Diskuze

Lotus: budoucnost patří tříválcům

Společnosti Lotus Engineering a Continental Automotive vyvíjejí společnými silami tříválcový motor o objemu 1,5 litru, který nabídne výkon 2,2litrového motoru a výrazné snížení emisí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Fitipaldi

23. 4. 2008 7:55
Asi to bude trochu jinak

U tříválce bylo nutné přidat vyvažovací hřídel. Tím zvýšili setrvačné hmoty a celou hmotnost agregátu. Motor 1.2 HTP při dálniční jízdě spotřeboval více, jak 4 válec. Jde o to optimalizovat process spalování-zvýšit jeho účinnost. To je dáno optimálním průměrem válce a jeho zdvihem, vyvážením. Nejlépe to zvládají u Porsche a Subaru s protilehlými válci.Každá vibrace, rezonance snižuje účinnost. Pak další snížení odporů použitím materiálů s nízkým třením. Další fází je použití variabilní časování a zdvih ventilů. Použití turba zvedá obvykle výkon o 50%, zrychluje plnění válců a překonává pasivní odpory proudění vzduchu potrubím a filtrem a nebo odstranit úplně škrtící klapku a regulovat jinak, třeba právě zdvihem ventilů. Další fáze rekuperace energie.Jinými slovy 3 válec takto nadopovaný se 140g/km emisí je špatný výsledek. To můžou dělat rovnou 2 válce a 1 válce s rekuperací a vyjde to nastejno.

0 0
možnosti

Fitipaldi

23. 4. 2008 7:55
Re: Asi to bude trochu jinak

Ještě jsem zapoměl na lepší palivo. U Mercedesu na to jdou jinak a lépěji. Dynamickou změnou zdvihu na klikovce a tím změnou kompresního poměru, tím pádem přechod mezi během vznětovým a zážehovým motorem R^.

0 0
možnosti

Drátík

22. 4. 2008 18:47
Nechápu

Snad mi to někdo pomůže objasnit. V jednoválci proběhne jeden cyklus za dvě otáčky klikového hřídele. U dvouválce co otáčku, u čtyřválce co půl otáčky. Jak je to u tříválce? Vychází mi jeden spalovací cyklus po 3/4 otáčky což * 3 válce dělá 2,25 otáčky klikového hřídele, což snad nejde vyrobit. Může mít čtyřtaktní tříválec vůbec rovnoměrný chod?

U dvoutaktu je to v pohodě, jeden válec jeden pracovní cyklus jedna otáčka, dvouválec půl otáčky, tříválec 1/3 otáčky /tj. klikové čepy jsou po posunuty po 120 stupních/

Díky

0 0
možnosti

MP

22. 4. 2008 19:09
Re: Nechápu

No, nejsem specialista, ale jeden cyklus je porad na dve otacky hridele. Jediny problem je v tom, ze hridel je po 120° a mezi horenim v jednotlivych vlacich jsou mezery a zatah motoru tak neni plynuly jako u ctyrvalce. Motor je neklidnejsi, hridel je vice nemehana od torznich kmitu...je to tak?

0 0
možnosti
JD

Jako može a bžeh.

22. 4. 2008 14:27
!

Podle mě, budoucnost patří aluminiu

0 0
možnosti

Smarty

22. 4. 2008 16:38
Re: !

Ne ne, patří hliníku.

0 0
možnosti
AN

dodo-dodo

22. 4. 2008 14:24
nevyhody

mam rad benzinove motory, protoze zde odpadaji nakladne opravy turba atd... jako u naftaku

ale najednou je moda maloobjemovych motoru na benzin s velkym kW, ale jak dlouho to ten "cvrcek" vydrzi? 

nejak me nenapada vyhoda techto motoru, protoze si z kazdeho vezmou to nejdrazsi, zrat to bude jako benzin, ale naklady na udrzbu to bude mit oproti benzinum vetsi, protoze to ma turbo:-/ 

0 0
možnosti

jintaj

22. 4. 2008 14:38
Re: nevyhody

Není to vždy pravda, existují benzinová turba, jejichž životnost je bez generálky mnoho set tisíc km (SAAB). A spotřeba málokdy překročí 10 l/100 km.

0 0
možnosti

Jintaj

22. 4. 2008 12:03
Přeplňovaný tříválec už VW vyrábí

1.4 TDI PD. A je to, po pravdě řečeno, jeden z nejhorších dieselů od koncernu!

0 0
možnosti

Jaja

22. 4. 2008 12:35
Re: Přeplňovaný tříválec už VW vyrábí

Krome ceny s nim nemam problem

0 0
možnosti

dalibor

22. 4. 2008 9:30
valce

v aute mam 6 valcu, v traktoru na sekani 2, takze prumer 3. kdyz ma uato vice valcu, takma tizsi chod a je taky dynamictejsi (zejmena pri prejizdeni). pokud se snizi pocet valcu snizi se i komfort jizdy.

0 0
možnosti

Sniper

22. 4. 2008 9:34
Re: valce

Průměr máš 4... ;-D

0 0
možnosti

Sniper

22. 4. 2008 8:50
Reklama na 1,2HTP...

...v úplném začátku článku mně odradila od toho, abych to četl dál... Ubírejte pořád válce a výkony, snižujte rychlosti, nakonec budeme jezdit zase všichni v BMV (Bakelitové Motorové Vozidlo), kde bude s trochou štěstí super-výkonný jednoválec doplňovaný elektromotorem na baterie, kvůli jejichž výrobě a nesnadné recyklaci bude docházet k větší devastaci životního prostředí než je tomu nyní... Nehledě na to, že přibude dopravních nehod a sníží se plynulost provozu. Jenže to stádu mediálně zpracovaných ovcí stejně nemá cenu vykládat... :-(

0 0
možnosti

Smějící se bestie

22. 4. 2008 10:27
Re: Reklama na 1,2HTP...

Pokud do BMV počítáš i karbonové karosérie, pak v nich, doufejme, že co nejdřív, budeme jezdit všichi. Ono pohybovat  1,5tunou oceli kvůli převezení jedný líný tlustý prdele, nemá se zdravým rozumem nic společnýho. Jak se zvýší počet nehod a sníží plynulost provozu s nižší max.rychlostí vozidel? Praxe dokazuje pouze opak...

0 0
možnosti

Coraxus

22. 4. 2008 8:46
Opět známé zaklínadlo "CO2" - fuj

Bude to mít malou spotřebu, nízké CO2, prostě bude to eňo něňo - jen se s tím nebude nechat jezdit. ;-€ Jděte už s tím do háje... ;-O

0 0
možnosti
OF

Andee

22. 4. 2008 8:39
No...

Já teda nevim, ale selským rozumem mi čtyřválec a tříválec s turbem přijdou výrobně minimálně stejně náročné, spíš naopak tříválec bude díky tomu turbu náročnější. O spolehlivosti ani nemluvě. Jinak je samozřejmě jasné, že srovnatelně výkonný přeplňovaný motor bude díky menšímu zdvihovému objemu na provoz efektivnější než klasický atmosférický.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!