Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drahá nafta odrazuje od koupě dieselových aut

Vysoká cena nafty se projevila i v prodejích nových osobních aut v Česku. Lidé se začínají vracet k automobilům s benzinovými motory. Údaje Svazu dovozců automobilů o odbytu nových vozů v prvních třech měsících tohoto roku hovoří jasně: zájem o naftová auta klesá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

motor

...

nedávno jsem někde četl (AutoTip???) srovnání spotřeby různých modelů aut s benzínem vs nafta v městském provozu, a v typické délce jedné jízdy po městě (podle statistik to prý je něco kolem 3 km) to vycházelo úplně nastejno, rozdíly minimální - v dcl

0/0
6.5.2008 16:20

JTR

Re: ...

no ono kdo si koupí nafťáka a popojíždí po městě, tak to asi nebude mít v hlavě v pořádku!! ;-)

0/0
6.5.2008 16:22

JTR

Re: Re: ...

pokud nebude jezdit "brzda - plyn" ;-)

0/0
6.5.2008 16:23

motor

Re: Re: ...

budeš se divit, ale já znám takových lidí spoustu

0/0
6.5.2008 16:29

Andee

Re: Re: ...

Záleží na velikosti auta. Když na to popojíždění stačí něco malýho, tak je ideální litrovej benzín, ale pokud vozíš rozměrnější a těžký věci, tak se dostává do popředí nafta.

0/0
7.5.2008 13:24

Klimoš

Re: Re: ...

Nafťák ve městě "ujede" od semaforu k semaforu skoro na volnoběh, a 1,9D (TDI) motor má spotřebu i pod 5 litrů. Nesmíš ve městě šlapat po plynu zbytečně. Benzin 1,6 si vezme ve městě až 10 litrů. V hlavě to mám v pořádku, auto roky měřeno a vyzkoušeno.;-D

0/0
7.5.2008 14:43

JTR1

Nafta vs. benzín

Vždy stejné kecy (nafta do kamen.....) a spotřeba u benzíňáků (prakticky rekuperujou). A je to věc každého jaký motor si u auta pořídí!! Já na naftu nedám dopustit a to jsem měl měl několik aut i v benzínu.

0/0
6.5.2008 16:04

Coldstone

Audi A8 long dvanáctiválec 6,0

žere 20 - 25 litrů - podle nohy - když jedu 250km/hod po Německu tak i 35. Ale je to žihadlo. Ale za srandu se musí platit. ;-D

0/0
6.5.2008 15:55

Karl

Re: Audi A8 long dvanáctiválec 6,0

Mi nerikej zes vymenil svoji vymazlenou Toyotu za nemeckou kvalitu:-)

0/0
6.5.2008 21:21

Alfik

Re: Audi A8 long dvanáctiválec 6,0

on to šéf zaplatí. Dnes Ti dal volno, že takhle odpoledne už sedíš na internetu?

0/0
6.5.2008 21:22

Houmran

Na delší

trasy je prostě nafta lepší. Na skákání po městě nějakou 1.4 v benzínu, ale na delší trasy je nafta pořád výhodnější....

Navíc se dá koupit od maníků ze stavbeních firem a od tiráků v pohodě za 22 kaček....

A v rakousku je nafta pořád levnější než benzín, takže kod jede ´do zahraničí, vezme tam.

0/0
6.5.2008 13:35

Pitrs

Re: Na delší

Takhle obecne se to rozhodne rict neda. Zalezi jak na konkretnich motorech, tak na dalsich okolnostech.

Mel jsem moznost najezdit par tisic km s Octavii II 1.9 TDI 77kW, vetsinou delsi trasy v CR a Nemecku. Oproti Octavii II 1.8 TSI 118 kW, se kterou jezdim standardne, je to tak obrovsky rozdil v NEprospech dieselu, ze bohate vyvazi tech cca 40 tis Kc, o ktere je TSI drazsi (a ktere stejne u dieselu clovek v prubehu casu zaplati za rozdil v povinnem ruceni, pravidelnem servisu a ted i v rozdilu ceny nafty a benzinu).

0/0
6.5.2008 13:53

Andee

Re: Re: Na delší

Mám 1.9 JTD/305Nm /150k a stejně výkonný benzínový motor má spotřebu při podobném stylu jízdy o cca 30% vyšší. Při mojí typické kombinaci, kdy najezdím většinu kilometrů buď ve městě nebo na dálnici, se ten rozdíl zvyšuje až na 40% (nejezdím zrovna pomalu). V tomhle ohledu je nafta jednoznačně výhodnější. A servisní intervaly a ceny jsou dneska už dost podobné.

0/0
6.5.2008 14:09

Andee

Re: Re: Re: Na delší

Jenom pro informaci - přímé srovnání jsem dělal s motorem 2.4 od Hondy má tuším 175k a 230Nm. Co jezdím v dieslu za sedm se s tímhle benzínem pod deset nevejdu. A Honda má vcelku úsporné motory. Rozdíl ve váze aut je pouhých 100kg ve prospěch dieselu, takže to spotřebu zas tolik neovlivní.

0/0
6.5.2008 14:16

paroubkova tasemnice

Re: Re: Re: Re: Na delší

porovnavat vykopavku atmosferickej benzin s moderni turbonaftou muze jen vypatlanej fijatackej mozek

0/0
6.5.2008 14:29

Andee

Re: Re: Re: Re: Re: Na delší

Oba motory jsou konstrukčně stejně staré.

0/0
6.5.2008 14:40

paroubkova tasemnice

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na delší

provnavas turbonaftu s atmosferickym benzinem

tak to udelej obracene

porovnej turbo benzin s atmosferickou naftou o vykonu cca 150 koni

0/0
6.5.2008 14:45

Andee

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na delší

Srovnání stojí jinak - Honda Accord buď v top benzínu 2.4 nebo top naftě 2.2. Cena stejná, výkonově i provozně nafta lepší. Totéž u Fiatu, Škodovky nebo čehokoliv jiného. TEČKA. Nějaké hypotetické dohady "co by kdyby byl turbobenzín" mě nezajímají. Ani TFSI motory zatím nedokáží být tak efetivní jako nafta.

0/0
6.5.2008 15:15

Pitrs

Re: Re: Re: Re: Na delší

Tohle porovnani je nesmyslne. Porovnvavat ma cenu podobne motory, tzn. podobny objem a oba preplnovane.

1.9 turbo nafta versus 2.4 atm. benzin je jasne znevyhodneni benzinu.

0/0
6.5.2008 14:50

Andee

Re: Re: Re: Re: Re: Na delší

Porovnávám motory podobných výkonových parametrů a hlavně podobné cenové hladiny. Když bych si vybíral od Hondy Accord je 2.4 benzín max. co dělaj a totéž 2.2 nafta... s oběma motory je auto za podobnou cenu a nafta na provoz vychází podstatně lépe. Až bude v nabídce automobilek srovnatelný turbo benzín, pak se můžem bavit. Zatím vidím jen předražené TFSI od VW, které se výkonově ani životností s common-raily srovnávat prostě zatím nemůže.

0/0
6.5.2008 15:06

Pitrs

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na delší

Ja vim, co porovnavas a proto ti pisu, ze takove porovnani nema smysl. Smysl ma porovnavat podobny objem a bud oba atmosfericke nebo oba preplnovane.

0/0
6.5.2008 15:16

Pitrs

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na delší

Co myslis "predrazenym TSI od VW"?

Napr. u Octavie II je 1.8 TSI oproti 1.6 FSI drazsi o 45 tis. Kc. To mi vzhledem k technice motoru TSI nepripada vubec neumerne nebo dokonce predrazene. 45 tisic Kc za narust vykonu o 40%, narust krouticiho momentu, ktery je k dispozici v mnohem sirsim spektru otacek o vic nez 60%, moderni konstrukce motoru atd. je podle mne naopak velmi prijemnych.

0/0
6.5.2008 15:27

Andee

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na delší

Předražené píšu proto, že když ho srovnáš se stejně drahým TDI, dostaneš od dieslu o desítky procent lepší výkon (kombinaci výkonu a kroutícího momentu)...

0/0
7.5.2008 10:42

Huhubuntu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na delší

tak to je nesmysl, 77kw tdi je o 35t levnější než 118 kw tsi a 103 kw je o 20t dražší nž 118kw tsi a parametry má rozhodně lepší tsi. Se 103 tdi jsem něco najezdil, ted mám asi měsíc Tsi a neměnil bych ani za nic. Dlouhodobá spotřeba (cca. 2000 km) 8,5l jezdím prakticky pouze po Praze a poměrně krátké popojíždění a také né uplně podle předpisů

0/0
7.5.2008 14:11

Andee

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na delší

Srovnáváš Škodovku, jejíž "úžasné" TDIPD je o generaci za commonraily, konkurence nabízí v naftě za stejnou cenu mnohem víc... kdo v téhle třídě dneska nabízí 77kW TDI? Nikdo. Všichni ostatní mají "levnější" 90kW a "dražší" 110-120kW...

0/0
8.5.2008 11:46

Carlos

Re: Re: Re: Re: Na delší

1) 2.4 ve "starém" Accordu měla 190k, nová má 200 k. 155k má hondí dvoulitr, takže srovnávat JTD 1.9 byste měl spíš s ním.

2) 2.0 si při normální jízdě víc jak 9 litrů nevezme.

3) Rozdíl 100 kg může hrát ve spotřebě aut této váhové kategorie až kolem 0,5 litru.

0/0
6.5.2008 17:28

Andee

Re: Re: Re: Re: Re: Na delší

Není pravda, Accord 2004 2.4 má přesně 178k. Mám před sebou velkej techničák ;-) A co ten točící moment u dvoulitru? Počítám kolem 200, takže tdi má o 50% víc... a to je na jízdě hodně znát...

0/0
7.5.2008 10:40

Pitrs

Re: Re: Re: Na delší

Treba u Alfy 147, do ktere se tenhle 1.9 JTD 110kW / 305Nm dava, v testech pisi realnou spotrebu kolem 7l nafty.

Muj dlouhodoby prumer s 1.8 TSI 118kW / 250 Nm pri jezdeni 30% Praha, 20% silnice, 50% dalnice je 8.5l.

V tomhle konkretnim pripade rozdil 1.5l / 100km pri srovnatelnem objemu a vykonu. Vyhodnost nebo nevyhodnost nafty se v tomhle pripade spocitat neda, pac neumim rict o kolik je JTD drazsi / levnejsi nez TSI.

0/0
6.5.2008 15:03

Andee

Re: Re: Re: Re: Na delší

Ve Stilu MultiWagon s tím mám reálnou spotřebu kolem 6-7. Podle způsobu jízdy. Když jezdím trochu slušně, dostanu se v kombinaci na 6,0-6,5 l/100km, skladba km bude podobná jako máš u toho TSI.

0/0
6.5.2008 15:09

Barbucha_the_bearspook

Re: Re: Re: Re: Na delší

Provozuji 1.8 GDI s dlouhodobým průměrem 7.5, poměr měso a mimo město je stejný. Zatím po naftě netoužím.

0/0
6.5.2008 22:45

Andee

Re: Re: Re: Re: Re: Na delší

A problémy s kvalitou paliva nemáš? Co jsem tak pročítal v diskuzích, tak si na to lidi dost stěžujou u GDI motorů...

0/0
7.5.2008 10:43

Coldstone

Nafta je drahá

benzín je drahej, stará je drahá, seru na to, shodím auto se starou ze srázu a ušetřím ;-D

0/0
6.5.2008 13:28

Fitipaldi

drahý benzin odrazuje od koupě auta se zážehovým motorem

Čili drahý benzin i nafta odrazuje od koupě jakéhokoliv auta v ČR, aneb nejnižší platy, nejvyšší ceny všeho.R^

0/0
6.5.2008 11:01

Re: drahý benzin odrazuje od koupě auta se zážehovým motorem

Benzín ujde, horší je zácpa.

0/0
6.5.2008 11:12

Mak1

Re: Re: drahý benzin odrazuje od koupě auta se zážehovým motorem

Zkuste REGULAX ;-D

0/0
6.5.2008 14:54

jardaP.

hm...

To je keců.... každej min. druhej naftu odepisuje, má svůj zdroj nebo alespoň někoho, kdo mu vrátí DPH nebo může nakoupit bez DPH u zaměstnavatele (po zaúčtovaní do nákladů). A většině lidem ten krouťák a nízký otážky vyhovujou + výrazně nižší spotřeba. Navíc dneska se pořizovačka často rovná benzínu (např.http://www.toyota.cz/cars/new_cars/akcni_nabidky/premium.aspx). A pohádky o drahém servisu? Ano občas se to stane, ale hafo elektroniky a přeplňpvaní je už standard i u benzínů...

0/0
6.5.2008 10:54

Pitrs

Re: hm...

Nekomu se nafta oproti benzinu vyplatit muze, jinemu ne - podle mnozstvi najetych km. Vse zalezi na mnoha parametrech jako napr. porizovaci cena vozu (diesely byvaji drazsi), vyse povinneho ruceni (diesely vetsinou pro stejny vykon potrebuji vetsi objem), cena pravidelneho servisu (olej nebo napr. rozvodove remeny a kladky se u dieselu musi menit casteji) atd.

0/0
6.5.2008 13:45

Berliner Bart

Re: Re: hm...

Mas pravdu v tom, ze clovek musi hodne pocitat. Kdyz vezmu svuj Focus 1,8 TDCi 74 kW, tak srovnani s benzinovou 1,6 74 kW dopada pro diesel celkem jednoznacne - pov. ruceni stejny, protoze muj diesel ma objem 1753 ccm, vykon stejny, kroutak o pulku vetsi. Vymena oleje po 20.000 km, neboli stejne jako u benzinu, jen je toho oleje trosku vic. Rozvodovy remen a kladky se musi menit az pri 160.000 km, a to uz to auto pravdepodobne nebudu mit, takze mi to muze byt ukradeny. Co jsem zatim mel za zavady, byl po..any starter a kvuli blbosti techniku od spatne nasazenyho krytu motoru prosoupana a nasledne skoro naskrz prorezla olejova vana. Tzn. problemy, ktere mohly krasne prijit i s benzinem. Takze jediny "problem" z tech, co ty popisujes, je vyssi porizovaci cena, kterou ale pri mem najezdu asi 25.000 km/rok vyvazi nizsi spotreba - dlouhodobe 6,5 l/100km, pricemz jsem vetsinou ve meste nebo na dalnici...

0/0
9.5.2008 8:47

Koumeles

Nejlepsi jsou v tomhle stribrny ochcavky v metle na hlinach

v dehtu s cervenym ickem....po meste za 3litry a na dalnnici je spotreba jeste mensi, klesa s vetsi rychlosti, takze pri 200tovce mi nafta v nadrzi pribyva....a motor ten vydrzi 2miliony km

0/0
6.5.2008 10:49

Re: Nejlepsi jsou v tomhle stribrny ochcavky v metle na hlinach

Náhodou ty byly dobrý, když to srovnáš s benzínovou oktávkou která žere 2x tolik.

0/0
6.5.2008 11:13

Prvnízposledních

jednou jsem jel Fordem Mondeo 2,0 TDCi po dálnici

asi 600 km tam a zpět a myslel jsem, že zešílím, jak šly vibrace do pedálu plynu od motoru, naftu nikdy více ;-D:-©(Y)Rv

0/0
6.5.2008 10:44

Koumeles

Re: jednou jsem jel Fordem Mondeo 2,0 TDCi po dálnici

to by se ti v ochcavce nestalo

0/0
6.5.2008 10:50

Prvnízposledních

Re: Re: jednou jsem jel Fordem Mondeo 2,0 TDCi po dálnici

jo s Ochcávkousem popojížděl pár metrů a po nastartování sem myslel, že ze rozpadne, jak se to celé třepalo ;-D:-©;-DRv

0/0
6.5.2008 10:52

rudastraka

Re: Re: Re: jednou jsem jel Fordem Mondeo 2,0 TDCi po dálnici

ty ses teda borec s 1.6 16V 110ps

to vypada na nejakej strep z minulyho stoleti

0/0
6.5.2008 10:55

Prvnízposledních

Re: Re: Re: Re: jednou jsem jel Fordem Mondeo 2,0 TDCi po dálnici

no hlavně že ty asi jezdíš v hypermoderním traktoru s TDi co ;-D:-©;-DRv

0/0
6.5.2008 11:00

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: jednou jsem jel Fordem Mondeo 2,0 TDCi po dálnici

ja jezdim na benzin, ale ne ve strepu z minulyho stoleti

0/0
6.5.2008 11:02

Prvnízposledních

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jednou jsem jel Fordem Mondeo 2,0 TDCi po dálnici

tak proč se do mě sereš, když mám auto novější jak ty ? ;-D;-D:-©

0/0
6.5.2008 11:14

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jednou jsem jel Fordem Mondeo 2,0 TDCi po dálnici

sice cist umis, ale  jeste nechapes vyznam slov

0/0
6.5.2008 11:18

Prvnízposledních

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jednou jsem jel Fordem Mondeo 2,0 TDCi po dálnici

jo, stejně jako ty neumíš poznat podle PS jak staré ( spíš tedy mladé ) je auto ;-D:-©;-DRv nicméně se hned zapojuješ do diskuze o autech ;-D;-D;-D

0/0
6.5.2008 11:21

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jednou jsem jel Fordem Mondeo 2,0 TDCi po dálnici

me prijde komicky ze blejes na mondeo a jezdis ve vozitku na setrvacnik

0/0
6.5.2008 11:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.