Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silnice z pneumatik se zatím neosvědčily

Opravy silnice směsí z rozdrcených starých pneumatik se zatím podle Ředitelství silnic Zlínského kraje příliš neosvědčily. Využívat při rekonstrukcích a stavbách silnic speciálně upravený asfalt, jenž se vyrábí ze starých pneumatik, to je jeden z návrhů, se kterými jde do podzimních krajských voleb zlínská regionální organizace Strany zelených.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

$$$$

jj. zkouseli.

teplice - valmez sem v dobe co se to delalo a par let po te jezdil cca co mesic a uz za rok a neco vznikly vyjete koleje bez te gumove drte. krasne se leskly, jak se to sjelo na asfalt a okolo zustala guma.

ze by to nejak vadilo jsem si nevsiml, ale ze by to necemu prospelo taky ne. mozna jen, ze pri brzdeni musel clovek stihovat jestli zustat v kolejich nebo z nich vyjet podle toho jestli je sucho nebo vlhko apod.

0/0
12.6.2008 20:02

fayed

V sousedním něměcku se dělally a dějají

silnice nižších tříd ze směsi asfaltu,betonu a právě pneumatik,Na pohled se silnice světlejsí a vydrží 2x tolik co pouze asfaltova.

0/0
29.5.2008 14:12

Želví Power-Dresing

Řešení

Zas sou tady všichni chytří jak politici, že :-)

0/0
17.5.2008 17:52

admin

Re: Řešení

hlavně že ty jsi nám všem řekl svůj důležitý názor :-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
18.5.2008 23:53

Bob

jednoduche reseni

Clovek nemusi vubec resit co kdo jak a z ceho dela (z hlediska kvality). Stacilo by vyzadovat dusledne zaruky. Mnoho nove postavenych silnic (napr. v okoli Prahy) po rekonstrukcich je v priserne kvalite a nesplnuje normy (rovinnost). Navic, kdyz se frezuje pri -2C a pote se mokre diry asfaltuji, uz z principu neni trvanlivost dlouha. Nikdo ale za 2roky neprijde a nenecha to SKANSKU, Metrostav... opravit. Oni si ale urednici a spol jiz  neuvedomuji, ze je to "SRANI DO VLASTNIHO HNIZDA", ktere s jim jednou nevyplati.  Kuriozni vliv to ma na povinne ruceni, kdyz napr DIRECT nabizi pojisteni proti skodam vzniklym diky nekvalite vozovky..... dobra vec, ale principialne nemela nikdy vzniknout. Proste Kocourkov.

0/0
16.5.2008 23:19

Podrazza

Plasty, pneu, šutráky

Tak já už viděl že se cpou plastové granule na vysočině do dlažby. Sice nevím jak to vypadá s pevností a trvanlivostí ale kupodivu to nevypadá vůbec špatně:-)

0/0
15.5.2008 9:35

Homer1

Odfláknutý, špatně udělaný podklad vozovek...

... kde si masově nakradly stavební firmy již v době, kdy ta silnice vznikala...

Pak jsou tam koleje skoro hned, protože se silnice vlní jak blbě nafouklá matrace. Tam už je každý povrch nahouby, i ten živičný má dříve mikrotrhliny kudy vniká voda a po zimě je ze silnice tankdrom. Když připočteme fakt, že naši policajti v klidu nechávají jezdit přetížené kamiony... čemu se vlastně divíme???

0/0
14.5.2008 23:13

Michal

:-)

VUT Brno ... to hovoří za vše .. tim se ani nemá smysl zabejvat .. to je snad ještě horší než dopravka na ČVUT a to už je co říct ;-D

0/0
14.5.2008 20:50

MH

Re: :-)

Máš osobní zkušenost s oběma, že porovnáváš? Nebo jen plácáš "jedna paní povídala"

0/0
15.5.2008 15:07

Michal

Re: Re: :-)

Xbla bla bla

0/0
18.5.2008 23:54

kluboš

Re: :-)

ty máš nejmíň průmyslovku, žejo?

0/0
26.5.2008 22:24

Homer1

Odfláknutý, špatně udělaný podklad vozovek...

... kde si masově nakradly stavební firmy již v době, kdy ta silnice vznikala...

Pak jsou tam koleje skoro hned, protože se silnice vlní jak blbě nafouklá matrace. Tam už je každý povrch nahouby, i ten živičný má dříve mikrotrhliny kudy vniká voda a po zimě je ze silnice tankdrom. Když připočteme fakt, že naši policajti v klidu nechávají jezdit přetížené kamiony... čemu se vlastně divíme???

0/0
14.5.2008 20:41

lolek77

Re: Odfláknutý, špatně udělaný podklad vozovek...

Silnice II a III třídy mají často štětovaný podklad protože za Marie Terezie se stavělo pořádně. Jenže ještě neznala tonáže kamionů.;-D

0/0
14.5.2008 23:01

Homer1

Re: Re: Odfláknutý, špatně udělaný podklad vozovek...

Divné, tak to asi taky stavěla např. pražskou Jižní spojku nebo silnice kolem českých sídlišť které se všude propadají... jak to ta baba dělá???;-D

0/0
14.5.2008 23:16

####

Re: Re: Re: Odfláknutý, špatně udělaný podklad vozovek...

Navrhnout na rad petiletky, jestli todle vsechno zfoukla. Za plneni planu na 110%

0/0
12.6.2008 20:07

Ach jo (bls1)

Re: Odfláknutý, špatně udělaný podklad vozovek...

Souhlas.

0/0
15.5.2008 10:54

fomacka

Mluvi to za vse...

...Například se ukázalo, že tento materiál není vhodný pro přetížené komunikace s méně únosnými spodními vrstvami. ... Kdyz tu silnice nestoji za nic uz kdyz se postavily, tak to zadny povrch nezlepsi. Nehlede na to, ze nejsou nejsou povrchy spravne delane, protoze prave zamezuji, aby voda vnikla do spodnich vrstev komunikaci...Ale hned se bude rikat, ze to nestoji za nic, namisto, aby se napsalo, ze to neumi udelat....

0/0
14.5.2008 17:07

MH

Re: Mluvi to za vse...

Mysli na jednu důležitou věc, jakým způsobem se zadávají státní zakázky = kdo dá v obálce víc. Potom tedy je samozřejmé, že se budou dělat povrchy od zpřízněné firmy a na nějaké pokusy VUT se háže bobek...přestože tyto systémy např. ve skandinávii fungují desítky let

0/0
15.5.2008 15:12

Tam za vodou v rakosi

Mozna by se meli zeptat, jak se to spravne dela...

Stare pneumatiky se pridavaji do asfaltu v US od roku 1964! Pouziva se vsude od 90 let. Zivotnost na nekterych usecich silnic je 18 let a z toho 14 bez jakekoliv udrzby. Je take o 10% mene hlucny, nez "normalni". Arizona pouzila pres 4.2 milionu ton od roku 1988. Mozna by se cesi pohli priucit, misto toho, aby se pokouseli znovu vynalezt kolo....8-o I tento process ma sve problemy, ale daji se tim vyuzit miliony starych pneumatik.

0/0
14.5.2008 15:02

Michal

Re: Mozna by se meli zeptat, jak se to spravne dela...

Poslední věta velký souhlas - prostě s gumama už nevědi co .... a to předtim ... oni chtěj aby to bylo kvalitní .. unás silnice vypadaj trochu jinak než na většině území USA

0/0
14.5.2008 20:47

svazak1

Re: Mozna by se meli zeptat, jak se to spravne dela...

predpokladam ze v Arizone mivaji taky bezne -20 v zime jako na vsetinsku ne???Rv

0/0
15.5.2008 11:48

fomacka

Re: Re: Mozna by se meli zeptat, jak se to spravne dela...

Bumy se pridavaji do asfaltu od Floridy po Maine. Kde jsou extremy pocasi daleko vetsi nez u tebe na vesnici v cechach troubo. Arizona ma asi nejvetsi experience s danym tematem......Hadej kolik je pod nulou nekde na severovychode? A kolikrat nekolik dnu vkuse.(Y)

0/0
15.5.2008 14:22

####

Re: Re: Re: Mozna by se meli zeptat, jak se to spravne dela.

Tak to teda hruby nesouhlas. Od Floridy po Maine je daleko predvidatelnejsi rozptyl nez v CR.

Kazdopadne po zkusenostech ve state s nejhustsi dopravni siti na rozlohu i obyvatele mam chut sesrotovat auto a koupit si helikopteru at ta ropa stoji treba pristi leto 60,-

0/0
12.6.2008 20:16

####

Re: Mozna by se meli zeptat, jak se to spravne dela...

Arizona jo? No to ses asi Nostradamus na globalni oteplovani, kdyz predpovidas cecham klimaticke podminky dnesniho Tunisu - akorat teda ve vnitrozemske variante, takze jeste krapet extremnejsi vedro.

0/0
12.6.2008 20:12

stribrnynosik

asi to u nás neumějí

Zhruba před půl rokem jsem viděla dokument o likvidaci starých pneumatik v USA (bohužel zase tam) Jim ale kupodivu asfalt z nich vyrobený na zatížených silnicích drží a jedou tam v jeho výrobě ve velkém. Takže problém bude asi v tec hnologii jak výroy tak správného podkladu.

0/0
14.5.2008 14:04

Josefprav

Re: asi to u nás neumějí

Proč bohužel? Ty nemáš rád USA? Máš rád Slavii?;-D;-D

0/0
14.5.2008 14:09

svazak1

Re: Re: asi to u nás neumějí

dneska uz musis mit rad usa???

0/0
15.5.2008 11:49

MH

Re: Re: asi to u nás neumějí

Nemá rád USA (já též nemám potřebu nikomu lézt to řiti, ale ani být proti někomu zapšklý), přesto tuze rád využívá netu a počítače, přestože byli z drtivé většiny vyvinuty v USA

0/0
15.5.2008 15:18

fomacka

Takze typicky cech?

;-D;-D;-D

0/0
15.5.2008 18:03

####

Re: asi to u nás neumějí

Asfalt jim tam drzi za predpokladu, ze:

maji dostatecny stav policistu a v danem state nemaji sluzbu limitovanou dosazenim Bc.

pak maji dostatek lidi na to, aby byly na dalnicich otevrene vahy.

nemaji mytne na dalnici a obchvatech

pravidelne zamazavaji plosnym asfaltovym nastrikem driv nez se vydroli a vznikne dira

0/0
12.6.2008 20:19

Sn

Rubit

Haha ... dojděte s Rubitem na Ředitesltví silnic a dálnic do Zlína a uvidíte ten kolotoč :))))

0/0
14.5.2008 13:50

OndraTM

Jak typické pro zelené

A budeme používat směs ze starých pneumatik místo běžného asfaltu ...super vyjádření, nepodložené bližším zkoumáním atd. Podbných plytkých vyjádření bylo myslím už dost, jako jejich postoj k biopalivům, výrobě el. energie atd. Myslím, že by bylo dobré dát na doporučení odporníků, techniků, kteří na posouzení vhodnosti toho či onoho mají zkušenost, navíc podloženou výpočty, než reagovat na podobná prohlášení.

0/0
14.5.2008 12:25

fomacka

Nez zacnes blabolit nejaky moudrosti,

tak se trosku vzdelej. Stary pneumatiky se pridavaji do asfaltu v USA uz pres 40 let! Muzes si vygooglovat, nebo jak tomu rikate vy znalci, co chcete porad nejake vypocitane a podlozene vyzkumy(Y)

0/0
14.5.2008 19:59

####

Re: Jak typické pro zelené

Je potreba se namazat, tak udelame zakazku na nove povrchy silnic ktere jsou tedkom v docela obstojnem stavu, takze vlastne si nikdo nebude stezovat a moc se u toho nenadrem

0/0
12.6.2008 20:23

Inverted Cat

Testovací úsek

Testovací úsek byl například na hlavním tahu Olomouc - Hranice na Moravě před kruhovým objezdem (hodně zatížená cesta). Po cca 4řech měsících to byla samá díra (5-10 cm hluboké) - skoro se tam nedalo jezdit.

0/0
14.5.2008 12:15

WIFI

Fakt problém

"Například se ukázalo, že tento materiál není vhodný pro přetížené komunikace s méně únosnými spodními vrstvami." - na začátek tohoto úseku nainstaluji váhy s obsluhou a dopravci by se rychle naučili nepřetěžovat soupravy

0/0
14.5.2008 10:45

QuuQ

Re: Fakt problém

Formulace "přetížené komunikace" není to samé jako "komunikace kde jezdí přetížené nákladní automobili". Jde prostě o to, že na silnici je provoz na který nebyla konstruována.

0/0
14.5.2008 11:11

WIFI

Re: Re: Fakt problém

tak to je taky jasný. Přetíženost (kapacitně) způsobují spíše nákladáky než osobáky řek bych, takže zákaz vjezdu nad 7,5 (3,5) t mimo dopravní obsluhy  a ať tranzit uhání cestama, který ho unesou. Nikde na západě jsem neviděl, že by tranzit moh i na komunikace, které na něj nejsou dimenzované. Jen u nás v rámci svobody podníkání se na nic nehledí

0/0
14.5.2008 11:15

pvl1

Re: Re: Re: Fakt problém

A takto to udělat na všech silnicích, že?

0/0
14.5.2008 11:54

tuareg

Re: Re: Re: Re: Fakt problém

no a co jiného dělat, když naše silnice nejsou na těžké tiráky dělané... navíc je to často vidět na první pohled, že návěs doslova "sedí" na silnici a náklaďák i v mírném stoupání sotva jede.... to bychom museli vyměnit komplet infrastrukturu, udělat pořádný podklad, aby se nevyjížděly koleje apod.

0/0
14.5.2008 12:06

Jan.Emil

Re: Re: Re: Re: Re: Fakt problém

Každá práce nasermater se někde vymstí.

0/0
14.5.2008 12:12

pvl1

Re: Re: Re: Re: Re: Fakt problém

No, 7.5 t je prázdný auto.

0/0
14.5.2008 13:38

Jan.Emil

Re: Re: Re: Re: Fakt problém

A co tak začít stavět silnice pořádně aby něco vydržely? Silnice není jenom asfalt na povrchu. Potom se nemůžeme divit když nový asfalt je třeba po tvrdší zimě dávat znovu. Proč asi?

0/0
14.5.2008 12:11

roddie

Re: Re: Re: Re: Re: Fakt problém

No, vzhledem k tomu, že výstavba silnice u nás stojí dvojnásobek toho, co v Německu (!), nedokážu si tak nějak představit, kolik by to asi stálo při pořádné a kvalitní pokládce. Řekl bych, že za peníze, které by se investovali do 100km cest by Němci přeasfaltovali všechny svoje dálnice. :-/

0/0
14.5.2008 14:09

WIFI

Re: Re: Re: Re: Re: Fakt problém

silnice, které mají problém s únosností, jsou již vybudované. A těžko se najdou prachy na to, aby se u nich udělala taková modernizace, že se sáhne i na podloží

0/0
14.5.2008 14:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.