Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Citroën 2CV: když jde logika stranou

Tohle auto nejede, nezatáčí a nebrzdí. Ale je nádherné. Citroën 2CV jsem si koupil před rokem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B@RT

snobizmus

Mam také Citroën 2CV, šel jsem ale jinou cestou než autor článku. Koupil jsem jednu z Plzně na papírech a vrak k tomu za odvoz. Pak ještě dalších pár věci (cca 10tis) sestavil ze dvou jednu, nastříkal (cca 4tis) dělal sedadla (cca 2500) teď jen jezdím (zbylých dílů plná půda) a jsem spokojen, vše jsem si dělal sám, není to asi tak profi jako u pana Nerudy, ale mam z ní mnohem lepší pocit a radost. Tenhle snobizmus kdy vezmu levné auto a narvu do něho hodně peníze se mi moc nezdá. 2CV je celkově jednoduché a hlavním krédem je že si na něm udělá vše opravdu každý kdo má dvě ruce.Mé 2CV:

http://www.citroen-club.cz/car_detail.php?id=376

0/0
8.5.2008 21:11

Lamak

Re: snobizmus

Aspon je to dalsi zachranena kachna. A navic kazdy nema ten cas a um, ale ma na to finance a stoji o to auto, tak nevidim ten duvod. Nemam pocit, ze jde o snobarnu, je to konicek a kazdy na nej ma jine penize.

0/0
9.5.2008 0:39

Karel

Re: snobizmus

Nojo, ale to chce tu půdu, garáž a dvorek. Já jako člověk městský, bez baráku kdekoliv v příbuzenstvu jsem holt taky odsouzen k servisům. Malá garáž někde v dosahu se pod 300 000 nedostane ...

0/0
9.5.2008 14:33

B@RT

Re: Re: snobizmus

Pak když to člověk sám rozebere a složí (2CV je takový Merkur) je to super pocit. Mě osobně to předělávání bavilo nejvíc. Teď koukám po Méhari základ je z 2CV + plastová kasle a neotřelí design kachen je tu spousta, ale Méharek málo....

0/0
9.5.2008 15:27

David

Na tak za 210 tisic....

Kachnicka pekna, ale pri rozpoctu 210 tisic, uz bych mozna sel do nejake starsi mx-5ky nebo do starsiho 3jkoveho bava, tak v cene 150 a 60 na opravu/minigeneralku po koupi.

Ale proti gustu.

ps: mit garaz k dispozici, tak jdu do Mercedes Pagoda, at mne to treba svlikne do slipu

0/0
8.5.2008 11:42

kluboš

Re: Na tak za 210 tisic....

propánajána ty seš taky kus :-) když chce někdo pěknou kachnu, tak by ji asi za to po čem toužíš ty nevyměnil. a kdybys chtěl za ty peníze opravdu oslnit, tak za ně seženeš ňáký MG nebo Triumph Spitfire, samosebou před generálkou a bez čísel, zato však si k nim žádná MX ani trojka bavo nemůže čuchnout....

0/0
8.5.2008 20:51

Martin

Re: Na tak za 210 tisic....

chlape ty jsi komik. tady je článek o legendě, a ty mluvíš o pekáčích kterých je všude plno. ;-D;-D;-D

0/0
9.5.2008 8:48

Tutek

S takovou střechou jsem měl Renaulta

5TL na blbnutí sqělá věc, torzní tyče (druh odpružení náprav) byly měkký jak blázen, takže to byla  taky taková kačena, jen na práci je to s francouzma děsný, moje první výměna startéru 3hodiny včetně různých přípravků, druhé (zapoměl jsem na podložku ;-D) hodina a půl a třetí za 45 minut (jedna podložka byla málo, byl to jinej typ) Jinak jsem s tím najezdil spousty kilometrů a super, mít to 5 dveří tak to nemá chybu.

0/0
7.5.2008 15:30

honza

Re: S takovou střechou jsem měl Renaulta

Ano, francouze nebrat, všude samý podložky, pak to člověk skládá dohromady tři hodiny, to by se třeba u aut se zkříženejma motykama ve znaku stát nemohlo...

Ještě jsi zapoměl dodat "sýry a víno uměj"

0/0
7.5.2008 17:53

Tutek

Re: Re: S takovou střechou jsem měl Renaulta

víš jak dlouho se mění startér někde jinde? víš jak má uloženej motor R5 ve starším provedení? kolik aut jsi "rozebíral a dával dohromady"? R5 nebyla špatný auto, ale na práci to fakt byla katastrofa ;-)

0/0
7.5.2008 17:57

Kachnař

Re: S takovou střechou jsem měl Renaulta

Shodou okolností jsem taky měnil startér - ale u kachny.

Trvalo to čtvrt hodiny. A to jsem to nikdy předtím nedělal a jsem naprostej nešika.

0/0
21.5.2008 13:45

Alka

pro a proti

přiznám se, že jsem ještě nedávno měl cukání jít do 2CV taky. Snadná rozebíratelnost celého auta, dostupnost naprosto všech náhradních dílů, včetně druhovýroby, možnost spostu věcí si udělat sám..

Proti je opravdu slabý tah minimotoru, silné naklánění v zatáčkách (příšerná stabilita), velmi slabé brzdy a skoro nulová bezpečnost, vysoké náklady na nutnou renovaci, chybějící topení a netéměř nemožnost provozovat vozidlo jindy, než v létě.

0/0
7.5.2008 13:30

Alka

Re: pro a proti

a jak člověk míní a pámbu mění, dostala se mi téměř omylem do ruky starší (dnes už jí je 26let) Audi, s trojnásobným objemem motoru, jede to jako drak, nereziví, dobře brzdí, skvěle sedí na silnici (lépe, než nové Okávky), je pohodlná, jako žádné auto, které jsm kdy řídil,celoroční provoz není problém, ldyž je hezky, tak si to střešní okno můžu otevřít taky. A nestála mě mě ani čtvrtinu toho, co dal autor za 2CV před renovací.

0/0
7.5.2008 13:37

kluboš

Re: Re: pro a proti

no ono je trošku rozdíl koupit auto pro radost a něco jinýho koupit šunku o který pak budu tvrdit jaký je to dělo...

0/0
7.5.2008 21:26

Martin

Re: Re: Re: pro a proti

přesně tak, mám stejný názor. R^

0/0
9.5.2008 8:50

kysela rybicka

Re: pro a proti

2cv mam a topeni v nem je. funguje dobre. auto je do deseti minut vytopeny i zime. kdyz jedete se strechou, tak se v nem teplo udrzi. ted kdyz jeste neni moc vedro, ale uz se da jezdit bez strechy, tak s to mam zapnute a zahreje se jen predek. na zadnim sedadle je to horsi. tam fouka

0/0
7.5.2008 13:55

Trabush

kačkač

Článek dobrej, kačka krásná!R^

Jen se mi nezdá délka 2400 mm. Že by byl R2CV o 1,15 metru kratší než Trabi? 8-o

0/0
7.5.2008 13:07

Trabush

Re: kačkač

Hrome, to R škrtám, samozřejmě Citroën 2CV...;-)

0/0
7.5.2008 13:11

pan_hnedy

2CV

Shodou okolnosti 2CVckem jezdim uz nejakej patek. Momentalne mam 4. kousek v poradi a nemuzu si vynachvalit, ekonomicky provoz/v lete se da jit dost pod 6l/100km/, zaparkovat se taky da temer vsude a kdyz se rozlobi na silnici, tak mi namerili i dost nad 130km/h:-)

2cv foreverV

0/0
7.5.2008 10:50

Ebo

njn..

..základ je mít prachy..

0/0
7.5.2008 10:47

pan_hnedy

Re: njn..

pri investici cca 50t se muzes vozit nekolik let s usmevem, pokud nejezdis jako kanal, to je pak jina.

0/0
7.5.2008 10:52

Sybok_ok

Vim o cem mluvi

Jsem si takhle loni koupil Land Rover za dobrou cenu, ale ty investice... ale auto jezdi, brzdi, celkem i vypada. Dalsi renovace probehne az zas budou nejake ty penize.

0/0
7.5.2008 9:52

Alex

...pěkný článek majitele auta...

...bohužel když tu někdo zrenovoval škodovku za cca stejnou částku, tak byl idiot a ve tvém případě jsi"vystřelován" do nebe...ale to se týká diskutujících. Jinak článek super, auto super / i když mě se spíše líbí ten zápal pro nějakou věc/, takže přeji hodně šťastných km a pořádnou porci knedlů...R^;-)

0/0
7.5.2008 9:18

Lamak

Re: ...pěkný článek majitele auta...

Myslim, ze to bude jeste trosku v necem jinem. Kachna se mi taky libi a je to parada. Michalovu skodovku jsem taky pochvalil, ale zatim co mi prijde "kachna" jako klasika, tak o 120 tohle rict nemuzu (treba o 1000 a nebo o 110R urcite). Navic v tomhle pripade me to prijde jako renovace, michlalova prinzezna byla trosku jinde. A co se tyka "cca stejne ceny".....asi jsem moc chudej, ale ja porad vidim rozdil 217 a 400 tis. Je to skoro dvojnasobek, ale chapu, porad jsou to statisice, tak je to "cca stejne".

0/0
7.5.2008 10:57

Haui1

Re: ...pěkný článek majitele auta...

Viděl bych rozdíl mezi tím, kdy člověk uvede auto do perfektního stavu, jako by právě sjelo z výrobní linky, a situace, kdy ze starého veterána dělá něco hogo fogo. To je spíše tuzing. Nicméně každému, co jeho jest. Když se mu to líbí, proč ne.

0/0
7.5.2008 14:30

iuos

hmm

paráda... škoda, že jsem socka s holym (Y) ;-)

0/0
7.5.2008 8:30

Pavel

Chápu Vás

...jsem velký fanda všech aut s dvojící šípovitých zubů ve znaku...(skutečně jde o zobrazení dvou zubů šípového ozubeného kola) a tyhle auta člověk buď nenávidí nebo zbožňuje. 2CV je legenda která tak nějak překoanla čas...je naprosto nepochopitelné a úžasné jak dlouho vydržel na trhu vůz v podstatě předválečné konstrukce. Já osobně mám podobné plány na pořízení a renovaci Citroenu DS...ovšem zatím to nedovolují finance. Možná by kachna byla levnější variantou z opačného spektra nabídky ((-: Přeji hodně šťastných km...jezdíte opravdu legendou který mimochodem pomohla v mnoha svých verzích motorizovat chudou poválečnou francii..a později splnila sen mnoha chudších lidí o vlastním autě. a k té barvě..bílá je dobrá, taková legrační "labuť" na silnici..Ale opravdu nádherně vypadají také dvoubrevná provedení v tmavém a světlém odstínu téže barvy...fialová, zelená atd.

0/0
7.5.2008 8:25

sappho

nádhera

Něčím takovým bych si taky ráda udělala radost.:-)R^

0/0
7.5.2008 8:20

Citroen

Re: nádhera

Tak malou domů :-)

http://www.diecast.cz/osmnact/354-Nesmrtelna-legenda-Citroën-2CV-–-1.-cast:-Historie-vozu-a-modely-firmy-Solido-/

0/0
8.5.2008 21:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.