Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Favority v bazarech střídají Felicie a Fabie

Nejprodávanější ojetinu 90. let, Škodu Favorit, v tuzemských autobazarech definitivně vystřídaly mladší felicie a fabie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

m

formana

z roku 94 jsem prodal loni za necelých 40tis., perfektní stav, bez koroze, garážovaný. Hlavně spolehlivý a po STK bez závad. Vyměnil jsem ho za US auto. Akorát že ty provozní náklady a všechno co se servisu týče a pod. mám teď asi 10x dražší ;o) Doporučuju v těch Favoritech a Felíciích jezdit dokud budou sloužit :))

0/0
2.5.2008 9:56

motouz

favorit muj favorit

Noveho Favorita jsem kupoval 1990. Jeli jsme s nim po revoluci poprve do Italie. Po osmi letech jsem ho prodal v AUTO ESA a za nej jsem koupil dva roky starou Feldu. Jezdili jsme s ni kazdy rok do Chorvatska a drzela. Pred 3 lety jsme ji v Auto ESA vymenili za rok starou Fabii 1,9 tdi a taky v pohode. Na vsechny škodovky je spoleh R^

0/0
1.5.2008 23:21

Muroň

Re: favorit muj favorit

Až si bude za 4-5 let měnit pan Motouz svou Fabii 1,9 tdi měnit za rok dva starou novou Fabii (případně jejího nástupce), hádejte, kde to bude?

0/0
2.5.2008 10:16

jmjm

Re: Re: favorit muj favorit

Jako pokus o vtip dobrý, ale myslím že si koupí oktávku ;o)

0/0
2.5.2008 12:24

Picolik

Re: Re: favorit muj favorit

v AAA auto ;-D

0/0
5.5.2008 13:27

vilenin

fáčko

jedině pikup, jezdilo nas v nem 11, 2 vpredu a 9 v budce,vikend co vikend po zábavách. nejhorší byly železniční přejezdy, to svitil do nebe a vyfuk dřel o koleje. Jako firemní vůz nesmrtelný, i když nyní pouze jako nahradní vůz do rychlosti 60kmh a menši naklad jinak se rozsypae V[>-];-D;-D

0/0
1.5.2008 22:19

Humidor

Facko

Na Favoritu jsem jako 18lety mladik zacinal a dodnes na nej vzpominam s laskou. Projel se mnou skoro celou Evropu a kdyz jsem ho prodaval, byl uz znacne shnily a nalitano mel pres 200 000km. Problemy s nim nikdy nebyly, nahradni dily na vrakaci byly (a jsou) za hubicku, opravi ho kazdej doma v garazi. Jednoducha konstrukce, nema se co pokazit. Pritom jizdni vlastnosti slusne, prostor taky, bez problemu jsem tam s pritelkyni nacpal dve horska kola a kupu bagaze. Z kopce na tachaci 160... :) Samozrejme pohodli, komfort, bezpecnost - to vse je na dnesni dobu automobilovy pravek. Ale jako prvni auto na vyjezdeni treba do Prahy myslim docela idealni.

0/0
30.4.2008 10:07

Pjotr_Pjotrovic

Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

Mám v plánu jako první auto koupit právě Felicii 1,6 kombi po faceliftu (s novou maskou chladiče). Jaké máte s tímto autem zkušenosti co do spolehlivosti? Když pozoruju venkovní stav těch aut, tak to vypadá, že lak a antikorozní ochrana je na slušné úrovni. Ale co zbytek auta?

0/0
30.4.2008 9:05

anonym

Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

Výhodou Felicie je, že ti ji opravdí každý strejc v garáži a má (i originální) hodně levné náhradní díly.

Antikorozní ochrana je blbá i u posledních modelů, ale nic ti nebrání tomu nechat vnitřky vystříkat.

1,6 MPI je problematičtější motor než 1,3 MPI, ale zase o dost živější (na Felicii).

Obecně Felicie je levné auto, která tě odveze z bodu A do bodu B, ale nic víc od ní nečekej. A to ještě ty body A a B nesmí být od sebe více než nějakých dvě stě kilometrů, pak už je to utrpení ;-)

0/0
30.4.2008 9:25

_

Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

felicii ti díky elektronice neopraví každej v garáži.

Se zbytkem souhlas.

0/0
30.4.2008 12:22

Mára

Re: Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

ale prosim te... Kazdej slusnej autoelektrikar...Musis umet hledat schopny lidi. Na mem soucasnem aute stoji trebas diagnostika motoru 800,- v autorizovanem servisu a u meho autoelektrikare 100,-;-)

0/0
30.4.2008 12:26

_

Re: Re: Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 komb

každý strejc v garáži není automaticky elektrikář, že auto opraví každý strejc v garáži šlo říct třeba u  Š 105/120, kde stačila často zručnost.

0/0
30.4.2008 12:54

mira023

Re: Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

stejný motor jako v octavce - vícebodé vstřikování - oprva 6000.Rv

0/0
30.4.2008 19:59

Pitrs

Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

Felicie je otresny auto. Pokud nemas jinou moznost, tak te odveze, ale je to proste zazitek... Nemam nic proti skodovkam, najezdil jsem s nima desetitisice km (130 GL, Favorit, Felicie, Fabie, Octavia I i II).

Felicie kombi 1.6 z let 1999-2000 v dobrym stavu stoji cca 70 tis. Kc (ne v AAA...). Podle mne se vyplati prihodit par korun a koupit stejne stary Ford Mondeo 1.8i. Oproti Felicii je to o nekolik kategorii lepsi, pohodlnejsi, bezpecnejsi, vyspelejsi, vetsi, tissi, vykonejsi a spolehlivejsi auto.

0/0
30.4.2008 9:55

AX

Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

Presne tak, udelal sem to samy, Mondeo v kombi, kdyz se obcas svezu v otcove Felicii, tak mam pocit, ze jedu v zebrinaku, proste priserny, o bezpecnosti ani nemluvim, soudny clovek si to nemuze koupit za ty penize, co se to prodava.

0/0
30.4.2008 10:19

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

No to Mondeo mi příjde jako dobrý nápad. Osobně mám k Fordům blízko.

Když ale čtu příspěvky, tak asi spíš budu hledat auto "podle peněženky" a z vybraných do řekněme 100 tis. koupím to "nejvýhodnější".

0/0
30.4.2008 13:18

aladdinek

Re: Re: Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 komb

Mondeo je dobrý nápad, ale hlavně ne 1,6 protože je to moc slabý motor a rozhodně ne 1,8TD. Když už tak je lepší připlatit na Mondeo druhé generace. Také to není žádná výhra, ale technicky je zase o kus dál. Jinak Mondeo ST první generace se dá sehnat kolem 130 tis. :-)

Každopádně bych nesrovnával Mondeo a Feldu. Felda je levná, díly jsou levné, je to dost prověřené auto které lze opravit doma nebo u každého mechanika. Určitě bych ji ale nekupoval dražší než 50 tis. za poslední model.

Kdo si chce s autem hrát tak si Feldu klidně může koupit. On takovej "Kit Car" se dá postavit pomalu i doma v dílně :-)

0/0
30.4.2008 14:49

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 komb

No já jsem chtěl právě poslední model, protože když vidím ty "rezavé" první modely, tak nemám zájem. U druhého modelu vidím alespoň kvalitní lak téměř bez rezu. Ostatní kvalitu bohužel posoudit nemůžu. Proto se tady ptám na názory majitelů (současných nebo minulých) na toto auto.

Já chci auto na ježdění a nikoli na frajeření :-) Takže si myslím, že slušné auto se dá sehnat do 100 tis. nebo podobný ekvivalent v Eurech a dovezený ze "západu".

0/0
30.4.2008 15:05

aladdinek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií

Jo poslední model Mondea je moc pěkný, ale bohužel moc drahý :-) Druhá generace od roku 2000 je ale také docela v pohodě. Tam si jen člověk musí dávat pozor po kom auto je. Je to dost oblíbené auto ve firemních flotilách a tam lidé auta moc nešetří :-) Hlavně druhá generace už má celkem slušné nafťáky jenže to už se dostáváme s cenou nad 100 tis.

Asi řešíme podobné dilema které auto si koupit :-) Já jsem měl vybráno Sharana v Tdi 4motion, ale zase se mi nechce dávat teď za auto 300 tis. tak chci něco kolem 100 tis. :-)

Žádná škodovka za to v této cenové kategorii nestojí. Felicia je už mimo. Fabia je malá a když už tak hatchback v dvoulitru tu téměř nejezdí. Octavia I je drahá a technicky pozadu když ji porovnám s Mondeem druhé generace. To je větší a má lepší podvozek, je stabilnější. Žádného žabožrouta nechci :-) Z Italů připadá do úvahy asi jen Alfa 156 a to také není žádná výhra. Pěkné auto, malý kufr. Verze s JTD je už cenově jinde.

Aut hodně, ale ten výběr :-)

0/0
30.4.2008 15:24

kluboš

Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

felicie je je asi tak otresny auto, jako vetsina jinejch aut se stejnym rokem vzniku a stejny tridy.

0/0
30.4.2008 12:18

_

Re: Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

R^

0/0
30.4.2008 12:22

Individual

Re: Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

Presne tak, takze totalni katastrofa :-P.

0/0
30.4.2008 13:54

Laďa

Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

Nemám rád,když někdo srovnává hrušky s jabkama - ford mondeo je v úplně jiné třídě,než Felicia,která svoji roli malého nenáročného vozu plní již dlouhá léta velmi dobře.S korozí je na tom podstatně hůře než Fabia,která má již pozinkovanou karoserii,je třeba si dávat pozor hlavně na zadní dveře a lemy blatníků.

0/0
1.5.2008 10:51

Mára

Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

mel jsem Felicii 1,6 MPi z roku 96. Zápory: od 130Km/h velmi hlucne (da se resit odhlucnenim motoroveho prostoru), absence klimatizace, ne zrovna ekonomicky motor (pod 8,5 se nedostanes), nizka uroven bezpecnosti. KLADY: servis za par korun, motor pomerne velmi slusne zivy (max kroutak 135/3500; 55Kw/4500), dobra uzitna hodnota.

Urcite bych nesel do stary nemecky popelnice, ktera sice bude technologicky o dost dal, ale kdyz klekne, nebudes se stacit divit.

0/0
30.4.2008 12:20

Petr

Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

Hmm, s tou spotřebou trošku přestřeluješ, 8,5 mi to jezdilo když jsem tomu naložil, jinak běžná svižná jízda 7 l. Asi to chce taky trošku umět jezdit, ne jako na autodromu.

0/0
30.4.2008 13:00

Mára

Re: Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

bylo to moje prvni auto a jezdil jsem jako magor. Ta 1,6 to docela umoznovala. Tenkrat jsem dokazal vyjet plnou nadrz na cca 400 km...:-)))

0/0
30.4.2008 13:08

kluboš

Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

jako zápor uvádět absenci klimatizace je vesele :) to chce si auto s klimou koupit. meli jsme ve firme pred hodne lety model 1,6 LK - klima, vyhrivani vseho, bagy, kuze, elektrika, lak ..cena strasna :))) ale auto to bylo na svoji dobu super ....

0/0
30.4.2008 13:17

AAA

Re: Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

No jo jenze kolik Felicii s klimou se prodalo a je ted v bazarech (v dobe kdy ani airbag nebyl standard). I kdyz nepopiram ze  ta varianta existovala.

0/0
30.4.2008 14:31

pepa

Re: Re: Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 komb

V rodine jsme meli jednu Felinu 1.6 s klimou, ABS, elektricky zrcatka...

Cena na svou dobu skutecne hrubsi 400  tycek

0/0
5.5.2008 8:09

Ludek_II

Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

Jestli ti muzu poradit - zkus Forda Escorta...ja ho mel a byl jsem s nim spokojeny.

0/0
1.5.2008 9:19

Homer1

Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

Motor: výrazně lepší svezení než s 1.3MPI, krouťák je lepší a auto jede i naložené se 4 spolujezdci. Při klidné jízdě se spotřeba bude pohybovat okolo 7-7.5 l/100km. Odchází škrtící klapka, na to bacha neb nová je tuším 5.500 a více

Karoserie: antikoro úprava podprůměrná, víko zadního kufru katastrofa. To si kup fungl nové, nech nalakovat a vyměň. Taky s oblibou rezne spoj podběhu a zadních blatníků (otevři zadní dveře a hledej u konce prahu boďáky, tam to bobtná). Reznou i lemy blatníků - klasika.

Výbava: měl jsem ABS, 2xairbag a klimatizaci, výbava GLX. Ve své době (2000) to bylo nadstandartně vybavené auto, hlavně klimatizace byla prima věc.

Podvozek: do 140km/h celkem v pohodě, víc se s tím kvůli hluku a spotřebě stejně nemělo význam honit. Pořiď si alu kola a trochu slušné gumy (já měl Continental) - VÝRAZNĚ LÉPE to sedí a vede v zatáčkách než na ocelových ráfech.

0/0
1.5.2008 12:44

Homer1

Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

Brzdy: ve spojení s ABS docela v pohodě, do 140 brzdí celkem sluně, pak ale při rostoucích rychlostech rychle ztrácejí účinnost...

Další plusy: v motorovém prostoru vzpěra, méně se kroutily podběhy a lépe to sedělo. Laciné díly a opravil to kdokoli. Vzhledem k velikostní kategorii to byl velice prostorný vůz (kam se $ere Fabka). Hlučnost průměrná (do 130km/h, pak už slabší).

Mínusy: koroze, malá bezpečnost kvůli nízké tuhosti karoserie, slabé centrální zamykání - často to nezamklo či neodemklo určité dveře, taky rád tuhnul zámek přední kapoty - není krytý a bordel zimních silnic to často zasvinil, pořád něco na autě bylo - odcházely prkotiny ale zato neustále jedna po druhé...

0/0
1.5.2008 12:45

Homer1

Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

Dají se sehnat vymazlené kusy od strejdů co najeli pár km a jen to leštili v garáži... Ale chce to trpělivost to sehnat.

Auto už je dávno z domu ale za ty prachy (kupoval jsem to skoro nové jako tovární předváděcí vůz), to bylo až na zoufalou spolehlivost celkem v pohodě. Pokud jsi kutil a drobnosti si opravíš sám, sotva se v jiném autě svezeš takto lacino jako ve Feldě. A na kecy typu že Escort apod. je daleko lepší svezení nedej, není to vůbec pravda, jsou to víceméně podobné stroje co se komfortu jízdy týká....

0/0
1.5.2008 12:45

WIFI

Re: Re: Zkušenosti s faceliftovanou Felicií 1,6 kombi

1. proč řešíš rychlosti nad 140 km/h ? Jednak je u nás max 130, silnice hrozný, takže maximálku často stejně nevyužiješ. Kdo chce jezdit jako prase, tak si nekoupí felicii s maximálkou kolem 170 (nevím přesně) aby jí dřel na 100 %

2. 5. dveře jsou fakt otřesný, ještě jsem nepřišel na způsob, který reznou. Viděl jsem jednu z prvních felicií a dveře OK, o pár let novější a totálně shnilý (rodzíl v km nebyl výrazný)

0/0
5.5.2008 11:18

Bob

zlatý fáčko

jo jo, taky jsem začínal ve jako študák ve fáčku, teda spíš první auto v mém vlastnictví bylo fáčko.Začínal jsem na tátově š105l, proti tomu byl fávo vrchol techniky, neslyšel jsem motor;-D Kdyby mi tramvaj nevzala dveře, třeba by jako druhý auto do prahy sloužilo i nadále.Nakonec se na něm vyučila i moje budoucí(teď už současná):-) Bylo to dobrý autoR^

0/0
30.4.2008 7:51

?

Re: zlatý fáčko

Souhlas, favorit nemá konkurenci jako "pracovní" auto, když je třeba něco přivézt a neriskovat příliš poškození interiéru. Dále je samozřejmě nenáročný na údržbu, jednoduchý (karburátorové verze), náhradní díly levné a spraví ho pomalu každej.

0/0
30.4.2008 9:25

e-l-v-i-s

Re: zlatý fáčko

Pane, ja teda ve favoritu taky hodně najezdil ve studentských letech a dobrý auto to rozhodně nebylo :-) Podvozek jak kanoe na řece, interier vrzal jak koleno silneho revmatika, motor sice zral olej i benzin, ale ze by to nejak jelo, to sem si nevsim :) A ta koroze - dira v prazích, zadní dveře, lemy..no nevzpomínám na něj vůbec dobře. Porovnejte to třeba s Golfem 2, to se nedá

0/0
30.4.2008 10:05

kluboš

Re: Re: zlatý fáčko

no ja na nem najezdil v mladi taky dost a ze by podvozek byl jako kanoe jsem si nak nevsim....jo ale golf dvojka - sen vsech tuneru je halt jinsi kafe......

0/0
30.4.2008 12:19

e-l-v-i-s

Re: Re: Re: zlatý fáčko

ne sen vsech tuneru, ale auto stejne kategorie stejneho roku vyroby

0/0
30.4.2008 14:59

_

Re: Re: zlatý fáčko

auto se musí udržovat, pak nebudete mít díry v plechách.

Mam favorita pořád, olej nežere, ani voda neubývá. Buď ten váš byl naprosto ve šrotovým stavu buď špatnou údržbou nebo jste ho tak už koupil.

0/0
30.4.2008 12:20

Mára

Re: Re: Re: zlatý fáčko

nebo jezdil jako dobytek;-)

0/0
30.4.2008 12:23

e-l-v-i-s

Re: Re: Re: zlatý fáčko

udrzovat = garazovat a nejezdit? to pak jo :)

0/0
30.4.2008 14:56

_

Re: Re: Re: Re: zlatý fáčko

udržovat =  např. opravovat nátěr podvozku po zimě atd :-)

0/0
30.4.2008 19:30

aladdinek

Re: Re: zlatý fáčko

Přivezl jsem si Formana z Německa za pár eur. Byl to r.v. 1995. Bez rezu a technicky v super stavu ikdyž měl 200 tis. km. Na 14" elektronech seděl docela dobře, v rámci možností podvozku. Jezdil jsem s ním nějakých 3,5 tis. km měsíčně a nepamatuji se, že bych měl někdy nějaký problém. Vlastně až po několika letech kdy se projevila kvalita našich silnic. Pak už to z kopce to je pravda :-) Za těch pár korun se zaplatil...

0/0
30.4.2008 14:45

Bombarďák

Nový auto ...

Vždycky bych rád novej měsíc začal s novým autem, novou manželkou, v novým baráku, s novou milenkou v nový posteli, ale pořád to nějak finančně nevychází ;-)

0/0
30.4.2008 5:47

e-l-v-i-s

Re: Nový auto ...

ste se měl líp učit :)

0/0
30.4.2008 10:09

Mak1

Re: Re: Nový auto ...

 - jako Standa Grossů;-D

0/0
30.4.2008 13:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.