Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorky kontra auta − proč se nemají rády

Motocyklů na českých silnicích valem přibývá, stejně jako nehod s jejich účastí a zraněných či mrtvých. Děje se něco zvláštního, nebo je to "v normálu"?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Aldos for Jamess

Pořád jako na vedlejší

A to hlavní!!! Já jako motorkář jsem si ještě do nedávna nedokázal představit  jaké to opravdu je. Pořád sice jezdím jako bych byl na vedlejší a myslel jsme že to stačí, ale...

Teď řídím náklaďák a ono pohoda, klídek, výhled, ale křižovatka.... vlevo vpravo nic tak ještě jednou kuk výhled super do dálky tak jedu a nejednou srovnám soupravu do pruhu a slyším jen takové vžummmmm cca 200kila kolem mě. Jak by to asi dopadlo, kdybych vyjel o dvě sekundy později? Byl by asi v přívěsu a to když jsem vyjížděl tak tam opravdu nebyl. Kluci přibrzdmě malinko, protože

jak se říká, TATRA nezná bratra.

Potom jsem to zkoušel a dal jsem jen 130 a kolega se zařadil a já měl ještě dobrých 80 metrů.

A teď ať mi někdo řekne jak by to dopadlo při nehodě? Nedání přednosti? Rychlost? Život, či smrt?!

0/0
1.6.2008 22:02

Aldos for Jamess

Světla a ....

Taky už nějaký ten pátek jezdím na motorce a jak už to někdo psal tak důvody velkého množství nehod nejsou jen  kvůli velkého počtu motorek, ale jak si myslím a slyším i od ostatních řidičů nejen  motorek, ale i aut tak důvod je denní svícení. To my  motorkáři máme blikat? Už tady nejsou stasré dobré 350 kdy se jezdilo s dálkovými, Teď už světla dokáží oslnit docela hodně i přes den. A rozeznej jestli je to moto či pomalejší auto.

[>-]

0/0
1.6.2008 21:46

Taxik

Je mozne aby se u nas okruh uzivil?

Mate nekdo zkusenost s tim, jestli se u nas takovy i mensi okruh muze uzivit? Dejme tomu, ze bych sehnal investory. Vrati se jim nekdy jejich investice?

Ty okruhy v zahranici asi nefunguji bez nejakych dotaci.

Nejsou tu vetsi represe ze strany statu, ktere maji za nasleledk velky tlak na provozovatele okruhu?

0/0
28.5.2008 9:59

Doktor

re:mrtvý motorkář...

Petr (anonym)Kamioňáku, ty jsi asi dobrá lopata,že.je vidět že máš v hlavě nas.áno, ale co už, seď si v boudě a toč kolečkem, to se naučí i opice za banán(Y)

0/0
27.5.2008 18:22

malcolm

konečně objektivní článek

hlavně to že motorka neni auto a auto neni motorka .. R^

0/0
27.5.2008 18:15

bossik

konecne dobrej clanek

R^ chvala redakci

0/0
27.5.2008 17:55

king

nechápu jak to může někdo napsat

ten kdo se tady chlubí tim, že sestřelil dva je pěknej kretén a měl by se nad sebou zamyslet. si taky kup motorku a uvidíš jaký to je blbečku;-€

0/0
27.5.2008 17:38

Márv

Motorkář musí předvídat, při nehodě to stejně odsere on

Ono když nějaké pako jede přes město 100 a více km/h, tak se nemůže ani na motorce divit, že ho někdo přehlídne...

Osobně mám takovou zkušenost, že mi řidiči vcelku uhýbají, děkuju dycky když můžu, výstražné blinkry nemám, takže aspoň palcem

Já sám v autě pustím motorkáře, posunu se ke kraji a ještě bliknu blinkrem doprava, ať ví, že ho pouštím... dycky mi každý poděkoval, takže jenom kladné zkušenosti...

s motorkáři prasaty jsem se setkal jenom jednou, když jsem v NJ jel směrem na Valmez a za kruháčema tam pět blbců na supersportech troubilo na auta, když je jeden nepustil, tak ho předjeli jak hovada, valili asi 100 km/h a po předjetí se rozprostřeli přes celou cestu a jeli 30 km/h mimo obec... ;-€

styděl jsem se za to, že tihle si říkají motorkáří, protože i mi tekly nervy v tom autě... Rv

0/0
27.5.2008 16:44

X-men

Reakce

:-©:-©Zase si tady nejací radoby frajeři a řidiči v jejich očích nejlepších aut vylívají zlost že jim ta motorka proste ujela , tak tady píšou jací jsou borci , a jestli se takhle fakt chovaj , tak je pro ne jedina cesta , K šibenici :-©RvRvRv

0/0
27.5.2008 16:25

Petr

Mrtvý motorkář- dobrý motorkář

já osobně jsem sestřelil dva..jeden se mi rozplácl o Scanii, když předjížděl kde neměl a já kvůli takovýmu blbovi nepolezu s autem a nákladem za 5mega do škarpy..ani neměl řidičák,jen na 5Occm. no a druhýho, když se mě na dálnici při mé jízdě cca 150 v levém pruhu ještě pokusil předjet..málem to bylo jeho poslední předjetí,fakt jsem ho tam nečekal :-) chvilku drncal po trávě,pak padl na hubu..ten co jel za mnou mi nějakým offoadem ještě tu jeho kraxnu přejel..výsledek?málem ještě dostal po hubě od toho týpka v offroadu,kterýmu zničil auto..dle policie jednoznačný viník MOTORKÁŘ..co dodat?snad jen kdo bude další? potom co se můj kámoš málem zabil,když jednomu z nich uhýbal až na strom,na ne se.u vejdeš se,vejdeš,ne?tvůj problém..

0/0
25.5.2008 18:01

Pavel

Re: Mrtvý motorkář- dobrý motorkář

..ano, primo esence blbosti v podani zakomplexovaneho kamionaka s malym perem a velkym autem. (Y)

0/0
31.5.2008 10:43

onanonym

Ja je mam rad....

Dve mam k snidani a jeste aspon pet k obedu R^

0/0
20.5.2008 20:31

Chris Kelvin

Viděl jsem téměř na vlastní oči....

...smrt na motorce. Po poměrně frekventované okresce nás předjeli dva motorkáři s holkama za sebou. V protisměru, v zatáčce, přes výmoly. Trochu spolu závodili. Tak o dva tři km dál jsme v pravotočivé zatáčce potkali roztřískané MPV (dveře u řidiče, řidič měl pořazaný obličej), o sto metrů dál ležela jedna z motorek. Ta holka už byla mrtvá a nic s tím nenadělala ani záchranka, která se dostavila snad v pěti minutách............... :-(

0/0
19.5.2008 15:53

kalisz

Osobne se motorek bojim.

Jak to nema 7 pytlu tak na to nevlezu. Jednou me kamos nechal projet a tak se mi klepaly kolena ze uz na to nevlezu. Kdyz me mijej, uhybam jim za krajnici. Stejne na ne rychlosti ani zrychleni nemam. Lepsi je mit motorkare daleko pred sebou - stejne je to jen otazka casu nez me predjede - nez si ho furt kontrolovat v zrcatku. Zatim jsem s nima nikdy nemel problem, pustim, podekujou a zmizej. Doufam ze nam to takhle vydrzi.

0/0
19.5.2008 8:33

Hoblina

Re: Osobne se motorek bojim.

R^R^R^ chvalim ze nam uhybas a chovas se k nam takle:-) neboj ten vztah asi vydrzi nez se najde nejaky mlady hovadko co si koupi silnou motorku a kdyz si uvedomi ze ji nema pod kontrolou bude pozde

0/0
21.5.2008 22:12

bossik

Re: Osobne se motorek bojim.

taky chvalim a rad ti podekuju R^

0/0
27.5.2008 17:57

dom

chudáčci na motorkách

Nerozumim tomu, proč se v článku autor téměř zastává motorkářů, že se nemají kde ,,vyřádit"  Copak na silnici jezdí málo osobních aut, která se také na závodním okruhu cítí lépe než na silnici???!!! Dodržování pravidel a lidská soudnost naráží na blbost a lehkomyslnost takových ,,mistrů na morotce" ;-O

0/0
19.5.2008 7:31

th0vt

Re: chudáčci na motorkách

vem si prasek ...

0/0
19.5.2008 10:37

Biker

Motorky

Mně se líbí, jak mají ve Velké Británii vyhrazeno místo na semaforech pro motorkáře a cyklisty vždy před všemi auty, takže se tam s předjžděním kolon počítá,  a celkově to urychluje provoz. Nikdy jsem tam žádnou nehodu neviděl, a myslím, že u nás by se to mohlo zavést taky.

0/0
19.5.2008 0:23

Coraxus

Re: Motorky

Souhlas R^

A pro rejpaly: motorku nemám, jezdím výhradně autem.

0/0
19.5.2008 9:42

honza

statistika

rozumím tomu správně, že podle statistik je více než 88procent nehod auto-motorka zaviněných automobilem?? nejsou to náhodou procenta pouze z nehod zaviněných autem??

0/0
18.5.2008 23:39

kalisz

Re: statistika

no spoustu nehod pripisou i ridicum aut ale podle me neopravnene. Minuly vikend borec vjel motorkarovi do cesty - nedal mu prednost z vedlejsi. Jasna vina ridice auta. ALE! Pak se zjistilo ze tam motorkar mel 135 - ve meste. Je to 50 bm a horizont. Sakra jak mam najet do krizovatky kdyz tam nikoho nevidim a nez se nadeju tak uz tam je takovyhle sidlo. To se pak nemuze divit, ze mu tam vjedu. 50 metru ujede za 1-2 vteriny. Auto nez se rozjede tak to taky trva. Takze myslim ze prinejmensim vina na 1/2.

0/0
19.5.2008 8:39

D

Re: Re: statistika

POkud je to tak jak rikas, tak je vina na motorkari, neb dle nejvyssiho soudu, pokud ridic prijizdejici po hlavni prekroci max povolenou rychlost o vice jak cca 70% a ridic vjizdici z vedlejsi nema duvod predpokladat takove prekroceni nebo ho jeste nemuze zahlednout, je vinna za stret pripisovana ridici jedoucimu po hlavni.

0/0
19.5.2008 8:59

kalisz

Re: Re: Re: statistika

no vidis a u nas to vklidu pripsali soferovi auta. Byl to starsi chlapik a sesypal se z toho. To ze se ten motorkar zabil uz stejne nevratis :-/

0/0
19.5.2008 12:19

wenca

proberte se

to co tady probirate. rychlost motorky pri najizdeni auta z vedlejsi silnice na hlavni. Je uplne ta sama situace jako kamion najizdejici na hlavni vs auto.

a v tomhle pripade zase jsou prasata kamionaci. ja to nejak nechapu, ale plne souhlasim s clankem chce to vice tolerance mezi lidmi na silnici

0/0
18.5.2008 22:04

kalisz

Re: proberte se

souhlas

0/0
19.5.2008 8:40

Yossariann

Barva světla

Vždycky mě to napadne, když na poslední chvíli uhýbám v autě motorkářovi. Stačilo by, kdyby motorky svítily jinou barvou světla, například oranžovou nebo modrou. Pak by šofér auta klidně i periferně  zaznamenal ve zpětném zrcátku přijíždějícího motorkáře mnohem dřív, než za současné situace, kdy je bílé světlo motorky utopeno ve světlech dalších bílých světel aut, jedoucích za vámi.

0/0
18.5.2008 21:08

Barbucha_the_bearspook

nevadí mi

Motorkáři mi nevadí a rád je pustím před sebe. Žádného "zlého" jsem ještě nepotkal. Spíš jsou slušní a často poděkují.

0/0
18.5.2008 20:40

sl

Re: nevadí mi

Diky. Takovym jako ty pak pokazdy podekuji. R^

0/0
18.5.2008 23:54

D

Re: Re: nevadí mi

:-) Ja tez R^

0/0
19.5.2008 9:00

farmář

Re: Re: Re: nevadí mi

to asi každej.:-)

0/0
19.5.2008 14:36

GSR

Re: nevadí mi

díky za každého jako si ty :-)

0/0
20.5.2008 7:56

Samba

Re: nevadí mi

R^

0/0
20.5.2008 14:02

Rainman1

Re: nevadí mi

DíkyR^

0/0
23.5.2008 14:43

Jirka

po dlouhe dobe bezchybny clanek

R^

0/0
18.5.2008 20:34

007j

Re: po dlouhe dobe bezchybny clanek

jedna chybicka se najde a moc lidi ji nevi pokud auta stoji a motorkar ji podjede tak se to bere jako objizdeni prekazky a to se smi , jen to moc ridicu nevi a kdyz cekaji v prehratem aute tak jim to prepne a zavidi ze vy tam nemusite tvrdnou.Jeste historka z banky bylo nesnesytelne vedro ale foukalo a ja prisel do banky v rolaku a bunde a bylo mi fajn , damy me nesnasely jeste tyden a braly to jako provokaci.

0/0
18.5.2008 20:39

bb

Re: Re: po dlouhe dobe bezchybny clanek

Objíždění či podjíždění kolony zprava můžou jen cyklisti - viz § 57 odst.4.  Vaši domněnku  "pokud auta stoji a motorkar ji podjede tak se to bere jako objizdeni prekazky" zákon nepřipouští.  

 

0/0
2.6.2008 0:28

Tom

No ja jen chtel dodat,

ze na krizovatce rad pred sebe pustim motorku, to mi nevadi..

Ale docela me stve, kdyz celou kolonu na krizovatce predjede i ctyrkolka !! :-/ Poradne se mezi ty auta nevejde, malem mi odre lak, ale hlavne ze je vepredu..

0/0
18.5.2008 20:26

Chris Kelvin

Re: No ja jen chtel dodat,

Čtyřkolky na silnici nepatří (teda do lesa taky ne). Nedávno jsem jednoho potkal na dálnici. Jel šedesát a díky malé ploše to není vidět přes auta před tebou. Katastrofa.

0/0
19.5.2008 15:56

Pomicek

Motorka

No nic proti, ale casem motorkar skonci pod drnem. Staci aby vas nekdo lehce tuknul a uz lezite. Hovad je na silnici dost, jak motorkaru tak ridicu automobilu, kamionu apod. Takze se neda spolehat jenom na sebe, ale clovek musi pocitat i s tim ze mu tam obcas ten blb vjede. V tomhle prostredi bych teda na motorku nevlez.

0/0
18.5.2008 20:08

R1200GS

Re: Motorka

JJ, vždy když přejedu hranice směrem do rakouska tak mi spadne kámen ze srdce

0/0
18.5.2008 21:18

kalisz

Re: Re: Motorka

ja kdyz je prejedu smerem do Polska tak mi taky spadne. Ale na celni sklo. Mimochodem tady je to s motorkarema bajo. Jsou tady tak hrozny silnice ze na ne zadny motorkar neodvazi, protoze by si masinu totalne odrovnal.

0/0
19.5.2008 8:54

R1200GS

auto vs. moto

milí řidič automobilů, kdyby jste se chovali arogantně vůči motorkářům jak tady někteří píši třeba v německu nebo itálii, tak by vám i domorodí řidiči aut rozbili hubu

0/0
18.5.2008 18:56

RFJR

předjíždění motorek (auty)

V rámci zachování rovnosti by bylo dobré srovnání i s opačným případem. Všichni totiž máte zafixováno že: MOTORKA = minimálně litrovej supersport a na něm nějaká mladá horká hlava.  Ale on i takový starší důchodce jedoucí 20 km/h na BABETĚ je taky MOTORKÁŘ (řidič jednostopého vozidla). A teď se ptám všech  řidičů dvoustopých vozidel (tedy aut) na následující: Předjedete ho na plné čáře pokud vidíte kilometr daleko a nebo se za ním bude minuty vléct 20 km/h? Je to totiž přesně to, co se vám na motorkářích nelíbí - že oni předjíždějí vás, kde nemají.

0/0
18.5.2008 18:53

Palo

Re: předjíždění motorek (auty)

pekne uchylne srovnani - spravnejsi by bylo: "Motorkar na slabsi motorce jede neco pres 100km/h ... dal to muze zustat stejne. Asi nikdo tu nevycita motorkari, ktery predjede na plne strejdu v klobouku ktery se v devedesatce sine padesatkou....

0/0
18.5.2008 19:43

sl

Re: předjíždění motorek (auty)

jasne ze ho predjedu. Jednostope motorove vozidlo muzes predjet i na plne. Akodar kdyby mel sajdu tak uz je to dvoustope vozidlo a nemuzes ho predjet :-)

0/0
18.5.2008 23:55

Coraxus

Re: Re: předjíždění motorek (auty)

A to jsi vzal kde, ze muzes predjizdet jednostope motorove vozidlo predjet i na plne? Nemuzes, a to ani bicykl!

Ze to nikdo nedodrzuje, to uz je druha vec...

0/0
19.5.2008 9:46

otrapa

Re: Re: Re: předjíždění motorek (auty)

Muzes, ale musis se vejit. Nesmis tu plnout prejet ...

0/0
19.5.2008 11:24

Chris Kelvin

Re: Re: Re: Re: předjíždění motorek (auty)

Můžeš tu plnou i přejet. Naopak musíš, protože musíš zachovat odstup. Ale opravdu: i na plné se smí předjet jednostopé vozidlo, je-li to bezpečné.

0/0
19.5.2008 15:58

The Black One

rev

Mne jsou motorkari celkem fuk. Jen mi vadi, kdyz jim rve motor. Omezuji mne hlukem.

V kolone jim trochu uhnu, by snaze projeli. Nikdy, nikdy mi nepodekovali.

0/0
18.5.2008 18:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.