je bohužel pravda, že větší nebezpečí jsou často ti, co jedou pomalu, než ti co jedou 200

0/0
21.4.2008 2:37

oprava

Re: Re: Re: Rychlost

jedoucí pomalu jsou nebežpeční pouze právě pro ty, co jedou 200...

0/0
21.4.2008 10:45

wenous

Re: Re: Re: Re: Rychlost

Na kvalitne postavene dalnici je optimalni rychlost cca 160. Protoze jsi schopen zareagovat na magory co jedou 200 (a oni jsou schopni zaregovat i na tebe) a zaroven jsi schopny zareagovat i na ty co jedou kolem 100.  Oni totiz ti co jedou kolem 100  jsou nervni z toho aby neporusili  maximalku a  kvuli tomu jsou schopni vjet do levyho pruhu.

0/0
21.4.2008 12:24

Alex

Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost

Chtelo by to trochu víc ctít i práva druhých a nemyslet si, že když letím 200 tak všichni musí táhnout do pravého pruhu a nejleépe vubec neprudit na dálnici. Uvědomte si, že ta dálnice je pro všechny řidiče a ne všichni jsou závodnici z formule 1. A někdo, a to si představte, chce dodržovat i předpisy. Ale ty jsou v ČR, bohužel pro srandu králikům a vám bezohledným machrům rovněž. Tak a ted si nezapomeňte plivnout jak to tu zvykem.

0/0
24.4.2008 12:48

Aleš

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost

R^

0/0
27.4.2008 1:48

[eT]

Zelení jsou

(Y) na celé planetě (Y)

0/0
20.4.2008 7:29

DanSed

Rychlost vliv na emise má

Když jedu Cadillacem 240km/h, je spotřeba 20l/100, když jedu 110, pak jen 10l/100. Když jedu malým fiátkem 130, je spotřeba 6l/100, při 100 už jen 5l/100.

To brzdění a rozjíždění při rychlostních limitech je blbý argument, při správné jízdě stačí ubrat plyn.

0/0
19.4.2008 19:06

eX524

Re: Rychlost vliv na emise má

Tak uplne jsem nepochopil o cem jste to mluvil. Ale zrejme ani vy sam, jste nad tim prilis nepremyslel.

Jestliže auto zrychluje, jde do valcu mnohem bohatsi smes nez pri udrzovani konstantni rychlosti. Proto je neustale zpomalovani a zrychlovani neekologicke. (pro stouraly: pri zpomalovani se ani zdaleka neusetri dostatek paliva pro zrychleni)

Nejvetsim nepritelem zelenych je nizka plynulost dopravy ci dopravni zacpy.

Zeleni tohle samozrejme chapou, ale projekty pro zlepseni plynulosti dopravy jsou beh na dlouhou trat. (rozumej, delsi nez volebni obdobi) Takze radsi podporuji nesmyslne zakony ktere jim stado odbuci, nez aby se venovali skutecne produktivni praci. (Pritom navenek se tvari, ze jsou ve vlade presne proto aby tu praci delali)

0/0
25.4.2008 15:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.