Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Subaru pije poprvé naftu. A moc mu chutná

Subaru se přiřítí k benzince a až si motor oddychne, sáhne jeho pilot po naftové pistoli... To není omyl! Vyzkoušeli jsme první naftový boxer na světě, který se objevil v osobáku. A samozřejmě je to také první nafťák značky Subaru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

Subaru

Mám benzínové Legaxy 2.0, spotřeba 9,5 mi připadá adekvátní. Jen by to chtělo šestý rychlostní stupeň, větší nádrž a delší servisní interval než 15.000 km. Chápu, že servisní prohlídka je pro majitele jediný důvod návštěvy servisu, ale přesto, když tam jedete 4x ročně...diesel jsem ještě nezkusil, určitě bude zajímavá v traktůrku Tribeca.

0/0
20.4.2008 13:07

honza vlk

Re: Subaru

na 5ku to jede jak drak, pokud chceš diesela se 6ti kvaltem, kup si pašíka, VW budou rádi a budeš jeden z posledních kdo si jiného diesela než subaru koupí :)

jinak na pašíkovi ve 150PS dieselu je fajn že má 6ku, ale tu po rozjezdu ji tam musíš nacpat velice rzchle protože ten motor po 2500 až 3000 ot. vůbec netáhne, takže se po každém rozjezdu uřadíš k smrti

0/0
20.4.2008 15:07

Andee

Re: Re: Subaru

Nesmysl, už jenom proto, že Passat se v turbodieslu s výkonem 150k vůbec nevyrábí. Dvoulitr je buď 140k nebo 170k. V obou jsem trochu náhodou měl možnost se svézt a ty motory se chovají velmi podobně jako u jiných značek. V celém rozsahu 2000-4000 tisíc otáček má motor prakticky konstantní tah. Šestka se v takhle silném autě hodí vždycky a je jedno jestli je to VW, Fiat, Peugeot nebo Subaru.

0/0
20.4.2008 19:01

honza vlk

Re: Re: Re: Subaru

jojo, mas pravdu, byl to ten 140 konovej, vim jen ze to melo psano vic nez 120 koni?? (jeden je slabsi druhej silnejsi, ten sem mel (4 valecm ne 6ti valec) a stejne ta svinje hrabala prednima pri desti ze se nedalo spolehnout zda se hne nebo ne ... ZLATY AWDcka

0/0
21.4.2008 8:26

bejby

nepleteš páté přes deváté?

větší nádrž? má to 64 litrů. 2,0 legacy benzín nikdy nemělo kombinovanou spotřebu udávanou 9,5litru - to s tím teda jezdíš nějak podivně - snad třílitr se tomu blíží. 15000km je běžný interval pro naftu a šestka, to je teď takové módní tentononc. A tribeca? to je koráb, který je mi ukradený, takže je mi úplně jedno, jestli tam dají diesel nebo ne

0/0
20.4.2008 15:34

Honza

Re: nepleteš páté přes deváté?

Je mi jedno, jakou spotřebu udávají, v servisu mám dobrého známého a ten mi potvrdil, že těch 9,5 je naprosto v normě, jezdím hodně město a bydlím na horách. Měl jsem předtím turbodiesel a trochu se mi stýská po servisním intervalu 30tisíc, jinak se Subaru nemám problém, ale když najedu ročně kolem 50 tisíc, už ty návštěvy benzínek a servisu prostě vnímám, to je celé. Čtyřkolku potřebuju, žádnou krabici nechci, tak moc alternativ nevidím, možná A6, ale tam jsem zase dost vystrašenej ze statistik poruchovosti, kterou mi vlastni všichni, kdo to mají, potvrzují. Ale v pohodě, to budu řešit až za rok, ono se něco objeví... 

0/0
20.4.2008 17:29

pk

Re: Re: nepleteš páté přes deváté?

ahoj honzo, mam outbacka 2,5, mel jsem benzinovyho renaulta s intervalem taky 30tis,  ale vubec se mi po tom nestyska, protoze jsem byl v servisu kazdych 14dnu

0/0
20.4.2008 21:49

foldy

stavba

koukam retezove rozvody a vstrikovaci cerpadlo integrovane do litiny koukam to se bude asi dobře zpravovat rozdělat pul motoru kvuli čerpadlu. Nebo 2 hlavy motoru 2 vačkové hřídele a jednoduchý řetěz ani ne dvojitý. Myslím že ten motor má pěkné parametry a podařilo se jim ho asi pekne vyvazit ale za jakou cenu? co kdyz se to potka to jsou 2 vackove hridele nebo co kdyz budou praskat hlavy nebo cokoliv vse se musi delat 2x a pristup k cerpadlu taky není slavný.

0/0
20.4.2008 10:41

honza vlk

vůbec ani na vteřinu o rozebírání motoru neuvažuj

za 1. se ten motor nerobije jako u škodovky po pár km a

2. za 10 000 Kč jendorázového pojištění máš u Allianz rozšíření záruky na subaru na 5 let

tak mi řekni co  chceš v jakém horizontu rozebírat doma na koleni a jaké díly chceš kupovat, když za tak směšnou částku máš all inclusive :)

0/0
20.4.2008 15:04

Andee

Re: vůbec ani na vteřinu o rozebírání motoru neuvažuj

Ta pojistka se jistě nevztahuje na opotřebení pumpy nebo dokonce rozvodového řetězu. Jeho výměna bude u tohoto motoru velmi složitá, těžko odhadovat, jak často bude třeba. Třeba u Fordu je to dost často otázka necelých 150 tisíc km a mění se, protože je hlučný...

0/0
20.4.2008 19:04

honza vlk

svět už nikdy nebude jak dřív

ten motor jsme projeli a je FENOMENÁLNÍ jak zátahem, tak kultivovaností chodu, spotřebou, a to auto ... nemá chybu

to je přesně to co potřebujeme, silný úsporný bezpečný auto s trvalým náhonem na 4 kola, vynikající vnitřní výbavou a spolehlivostí

nádherně sedí, výborně vypadá, hlavně model legacy s xenonama a volitelnou tuningovou maskou STi atd atd atd

svět už nikdy nebude takovej jako před projížďkou tímhle nafťákem

Subarista (t.č. ještě benzíňák)

0/0
20.4.2008 10:38

bejby

Re: svět už nikdy nebude jak dřív

taky taky R^

0/0
20.4.2008 15:35

Andee

Re: svět už nikdy nebude jak dřív

Nemůžu si pomoct, ale podle parametrů a průběhu křivek výkonu a točícího momentu, mi to přijde dost podobný jako 1,9 JTD 16V od Fiatu nebo nejsilnější 2,0 HDI od PSA... čekal jsem od Subaru silnější motor :-(

0/0
20.4.2008 18:55

foldy

vstřikovací tlak

Není v tom článku trošku blbost? 180MPa? motor 2,7 HDI CR 1,6MP a ja mam na 2LHDI Xantii 1,2MPa bmw 3litr comonrail v 530d ma myslim 2MPa a to už je extrém a pokud se nemýlím tak s takovým vstřikovacím tlakem 180MPa by to mělo jezdit tak za pullitru nafty na 1000km ne? ted jsem se dival na 12,5 litr V8 od Mannu ktery ma kroutak 2500N/M a ten ma vstrikovaci tlaky 3,5MPa to je zatím největší hodnota kterou jsem videl

0/0
20.4.2008 10:26

honza vlk

Re: vstřikovací tlak

The new Boxer Diesel uses an advanced 180 MPa (1,800 bar) common-rail

fuel-injection system.

0/0
20.4.2008 10:45

foldy

Re: Re: vstřikovací tlak

Ano máš pravdu přšpočítal jsem se zapomněl jsem že standartní atm tlak je v kPa pak to vychází a takhle to vychází 1800 atm je 180MPa sorry

0/0
20.4.2008 10:53

MrakyMrak

Subaru Diesel

Jel jsem minulý týden Bucharovou ulicí směrem k D5 a vidím ve stoupání oblaka mohutného kouře, myslel jsem, že tam hoří auto a ono se tam ploužilo Legacy od Freye v světlé metalíze, polepené  reklamními potisky jako first boxer diesel  atd. Uvnitř evidentně zaskočený zaměstnanec s klientem. Tak nevím, zda nakonec koupil...:-P

0/0
20.4.2008 9:33

honza vlk

Re: Subaru Diesel

ty seš ale trotl

0/0
20.4.2008 10:33

MrakyMrak

Re: Re: Subaru Diesel

To jsi jel ty? Že to tak čudilo...Možná bych tě poznal, ten výraz pilota nezapomenu

0/0
20.4.2008 17:44

Homer1

Ten nafťák...

...papírově není žádný zázrak. Dnes spíše jen průměr. A ve spojení s "dlouhým" pětikvaltem to asi nebude žádný "superzážitek z jízdy". Proto poněkud nechápu ten nadšený tón as superlativy  autora článku.

Ale je to u subaru první naftový pokus tak uvidíme co bude třeba za 5 let.... Jinak Subaru mě nikdy neoslovovalo ani nevadilo...

0/0
20.4.2008 1:13

freak

Re: Ten nafťák...

další papírový znalec ...;-D;-D;-D

0/0
20.4.2008 9:20

Andee

Re: Re: Ten nafťák...

Papírovej nepapírovej, ty křivky jsou jasný. Kdo si myslel, že dieselovej boxer od Subaru bude mít podobný náskok jako benzínový bráškové, tak je teď určitě zklamán. Výkonem je to šestnáctiventilový common-rail. Dokonce i některé TDIPD se s tím mohou srovnávat... pro mě osobně je to zklamání...

0/0
20.4.2008 19:08

Slepý io

Re: Re: Re: Ten nafťák...

Nauč se něco o autech chlapečku a pak piš ;-D

0/0
20.4.2008 20:29

Andee

Re: Re: Re: Re: Ten nafťák...

Nemáš argument, tak urážíš, co? ;-)Rv

0/0
21.4.2008 18:13

Homer1

Re: Re: Ten nafťák...

Co se ti nezdá? Pár nafťáků jsem už zkusil, i ty s 6ti kvaltem a JE TO VELIKÝ rozdíl... Navíc to vlastně zmiňují i v článku...  Když už si Subaru hraje na "sportovní" auta, tak tohle je podle mě motor do rodinného kombíka ve kterém fotřík veze famílii na chatu (v lepším případě) nebo ke tchyni (to v tom horším...). Pár koníků a šestka na převodovce tomu podle mě jasně chybí. A reagoval jsem hlavně na to, jakým tónem je článek napsaný, ten by se hodil ke 200kW dieselu se spotřebou 1litr na 100km ale tohle mi až taková bomba nepřipadá. To je celé. Jinak předpokládám, že jsi v tom dieselu už něco najezdil, když už jsi zavedl řeč na "papírové znalce", nebo se pletu???

0/0
20.4.2008 23:36

jurda

klišé

Co to pořád máte s bumbrlíčkem,v únoru 2006 jsem koupil nové Legacy combi 2.0 a doteď mám spotřebu pod 9l,tedy úplně stejnou jako moji kamarádi s 2WD auty téže třídy a objemu motoru......

0/0
19.4.2008 22:30

Rubik1

Re: klišé

Subaru ma vetsi spotrebu nez nejake 2WD a vase zkusenost to nijak nepopira. Staly pohon na vsechny 4 je skvela vec, ale neco to na benzinu stoji.

0/0
20.4.2008 2:29

bejbya

Re: Re: klišé

a že to teda něco nestojí na naftě

0/0
20.4.2008 15:19

enzo

Zavadejici titulek

Se zvedavosti jsem precetl cely clanek, jakou ma motor spotrebu, kdyz mu moc chutna podle titulku.

Pane Frantisku, 15 litru to by bylo zklamani, ale 7,5 u nezajeteho motoru ?

0/0
19.4.2008 15:56

Roumen

Re: Zavadejici titulek

On to nemyslel tak, jako ze ma vysokou spotrebu, ale tak, jako ze s tim to auticko dobre frci. :-)

0/0
19.4.2008 20:57

David

Diesel

Je to spatne. Subaru ma mit benzinovy motor. Mam starsi Imprezu STI a vim, co je to benzin. A pro rypalky: denne ridim sluzebniho Passata TDI.

0/0
19.4.2008 7:20

mylee

Re: Diesel

nechal bych pripominky az po nejake jizde...benzin v aute je fajn, ale s boxerem je to uplne o necem jinem, treba to tak bude i u te nafty...

0/0
19.4.2008 8:39

Stanislav

Re: Diesel

Tak si toho diesláka nekupujte, to je strašně jednoduché ... :-) IMHO bude ten nafťák dobrý hlavně do Forestera.

0/0
19.4.2008 8:53

borat

Re: Diesel

jo je to spatne, bez a ukaz vyvojarum jak to ma byt... takove inteligenty tam jiste oceni... teba te nechaji se na nejake to subaru aspon podivat...:-©

0/0
19.4.2008 13:18

david

Re: Re: Diesel

Jasne. Ja to myslel tak, ze pro mne je SUBARU symbolem sportovniho auta. A sportovni auta jedou na benzin. Diesel je idealni na dalkovou jizdu, treba v rodinnem aute mi vubec nevadi. Ale mit hondu nebo subaru na naftu mi nejde.

0/0
19.4.2008 16:08

litice@volny.cz

Re: Re: Re: Diesel ?

Koukni co vyhrálo 24 hod Le-Mans!

0/0
19.4.2008 22:11

Kenny_pce

Re: Diesel

Diesel je jen varianta, spis mi vadi, ze Subaru se vzdava svy jedinecny tradice a to pohon vylucne 4WD. Ten sportovni zadohrab me privadi k hruzny myslence, ze Mad Max to se zadohrabama jako nejvyssi kategorii soutezaku snad mysli i vazne >:(

0/0
19.4.2008 15:09

Roumen

Re: Re: Diesel

Me je smutno z bezramovych dveri. ;-( Prisla s tim tribeca, pak impreza a ted uz i forester. :-(

0/0
19.4.2008 20:59

z_druhe_strany

Re: Re: Re: Diesel

...noooo, podivejme se na to z druhe strany : "ktere subu ma ramovy dvere?'  mozna justy...? jinak jsou bezramy jejich domena...

...a pokud jde o stesky skeptiku "uvidime az ty boxery_diesel budou mit za sebou 200-300 tisic km"... nooo fabrika je  s tim urcite naleja a dokonce vic nez se chysta kdokoliv z nas/vas..." ;)

0/0
20.4.2008 22:33

Roumen

Re: Re: Re: Re: Diesel

Potiz je, ze vsechny nove modely maji ramove dvere. Jak jsem psal tribeca, impreza a ted i forester. Da se predpokladat, ze novy outback i legacy o tu domenu taky prijdou. ;-(

0/0
20.4.2008 23:12

pisatel69

Re: Diesel

Svezl jsem se se Subaru Outback 2.5 benzín se 4 stupňovým automatem a upřímně ta akcelerace tam neni nijak oslnivá. Problém běžných benzíňáků je totiž absence turba. Nějakých 200Nm u nepřeplňovaného vs 250Nm a víc u přeplňovaného benzíňáku je prostě znát. Nemluvě o impreze s nějakýma 340Nm?? Diesly jsou prostě technologicky (přímé vysokotlaké vstřikování, turbo+mezichladič...) dál než benzíňáky.

0/0
19.4.2008 16:00

mlokie

Re: Re: Diesel

Už se tedy těším až si do své 911 nechám dát nafťáka když je o tolik lepší ;-D

0/0
19.4.2008 20:16

hippie

Re: Re: Re: Diesel

nebo do Lotusu Super 7 ;-D

0/0
19.4.2008 20:19

litice@volny.cz

Re: Re: Re: Diesel

Pletete si brambory s jabkama!

0/0
19.4.2008 22:12

honza

Re: Re: Diesel

Za tu chybějící akceleraci spíš mohl automat, zkus normální řazení a uvidíš.

0/0
21.4.2008 18:24

litice@volny.cz

Re: Diesel

Výrobci budou pravděpodobně, nezávisle na vašich názorech, vyrábět a nabízet taková auta o kterých si myslí, že je prodají.

0/0
19.4.2008 22:14

cliff

Re: Diesel

jj, nafta patri do kamen :-)

0/0
20.4.2008 7:50

maik

Re: Re: Diesel

a do traktoru a ten patri na pole R^;-D...STi forever!

0/0
20.4.2008 16:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.