Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nadýchali jste? Výmluva na margotku u policistů nezabere

Novou oblíbenou výmluvou řidičů na zbytkový alkohol, který zjistí policejní kontrola, je tyčinka Margot. K výmluvám na kompoty, ústní vody, mentolové bonbony a dokonce i lák od okurek tak přibyla oblíbená čokoláda s kokosovou příchutí. Vyzkoušeli jsme na vlastní kůži, jestli to opravdu funguje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Better red than dead

.

aspon 0,5 by se dalo povolit... ...by pak prisly na trh ruzny meneprocentni druhy piv ci piva rezana jinejma nealkonapojema - jako na zapade... ...by si aspon clovek moh dat 3-4 pivka i kdyz s mensim vobsahem alkholu a nemusel sedet jako jedinej u stolu s limonadou ve sklenici...

0/0
12.5.2008 14:57

volic_plukovnik

Re: .

Proč si nedáš nealko pivo?

0/0
12.5.2008 18:59

lukinoo

jo, ale to testovali tu meruňkovou ne?

0/0
12.5.2008 14:34

Napad

A co jinak ?

Ja uvedl kap.med: "Jaky je problém si pivo nedat ?"- a jaký je problém nejezdit ?

Nezakazujte alkohol, zakazte jízu autem!!!

0/0
12.5.2008 13:35

Better red than dead

.

docela husty... ...u sousedu se muze jet i po poziti jednoho piva a v cesku se resej naky margotky ;-D;-D;-D 

0/0
12.5.2008 13:13

Glock každopádně bez -e

Re: .

Jasně, jen je dobré přiznat, že po způsobení nehody s povoleným promile v krvi se na dotyčného Hanse nebo Thomase vztahují trošku jiná pravidla než na osoby s nulou.

0/0
12.5.2008 14:31

Better red than dead

.

tak to je snad i v cesku - a predpokladam vsude na svete...

0/0
12.5.2008 14:33

Glock každopádně bez -e

Re: .

naštěstí mi toto není známo a nehodlám to na vlastní kůži zkoušet (ale nejspíš máte pravdu). ;-D

0/0
12.5.2008 14:42

Better red than dead

.

tak to si precti zakony ;-D

0/0
12.5.2008 14:43

sayza

Re: Re: .

tak to je, na to pozor! jedes po hlavni, z vedlejsi ti vyjede ridic, bouracka, nekdo zemre a kdyz nadychas, mas to natvrdo, prednost neprednost! tuhle o tom byla reportaz v televizi s typkem z vezeni.

0/0
13.5.2008 1:14

sappho21

pro autora článku

Alkohol tester je stanovené měřidlo, tutíž se necertifikuje ale podláhá ověření autorizovanou osobou. Než plácat blbosti radši mlčet.:-)

0/0
12.5.2008 12:01

Losos

Re: pro autora článku

Nikdo z nás ale neví, zda to, co je v článku napsáno nenapsal autor dle toho, co mu řekl policista. ;-)

0/0
12.5.2008 15:04

Leo

P R O P L A T I T

A co když se řidič nevymlouvá a doopravdy Margot měl? Policie PO NĚJAKÉ DOBĚ test zopakuje a hladina klesne.

Měli by tomu řidiči proplatit ztracený čas! A to ze svého, ne z daní ostatních.

Už tak je hrozné, že smějí zastavovat jen tak, bez KONKRÉTNÍHO důvodného PODEZŘENÍ na KONKRÉTNÍ PŘESTUPEK. A ještě tedy mají právo lidi jen tak zdržovat.

Já to zažil jednou a příště jim snad raději ujedu. Stavěli jen tak, napřed chtěli vidět papíry, pak kontrolovali hloubku dezánu, pak lékárničku, atd... Stále nemohli nic najít a to je znervózňovalo.

0/0
12.5.2008 11:26

Better red than dead

Re: P R O P L A T I T

R^ je to humus...

0/0
12.5.2008 13:14

Losos

Re: P R O P L A T I T

Ale preventivní kontrola je lepší, než kontrola žádná. Nebo mi snad chcete říct, že je HORŠÍ zkontrolovat někoho, kdo vůbec nevypadá, že pil alkohol, ale policisté mu nějaký naměřili než ho nezkontrolovat a nechat ho jet a vybourat se?

A nezačněte tu vykládat nic o tom, že pokud řidič nevypadal opile, že ho neměli kontrolovat. Ono totiž TŘEBA cestu, po které zrovna jel, znal dobře a tudíž jel bez větších problémů, ale zrovna třeba hned po jednom kilometru mohl zabočit na cestu, kterou vůbec neznal a už by měl problémy.

A pokud se začnete vymlouvat, že opilí člověk nikdy nepojede cestou, kterou nezná, tak co třeba kdyby náhodou se na jeho oblíbené cestě stala dopravní nehoda a musel by ji objet jinou, kterou již nezná?

Něco jiného je pak samozřejmě to, že se vám policista pokouší zjistit něco, co je na vašem autě špatně - zde je zřejmě pochopitelné, že to zdržuje. Proto by mělo jedno auto kontrolovat více policistů...

0/0
12.5.2008 15:11

Leo

Re: Re: P R O P L A T I T

To je stejně logické, jako obhajovat preventivní kontroly domácností (nebo rovnou kamery v ložnicích) kvůli domácímu násilí.

Jinak já jsem zásadně proti alkoholu za volantem a nikdy bych neřídil ani po kapce. Ale není možné jen tak buzerovat a omezovat lidi. Ať třeba hlídkujou před hospodama.

0/0
12.5.2008 15:41

Kolemjdouci...

Asi spatne chapu vetsinu prispivajicich soferu...

ale neni mi jasne, proc se vubec vede diskuze o alkoholu za volantem. Rocne najedu nekde mezi 30-40k km, myslim, ze jsem obycejny prumerny ridic, rozhodne nejsem presvedceny o svych "kvalitach". Diky cca 10 lete praxi vim, ze na silnici nic nejde nahonit, Brno - Cheb je tak 15 minut uspora mezi styly "normalni" a "dobytek". Skutecne mi nestoji za to si do konce zivota vycitat, ze jsem si nemel to maly pivo davat, protoze by ten clovek dneska mozna zil... Tim nechci rict, ze bez alkoholu se mi nic takoveho prihodit nemuze, ale jde o obycejnou lidskou slusnost a ohleduplnost vuci jinym. Doslova mi tece voda ze zubu, kdyz vidim baliky, jak jezdi vecer do hospody autem. Nemuzu za to vystat mistni policajty, kteri nemaji odvahu si k te hospode jeden tyden stoupnout a vsechny lumpy sousedy zbavit ridicaku. Verim tomu, ze by se situace zasadnim zpusobem zmenila. To ale v Cesku nehrozi, obvykle se lide zacnou zamyslet az tehdy, kdy dojde na smrtak v jejich rodine.

0/0
11.5.2008 23:12

Kolemjdouci...

Re: Asi spatne chapu vetsinu prispivajicich soferu...

A nasledne se z tech, kteri hlasali hranice tolerance na urovni 3 promile stavaji bijci za bezalkoholovy svet.

Kazdy si musi rozmyslet, co pro neho v zivote ma vyssi prioritu, jestli byt "king" a jezdit pod vlivem nebo varianta cisteho svedomi sama pred sebou.

Navic v dnesni realite soudnich praxi nelze pri jakekoliv nehode s alkoholem ocekavat sebemensi soucit a pomoc, i kdyz jste nehodu nezavinili, stejne ji dostanete prisitou. Coz btw dosvedcuje pripad pana Bulawy.

Je take na miste rici, ze zakaz rizeni s alkoholem se tyka i cyklistu, z velmi blizkeho okoli vim, ze i napity cyklista dostane nehodu bez pardonu prisitou s naslednym soudnim zhodnocenim a stejne jako ridic auta dostane celou skodu k nahrade. A pojistovny maji slusne trenovane pravniky, aby to z Vas dostali. Vite, ze veskere nehody tohoto typu jsou vylouceny z plneni pojistoven? Mozna jenom nedokazeme dohlednout dusledky, ktere by mnohe z nas dokazaly pripravit o veskery majetek, mnohdy az do smrti. Hodne km bez nehod...

0/0
11.5.2008 23:23

Kolemjdouci...

Re: Re: Asi spatne chapu vetsinu prispivajicich soferu...

Jeste si dovolim korekci - vyjadril jsem se nepresne co se tyce p. Bulawy, nemel jsem v umyslu vubec zpochybnovat jeho miru zavineni, to resily prislusne organy. Omlouvam se za neobratnou formulaci.

0/0
11.5.2008 23:25

votomtoje

Re: Asi spatne chapu vetsinu prispivajicich soferu...

Brno - Cheb je tak 15 minut uspora mezi styly "normalni" a "dobytek" -> pak Váš styl "normální" musí být hodně agresivní

0/0
12.5.2008 12:45

Kolemjdouci...

Re: Re: Asi spatne chapu vetsinu prispivajicich soferu...

Dobra poznamka, ale doporucuji Vam si tu trasu nekdy projet, pak to pochopite. A je uplne jedno, jestli jedete na Vary nebo na Plzen....

Na druhou stranu je fakt, ze sam opravdu neumim jezdit jako dobytek, ktery dokaze jet v obci 200km/h. Ac je to neuveritelne, zvladnul to ve Fabii 1.4. V zivote uz s nim do auta nesednu. Mozna by na te trase dokazal udelat vetsi rozdil.

0/0
12.5.2008 12:59

Glock každopádně bez -e

Re: Re: Re: Asi spatne chapu vetsinu prispivajicich soferu...

no, Brno - Praha - Plzeň - Cheb se dá projet za necelé 3 hodiny. Ono to není nějakých 15 minut.

Nebo Cheb - K. Vary - Ústí n./L. za 60 minut.

Mnou uváděné příklady jsou extrémní a sám jsem se jich nedopustil (jako řidič).

0/0
12.5.2008 14:37

Jintaj

Ještě lepší metoda než výmluva na margotku

Mějte s sebou v autě placatici s něčím tvrdým a po zastavení silniční kontrolou si z ní pořádně přihněte. Pak prohlašte, že nehodláte pokračovat v jízdě a vypněte motor. Nanejvýš vám bude hrozit pokuta za nedovolené parkování...R^

0/0
11.5.2008 22:15

He

Re: Ještě lepší metoda než výmluva na margotku

už to někdo zkoušel? :))) zni to vyborně

0/0
12.5.2008 13:03

Haui1

Re: Ještě lepší metoda než výmluva na margotku

No, jednak je to nezákonné, jednak pro policajty není problém vás posadit někam do laboratoře a nechat vám udělat odběry v nějakých časových intervalech, které celkem solidně dokazují, kdy jste pil a kolik jste vypil. Tedy pokud by měli chuť.

0/0
12.5.2008 13:18

He

Re: Re: Ještě lepší metoda než výmluva na margotku

co je na tom nezakone?

0/0
12.5.2008 14:40

OndraTM

Nulová hranice alkoholu je hloupost

Myslím si, že by bylo řešením jako to napsal někdo přede mnou. 0,5 promile, v případě zavinění dopravní nehody do této hranice, lékařské vyšetření pro stanovení sktečné hladiny alkoholu v krvi a podle toho následný trest. Vzhledem ke skutečnosti, že policie a zejména ta městská zaměstnává nadprůměrný počet blbů, stanovením hranice, by řidiči nemuseli spoléhat, že případě, že jsou cukrovkáři apod. nenerazí na superblba, který jim akorát znepříjemní život. Problém s alkoholem za volantem je velmi závažný..ale policie je opět v boji s ním poměrně impotentní, její akce jsoučistě represivní a prevence jaksi chybí.

0/0
11.5.2008 20:31

MeK

hmmm

margotky muzu. Az budete potrebovat nekdy s podobnym testem pomoct, tak dejte vedet:-)

0/0
11.5.2008 12:59

postreh

postavte straznika u hospody

a nemusi se motat na silnici a dohadovat se o margotce.

0/0
11.5.2008 11:41

postreh

z dvousmerek

Ridici vycuhuji s jednim kolem pres caru nalepeni na vozidlo pred nimi a nedockave vyhlizi zda se da predjet. S jednim kolem pres caru zustavaji i kdyz je miji auto v protismeru. Bezne predjizdeji pres plnou, pred horizontem, v zatackach,  v mistech kde auto pred nimi predjizdi cyklistu. Motorkari vjizdi jinym motorkarum do protismeru a mijeji se ve stejnem pruhu....Proc se tyto zbesilosti toleruji.....;-O

0/0
11.5.2008 11:40

regazzi

Re: z dvousmerek

Dej si Margotku a bud cool :-)

0/0
11.5.2008 19:42

Doktor69

Tak především...

...pokud si dám malé pivo či jednu deci vína k obědu,navíc nápoj konzumuji v průběhu jídla, je vliv na řízení prakticky nulový, resp. jistě menší než např. dvě espressa, chřipka se zvýšenou teplotou, či nedostatek spánku za předešlou noc. Buzerovat řidiče za orientační hladinu do 0,2 je nesmysl. Osobně jsem pro toleranci 0,2 i za cenu, že v případě spáchání přestupku či zavinění nehody bude postih, díky alkoholu, při horní hranici.

0/0
11.5.2008 11:03

Andee

Re: Tak především...

R^

0/0
11.5.2008 18:10

regazzi

Re: Tak především...

Budes takhle v pohode, az ti nekdo s hladinou 0,2 promile prejede dite ?

0/0
11.5.2008 19:43

OndraTM

Re: Re: Tak především...

Debilní argumentce... odvědím budete takto v pohodě až Vám naměří 0,1 ...následně odvezou na odběr krve, kde bude výsledek 0,00 a nechjíVás k autu na D1 se ženou a dítětem dojít pěšky?

0/0
11.5.2008 20:33

Hucul

Re: Re: Tak především...

Jenze dite Vam muze prejet clovek i strizlivy. A co tu pan jmenoval, jsou opravdu faktory, ktere se nesleduji. Lide ridi tezce nevyspali, jeden takovy usnul za volantem a poslal moji sestru na 3 mesice do komatu. Lide ridi nemocni a v stavu jinak neodpovidajicim rizeni. Lide ridi zhuleni a pod vlivem drog, ale to se jim nemeri, pokud nenadychaji. Je to naprosto absurdni, ze v nedeli odpoledne cloveka odchyti za to, ze si dal k obedu male pivo a mel za to, ze uz vyprchalo. Je strizlivy a ma normalni reakce. Zatimco ho pokutuji, projede kolem dvacet aut, ktera ridi lide nezpusobili jizdy, kteri si ovsem nedali male pivko, ale treba lajnu kokainu, jointa, jedou domu po mejdanu a tresou se nevyspanim a kocovinou, pripadne jsou proste nevyspali, protoze pres noc nekde neco zarizovali. To vsechno je MNOHEM horsi nez jedno male pivo k obedu, nemyslite?

0/0
12.5.2008 7:17

Doktor69

Re: Re: Re: Tak především...

Mluvíte mi z dušeR^V

0/0
14.5.2008 10:49

007j

zase mestaci

kdo jim dava pravomoce takhle buzerovat lidi0,07 co je to za min.hodnotu statni policie by to asi neresila ma totiz zdravy selsky rozum kdy uz nekdo tem vyholenej lebkam vezme ty pravomoce ohledne aut.

Nemam rad mestaky sami nedodrzuji zakony nebo se pohybuji na hrane sam jsem zazil jak me s pasem vyhodily a s pravnikem to najednou slo.Znovu se ptam 0,07 ci 0,1 jak me to muze ovlivnit pri rizeni, co tolerance pristroje Rv

0/0
11.5.2008 10:04

jojo

Re: zase mestaci

rika ti neco zakon blbe? ten nedovoluje zadnou toleranci, tak priste netllachat o necem, co nevisRv

0/0
11.5.2008 20:19

Lamak

Re: zase mestaci

Jak nekdo napsal o prispevek nize, zakonem sice je dana nulova tolernace, ale za 0,07 vam zas tak moc nehrozi. Mluvim z vlastni zkusenosti. nedychal jsem presne vymi zminovanych 0,07. Policajt rekl, ze protokol proste sepsat musi, ale ze je to tak malo, ze by to skoro nemelo cenu resit. Tim to pro me skoncilo, dalsi dohru uz to nemelo.  Podle me je to sepsani pouze vychovny prostredek. Myslim, ze tolerance urcita je, ale neni oficialni a nemluvi se o ni. U ceskych ridicu proste plati "podej prst a chytne celou ruku"

0/0
12.5.2008 9:12

cassul

Nulová tolerance

Není možné tolerovat třeba 0,5 promile, to množství se totiž jinak projevuje u čtyřicetikilové osmnáctky a jinak u stokilového chlapa, jinak je u "nájezdu" těsně po požití většího množství a jinak u zbytkového alkoholu - přitom vždycky naměří dechový tester stejně. Jediná tolerance, která se taky tiše uplatňuje, jsou extrémně nízké hodnoty typu 0,05 promile, ty můžou být i fyziologické (třeba u cukrovkářů), což policisté i lékaři dobře vědí a neprudí...

0/0
11.5.2008 9:32

Better red than dead

.

tak sem si dal hezky 3 psenicny piva s colou a pelasil domu autem - pohodicka :-)

0/0
11.5.2008 0:36

¨

Re: .

:-©

0/0
12.5.2008 12:45

Better red than dead

.

no pohodicka :-)

0/0
12.5.2008 13:13

Glock každopádně bez -e

Re: .

Příště dodej, že žiješ v zemi, kde je to povolené, šmudlo! ;-D

0/0
12.5.2008 14:40

zagy

Margotka neni chutove spatna,

ale je to neuveritelna srag*ra. To co vypada jako cokolada, je ve skutecnosti obarvenej tuk a to co ma bejt kokos je nejaka sojova pahmota. Skoro bych si dovolil rict, ze to je podvod na zakaznika.

0/0
10.5.2008 20:45

Pecaf

Re: Margotka neni chutove spatna,

Já to nechápu. Proč tolik lidí, jako ty, očekávají kokos v SOJOVÉ Margotce nebo třeba SOJOVÉM suku? To prostě kokos není, být nemá a ani to nikdo netvrdí! Nehledě na to, že čokoláda v podstatě není nic jiného, než kakaem obarvený tuk.

A pokud ti to tak vadí, tak to nejez. Jak jednoduché...

0/0
11.5.2008 0:04

zagy

Re: Re: Margotka neni chutove spatna,

Za prve - tu tycinku nejim od doby, co jsem si precetl jeji slozeni - to uz je pomerne dlouho - a s tim co pisu nema nic spolecneho jestli ji jim, nebo nejim. Take od tebe nepotrebuji prihlouple rady, abych neco jedl ci nejedl, dokazu se rozhodnout sam - tento prispevek jsem napsal, abych na neco upozornil, vsadim se, ze spousta lidi si to vubec neuvedomuje..

Na te tycince neni nikde viditelne napsano, ze je to sojova tycinka, i kdyz to samozrejme napsano byt nemusi, ale vsadim se, ze to spousta lidi ani netusi.

Cokolada je cokoladou az od urciteho podilu kakaa - do te doby je to jen a jen obarveny tuk, ktery se cokoladou opravdu nazvat neda, i kdyz ty si to zrejme myslis. 

V posledni dobe se resily nahrazky syru v regalech se syry a nahrazky cokolady ( obarveny tuk ) v  mikulasskych/vanocnich figurkach - vysledek byl jasny - je to podvod na lidi. Na slozeni by melo byt jasne upozorneno a nemely by se prodavat u "praveho" zbozi. Stejne tak Margot tedy nepatri mezi cokoladove zbozi.

0/0
11.5.2008 23:22

davee

Re: Re: Re: Margotka neni chutove spatna,

Margotka skutecne nepatri mezi cokolady, ale mezi cukrovinky. Tedy i zde je vse v poradku ;-)

0/0
12.5.2008 18:08

pppqqq

Nadpis příspěvku

Souhlasím se zavedením tolerance alkoholu, ale pochopitelně jen pod podmínkou, že za předchozí rok na silnicích zemře nula občanů.

0/0
10.5.2008 20:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.