Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi milují Saaby, postavili podle nich i škodovku

Klíč se zasunuje do spínací skříňky mezi sedadly, za volantem si říkáte, že designéři museli být hodně staromódní a motoru pod kapotou dává pořádný říz turbodmychadlo. To jinde nezažijete a všechno to k saabu patří. U Saabu se prý dá ale najít i česká stopa, možná i proto měl u nás trochu výlučné postavení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

NW-TV

škodovka

Veškerý auta od Škoda jsou okopírovaný i dneska. Když se kolikrát podívam na ty nový Octávie tak v nich vidim plno jiných značek zplácaných do drahýho krámu. Nikdy bych si český auto nekoupil protože pojem základní výbava se v čr označuje auto bez ničeho uvnitř s manuálníma oknama a z hnusnym rádiem co originál stojí 5000

0/0
24.1.2010 7:32

Host

děs a hrůza

Tak tohle je skutečně "zajímavá diskuse znalců" (pár výjimek promine).

Autor článku by si měl prostudovat historii a techniku, než něco napíše. První SAAB měl být licenční Aero Minor - jednání o prodeji licence byla téměř dokončena a u SAABa již byli čeští specialisté pro přípravu výroby. Pak ale komlunistická vláda řekla ne a bylo po obchodu. Dopadlo to tak, že jeden z našich konstruktérů (lituji, ale na jméno si nevzpomínám) "hodil na papír" převodovku, se kterou ze delší čas zabýval, doporučil použít jednoduchý motor z leteckého elektroagátu a tím, že s karoserií ji u SAABů poradí hravě - vždyť šlo o leteckou továrnu s bohatými zkušenostmi s použitím hliníku ve výrobě. A stalo se.

Pokud se týká ŠKODA 1100 GT, tak se Sonetem může mít společného velmi málo. Jde o naprosto jiný koncept (vše vzadu proti vše vpředu). Zrovna tak by bylo možno tvrdit, že její "vzorem" bylo Lamborghini Miura, De Tomaso Pantera, některý z Ferarri - prostě odpovídá tehdejším směrům a technologickým možnostem 

0/0
21.1.2010 17:16

Host

mam to koupit?

1994 Saab 900 Turbo Convertible; []Color: Green Trans: Manual Mileage: 110,000 Price: $2,999

Great car! Original Saab body style in classic green. One owner for the last 15 years. Car well maintained (I have all the records) with limited mileage (110k). Car has been operated only in California (no salt or snow exposure). Very sad to be selling, but need a bigger car for the family. Car runs great with no engine issues at all. Exterior has some dents and dingsI would say are typical of a 15-year old car. Roof has a few small tears that can be fixed if you want. Interior in very good shape with no rips.

0/0
11.1.2010 1:01

Pan Navratil

Re: mam to koupit?

Za tři tácy docela dobrý. Za ty prachy v ČR koupíš 900 I conv., ale to je zase klasika, ta se cení.

0/0
11.1.2010 10:06

666satik666

no to uz tak bude

ze Skodofka nema vlastni inspirace.. ale okoukat od jinych v tom zas jednoznacne vedouR^

0/0
10.1.2010 12:46

Host

Re: no to uz tak bude

Co to meleš?Každý auto je v něčem podobný předchozím autům a to klidně i třeba těm co jsou od jinejch automobilek..Ale škoda měla dost originálních nápadů.Třeba Twin door u superba II..A na druhou stranu proč se neinspirovat..

0/0
11.1.2010 16:19

Host

cechosabove

Rvceskej vkus??????????????

0/0
9.1.2010 10:14

Host

Češi milují Saaby,

;-€:-P;-O

0/0
9.1.2010 10:13

logar

hm,hm

Sonet byla jenom hračka, kde se o jízdní vlastnosti, nemluvě o výkonu, nejednalo. Jezdil jsem s autem z Fričovy pozůstalosti a byl to typický "beránek v rouše vlčím".

Mělo to ale tu výhodu, že se cigareta dala snadno típnout o silnici, když jste někde stál s otevřenými dveřmi;-D

Byl tam vidlicový Ford z Taunusu, myslím, že šestnáctka. Chovalo se to jako boxer a tak to furt zvukově vypadalo, že to jde na dva válce.

0/0
9.1.2010 5:37

Host

Re: hm,hm

Motor Ford 15M, 1,5, 68 koní

na 60. léta velmi solidní (připomeňme 40 kobyl MBčka). Jen škoda, že převodovku nechali "dvoutaktní" - na tenhle motor je slabá, už jsem odpálil dvě.

0/0
9.1.2010 8:36

Host

Re: hm,hm

jo, byla tam divná převodovka. Jestli si dobře vzpomínám, mělo to řazení pod volantem.

0/0
9.1.2010 14:54

Host

Re: hm,hm

řazení pod volantem bylo tehdy naprosto normální. SAAB měl tu zvláštnost, že dokud jsi tam nedal klíček a neotočil s ním, nevyndal jsi zpátečku a obráceně - dokud tam nebyla zpátečka, nevyndal jsi klíček.

0/0
9.1.2010 17:39

Pan Navratil

Re: hm,hm

To je tak furt, pokud to teda nemá někdo rozbitý jak já.

0/0
11.1.2010 10:08

Gaheris

Jaká česká stopa?

Vždyť to tam dělali češi!!!Než je bolševici odvolali,neměli jen vyřešený dynamo a to jim řekl šéfmechanik že je totožný z meserschmidta a to bylo už nad rámec smlouvy načerno!S tím pánem jsem mluvil před lety na Lhotce,hezky vyprávěl hlavně jak komunisti všechno mršili!!!!!

0/0
8.1.2010 18:04

Host

Re: Jaká česká stopa?

Co konkrétně na tom dělali češi? Celý to dělali švédi, možná tam byl nějaký emigrant. Dole v diskuzi se píše o tom, že tam je něco z letadla - není to pravda, motor 750 ccm vznikl později než auto, protože prototypy SAAB 92 v létě 1946 jezdily s kompletním agregátem z trofejních DKW. Tolik údaje muzea SAAB, mám tamodtud jejich vlastní literaturu i s fotkama konstrukčního týmu pod vedením Gunnara Ljungstroma. Ví to někdo z vás líp?;-D;-D PS.: polygon ÚVMV, kde jsi o tom mohl s někým mluvit, je mezi Husí Lhotou a Úhelnicí. Kde je Lhotka?

0/0
9.1.2010 9:14

Pan Navratil

Mno,

kombinace určité konzervativnosti s americkým přístupem GM. Konzervativnost znamená, že např. model 900 se dělal ve třech desetiletích v podstatě se stejnou kastlí, což dnešní trh neakceptuje, je třeba mít co dva roky úplně jinej look vole. Americký přístup znamená, že koupí firmu, vyháže lidi od vývoje, vydělá prachy na dosluhujícím jménu značky, pak zmačká a zahodí. Známe případy i u nás, TATRA, Aero atd.

---

4 roky mám 900 z roku 1990, a je to teda holátko, jen šíbr má mimo úplný základ. Najeto 40tis (dokupy 260tkm), naprostá většina cest do 15km po městě. Oceňuju a) spolehlivost (nikdy nezklamal) b) nenáročnou údržbu (cca 12k za ty 4 roky) c) dobré jízdní vlastnosti i bez ASR ESP emblemblem d) pěknej kufr až 1600 litrů e) líbí se lidem. Už pět lidí se mě na ulici ptalo, jestli nechci prodat. To se s jinými auty moc nestává. Nelíbí se mi a) slabý motor 110k, nemá turbo (no ale je to ta základní verze) b) žere, 10-11 litrů, ale nešetřím ho a jezdí holt studenej.

0/0
8.1.2010 11:18

Pan Navratil

Re: Mno,

Pod vedením GM toho SAAB příliš mnoho nepředvedl, což je v této kategorii nutnost. Když mají novinky firmy jako MB a BMW, tak musí mít i ten, kdo jim chce konkurovat. Tak to bohužel je, z fanoušků, kteří si kupují ojetiny (jako já) firma nevyžije, musí shánět nové lidi a sebrat kus trhu. A trh se víc točí kolem konfekčních nákupních pikslí. Skalní fandy pak SAAB ztratil rozhodnutím GM spolupracovat s Opelem. Pověst Opelu pověsti SAABu zrovna nepomohla.

0/0
8.1.2010 11:29

Host

Re: Mno,

10 tišic zarok* Proč nejezdiš autobusem?*;-D Voziš sebou napapirku taketi duležite věci- v jakem pořadise opušča křižovatka, rozjezd dokopca, jak zaparkovat, jak se řadi štyrka a pod?

0/0
9.1.2010 14:45

Pan Navratil

Re: Mno,

a) protože autobus nejede kdy chci kam chci kudy chci

b) napapirku nevozím, dívenko prostá.

0/0
11.1.2010 10:09

Host

názor na značku SAAB (2/2)

No a pak tu máme celou historii značky SAAB s otázkou co teď..., no von to ten trh vyřeší a ať to klidně dopadne jakkoliv;  my to jaksi neovlivníme; SAAB se nesmazatelně zapsal do historie automobilismu a bude vždy příjemně vyčnívat (viz např. "saabsuite" na youtube nebo rychlostní test Talladega). Držím palce všem dobrým lidem, kteří jsou s touto značkou nějak spjati (jedno zda-li v Trollhatanu nebo v Brdech) a všem, kteří musí trpět touto stupidní celospolečensky-hospodářskou "krizí", kterou na nás beztak snesl americký imperialista, stejně jako dřív mandelinku bramborovou (Leptinotarsa decemlineata). Poslední rýpanec nakonec: věřili byste, že se s takovým "obstarožním" 2,3litroým SÁÁBem (o hmotnosti ca 1600kg) dá jezdit s průměrnou spotřebou 6-7L/100km? při předpisové jízdě? tom327

0/0
8.1.2010 10:42

Host

Re: názor na značku SAAB (2/2)

Ne, nevěřil bych. Protože jsem s tímto vozem jezdil.

Ale věřím, že se nejdou tací, co tenhle nesmysl vyprávějí. Palubní počítač jejich vozu ale říká něco jiného...

Při opatrné, ještě normální jízdě, je s tímto vozem a motorem spotřeba  8,5 l/100 km. Přičemž dlouhodobá 10-12 l/100 km.

0/0
8.1.2010 15:34

PoťapanejVilda

Re: názor na značku SAAB (2/2)

No tak ono fakt hoooodně záleží na stylu jízdy... nejezdím zas tak pomalu (okreska 90 - 110, dálnice 130 - 160, město 50) a mám s tímhle svým letadlem dlouhodobou spotřebu 8,0 l/100 km... pravda snažím se o maximální plynulost a nejezdím moc města... Na druhou stranu můj technik spotřebu hravě zvedne na 14l/100 km.

0/0
8.1.2010 18:05

Pan Navratil

Re: názor na značku SAAB (2/2)

No, znám lidi, co mají fábku HTP a jezdí s ní za 5,5. Já s ní jezdím za 10-14. Takže klidně věřím tomu, že někdo jezdí s 2,3T tak a někdo zase onak.

0/0
11.1.2010 10:11

Host

názor na značku SAAB (1/2)

opatruji SAAB 9000 aero 2,3T/165kW z 1994 a mohu zodpovědně prohlásit, že toto auto stále reprezentuje výrazný styl, sílu, bezpečnost, technickou dokonalost a kvalitu, mimořádnou spolehlivost, nadčasovost atp...Kdo lítá takovým autem, je králem silnic, a to nemluvím o starších SAABech 900 což je vyloženě něco jako Harley mezi motorkama. Každé auto má svou pověst a image, někteří řidiči si na tomto image potrpí, jiným je to jedno a pak jsou Sáábisté, kteří se tímto image hravě baví, zdraví se na silnicích, sdružují se a pod... voni teda cigoši, úkáčka, kulturisti se zlatými řetězy a jiní mafiáni (včetně třeba i politiků) se taky se svými Mercedesy a BMW sdružují, ale to už je jiný druh adrenalinových sportů :) ne děkuji, tato typická kategorie českého řidiče-uživatele mne spíše neoslovuje ani neláká :) (to jen k níže vedeným přestřelkám)

na pokračování

0/0
8.1.2010 10:40

zlutykreslo

!!!

Saab mi příjde jako nádherné auto, považoval jsem jej vždy za stroj s "duší"... Nevím, co proti němu máte.

0/0
7.1.2010 19:53

Host

Proti gustu žádný dišputát

Nemám nic proti SAABům. Ať si v nich jezdí, kdo chce. Ať se klidně vyrábějí, když je někdo bude kupovat... R^

BTW ten Sonett se mi líbí, kromě zadní části - tam to vypadá, že byl designér nějak bezradnej, jako by maloval to auto od předku a nevěděl, jak ho ukončit... 8-o

0/0
7.1.2010 8:32

;-)

Kopírování? Plagiátorství? Průmyslová špionáž? Padělky?

Tak přemýšlím, jakými názvy by tu byli označováni číňané, kdyby koupili jednu škodovku a "podle ní postavili vlastní model", kterým by se tak rdě chlubili. Ale jak to dělá našinec, tak je to přece úplně, ale úplně něco jiného;-D 

0/0
6.1.2010 16:20

Host

Re: Kopírování? Plagiátorství? Průmyslová špionáž? Padělky?

di do riti, nevíš o čem mluvíš. Popravdě si myslím, že projekt ÚVMV (podvozek), Karosy (styl a interiér) a Kovony (laminátová karoserie), který autor článku omylem nazývá Škodovkou, byl spíš pokus s laminátem a motorem 1,5 OHC. A Škodovka - tzv Ferat, co stojí v muzeu, byl spíš plagiátem na výtvor ÚVMV a Škoda Vinetou, pokus švýcarského dovozce udělat ze škodivky prodejné auto. A jednalo se o projekty, bez schopnosti je sériově vyrábět, dnes by se řeklo Concept Car. 

0/0
6.1.2010 19:21

Raffan

Re: Kopírování? Plagiátorství? Průmyslová špionáž? Padělky?

to delaji vsechny automobilky dodnes. Koupi auto a rozparaji ho do detailu, co se hodi okopci.

0/0
7.1.2010 21:56

Host

Nefňukejte a kupte si radši pořádný auta!

pláčete tady nad nějakou bezvýznamnou značkou, která jde do kopru! Přesedněte radši do BMW, nebo k Mercedesu R^ a poznáte kvalitu, místo toho šidítka jménem SaabRv!!!

0/0
6.1.2010 7:24

Host

Re: Nefňukejte a kupte si radši pořádný auta!

kvalita u Mercedesu? teď jsi mě rozesmál;-D navíc BMW a Mercedes má kdejaký moula,ty budeš taky expert,co?:-P

0/0
6.1.2010 7:45

Host

Re: Nefňukejte a kupte si radši pořádný auta!

nejvíc aut téhle značky u nás stojí před domy pro "sociálně potřebné". Ne, fakt nemám zájem o auto, u kterého nejvíc stojí hvězda na kapotě. Chceš kvalitu- kup japonce. Ale SAAB je (byl) auto pro nadšence, kterého statistiky nezajímají.

0/0
6.1.2010 11:56

Host

Re: Nefňukejte a kupte si radši pořádný auta!

bingo!!;-D

0/0
6.1.2010 12:42

Host

Re: Nefňukejte a kupte si radši pořádný auta!

Ano, to byl. Jenže to skončilo již asi před 16-ti lety.

0/0
8.1.2010 15:37

Host

Re: Nefňukejte a kupte si radši pořádný auta!

stejně jako kvalita u Japonců :-)

0/0
9.1.2010 14:08

;-)

Re: Nefňukejte a kupte si radši pořádný auta!

U Merceduse ten pocit nemám, ale u BMW mám opravdu pocit, že v ČR ho má každý blbec. A nejlépe trojmové první generace s rourou od komína místo výfuku, co sice skoro nejede a vůbec nebrzdí, ale je ho slyšet kilometr daleko. Což ovšem není vina BMW, ale jeho českých milovníků. Máme ale i jiné,a i exkluzivnější značky než Saab. Třeba Jaguar:-)

0/0
6.1.2010 16:25

Host

Re: Nefňukejte a kupte si radši pořádný auta!

Francouzi říkají, že BMW a Mercedesem jezdí jen pasáci. Něco na tom bude. A Jaguar... tím myslíš E-čko, nebo předražený Mondeo, co se dělá dneska ;-D?

0/0
6.1.2010 19:25

fjmikes

Re: Nefňukejte a kupte si radši pořádný auta!

Jaguar? To auto je lacinejsi nez VW Passat jak jsem videl na Autoshow v NY 2007.

0/0
10.1.2010 14:26

nesher

Re: Nefňukejte a kupte si radši pořádný auta!

BMW a Mercedes je vůz pro zbohatlíka bez kapky vkusu a šarmu. Saab je vůz pro gentlemana. Každému co jeho jest, viď?

0/0
6.1.2010 18:38

smycka

Re: Nefňukejte a kupte si radši pořádný auta!

HOSTe,je vidět,že o autech toho moc nevíte.Jste asi řidič,který má peníze a víte,že auto má i volant.Vás bych na silnici potkat nechtěl.!!!!

0/0
7.1.2010 17:52

Host

zoufalci

přestaňte se přít o stavu duší svých automobilových plechovek. Jen to svědčí o hloupoučké tendenčnosti ( nebo že by dotyční byli schopni tento pojem definovat konkrétně?). Další fandové se tady rekrutují pravděpodobně ze vzdělávacích institucí typu plzeňských fakult s tím, že vědí a znají obsah slova design. Svatá "prostato"... Vždy bude jný názor např. obchodníka, dělníka, průmyslového designéra, církevního hodnostáře, psychologa, malíře, ekonoma, či jen samotného uživatele plechovky z pohledu zasaženého svou profesí. A to je jen dobře. A hádejte tupouni proč...

0/0
5.1.2010 23:26

Host

Re: zoufalci

Ta jízda na kole ti v zimě nedělá dobře ;-D

0/0
6.1.2010 7:25

Host

nezaujatý motorista

Přečetl jsem si všechny příspěvky a nechápu mentalitu flustrovaných ćecháčků. Nikdy jsem Saabem nejel a proto ho neznám. Chápu však vzpomínky a postesk po něm. Zda to bylo auto dobré nebo vyjímečné nedokáži posoudit ale věřím těm co o něm píší, že muselo být zajimávé. Nechápu však útočné názory těch co v něm nikdy nejeli ale ve své flustraci na něj útočí. Kladu si otázku proč to upocený čecháček dělá.EU

0/0
5.1.2010 17:48

Host

Re: nezaujatý motorista

To je jednoduché a vidíme to v každodenním životě. Češi mají potřebu stále na něco nadávat, proto typické české řešení je nevyřešit nic, protože by zmizel důvod k nadávání.

0/0
5.1.2010 17:55

Host

Re: nezaujatý motorista

1) SAAB neznáte z vlastní zkušenosti, přesto víte, že je perfektní.

2) Kdo s vámi nesouhlasí (a v mém případě na rozdíl od vás praktickou zkušenost mám), tak je "závistivý", "uprděný" a "čecháček".

Hoši, je to smutné, ale co mám o vás dvou říci pozitivního?

0/0
5.1.2010 20:16

Host

Re: nezaujatý motorista

řekni třeba,že jsi sám blb a neumíš číst.. nikde tam ten nahoře nepíše, že ví ,že je Saab perfektní.. Saab není špatná značka a mě se líbí.. pokud Tobě ne,tak je to Tvoje věc..8-o

0/0
6.1.2010 7:48

Host

Re: nezaujatý motorista

Ty tvrdíš že "není perfektní, ale ... není to špatná značka". Aniž bys s ním měl nějakou, jakoukoli, zkušenost.

O tom píšu.... Ty jsi tolerance sama. Nic o tom nevíš, tak to opatrně pochválíš. A kdo si dovolí kritizovat, tak je špatný. Poněkud.... dementní, nevím jak to říci jinak, přístup k životu.

0/0
6.1.2010 10:30

Host

Re: nezaujatý motorista

piš to tomu nahoře a ne mě.. fakt se nauč číst,nebo jsi dyslektik nebo to prostě neumíš? btw znáš nějakou značku která je vyloženě špatná? nevím jak to říct,ale asi máš vadu neslučitelnou se životem.. když něco nezná,tak to nemůže ani moc kritizovat,ani moc chválit,nevidím v tom nic nepatřičného.. většina těch co sem píšou žvásty typu šrot,hnus apod melou hovadiny,popřípadě papouškují "chytré" názory některých exotů..8-o

0/0
6.1.2010 10:52

Host

Re: nezaujatý motorista

Já jsem v Saabu taky nikdy nejel, ale musím říct, že Soneta bych bral všema deseti a okamžitě! Je to nádherný vozítko s duší, kterou nové neosobní plechovky postrádají V

0/0
5.1.2010 20:15

Host

Re: nezaujatý motorista

Zdroj Wikipedia: Frustrace je stav závažného neuskutečnění našich potřeb, které jsou pro

každého individuální: každého tedy může frustrovat něco, co druhého

nechá v klidu.Například pro někoho je frustrující přestávka před

písemným testem, pro jiného čekání na výsledky a pro dalšího oznámení

špatných známek. 8-o8-o8-o

0/0
5.1.2010 23:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.