Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Důchodci nejsou nebezpeční řidiči, říká britská studie

V poslední době jsme se několikrát věnovali tématu řidičů v důchodovém věku. Britská studie nyní ukazuje, že starší řidiči nejsou na silnicích zdaleka takovou hrozbou, jak se všeobecně předpokládá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sedl.david

Důchodci

My všichni co je nám teď 30 let, za dalších 30 let se zde povede diskuze nad námi-hrozná představa:-(

www.gumball.cz

0/0
27.5.2008 10:35

baka

Re: Důchodci

to už se tu snad diskutovat nebude, to by bylo smutný ;-D

0/0
28.5.2008 14:53

gepir

zajimave

Tak jsem si tady přečetl tyto přízpěvky a taky jsem podobné témata viděl i jinde a musím souhlasit s tím, že je pravda na obou stranách. Podle mě bychom důchodce měly nechat na pokoji ale na druhou stranu když jedu přes celou republiku a po cestě potkám několik takových starších řidičů tak mi je do breku. Taky se mi stalo, že mě nechtěl nechat předjet a musel jsem v té chvíli předjet  z prava ale toto se mi stalo u i mladého grazla ve favoritu. Toho jsem ji pak pěkně podal... A jeho kamarádky pak pěkně koukali na drát že už to není sranda. Na zvávěr musím říct, že se důchodci na silnicích budou pořád a pořád budou jezdit podle jejich předpisu. Pro ně je 50km/h jako pro nás mladší 90km/h.... ;-)

0/0
27.5.2008 8:42

Coraxus

Re: zajimave

Z toho plyne poučení: učte se jezdit rychle - ve stáří nebudete zdržovat ! ;-)

0/0
27.5.2008 11:03

iuos

hmm

;-D;-D;-D;-D

0/0
28.5.2008 14:47

R1Driver

Nesouhlas

Ty jejich reakce jsou otresny, potom mi tam vjede nekdo jako tady a je vymalovano:-(:-©

http://www.sportovnivozy.cz/index.php?idvyrb=95&akce=nehoda_detail

0/0
26.5.2008 13:47

lolek77

Re: Nesouhlas

Je to pěkná fotka. A na té motorce jel důchodce?;-D

0/0
26.5.2008 22:43

Coraxus

Důchodci někdy tolik zohledňují vlastní bezpečí...

...až ohrožují ostatní.

Dědula za volantem, který na křižovatce neví, jestli doleva, doprava, nebo rovně, a proto UPROSTŘED KŘIŽOVATKY ZASTAVÍ, dokud si to nerozmyslí, jedná možná opatrně (aby se nemusel za křižovatkou otáčet a vracet, že), ale učiní křižovatku - pro tu chvíli - zatraceně nebezpečnou.

Kdo neuviděl, neuvěří. I když, jel jsem tehdy za ním, viděl jsem, a stejně jsem nevěřil... :-P

0/0
26.5.2008 12:37

Mak1

Re: Důchodci někdy tolik zohledňují vlastní bezpečí...

Hm - já jsem zase viděl několik aut, co přejeli odbočku na dálnici a tak k ní couvali. Ale vzhledem k tomu, že nikdo z nich nebyl důchodce, tak to bylo asi bezpečné, že ?

0/0
26.5.2008 14:07

Coraxus

Re: Re: Důchodci někdy tolik zohledňují vlastní bezpečí...

To je riskování z lenosti - taky nic s čím bych souhlasil. Ale motáš to sem zcela bez souvislosti.

0/0
26.5.2008 14:21

cernobila_televize

Re: Re: Důchodci někdy tolik zohledňují vlastní bezpečí...

to uz se mi stalo tolikrat, ze jsem prejel nejakou odbocku, ale nastesti protoze to o sobe vim, tak mam navigaci a zajizdka bude nejakych 5 km...  Nejlepsi je samozdrejme nebloudit a nepotrebovat navigaci.:-)

Jinak takovou blbost jako couvat na dalnici, to je o zivot.:-/

0/0
27.5.2008 1:16

Spring

Re: Důchodci někdy tolik zohledňují vlastní bezpečí...

Nechte starý lidi napokoji, taky budete starý páprdové... ale potkat mladýho blba na kruháku v protisměru, to už jsem zažil...

0/0
26.5.2008 15:29

Coraxus

Re: Re: Důchodci někdy tolik zohledňují vlastní bezpečí...

Až mladej blb zestárne, bude z něj starej blb - a jsme tam, kde jsme byli... :-/

0/0
28.5.2008 13:22

Ent.

Řidič

je povinen přizpůsobit styl a rychlost jízdy kvalitě vozovky, svým schopnostem a technickému stavu vozidla. Jak ho chcete donutit dodržovat minimální rychlost?

Kromě toho, podle té nesmyslné teorie níže o pokutování za pomalou jízdu by na dálnici nesměl ani jeden náklaďák, ani jeden autobus, o autech s vozíky nemluvě...Rv

0/0
26.5.2008 11:52

stormon

Asi záleží na typu člověka.

Člověk s přehnaným sebevědomím si odmítá připustit zhoršení schopností a je nebezpečnější. Ale hodně lidí se s věkem zklidní, nikam se nežene a případná nehoda pak končí spíš promáčklým blatníkem než smrtí. I když viníkem ten starší třeba je.

0/0
26.5.2008 10:38

Gandalf007

Důchodci za volantem

Úbytek kvality smyslových vjemů a rychlosti reakcí jedince lze kompenzovat vyšší zkušeností a předvídavostí za volantem jen do jisté míry. Proto sice může starší člověk jezdit plynule a harmonicky, ale v krizové situaci zpravidla selže v okamžiku, kdy je nutné rychlé rozhodnutí a razantní řešení. Jinak jim přeji radost z řízení co nejdéle, jen ať není příčinou zbytečných nehod... R^

0/0
26.5.2008 8:22

tmf

Re: Důchodci za volantem

on důchodce co jede po pěkné silnici (dejme tomu silnice 35 od Svitav do Litomyšle)  svých 65 km/h dokáže být nebezpečný. Prostě někdo z kolony za ním to nevydrží a neštěstí je hotové.

0/0
26.5.2008 10:14

stormon

Re: Re: Důchodci za volantem

Pokud při předjíždění nezačne přidávat, tak je to problém těch, co jedou za ním. Nedá se nic dělat, jezdit 65 není zakázané a asi by to ani nebylo nejrozumnější.

0/0
26.5.2008 10:40

kubisek.no1

Re: Re: Re: Důchodci za volantem

ano i ne, já bych to viděl jako bezdůvodné zdržování silničního provozu, záměrné vytváření nebezpečné situace v silničním provozu a za jistých okolnosti veřejné ohrožení. Podle mě člověk kterému je 60 prostě je zpomalený a v drtivé většině případů výrazně horší vnímání a reakce na ně. proto by na silnici neměl co dělat. A pokud by policie pracovala jak má, tak kohokoliv, kdo jede na zmíněné dálnici nebo silnici 1 třídy mimo obec bezdůvodně(vyjímka povětrnostní situace/stav vozovky) o méně jak 15 km/ h než je limit v daném místě,by měla pokutovat 2 násobně, než u toho kdo tu rychlost překračuje o 15km.  U důchodců je zvykem jízda v prostřed vozovky - okažitéˇodstavení vozidla a pokuta 50 tis. Případně bránění se předjíždění by měla být pokuta 100 tis a zákaz řízení na 5 let. 

0/0
26.5.2008 10:56

stormon

Re: Re: Re: Re: Důchodci za volantem

Já mám s bráněním předjíždění spíš zkušenost s majiteli silnějších vozů středního či mladšího věku, kterým se z nějakého důvodu zrovna chtělo jet 80 a když je předjíždí auto, které nedosahuje jejich důstojnosti, považují to za ponížení. Starší muži s kloboukem se spíš vyznačují důstojným vjížděním z vedlejší zprava, nejraději tehdy, když po dalších 50 m opět odbočují. 

0/0
26.5.2008 11:11

stormon

Re: Re: Re: Re: Důchodci za volantem

Ta varianta s limitem -15 km/hod. by bez zapracování do zákona skončila žalobami na stát, ve kterých by ti řidiči jistě vítězili. Pokud to není dáno zákonem, musí se vycházet z celkové situace. To by si advokáti zase smlsli!

0/0
26.5.2008 11:17

Tryskomys Muf

Re: Re: Re: Re: Důchodci za volantem

hmm, ty si taky dobry trotl. Radeji 10 duchodcu na silnici, nez tebe.8-o

0/0
26.5.2008 13:19

kubisek.no1

Re: Re: Re: Re: Re: Důchodci za volantem

no až pojedeš po silnici II třídy, dojedeš aliena(důchodce), který jede uprostřed přehledné silnice svých neuveřitelných 50, a při tom se tam bezpečně jede 90(dluohý, přehledý, šíroký úsek) a alien ti z ničeho nic najede úplně do protisměru v okmažiku kdy dáš blink , že ho chceš předjed, vratíš se za něj, dáš opět blinkr a udělá to samí..,. tak nevim nevim, potřetí najel taky dol eva úplně, já ho vzal v pravo po 200 zaparkoval autio přes silnici a sráčovi starýmu(65+),který mlel něco o bezpečnosti sem dal přes držku normálně natvrdo. O 2 měsíce později tento jedinec vytlačil úplně neviného člověka do příkopu a a když to udělal, ani nezastavil a neposkytl pomoc.  Si myslím že důchodci za volant nepatří a jejich činy by se měli sakra trestat.

0/0
26.5.2008 14:49

WIFI

Re: Re: Důchodci za volantem

zato trotl, co letní na motorce nebo autem 200, protože on je přece kvalitní řidič a platné rychlostí limity jsou přežitek (moderní auta přelstí i fyzikální zákony), je tím, kdo zvládne na jedničku každou krizovou situaci, co ?

0/0
26.5.2008 10:57

condomer

Re: Důchodci za volantem

Souhlas, je jasné, že když jejich max rychlost je 50kmh tak těch nehod moc nezpůsobí, ale vytvoří na silnicích hromady stresových situací, ve kterých se nehody stávají a senioři jsou nepřímo jejich viníky. Člověk má jezdit bezpečně a ohleduplně a jestli někdo v 90kmh jede 60kmh tak ohleduplně určitě nejede.

0/0
26.5.2008 11:42

K

Re: Re: Důchodci za volantem

Jestli v někom vyvolává auto jedoucí 50km/h stresovou situaci, tak nepatří na silnici. To jsou právě ti nejnebezpečnější řidiči, protože je stresuje kdejaká blbost a myslí si že silnice je jen pro jejich dokonalý styl jízdy.

0/0
26.5.2008 12:32

Tryskomys Muf

Re: Re: Re: Důchodci za volantem

R^

0/0
26.5.2008 13:23

Ach jo (bls1)

Re: Re: Re: Důchodci za volantem

R^

0/0
26.5.2008 15:24

tygr.karlos

Re: Re: Re: Důchodci za volantem

Provoz má být především  bezpečný a plynulý, za nedostatečnou rychlost dokonce komisaři vyhazují lidi od zkoušek v autoškole!

Auto jedoucí 50km/h na přehledné silnici, kde není problém jet klidně 110 (osobně teda jezdím předpisově, ale 90ku nechápu) by mělo každýho normálního řidiče rozzuřit. Přirozeně tak vyvolává konfliktní situace...

0/0
26.5.2008 16:37

K

Re: Re: Re: Re: Důchodci za volantem

A seš si vždy naprosto jistý, že jede bezdůvodně pomalu? Může mít nějakou poruchu, něco převážet co potřebuje opatrnější jízdu a mnoho dalších důvodů. Stejně jako někdo může jet z nějakých důvodů rychle a i když si o tom většinou myslím své, tak raději uhnu a umožním předjet.

0/0
26.5.2008 17:12

Jan

Re: Re: Re: Re: Re: Důchodci za volantem

form;url=http://auto.idnes.cz/bravo-takto-oblekat-se-umeji-jen-italove-fd1-/auto_testy.asp?c=A071207_181739_auto_testy_fdv]bleble form;/url]

0/0
27.5.2008 12:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.