- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nedávno jsem někde četl (AutoTip???) srovnání spotřeby různých modelů aut s benzínem vs nafta v městském provozu, a v typické délce jedné jízdy po městě (podle statistik to prý je něco kolem 3 km) to vycházelo úplně nastejno, rozdíly minimální - v dcl
no ono kdo si koupí nafťáka a popojíždí po městě, tak to asi nebude mít v hlavě v pořádku!!
Vždy stejné kecy (nafta do kamen.....) a spotřeba u benzíňáků (prakticky rekuperujou). A je to věc každého jaký motor si u auta pořídí!! Já na naftu nedám dopustit a to jsem měl měl několik aut i v benzínu.
žere 20 - 25 litrů - podle nohy - když jedu 250km/hod po Německu tak i 35. Ale je to žihadlo. Ale za srandu se musí platit.
Mi nerikej zes vymenil svoji vymazlenou Toyotu za nemeckou kvalitu
trasy je prostě nafta lepší. Na skákání po městě nějakou 1.4 v benzínu, ale na delší trasy je nafta pořád výhodnější....
Navíc se dá koupit od maníků ze stavbeních firem a od tiráků v pohodě za 22 kaček....
A v rakousku je nafta pořád levnější než benzín, takže kod jede ´do zahraničí, vezme tam.
Takhle obecne se to rozhodne rict neda. Zalezi jak na konkretnich motorech, tak na dalsich okolnostech.
Mel jsem moznost najezdit par tisic km s Octavii II 1.9 TDI 77kW, vetsinou delsi trasy v CR a Nemecku. Oproti Octavii II 1.8 TSI 118 kW, se kterou jezdim standardne, je to tak obrovsky rozdil v NEprospech dieselu, ze bohate vyvazi tech cca 40 tis Kc, o ktere je TSI drazsi (a ktere stejne u dieselu clovek v prubehu casu zaplati za rozdil v povinnem ruceni, pravidelnem servisu a ted i v rozdilu ceny nafty a benzinu).
benzín je drahej, stará je drahá, seru na to, shodím auto se starou ze srázu a ušetřím
Čili drahý benzin i nafta odrazuje od koupě jakéhokoliv auta v ČR, aneb nejnižší platy, nejvyšší ceny všeho.
Benzín ujde, horší je zácpa.
To je keců.... každej min. druhej naftu odepisuje, má svůj zdroj nebo alespoň někoho, kdo mu vrátí DPH nebo může nakoupit bez DPH u zaměstnavatele (po zaúčtovaní do nákladů). A většině lidem ten krouťák a nízký otážky vyhovujou + výrazně nižší spotřeba. Navíc dneska se pořizovačka často rovná benzínu (např.http://www.toyota.cz/cars/new_cars/akcni_nabidky/premium.aspx). A pohádky o drahém servisu? Ano občas se to stane, ale hafo elektroniky a přeplňpvaní je už standard i u benzínů...
Nekomu se nafta oproti benzinu vyplatit muze, jinemu ne - podle mnozstvi najetych km. Vse zalezi na mnoha parametrech jako napr. porizovaci cena vozu (diesely byvaji drazsi), vyse povinneho ruceni (diesely vetsinou pro stejny vykon potrebuji vetsi objem), cena pravidelneho servisu (olej nebo napr. rozvodove remeny a kladky se u dieselu musi menit casteji) atd.
v dehtu s cervenym ickem....po meste za 3litry a na dalnnici je spotreba jeste mensi, klesa s vetsi rychlosti, takze pri 200tovce mi nafta v nadrzi pribyva....a motor ten vydrzi 2miliony km
Náhodou ty byly dobrý, když to srovnáš s benzínovou oktávkou která žere 2x tolik.
asi 600 km tam a zpět a myslel jsem, že zešílím, jak šly vibrace do pedálu plynu od motoru, naftu nikdy více
mě se nafta bohatě vyplatí, páč kupuji naftu od jednoho truckera za 18 ká litr a kdo není blbej, tak si nějakej takovej zdroj sežene. kamiónů jezdí mraky a nějakej litr se v tom ztratí...