Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nissan Almera 1.5: Slaboučká, ale pohodlná

Nissan Almera první i druhé generace je nenápadné, ale technicky povedené auto. A koupíte ho za velmi přijatelné částky. Rozhodli jsme se proto vyzkoušet jeden exemplář almery a v autobazaru AAA Auto vybrali vůz z roku 2002, jehož motor 1.5 litru dosud najezdil lehce přes 80 tisíc kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

michal

spokojenost

Zdravím všechny majitele almer.Moje je z roku 2002,taky 1.5 a jsem maximálně spokojen.najeto mám 165000 km .V žádným příspěvku jsem ale nečetl ještě jednu důležitou věc,a to výbornou životnost a kvalitu veškerých částí podvozku.Já neměnil kromě destíček po 75tis. a kotoučů ve 150tis. nic!A vypadá to že na podvozek do 200 tis.nešáhnu!Co by za to majitelé francouzů dali...

Ke spotřebě oleje: do 120tis. co jsem nalil,to jsem vylil!Teď dolívám 1 litr/15tis (Castrol magnatec 5w40).Olejová vana naprosto suchá,takže je to čistě spotřeba.Co se týče chlazení,ta moje se od ideální teploty ani nehne.Zima,léto,kolony nic!

Ale abych jen nechválil:postupně se zhoršující synchronizace,ale nic dramatickýho,opravdu hůř odhlučněnej podvozek(moravskou část D1 radši nejet).Koroze bohužel taky (závěs dveří u řidiče,v motorovým prostoru i jinde),taky je línější,ale to je daný taky váhou (1220kg).Žárovky co 15tis.Nejlepší jsou,aspoň podle mě osramy.

Proč almeru?Hlavně spolehlivst a vysoká životnost!  

0/0
9.5.2008 0:43

Vlado

K tým francúzom

Mal som dve Xantie (1,9D a 2,9i Activu). Predné doštičky menené pri 110.000 km, zadné 150.000 km, kotúče pri 180.000 km. Teraz mám C5 a 135.000km.  Predné doštičky menené pri 100.000 km, zadné ešte nemenené, kotúče veľmi málo opotrebované, do 200 určite vydržia. Na Active som menil olej raz za 30.000km a od výmeny do výmeny nedolieval ani kvapku oleja. Roztrieskal som ju keď mala 7 rokov a 270.000km. Žiadna hrdza. Čo by majitelia nissanov dali za takéto vlastnosti, spoľahlivosť a životnosť. :-P

0/0
9.5.2008 15:27

Mačka

LAUREL

Ahoj Nissanisti! Měl jste někdo Laurela?

0/0
7.5.2008 13:46

Tomas

179tis je moc

Za almeru 2002 bych dal maximálně 150tis, za 180tis si radši koupím pěknou oktávku

0/0
4.5.2008 18:08

Dire

Bohuzial vacsina v clanku je pravda

Mam almeru sedan rok vyroby 2001, 196000 km, prvy majitel. Pri 130000 km meneny rozvodovy retaz  (predtym snimace a spusta inych veci) - motor proste cukal a nemal vykon: 22000 Kc. Teraz sa uz druhy rok v lete prehrieva a unik oleja je velmi velky (od 180 000 km som ja dolieval 1l a teraz pri prehliadke na 195000 km v servisu este 1.2l). Olej sa nemenil, bude sa totiz prevlozkovavat za cca 17000 Kc. Korozia sa prejavila uz po pol roku na  vnutornej casti kufru a u pantov lavych dveri (odstraneno v zaruke), korozia na stlpku lavych dveri sa objavila bohuzial uz po zaruke. Servisovane pravidelne v znackovom servise.

Pokles na rebrickoch TUV plne potvrdzuje podstatne horsiu kvalitu oproti modelu N15 :-(Podvozok je velmi zle odhlucneny pri narazoch kamienkov a navyse su strasne narazy od tlmicov pri prejazde diery.

0/0
2.5.2008 8:45

Dire

Re: Bohuzial vacsina v clanku je pravda

Plusy: riadenie, podvozok ako taky, komfort v kabine (slusne radio s

CD, spusta odkl. schraniek, loketne opierky vpredu/vzadu). Motor je

vystihnuty v clanku presne, jazdim za 6.2-6.5l, ale ziadny sportak to

nie je. Toz tak :-/

0/0
2.5.2008 8:45

Louda

Re: Re: Bohuzial vacsina v clanku je pravda

Podle spotřeby koukám, že jste velmi spořivý jezdec. Chci se vás zeptat na dvě věci. 1. Jezdíte vůbec po městě? 2. Kdy jste měl na otáčkoměru naposledy něco přes 4000 za min.?

0/0
2.5.2008 10:05

Dire

Re: Re: Re: Bohuzial vacsina v clanku je pravda

Jazdim po meste hodne, ale mam casto i dlhsie trasy. Cez 4000 auto vytacam pri predbiehani (pri moznostiach tohoto motoru musim podradit na trojku, pripadne na dvojku). Inak sa snazim jazdit v nizsich otackach, spotrebu do 6.5l som mal u 120, favorita i felicie). Podarilo sa mi v lete na dlhu trasu a sam s nadrzou 60l zvladnut 1050 km. Ale to bolo raz.

Vzdy po cca 30 000km som tankoval Shell V-power cca 2500km v kuse (viz testy v Svete motoru). Ci to pomohlo, neviem.

Pretoze je motor sprevodovany 'nadlho', tak sa da jazdit na styrku 50-60km/hod. Na dvojku sa da vytocit az do 110km, potom zasiahne obmedzovac otacok

0/0
2.5.2008 10:48

Louda

Re: Re: Re: Re: Bohuzial vacsina v clanku je pravda

Vypadá to zajímavě. Asi záleží na způsobu zajetí vozu. Já jel nejvíce na jednu nádrž 980km ve dvou, s klimatizací a plným kufrem jídla na dovolenou. S předjížděním mám problémy jen na pětku, trojku musím podřazovat jen vyjímečně. Taky tomu odpovídá vyšší průměrná spotřeba. Možná jsem měl štestí na pružnější kousek.

0/0
2.5.2008 11:33

Dire

Re: Re: Re: Re: Re: Bohuzial vacsina v clanku je pravda

Ja som mal asi smolu na horsi kusok, dnes citim, ze motor nema tah, staci dialnica v styroch alebo mohelnicky kopec a v lete mi vyleti teplota az do cerveneho pola. Uvidim po prevlozkovani ...

0/0
2.5.2008 12:20

Lamak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bohuzial vacsina v clanku je pravda

Nevim, ale prijde mi to jako nesvar u spousty ridicu jezdit silne pod otacky. U nas v rodine to delaji skoro vsichni, az kdyz jim prijdete s papirem v ruce, kde je graf prubehu tociveho momentu a vykonu. Jednak se honi za spotrebou a druhak maji pocit, ze kdyz auto rve, tak jedete jak cune. Diky stylu jizdy moji mamy se musel na aute menit stredni dil vyfuku, ktery byl kompletne zanesen zbytky spatne spaleneho paliva a uplne ztratil tah. Jeden mechanik to  po projeti odhadoval na tesneni pod hlavou atd. A i v servise naznali, ze na to hned neprisli.

Ale u vas to asi bude vazne smulou na kus.

0/0
3.5.2008 20:35

Dire

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bohuzial vacsina v clanku je pra

Hm, nemyslim, ze jazdim silne pod otacky. Vytacam auto pri predbiehani, inak sa snazim jazdit plynule. Konkretne u Almery (a urcite i inych aut tejto kubatury) zoslapnutie plynu naplno moc na rychlosti neprida ... Iba na spotrebe. Navyse motor 1.5 ma maximalny krutiaci moment uz pri 2800 ot.

0/0
3.5.2008 22:37

Vlado

Re: Bohuzial vacsina v clanku je pravda

Máme Almeru od r. 2001, bohužel přehřívání motoru v létě nás taky potkalo (bylo to způsobeno chladičem). Spotřeba oleje je ca 1-1,5 l/15 000 km, to už po 60 000 km. Největší závada byla převodovka - zapečené ložisko. Na druhé straně ale kvalita podvozku, brzdy a sedaček (jedná se o model jubileum) je perfektní, proto ji stále držíme a doufáme, že už problémy ustaly.

0/0
4.5.2008 9:30

Ricardo

Almera

Můj názor na Nissan Almera: kupoval jsem ji r. 2004 (2 roky starou) v Auto ESA. Zatím bez jediných problémů, měnil jsem jen olej a filtry, najeto 160 000 km!!!R^

0/0
1.5.2008 22:41

Leicester

pomoc

kdo ma zkusenost s automatickou prevodovkou??

0/0
1.5.2008 20:06

Berca

Almera 1.8 (hatchback)

Mam ji od roku 2001, koupena nova. Zatim najeto 120000km, bez JEDINE poruchy. Ano, slysel jsem story o spotrebe oleje a drahe oprave, ale bud je to blabol, nebo mam stesti, protoze se me to netyka. Podotykam, ze motor zrovna 2x nesetrim.

klady: Skvely podvozek, pomerne pruzny motor, velika spolehlivost

zapory: nic moc design, hrozna kvalita interieru, praskajici zarovky v potkavackach, nemuzu se poradne seskladat za volant (mam 183cm), ktery neni podelne nastavitelny

0/0
1.5.2008 13:44

leibor

Re: Almera 1.8 (hatchback)

heh a kolik vážíš? já mám 182cm a nemám nejmenší problém se za volant poskládat a to nejsu ani z tech nejštíhlejších:-)

btw. mě osobně se design Almery (hatchbacku) líbí:) není to tak, s prominutím, nechutně ohleděné jak např. Octavie, Fabie, Passaty, Golfy apd.

Asi jediná věc, která mě na ní trochu zklama, je motor. Mám 1.5 benzín... že je línější, sem věděl ale že až tak... to mě překvapilo:-/ 

Měl už negdo problém s řízením? Nedávno sem mosel měnit, protože mě z toho tekl olej:-( V Nissanu chtěli za opravu 25 tisíc8-o Nakonec se mě podařilo z vrakáču jedno a s pracou mě to vyšlo na nejakých 3300,- :)

0/0
22.6.2008 17:05

Kajmik01

Almera 1.5

Můj názor je přesně opačný od Kangga. Mám Almeru 1.5 hatchback rv 2003 a bez jediného problému. Pouze mi v rámci záruky měnili přední světlomety i když jsem s nimi neměl žádné problémy. Údajně kvůli konstrukčním problémům nahrazovali za novou sérii. Jinak auto nemělo zatím žádné problémy, díky podvozku sedí v zatáčkách jako přibité. Zavazadelník je oproti stejně staré Fabii podstatně větší 355l proti 260l, tak nechápu povzdech recenzenta v článku. Sedan má jistě na objem větší kufr, ale díky tvaru prakticky nepoužitelný na nic většího. 

0/0
1.5.2008 11:29

Kajmik01

Re: Almera 1.5

Jinak vnější vzhled se mi líbí, Almera II má oproti původní verzi mnohem pěknější úpravu světlometů. Vnitřní prostor je opravdu strohý, ale nepovažuju to za zápor. Hluk a vibrace od podvozku jsou oproti Fabii trochu silnější, ale částečně je to dáno větším průměrem kol, Almera má v základu 15" kola, vyšší výbava dokonce 16".

Moje verze byl základní model bez ABS a bez klimy. Motor 1.5 je v pohodě, do základní verze Fabie se montují slabší motory a jízda je díky tou ještě línější.

0/0
1.5.2008 11:35

kluboš

Re: Re: Almera 1.5

pročpak to kucka srovnáváte s fabií? já to nechápu, ledaže známý komplex "koupiljsemplečkuvbazáčialejetodělosousedovufábiipředjedu". srovnejte mi to s focusem, nebo s tou astrou aspoň ať se aspoň něco dovím.

0/0
1.5.2008 13:11

Andee

Re: Re: Re: Almera 1.5

Co třeba proto, že v podobné výbavě a stáří jsou cenově na podobné úrovni...

0/0
1.5.2008 19:19

kluboš

Re: Re: Re: Re: Almera 1.5

aha, tak nic.

0/0
1.5.2008 21:35

Tom

Re: Re: Re: Re: Re: Almera 1.5

Co na tom nechápeš? Zvažuju koupi zhruba tři roky starého auta pro dva a Almera, Stilo 3D/5D, krátká 307 apod. pro mě mají zhruba stejnou užitnou hodnotu jako Fabia, Punto, Corsa, Clio a další auta o kategorii níž. A vzhledem k tomu, že chci slušnější výbavu a motor s alespoň 80 koni, jsou tyhle dvě kategorie i cenově velmi podobné. V mém výběru se Almera s Fabkou taky střetává. Občas ta hranice mezi třídami aut není až tak striktní.

0/0
2.5.2008 16:27

almak

Re: Almera 1.5

Ja mam almeru 2004, najazdene 128000km bez problemov,treba menit spojku,doteraz som nedolial ani deci oleja,menim olej cca kazdych 15000km. retaz sa v almere nemeni. hatchback ma lepsi kufor ako sedan,staci pri rodine.1,5 nie je porsche,ale mne spravi 180km/h a ma dost slusnu dynamiku. Spotreba dlhdobo 7,2l ale jazdim ako fitipaldy,rekord chorvatsko 5l pri cca 100kmh.

0/0
5.5.2008 15:21

kangg

Almera - radši nebrat

Dobrý den,

dva kámoši mají Almery - kupovali si je rok po sobě a u obou se jim po cca 4 letech objevil problém se zvýšenou spotřebou oleje a poškozením motoru... V servisu jim řekli, že je to bohužel u Almer běžné-v podstatě konstrukční chyba- a doporučili jim auta co nejdřív prodat a koupit něco jiného... Tak jen jako doplnění těch nesmyslů o téměř technické dokonalosti tohoto modelu...:-© 

0/0
1.5.2008 10:09

Bajgo

Re: Almera - radši nebrat

Toto auto má k dokonalosti velmi daleko. Od tohou jsou auto uplně v jiné cenové relaci. Jednalo se o motory 1.5l nebo 1.8l?

0/0
1.5.2008 10:24

Andee

Re: Almera - radši nebrat

Problém je použitém oleji. Dochází pak k přehřívání, únikům oleje atd... Podobně se zadíraly 1.4 12V od Fiatu, když si šetřiví majitelé mysleli, že nahradí Selenii Mogulem nebo podobnou sr..kou ;-)teoreticky stejných parametrů...

0/0
1.5.2008 19:15

majitel N16 rok 2002

Re: Almera - radši nebrat

S tím tedy nemohu souhlasit. Jsem majitelem Almery druhý rok a jezdím bez sebemenších problémů. Kapotu motoru jsem otvíral pouze při dolévaní ostřikavačů. Motor 1,5 šlape jako hodinky.

0/0
1.5.2008 23:03

Bajgo

Nakupujte v AAA

Omlouvám se všm, ale ještě jednu nepřesnost jsem přehlédl. Motor 1.5l má max. kroutící moment 134Nm (115Nm je při výkonu 80kW taková hovadina, že se to snad nedá ani opsat)!!!!

0/0
1.5.2008 9:19

Bajgo

Nakupujte v AAA

Pokračování ... Auto vlastním právě stejných 6 let a za celou dobu jsem s ním neměl žádný vážnější problém. Moji kamarádi (a to mají auta vyhlášených značek a výrazně vyšších cen) navštěvují servis dosti častěji a nechají tam i dosti velké peníze (Passat, Octavia, Laguna, ...). Při výběru vozidla jsem volil úplně jiné aspekty (asi) než popisujete v příspěvku vy (krása vozu a prodejní cena byly až na posledním místě). Myslím si, že by jste už měli dát pokoj japonským vozům co se týká vzhledu, za který evropským vozům neprávem přidáváte mnoho bodů, a zaměřit se čistě na technickou úroneň vozidla. Pokud ho chcete testovat, tak nejprve ověřte jeho původ a skutečný stav tachometru. Rez okolo motoru je totiž při tomto stáří podezřelá. Já mám vůz neustále venku bez garáže a tyto problémy nemám. Doufám, že jsem se nadšenců do evropských aut nedotkl, ale v příspěvcích na idnes už bylo o neatraktivním vzhledu japonských aut napsáno dost na nějakou reakci z venku. Konec

0/0
1.5.2008 9:17

Bajgo

Nakupujte v AAA

Pokračování... Srovnání hlučnosti motoru a jeho výkonu při předjíždění je třeba brát v kontextu, že je třeba s každým autem umět jezdit. Pokud hovoříme o jízdě po dálnici je třeba připomenout, že převážná část hluku se do interiéru přenáší od podvozku a při stavu našich dálnic je to někdy dosti nepříjemné. Stačí však vyjet do Rakouska nebo Chorvatska a hluk je pryč a to asi nebude moterem. Navíc např. Fabie při 160km/hod piští jako vosa a hluk je v ní minimálně stejný, ale o jiné frekvenci. Motor, který popisujete bez nějaké výkonové špičky neznaméná žádnou vadu na kráse, protože namá turbo není třeba nějakých zvratů. Jediný má na 1. převodový stupeň u cca 1500 ot/min a tam je zátah velmi citelný. Pak už jede plynule a pokud si podržíte otáčky na cca 3500 za min i velmi svižně. Není žádný problém s tímto autem jezdit i 200km/hod a to na tak líný motor jak popisujete není špatné. Navíc v horách a to nejen našich je velmi ochotný jet a umí soupeřit s konkurencí. Pokračování dále ...

0/0
1.5.2008 9:09

Bajgo

Nakupujte v AAA

Za poslední dobu jsem o voze Nissan Almera pár testů přečetl, ale asi každý testuje úplně jiný stroj. Všichni se schodnete (na to není třeba vůz testovat), že je spolehlivý, má výborný podvozek a nikomu se moc nelíbí. Pak už jsou rozpory dosti podstatné, ale podle mého názoru značně suběktivní. U vá bych mohl začít nejprve technickými parametry. Motor 1.5l má výkon 66kW při 5600 ot/min. (do roku 2003) a né vámi uváděných 80kW (82kW má motor 1.8l, který je však známý velkou spotřebou oleje). Svést se vněm by nebylo špatné, ale člověk toto auto nekupuje pro parádu, ale pro kvalitní a dlouhou službu). 355l objemu kufru bylo v roce 2002 v této třídě nadstandardních (vyjma Octavie) a v porovnání se sedanem i využitelných pro přepravu nákladu (např. kočárku nebo TV, PC atd). Kvalita plastů byla v porovnání s Fabií asi o 30% lepší a platí to i po těch 6 letech. Pokračování dále ...

0/0
1.5.2008 9:08

Chris Kelvin

80 tis. z áček, jo.....?

Tyhle motory najedou v pohodě půl milionu km. Takže při popisovaném stavu (koroze atd.) už musí mít auto několikanásobně více. A když už se p§še o těch plastech - svezl se prosím autor někdy s první generací fábie? Někdy mám při podobných popisech pocit, že tu fábii a její "úžasné" plasty autor nezahlédl ani na fotografii, jinak by musel mlčet :-)

0/0
1.5.2008 2:17

ss

Re: 80 tis. z áček, jo.....?

Dyt je to z AAA. To je skutecne 'solidni' firma. Tam bych to nekoupil ani za nic. Tam maji primo vlastni stacirnu km :))

0/0
1.5.2008 10:57

miniseq

Re: Re: 80 tis. z áček, jo.....?

PRESNE TAK

Znamy sebyl divat na auto, nevim znacku, cenu......ale uvadelo senajeti nejakych 120tisic.....otevrel kufr,a tam nalepka,pristi vymena oleje pri 320 tisic !! :D

AAA NEBRAT RvRvRv

0/0
1.5.2008 12:55

Atomas

Re: Re: Re: 80 tis. z áček, jo.....?

Hmmm, jenže to je tím, že tam Áčka lejou do motoru speciální olej AAA Long Long life;-D 

0/0
2.5.2008 10:50

chevy fan

Re: Re: 80 tis. z áček, jo.....?

a ty myslíš, že jinde to tak nedělaj? AAA jsou v tomto směru oproti jiným bazarům žabaři :)

0/0
3.5.2008 9:19

hubber

praskajuce ziarovky

..prednych svetiel by ma trapili asi najmenej.. ;-D

0/0
1.5.2008 0:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.