Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokuty v Evropě zdražují, ve Španělsku čeká na piráty vězení

Postihy pro evropské řidiče se stále zpřísňují. Už 30 evropských zemí zakázalo řidičům telefonovat za jízdy bez využití handsfree. A ve Španělsku nyní mohou piráti silnic skončit za rychlou jízdu rovnou ve vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

Světla ve dne

Docela je schvaluju, když přijedu do německa,je to děs..jsem jeden z mála kdo tam svítí a třeba v lese potkat tmavý auto je nepříjemný..člověk ho vidí až na poslední chvíli..a pro blby,kteří zapomínají,existují pípáky,které jim připomenou vypni/zapni nehledě že novější auta mají automatické spínání světel..a když ne,nechá se ro softwarově dodělat..tak kde je problém?ve spotřebě?komu vadí o 0,1l vyšší spotřeba,až trošku méně sešlápne plyn...

0/0
25.5.2008 17:16

Horways

Re: Světla ve dne

R^

0/0
25.5.2008 21:35

Mak1

Re: Světla ve dne

No - odpůrci svícení ve dne neargumentují tím, že neosvětlené auto uvidíte líp, ale tím, že přehlédnete chodce, nebo cyklistu, kteří osvětlení nejsou  :-/

0/0
26.5.2008 8:37

jintaj

Trvám na tom, že...

...na poloprázdné dálnici mimo špičku a za příznivého počasí se dá jet i u nás bez rizika přes 160 km/h. Samozřejmě bavíme se o nových dálnicích a ne o té hitlerovské polní cestě mezi Prahou a Brnem...

0/0
23.5.2008 9:36

honza2007

Re: Trvám na tom, že...

Zejména, ať se kritici podívají, za jaké přestupky (jak velké překročení rychlosti a pod.) jsou takto velké postihy. Určitě to není za 52 v obci, za zapomenutá světla, pásy a pod. ;-€

0/0
23.5.2008 11:21

M.

Re: Trvám na tom, že...

Vždycky je to o řidiči! Je řidič, který nezpůsobí nehodu při 160ti a je spousta lemplů co jsou nebezpeční při jízdě 100kou. Já rád jezdím svižně, nehodu jsem za 12let s řidičákem (motorka, auto) nezpůsobil, ale ruku na srdce - když jedu někam uondaný po práci, tak často nevyužiju ani 130km/h limit, protože je to prostě moc rychle. A že mě předjel dvoulitr, když já mám třílitr? Ocas se mi nesmrskne a lepší mít střelce před sebou než za zaády.

Auto, zbraň ani cokoliv jiného ještě nikoho nezabilo. Vždycky tomu vládla lidská ruka na "mozek".

0/0
23.5.2008 16:04

tříska

Re: Re: Trvám na tom, že...

Souhlas, taky se rád svezu svižněji, někdy i 200kou, ale vždy podle situace a především když to jede i kolem mně plynule. Někdy se taky táhnu 100kou a jsem rád. Co jsme zažil, tak vždy byli nebezpečný vemena, který se vzájemně vyhlídli a dokazovali si kdo má větší koule a výsledek - už se jim nepostaví nikdy. A je jich ještě dost, blbý je když sebou vezmou nevinnýho.  

0/0
26.5.2008 14:35

TruckEr `_´

Re: Trvám na tom, že...

No čoveče jednou mi v osobáku při 160km/h rupnula přední pneumatika a měl jsem docela v kalhotách. Naštěstí to pořádně odneslo jen auto, mě se nic nestalo. 160 teď jezdím jen když chci rychle předjet kolonu kolegů s návěsem :)

0/0
23.5.2008 16:58

__XXXX___

Nám to nevadí

když jde Euro dolů R^;-D

0/0
23.5.2008 9:05

####

az bude pokuta soucasti vypoctu inflace.

Az bude pokuta soucasti vypoctu inflace nebo miry zdaneni, ale aspon jedno z toho by to zahrnovat melo.

0/0
22.5.2008 21:39

Ne

Snadna reseni

Bezpecnost automobiloveho provozu je idealnim zamestnanim pro nase (myslim EU) neschopne politiky. Proc resit nejaky opravdovy problem, kdyz se da najit zastupny pseudoproblem, kde se da predstirat aktivita a pritom nehrozi, ze by dotycny nekde narazil, nerkuli musel prijmout slozita rozhodnuti. ;-D

0/0
22.5.2008 19:56

M

Neohrozíš neomezíš...

Tahle definice je z logiky věci dostatečná. Rychlá jízda po dálnici není nikterak nebezpečná - viz Německo.

Nebezpečná začíná být ve chvíli kdy se každý "narodil s volantem v ruce". 

Češi jednoznačně řídit neumí, přeceňují sebe i auto. Se stačí podívat kolik lidí to kulí v noci 150kou na dálkové, kvůli protijedoucím přepne na potkávací, ale neubere. Prostě jim v palici nedojde, že jedou rychleji než kam vidí.

A duhá věc, tenhle národ je plný moralistů. Stačí když se na dálnici potká nedočkavý a moralistický blbec.

Moralista jede v levém "natruc" 130, protože ON jede podle předpisů a toho kreténa za ním VYCHOVÁ! Háček je v tom, že nejede podle předpisů, protože se má jet VPRAVO a PŘI PRAVÉM okraji vozovky. Jenže to zatím policie netrestá, ale je to stejné porušování předpisů. Výsledkem je, že jeden z nich udělá naschvál, srazí se a novináři mají o čem psát, politicky korektní pakáž začne volat po zpřísnění a slušní lidé jsou nasraní.

0/0
22.5.2008 18:31

MG/R

Re: Neohrozíš neomezíš...

Bezchybny rozbor stavu na ceskejch silnicich...co dodat R^

0/0
22.5.2008 19:19

Ne

Re: Neohrozíš neomezíš...

V noci clovek vzdycky jede "rychleji nez kam vidi". I kdyz by mel dalkovky zapnute, tak s ohledem na jejich efektivni dosvit a brzdnou drahu auta by mu vyslo, ze v noci na dalnici muze ject maximalne osmdesat a to jeste kdovi jestli.

0/0
22.5.2008 19:53

####

Re: Neohrozíš neomezíš...

> Háček je v tom, že nejede podle předpisů, protože se má jet VPRAVO a PŘI PRAVÉM okraji vozovky.

Na tech tankodromech je to prizpusobeni jizdy stavu vozovky, takze se na dalnici muze jet celou cestu v levem pruhu a nikdo ti nemuze rict ani A ani B.

0/0
22.5.2008 21:42

vtech

Nechapu

lidi porad pribyva a kdyz uz se objevi moznost tento nezadouci trend pribrzdit (treba zrusenim vsech rychlostnich limitu), tak tu sanci promrhame.

0/0
22.5.2008 16:11

honza158

Re: Nechapu

No bohuzel ani toto nefunguje viz nemecko :-/

0/0
22.5.2008 17:05

pepa

Re: Re: Nechapu

U nás by to fungovalo ;-D

0/0
22.5.2008 20:13

Radek1979

a ještě jedna věc

nedávno sem byl předjet dvěma lamborgini. Jeli docela zajímavým způsobem, vlastně nejeli jinak mež motorkáři. Sice to neschvaluji, ve špičce, přez plné čáry... prostě předjeli zařadili se, vyjeli, předjeli... ale bylo to elegantní, bylo vidět že řidiči svá auta znají, z mého pohledu nikoho neohrozili i když jeli hodně nad povolenou rychlost. Jediný auto v protisměru nemuselo uhnout ke krajnici, vždy se včas zařadili, nepíchli to před nikoho tak aby musel dupnout na brzdy... Zato se s nima snažil držet krok nějakej magor v ochcávce, to už bylo jiný kafe... Pěkné pokoukání R^ asi bych si taky dal říci.

0/0
22.5.2008 13:49

Radek1979

pěkné, ale to by se nesměly

naše zákony šít na míru fotbalovým mafiánům, politikům ajejich kamarádům... Jak by to vypadalo, kdyby se určovala výše pokuty u takovýhodle fotbalovýho mafiána nebo politika? Přece ti chudáci nebudou platit vysoké pokuty. Oni prostě chtějí jezdit jak se jim líbí, tak si nastaví zákon aby jim to vyhovovalo.

0/0
22.5.2008 13:42

Jintaj

Přísné postihy jsou krásná populistická věc

Ale na druhou stranu by se měly některé předpisy přehodnotit. Např. rychlostní limity na dálnicích jsou vesměs podhodnocené a např. u nás 130ka na většině úseků je příliš nízká rychlost. Jistě, teď do mě tady bude prát početná skupina sociálních vozítek, která měla už dávno skončit na vrakovišti, ale otázkou pak zůstává, zda ten populismus není zaměřen právě na ně...

0/0
22.5.2008 12:10

ppc1500

Re: Přísné postihy jsou krásná populistická věc

Já sociálním vozítkem nejezdím, stejně si myslím, že nemáš pravdu. Protože fizykální zákony platí stejně na celém světě, teda i v čechách. Doba reakce, fáze brždění atp. A už nemluvím o nenadálých situacích, jako je defekt na přední kolo a jiné chuťovky. Když pojedeš těch 130km/hod, tak můžeš řídit bez stresu, vnímat okolí a relativně dobře reagovat na vzniklou situaci. Když máš silné auto, buď rád: je to perfektní když potřebuješ rychle předjíždět, nebude ti to trvat věčnost. A taky to, že s autem jenom "šolicháš" a neničíš si motor.

0/0
22.5.2008 13:25

Mak1

Re: Re: Přísné postihy jsou krásná populistická věc

Fakt ? Takže Škoda 120 zastaví ze 130 na stejné vzdálenosti jako třeba nové BMW řady 3 ?

Buďto to byla ironie, kterou jsem nepochopil, nebo jste úplně blbej....

0/0
22.5.2008 14:07

steve

Re: Re: Re: Přísné postihy jsou krásná populistická věc

Pokud pojedou na stejných gumách, tak díky tomu že škodovka nemá ABS, tak zastaví dřív.

0/0
22.5.2008 14:44

Mak1

Re: Re: Re: Re: Přísné postihy jsou krásná populistická věc

Ach jo - další lumen - s bubnovýma brzdama zastaví dřív než auto s kotoučovýma (protože má ABS ....)

Jinak jste mě potěšil tím, že jste jeden z mála lidí, kteří vědí, že ABS prodlužuje brzdnou dráhu:-)

0/0
22.5.2008 14:53

Ach jo (bls1)

Re: Re: Re: Re: Re: Přísné postihy jsou krásná populistická věc

Při porovnávání účinnosti brzd s ABS a bez, se udávalo, že na suchém povrchu zastaví dříve zablokovaná kola. Pokud dosahuje smýkané kolo nejlepšího výsledku, tak je jedno, jakým druhem brzdy toho dosáhnete.

0/0
22.5.2008 16:00

Mak1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přísné postihy jsou krásná populistická věc

Nevím, jestli jste někdy jel autem s bubnovými brzdami, ale mají značně nižší účinnost než kotouče. Tudíž zablokování kola  při přímé jízdě na suchém povrchu je tam o dost pomalejší, než u kotoučových brzd - takže, s kotoučema zastavíte dřív (bez ohledu na ABS) :-)

0/0
22.5.2008 16:07

M

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přísné postihy jsou krásná populisti

To platilo u 1. generace ABS. Teď to vychází lépe pro ABS i na suchu.

V zásadě nejlepší účinek je, pokud se kolo otáčí cca o 30% pomaleji než se vozidlo pohybuje. Toho lze dosáhnout pouze elektronicky. Přestože nemám elektroniku v autě rád, tak ABS do normálního provozu jednoznačně ano.

0/0
22.5.2008 18:34

ples

Re: Re: Re: Re: Přísné postihy jsou krásná populistická věc

Tak tohle si zkopiruju a budu to ukazovat svym kamaradum z VS automobilni. Jezis marja, clovece, uz to nehul...

0/0
22.5.2008 15:34

Pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Přísné postihy jsou krásná populistická věc

Já myslím, že ten jeho názor by měl být zvěčněn jako přelomový bod ve vývoji automobilů;-DR^

0/0
23.5.2008 0:17

####

Re: Re: Re: Přísné postihy jsou krásná populistická věc

Lidi tady jeste nepochopili, ze brzdna draha zavisi od sirky pneumatiky a i dvou a pul tunovy auto dokaze zastavit ve 160km/h na mene nez 160ti metrech.

0/0
22.5.2008 21:48

a znova zcenzurovanej Kei

Re: Re: Přísné postihy jsou krásná populistická věc

Ano, 130 na státovce je akorát R^

0/0
22.5.2008 14:11

Franta

Re: Přísné postihy jsou krásná populistická věc

Kam pořád spěcháte, blázni??

Mám auto, co je schopné jet 220 km/h a kolikrát jedu po dálnici v klídku v pravém pruhu 115 km/h a jsem spokojenej, že nemusím furt čučet do zrcátka a stresovat se. Navíc mám o 20% menší spotřebu paliva.

Stačí si správně zorganizovat čas a vyjet včas a nemusíte jezdit jako blázni a ohrožovat ostatní.

0/0
22.5.2008 17:16

Lukke-Luk

Re: Re: Přísné postihy jsou krásná populistická věc

Já při tvé rychlosti 115km/h na nové dálnici D5 USÍNÁM. Proto jezdím zásadně minimálně 250km/h (není problém dosáhnout rychlosti i 310km/h). R^

0/0
22.5.2008 21:01

...

Re: Re: Re: Přísné postihy jsou krásná populistická věc

No jasně, niemande ;-D:-P:-P:-P

0/0
24.5.2008 19:06

jintaj

Re: Re: Přísné postihy jsou krásná populistická věc

To není o spěchání, ale o plynulé jízdě přiměřenou rychlostí vzhledem k intenzitě provozu, počasí a stavu komunikace. A pokud tyhle podmínky vyhovují, není důvod, proč se plazit přes půl republiky 115kou...

0/0
23.5.2008 9:39

Ebo

mno..

..a u nás ?.. kde není žalobce.. tam není soudce.. a i kdyby byl, tak to stejně potáhnou tak 5 let

0/0
22.5.2008 11:36

nmkei

Buzerace světem vládne

Ty woe, jděte s nějakou buzerací už dopr*ele! Ve 3 ráno vám na nějakejch 50/90/130 z vysoka s*ru, když jsem na úseku 50km silnice sám... ;-€ Akorát buzerujou, píchnou někam 40km/h a seděj tam hned s radarem. Hlídejte si radši puberťáky v kraxnách za 10k, co si myslí, že jsou kingové a že jejich pekáč udělá i Porsche. Ti jsou pak nejčastěji rozmázlí o strom, a to v lepším případě. V horším vezmou někoho s sebou. Další jsou kamioňáci, co si myslí, že s těma pár tunama navíc jsou v naprostém bezpečí...

0/0
22.5.2008 11:01

Re: Buzerace světem vládne

Zlatý komunisti, to se smělo 60 a v noci 90. A dálnice neměřili, protože ty 120cítky stejně víc než 120 nejely.

0/0
22.5.2008 11:17

icmek

Re: Buzerace světem vládne

hele, potrefena husa;) jezdis jako magor? pospichas za volantem? ;))) to je vtipny;)))

0/0
22.5.2008 11:30

a znova zcenzurovanej Kei

Re: Re: Buzerace světem vládne

Ne, jezdím často a kdejaká třicítka mezi polma fakt nas*ere. A v noci fakt nejezdím 90, to bych asi usnul...

0/0
22.5.2008 11:36

ppc1500

Re: Buzerace světem vládne

Můžeš mi říct, prosím tě, kolikrát tě hlídka zastavila ve 3 ráno? Nebo znáš někoho, komu v tuto dobu měřili někde rychlost?? Díky za odpověď.

0/0
22.5.2008 13:28

a znova zcenzurovanej Kei

Re: Re: Buzerace světem vládne

Mě změřili parchanti ve 4 ráno...Rv

0/0
22.5.2008 13:40

Mak1

Re: Buzerace světem vládne

Ve 3 ráno je to nejdůležitější - co kdybyste přejel nějakou srnku ?

0/0
22.5.2008 14:14

a znova zcenzurovanej Kei

Re: Re: Buzerace světem vládne

Tady? 8-o;-D Kde by se tu vzaly...

0/0
22.5.2008 14:16

Pan Slamacek

Re: Re: Buzerace světem vládne

tak ji sezeru ;-D

0/0
22.5.2008 14:24

Španělé

To co je v německu povolený, za to je ve španělsku až půl roku vězení. Holt španělská inkvizice .....

0/0
22.5.2008 10:59

krtek

Re: Španělé

no kdyby meli Spanele povoleny to, co maji v Nemecku, tak se na silnicich vyvrazdi....

0/0
24.5.2008 11:30

Mulder77

Svícení

Co se týče svícení, někde jsem četl, že při celodenním svícení dochází k více nehodám s chodci. Řidiči se prostě více spoléhají na světlo proti sobě a chodcům ještě svítit nikdo nepřikázal, ale jistě k tomu také dojde. :-P

0/0
22.5.2008 10:46

Henkel

a komu vadi par mrtvejch navic? hlavne ze se sviti

v kancelari, v aute ve dne v  noci. Za deste, za slunce. Proste manie. A my cesi stado se chytneme kazde pitominy, kterou rekne radoby autorita v televizi. Zatim nikdo nepresentoval skutecne dukazy, ze sviceni je dobre. Pry neco delali v Holandsku, ale tak rychle jak to udelali, tak rychle to zmizelo. Zato v Rakousku zjistili, ze je vice crashu nez bez sviceni

0/0
22.5.2008 10:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.