Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klimatizace: před létem do servisu

Výhody klimatizace v autě není třeba zdůrazňovat. Ale málokdo už ví, že jen pravidelná údržba zajistí její správné fungování a zdravotní nezávadnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

filipek

hlody

hh libi se mi jak rikate ze to nneni potreba ale kdyz mi ukazali prachovej filtr tak bych na nej nesahnul ani v rukavicich a to byl starej asi dva roky.. a co se tyce trubek tak virologickej rozbor bych si taky delat nenechal... a po servisu byl ten vzduch opravdu kvalitnejsi :) V

0/0
7.8.2008 0:18

hovnomet

klima

no hlavně že neni nuda :-)

0/0
23.6.2008 9:32

fomacka

Kravina, ze

Odborníci doporučují vyčistit klimatizaci nejméně dvakrát ročně – na jaře před začátkem sezony a na podzim po ní. ....Delaji to proto, aby vydelali penize za nic. Doporucuje se, aby se klimatizace zkontrolovala zhruba jednou za tri roky....A to zapinani klimatizace....nazapne se vam nahodou kompresor, kdyz zapnete rozmrazovani (nebo odmlzeni) predniho skla? Me ano, poslechnete si zapinajici se kompresor.....:-/

0/0
16.5.2008 13:54

pavelthelong

Re: Kravina, ze

nemecke srduzeni spotrebitelu radi, ze servis klimatizace se ma provest pouze tehdy, jestli je neco v neporadku. Bezny pravidelny servi jsou udajne vyhozene penize. Pouze asi 3 autovyrobci pozaduji kontroly klimatizace pri pravidelnych servisech auta, a to 1x/3 roky....

0/0
8.7.2008 13:34

Onanonym

Mate pravdu....

Pokud si myslite, ze by to chtelo kontrolu ci service, tak jednou za tri roky. Jinak pokud to maka, tak to maka....Pokud vam nikde neunika chladici smes, tak to nepotrebuje nic. Ja mam auto stary 7 let a nikdy zadny service na AC nebyl delan a maka to jako mraznicka....R^

0/0
9.7.2008 18:35

Auto

Re: Mate pravdu....

ale mohl byste se divit při kontrole filtru a množství chlad.média.

0/0
26.8.2008 20:10

piErcE

Trosku zavadejici

clanek trosku mlzi o poloautomaticke klimatizaci .. vetsina poloautomatu pomer studeneho a tepleho vzduchu z venku micha podle aktualni teploty v aute. takze ze zacatku chladi na maximum a kdyz se teplota v aute snizi na zvolenou uroven tak tuto teplotu udrzuje. i prachobejcna fabie s poloautomatem (climatic) ma v interieru auta dva senzory teploty vzduchu a na zaklade jejich informaci udrzuje zadanou teplotu ...

0/0
16.5.2008 12:41

Muf007

Re: Trosku zavadejici

četl jsem někde názor, že než si přimíchávat do studeného vzduchu z manuální klímy teplý z topení, je lepší klímu na chvíli vypnout a když je moc teplo , pak zase zapnout. Co na to kompresor? Poškozuje se častým vypínáním? Osobně to vzhledem k automatice nedokážu posoudit či otestovat.

0/0
23.5.2008 9:23

medick

Re: Re: Trosku zavadejici

v 80-90 letech vyrobci klimatizaci mimo autoprumysl (tj univerzalni dodatecne budovane jednotky) udavali prisne navody na spousteni klimatizace - napr. jen pri volnobehu motoru, aby se neposkodila spojka kompresoru pri sepnuti napr. pri 5000 otackach. plnoautomaticke klimy to asi delaji kdykoliv, nebo maji nejak ochranu spojky osetrenou. opakovane spinani vypinani zkracuje zivotnost, ale vzhledem k masovemu rozsireni automatickych verzi to asi neni nic co by vyrobce a zakaznika melo trapit.

0/0
9.7.2008 10:25

David

Klima

Mám manuální klimu a v uživatelské příručce je napsáno, že pokud je vnější teplota pod 4 °C tak se kompresor nerozběhne. Po pravdě jsem to nezkoušel a přes celou zimu klimu nepouštím až na jaře. Dělám to tak 5 let a zatím je to v pořádku.

Na odmlžování to nepoužívám - jednak mám auto v zimě v garáži, takže je tam relativně tepleji než venku, a když už, tak si raději malinko pootevřu okno. Má to stejný efekt. Navíc pokud se kompresor při teplotách pod 0 fakt rozběhne, tak z výdechů musí téct opravdu hodně ledový vzduch, i když je prost vodních par.

0/0
25.4.2008 14:10

piErcE

Re: Klima

kompresor se rozhodne pod 0 nerozbehne... kdyby jo, tak uz by jsi to poznal .) byl by jsi s klimou v servisu se zamrzlym vyparnikem ...

0/0
16.5.2008 12:44

nettopejr

vnitřní okruh

1)vnitřní okruh by měl být puštěn vždy- kvůli výkonu, chladíme pak "jen" vnitřní prostor, pokud pustíme vzduch zvenku-pak zase logicky ten ochlazený musí zase ven.

pro lepší porozumění: v ledničce je taky výparník zavřený, nefouká dovnitř ochlazený vzduch zvenku.

2)k obejdutí venkovního čidla teploty u automatu (fakt tam je) použij mód "odmlžení oken"-NEJSOU VŠECHNY STEJNÉ

3)pokles výkonu motoru-??? no nevím ale u mnoha aut je sepnutí klimy propojeno s řj. motoru, kdy to způsobí regulaci motoru tak, že na otáčkách nic nepoznáte

0/0
23.4.2008 22:40

sam

Re: vnitřní okruh

1. Clovece a to porad dychas vydychany vzduch? Vzdyt se v tom musis zalknout ;-D

Pro lepsi porozumeni: v lednicce nesedis ty a spolucestujici, kteri vdychuji kyslik a vydychuji oxid uhlicity.

0/0
24.4.2008 16:06

piErcE

Re: vnitřní okruh

ty si teda trubka.. .)

1) to svemu telu davas docela zabrat... za prve .. si vracis do auta vydychany CO2 ... a za druhe .. pustena klima dehydruje vzduch .. a pokud mas vnitrni cirkulaci , tak si zadelavas na dost velky problemy.. vnitrni cirkulaci ano, ale jenom po urcitou dobu, nez se vzduch v aute ochladi .. pak rozhodne vypnout...  a primer s lednickou zde tak uplne neplati, klima ma trosku jiny zpusob prace...

3) to s nejakou regulaci motoru nema vubec nic spolecneho. jde o to, ze klimatizace je energeticky narocne zarizeni (nekolik kw) a jeji zapnuti se u slabsich motrizaci na vykonu projevi .. ridici jednotka s tim nema vubec nic spolecnyho, proste je auto linejsi, pomaleji akceleruje, nedosahne top-rychlosti a pod.l. .(typicky treba 1.2 HTP od skodarny... tam je to docela znat...)

0/0
16.5.2008 12:48

piErcE

Re: Re: vnitřní okruh

tedy, s rj jednotky to samozrejme neco spolecneho ma... :) po zapnuti dojde ke zvyseni volnobeznych otacek (u nekterych aut)...

0/0
16.5.2008 12:49

Datel007

Klimatizace

No klimošku máme v autě už 11 let, odborník na ní zatím ani jednu nesáhl a kupodivu funguje. :-)

0/0
23.4.2008 21:07

klimatizér

blablabla

Vážení ten článek byl napsán kupodivu celkem přesně. Vy co tu plácáte blbosti si nejprve zjistěte jaké jsou vlastnosti chladiva R134a, dále si zjistěte jeho závislost teplota/tlak a v neposlední ředě jaké bezpečnostní prvky jsou v okruhu klimatizace. Pokud toto všechno zjistíte budete překvapeni jaké tu plácáte nepravdy a doměnky. Jenže to je práce něco zjišťovat že. To je lepší říct, že to tu je špatně. Tak já vám to usnadním: okolo 4 stupňů venkovní teploty má chladivo tlak 2 atmosféry. V autě jsou 3 bezpečnostní prvky a to vysokotlaký spínač, nízkotlaký spínač (presostat) a termostat na výparníku. Nás bude zajímat ten nízkotlaký presostat, který nedovoluje spustit kompresor pokud tlak klesne pod cca 1,5 ATM a termostat, který hlídá zamrznutí výparníku a zpravidla odpojuje kompresor při dosažení teploty okolo 4 stupňů. A vážení opravdu kontrolka klimatizace s tím nemá nic společného. Ta pouze indikuje, že je okruh v pořádku po elektrické stránce.

0/0
23.4.2008 18:54

manostat

Re: blablabla

Jen bych řekl že správný český výraz nebude "presostat" nýbrž "manostat".

0/0
2.7.2008 18:24

Prej specialista

sn

a že prej "automatické klimatizace se nemusí podařit spustit při teplotách pod +4 stupně Celsia. Pak je dobré zajet třeba do podzemní garáže, kde je tepleji.". On ten specialista asi neví, že jednou z funkcí klimatizace je i vysoušení vzduchu, takže u automatiky stačí zapnout vnitřní recirkulaci a automatika pak klimu sama zapne.

0/0
23.4.2008 13:33

D.

Re: sn

K tomu bych doplnil ze jen u nekterych aut a navic je vetsinou potreba prepnout na odmlzovani predniho okna...

0/0
23.4.2008 14:15

sn

Re: Re: sn

Samozřejmě neznám všechna auta, ale ta, ve kterých jsem jezdil, takto fungovala - stačí zapnout vnitřní cirkulaci a okamžitě se zapne klimatizace (kvůli vysoušení vzduchu). Pokud opravdu existují auta s automatickou klimatizací, kde kvůli jejímu spuštění v zimě se musí jezdit do garáže, tak potěš koště. A navíc u normální automatické klimatizace je taky tlačítko A/C, takže kompresor jde zapnout/vypnout normálně ručně (i bez té cirkulace). Jenže vnitřní cirkulaci pouštím často, takže to, co v článku doporučují, se děje docela často a samo, aniž bych na to myslel.

0/0
23.4.2008 15:24

Petr

Re: sn

když už někoho nazýváš  ironicky "specialistou", tak si o problému sám něco zjisti. Vysoušení vzduchu sice funguje i při nízkých teplotách, chladící okruh se sepne a vzduch začne chladit, ale jenom proto, aby jej zbavil vlhkosti. Hned za výparníkem se opět dohřívá topením, a z výduchů do auta tedy fouká VYSUŠENÝ ALE TEPLÝ vzduch. Proto tedy nepoznáš, jestli klimatizace funguje, nebo ne. Chod kompresoru (který jde poznat poklesem otáček) ješ tě o něčem nevypovídá. Pokud je únik chladiva, kopresor jede, ale systém nechladí. Udivuje mě, že někteří lidé, kteří o problému nic neví, se dokáží neustále kryticky vyjadřovat!!

0/0
23.4.2008 14:15

sn

Re: Re: sn

Šmankote, v článku je snad jasně řečeno, že je třeba čas od času (i v zimě) pustit klimatizaci (tedy zapnout kompresor). Specialista říká, že u automatiky je k tomu někdy třeba zajet do garáže, když je venku zima. Já říkám blbost - stačí pustit vnitřní cirkulaci, automatika pak kompresor pustí kvůli vysušování vzduchu. Sám ve svém příspěvku tot potvrzuješ. To, že kompresor běží, poznáš podle kontrolky.

0/0
23.4.2008 15:16

chia

Re: Re: Re: sn

No ty si teda odborník , podle kontrolky poznáš přesně pendrek!

0/0
23.4.2008 17:20

sn

Re: Re: Re: Re: sn

Huh, a k čemu teda tam ta kontrolka je, když ne k signalizaci zapntuého kompresoru?

0/0
23.4.2008 17:33

Frank

Re: Re: Re: Re: Re: sn

Kontrolka bude svítit i když kompresor nebude fungovat. Ta se spíná pouze vypínačem. Elektromagnetická spojka kompresoru vůbec nemusí sepnout a kontrolka přesto bude svítit. A to se raději nebudu zmiňovat o nových kompresorech, kde se účinnost mění zdvihem pístků. Ale to "odborníci", kteří tady vědí vše, určitě znají.

0/0
23.4.2008 20:34

sn

Re: Re: Re: Re: Re: Re: sn

Ale snad tady neřešíme poruchové stavy, ale jak zapnout v zimě u automatické klimatizace kompresor, aby se občas proběhnul. Nu, mě tedy u mé automatické klimatize občas stačí pustit vnitřní cirkulaci, nebo kdybych to nedělal, tak prostě kompresor pustím ručně tlačítkem A/C. Klimatizace pak přechází z automatického režimu do ručního a je zcela ekvivalentní manuální klimatizaci, u které tedy nepsali, že se sní musí v zimě do garáže. Ale holt někdo asi do tý do vytápěné garáže kvůli tomu musí. Sice takovou automatickou klimu neznám, ale je fakt, že nemůžu znát všechno. Ale je taky fakt, že takový auto bych teda nechtěl.

0/0
23.4.2008 21:27

piErcE

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sn

on i v tomhle je ten clanek trosku nepresny... v zime, kdyz je pod temi cca 5 stupni, se klima nezapina proto, ze by mohl zamrznout vyparnik (a nasleduje oprava cele klimy) .. a (nevim jak u tvyho auta) , ale u myho auta, kdyz zapnu klima a venku je pod 5stupnu, tak nenabehne bez ohledu na to, zda mam vnitrni ventilaci nebo ne. a kontrolka si klidne sviti.

0/0
16.5.2008 12:44

piErcE

Re: Re: sn

ty jsi chytrej .. pri nizkych teplotach se vzduch uz nechladi .. protoze by zamrzl vyparnik ... a vysuseni vzduchu je dostatecne zajisteno uz jeho ohratim ...

jinak, nevim jak u tveho auta, ale u meho nema zapnuti kompresoru vliv na otacky.. teda , ma .. pri jeho zapnuti stoupnou volnobezne.. ale nikoli klesnou .. a pri "zatezi" samozrejme otacky klesnout nemuzou - otacky jsou stejne pri pustenem i vyplem kompresoru...

0/0
17.5.2008 1:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.