Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ibiza může pozlobit fabii: první kilometry s novým seatem

Plánujete koupi nového auta velikosti Škody Fabie? Pak ještě měsíc počkejte. Nový Seat Ibiza nebude špatnou volbou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

thx

Proč si všechny koncernové zázraky hrají

na něco , co nejsou? Tenhle jezevčík  na "nové" podvozkové platformě (rozovot o celých 7mm vetší než u fabky!;-D) si hraje na velké a sportovní fáro s drsnými rysy.ROFLMAO! Kolik že stojí? Mám Swifta 1.3 GLX za 289k klima, volant  vkůži, hlíny atd, atd, dvojka jde do 100, trojka do 150, předjet Ochcávku v TDíčku není problém..ale tohle, to snad neééé soudruzi8-o

0/0
23.6.2008 12:11

fxx

re...fabia 1,2 htpppp

zdravim, stara znama diskusia, ci to ide aj na tri valce, tak si dovolim tvdit ze ide, a velmi fajn. mam 3 tiu fabiu , z toho 2  hu.. 3 valec, a bez problemov predbehnem v kopci vo dvojici, samozrejme kusok viac miesta treba, ale ziadna tragedia, pokial nechcete predbehnut na par metroch, potom si ale kupujte ine auto a nie fabiu. co sa tyka dynamiky, z krizovatky v pohode 2 - ka..bez problemov vytocim do 80 a 3 - potiahne 110, su to sice hrranicne hodnoty, ale v tom je aj to predbehnutie niekde do kopca, na 2 alebo skor 3 ker nemam problem a to jazdim dost vela a casto kopce - šturec, kremnica, čertovica, kto to pozná. A spotreba ?,... teraz mam novu tak tam je 5,6 az 6,5., inac v pohode sa da ist za 5,9 az 6,1 litra a ziadne pomale tempo, len vediet jazdit. motor je lahky, takze noha z plynu a velmi to nebrzdí, treba to vyuzivat, rekord na starej 47 kw... 4,3 l. Problemy ?? --- mam 3 fabiu... olej, voda a benzin a samozrejme pravidelný servis.  /ps - gramatika bez kontroly :-))

0/0
16.6.2008 17:45

alg

Re: re...fabia 1,2 htpppp

Záleží na stylu jízdy. Pokud je dravější, tak je tříválec naprosto nepoužitelný a krajně nebezpečný. Pokud někdo jezdí hodně klidně s minimem předjíždění, jen když už prostě musí, pak je to pro něj dobrej motor.

0/0
29.7.2008 11:05

pepa

Ne-přichází hrobník fabie II

50% prodeju Fabky delaji kombiky. A tohle neni kombik ;-)

0/0
19.5.2008 14:30

gustav adolf

motor

Pro ty kterým se nelíbí motory.Počkejte si na verzi GTI,tam budou slušný motůrky.R^

0/0
18.5.2008 0:00

Milan

Motory VW - porovnani

Pro porovnani vykonu a krouticiho momentu motoru VW, ktere pouziva Skoda - je to docela zajimave hlavne pro ty, kteri chteji porovnat "fakta" a nikoli "mýty"... Dva grafy:

http://picasaweb.google.cz/milan.ludvik/Technika

0/0
17.5.2008 9:13

stará Blažková

Ach jo, ...

... mohlo to být docela pěkné auto, nebýt těch nemožných prolisů na bočních dveřích. Takovou ohavnost nenajdete nikde jinde, než u Seatu.

0/0
16.5.2008 21:22

cywe.... nastesti tohle neni moj

Re: Ach jo, ...

souhlas, hur to udelali jen u Hyundai Santa Fe (1.model) :-©

0/0
17.5.2008 12:22

Andee

Ehm...

Pane autore, nepřijde vám na větě "Na jejím úspěchu tak stojí její bytí a nebytí." něco trochnu špatně??? ;-DRv

0/0
16.5.2008 20:32

Flegy

1.2

No sice jsem nikde nenašel váhu Ibizy (možná špatně koukám) ale asi nebude o tolik těžší než Fabia. Tak jak je možné že já s 1.2 ve čtyřech a s plnym kufrem jezdím 130 po dálnici a pan redaktor nezvládá ani kopec? Netvrdim že je to zrovna nejsilnější motor, ale tohle je trochu přehnané ne? Bych chtel videt ten kopec, to musela byt primo hora ;-D

0/0
16.5.2008 17:42

Pitrs

Re: 1.2

No pokud je ta dalnice po rovince a na rozjezd na 130 km mas par kilometru ;), tak no problem.

HTP je linej a zravej motor i kdyz clovek jede sam. Ve ctyrech lidech a s plnym kufrem to musi byt zazitek...

0/0
16.5.2008 19:45

Flegy

Re: Re: 1.2

Ve ctyrech lidech a s plnym kufrem nemam nejmensi problem... Na dalnici se da v pohode udrzet rychlost v rozsahu tachometrovych 120-130km/h, na okresce 90-100km/h. Spotreba pak podle PP na 80km dlouhe trase (1:1 okreska/dalnice) cca 6-6,5 litru. Samozrejme s vypnutou klimatizaci. Jasne, vim o spouste mnohem lepsich motoru, ale pro beznou jizdu mi tohle vyhovuje...

0/0
16.5.2008 21:59

Braver

Re: Re: Re: 1.2

Souhlas, taky ten motor mam a podobne jevy, jake popisuje autor clanku jsem nijak nezaznamenal. Dovolena - 4 lidi + nalozeny kufr - dalnice 130 neni zadny problem. Naprosto idealni je tenhle motor do mesta, diky kratkemu sprevodovani. Okresky jsou taky pohodka.

0/0
16.5.2008 22:32

-dejf-

Re: Re: Re: Re: 1.2

jenze to neni o tom, tech 120-130 "udrzet", ale dostat se na ne. Kdyz to auto po par kilometrech na tech 130 vytahnes, tak si je udrzi, i kdyz se dalnice rozhodne jit do kopce, zapomen ale, ze to na tech 130 v tom kopci vytahnes, pokud pojedes 80

Ja ted jezdim 100kw motor (pravda, trosku vetsi auto:-), coz je dost vykonu na to zrychlovat ve 130,150 i 170, ale i tak, pokud dojedu tebe, jak si to ritis svych 120-130 a bohuzel jsem bloknut (nucen taky zpomalit na tvych 125), tak i tak si pak pri predjizdeni vedle tebe chvilku pobudu, nez to zase roztocim

A jelikoz jsem predtim jezdil neco slabsiho, tak vim moc dobre, co to je, mit v kopci nohu na podlaze ve 110 sam s prazdnym autem a zapomenout na 111 (ale zlepsuje to prehled na silnici a trochu toho planovani, kdyz vim, ze rozhodne se nesmim nechat zavrit za kamionem na upati kopce...:-)

0/0
17.5.2008 9:31

kim

Re: Re: Re: Re: Re: 1.2

V kopci to samozřejmě na 130 jen tak nezrychlí, ale na rovince to na 130 zrychluje v pohodě a nepotřebuješ k tomu žádných pár kilometrů. Občas s tím jezdím plně naloženej (celá 4 člená rodina, plnej kufr a někdy i box na střeše) a žádný problém. Do kopce to holt jenom udrží rychlost (třeba těch 130), ale na rovině to zrychluje bez problémů. Mám to jako služební auto, takže přeci nebudu kupovat něco jinýho kvůli pár skutečně vytíženejm cestám. Jsem velmi mile překvapenej jak se motor chová. Po čtení různých diskuzí jsem čekal motor co nepojede, ale realita je jiná a ti co nejvíc na motor nadávaj s nim zřejmě nikdy nejeli. A je třeba taky připomenout, že motor je primárně určen na městský provoz, takže jeho priorita není zrychlování ve 130 v kopci.

0/0
17.5.2008 20:37

-dejf-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.2

nojono, jenze kdyz on ten clanek a i ta nasledna diskuze o tom zrychlovani do kopce je :-) (a ne z 130, ale i to pitome na 130)

0/0
17.5.2008 23:57

kim

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.2

V článku se píše o předjíždění v mírném kopci při podřazení na 2. V mírném kopci tenhle motor bez problémů zrychlí, zvlášť pokud je auto prázdný. A aby musel podřadit na 2, tak jel asi 40km/h. Prostě tady si autor jen honí triko a snaží se být vtipný. Nakonec ale ze sebe spíš udělal hlupáka. Následná diskuze je víceméně všeobecně o zmíněném motoru, nejen o zrychlování do kopce ve 130. :-P

0/0
18.5.2008 0:35

Pitrs

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.2

Ja rozumim tomu, ze cloveku, kterej mel napr. Faforita a pak si koupil Fabii HTP, muze ten motor pripadat fajn a ze 'pri plne nalozenym aute zrychluje bez problemu'.

Pokud by se ale takovy clovek svezl v jinem aute s opravdu kvalitnim a povedenym motorem, poznal by hloubku sveho omylu (pokud to neni automobilovy neumetel).

S Fabii HTP jsem byl donucen sluzebne najezdit nekolik tisic km a oproti memu soukromemu autu s velmi povedenym a prumerne vykonnym motorem (Octavia II 1.8 TSI, 118 kW, 250 Nm) HTP vyvolava jen shovivavy usmev. Doslova nebezpecne mala dynamika motoru (predjizdeni), otresny zvuk, hlucnost a vzhledem k objemu a vykonu ohromna spotreba ho radi na ty nejnizsi stupinky.

0/0
18.5.2008 11:23

kim

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.2

Tady ale nikdo netvrdí, že je to úžasnej motor a že se může srovnávat s výkonějšíma a samozřejmě dražšíma. Diskuze vznikla kvůli textu v článku, kde autor tvrdí, že mu to v mírném kopci nezrychlovalo ani při podřazení na 2. To je totální blbost nebo autor zapoměl sešlápnout plyn.

0/0
18.5.2008 22:43

Pitrs

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.2

Pokud by byly prispevky v tomhle duchu, tak no problem. Ja jsem ale nejednou cetl neco o jizdach ve 4 lidech s plnym kufrem a pry no problem...

0/0
18.5.2008 23:05

pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.2

Jestli porovnavas atmosferickou 1.2 s primovstrikovym TURBO benzinem 1.8 pripadas si v pohode ? ;-D;-D

0/0
19.5.2008 14:24

Andee

Re: 1.2

No, jestli seš zvyklej na něco trochu silnějšího, což asi případ člověka "z branže" je, tak je to opravdu šok. Tyhle slaboučký tříválce se hodí do auta kolem tuny, ale 1200kg už na ně začíná být moc. Na ty šestiventilový rozhodně...

0/0
16.5.2008 20:35

staha

Re: 1.2

Souhlas, vlastním novou fabii 1,2 HTP a co se týče tohoto motoru nemám ani náhodou problém popisovaný autorem s předjížděním. Obsazení zpravidla ve dvou, zavazadla a předjíždění vůbec žádný problém. V tomto obsazení dálnice 130 bez problémů, není nutno podřazovat ani v kopcích!!

0/0
17.5.2008 17:14

lipka

Re: 1.2

autor je pitomec,nevim co čekal a proč dělá jako kdyby s tim motorem nikdy nejel...jinak si myslim že je to docela fajn motor,pěkně se točí,super do města!bohužel ale nejede,moje felcka je hlemýžď,ale HTPéčku by nandala kdykoliv napohodu...

0/0
19.5.2008 14:53

Fanthom007

Fabia 2 se v Cesku Seatu bat nemusi.

Kdyz vedle Ibizi postavite Fabku vypada to, jako kdyz vedle sexy dvacitky stoji padesatilta delnice po sichte ve sroubarne. O ponizujici cenove a modelove politice skodovky v Cesku skoda mluvit. Myslite, ze to bude Seatu neco platne ? NEBUDE.

Jinak by to bylo pouze v pripade, ze by prumerni cesti automobiliste zacali pouzivat mozek. A toho se , jak vidno na silnicich, Skodovka obavat nemusi a muze klidne spinkat dal ;-)

0/0
16.5.2008 17:23

Gandalf007

Spousta hrobníků

Fabia II se očividně nevyvedla, takže těch hrobníků bude celá řada - včetně nové Ibizy... R^

0/0
16.5.2008 16:45

legnaw

Re: Spousta hrobníků

a uz sa derie na trh nova Fiesta

0/0
19.5.2008 8:41

Tomas

Přichází hrobník fabie II

Musim smutně říct, že pokud přijdou s rozumnoiu cenou, tak tohle je hrobník Fobie II. Pokud si někdo zakládá na kvalitě (určitě si mnozí do mě rýpnou) koncernu VW, dostupnosti jejich servisu a náhr. dílů a bude omezenon tohle cenovou kategorií, což je vetšina možných kupců, pak si 90% z nich mezi Fobií a Ibiziu rozhodně vybere Ibizu... No a škodovka bude muset začít s faceliftem a nebo přijde s fabií III.

0/0
16.5.2008 14:49

Shackall

Motory

Pravdu má pan redaktor. Jen mám obavu, že o autech už toho moc nenapíše ;-D

0/0
16.5.2008 14:49

Vachfaitl

Motory

Souhlasím s názorem, že největší slabinou jsou motory, jejichž konstruktérem byl asi nějaký NDrák od Wartburgu. Mám Fábii s původním motorem 1,4 na který si kromě neklidného volnoběhu nestěžuji. Příště si ale kvůli motoru raději vyberu třeba Mazdu 2, Corsu nebo novou Fiestu. Jsou hezčí, lépe vybavené a cenově srovnatelné. Tříválec nikdy!!!

0/0
16.5.2008 13:45

Hife

Re: Motory

Plný souhlas. Také jsem majitelem (6 let) Fabie 1.4 44 kW a čas od času využívám služební Fabie 1.2 jak s 40 tak i 47 kW, ale motory jsou nesrovnatelné. Hodnota točivého momentu u mé 1.4 = 118 Nm při 2750 ot./min - tak o tom se trojhrncům od Škody ani nezdá.

0/0
16.5.2008 14:02

K

Re: Re: Motory

Fabie 1.2/47kW má 112Nm/3000ot. To proti tvé 1.4 není moc velký rozdíl. ;-)

0/0
16.5.2008 14:53

blowik

Re: Re: Re: Motory

no, věř že o 8 Nm větší krouťák ještě k tomu posazený o 250 otáček níž je pořádný rozdíl... taky bych tomu asi nevěřil... ale když jsem kdysi zkoušel přesednout z bmw 325i do 328i(má pouze o 2 koně víc a o 300 otáček níž položenej krouták) nevěřil sem vlastním očím co všechno pár číslíček způsobí...

0/0
19.5.2008 18:40

blowik

Re: Re: Re: Motory

no, věř že o 8 Nm větší krouťák ještě k tomu posazený o 250 otáček níž je pořádný rozdíl... taky bych tomu asi nevěřil... ale když jsem kdysi zkoušel přesednout z bmw 325i do 328i(má pouze o 2 koně víc a o 300 otáček níž položenej krouták) nevěřil sem vlastním očím co všechno pár číslíček způsobí...:-P

0/0
19.5.2008 18:40

__XXXX___

Takže

Přední světla jsou moc široká -> malá maska chladiče. Zadní světla jsou naopak moc malá. Ale jinak je to o hodně hezčí auto, než Fábia II / Roomster!! Navíc se u tohoto auta dají očekávat lepší jízdní vlastnosti vyplývalící z nového podvozku a menší výšky. Ibiza - Fábia: 1:0

0/0
16.5.2008 13:30

m

nemyslím že by...

...to mělo nějak pozlobit Fábii, stejně tu bude drtivá většina Fábek 1.2, 1.4 nebo kolik to je a pak 1.9 diesel, horko těžko nějaká automobilka českej vůz odsud začne vytlačovat. Ale jestli chcou lidi přeplácet za předražený Škody jejich věc.. :))

0/0
16.5.2008 11:33

jarda.h

to jsou zase motory

jak do dětskýho kočárku

0/0
16.5.2008 11:18

m

Re: to jsou zase motory

důležitý je taky kolik to auto váží

0/0
16.5.2008 11:34

Re: Re: to jsou zase motory

A možná 3-válec je šunt. U 4válce 50 kw bohatě stačí i na to předjíždění.

0/0
16.5.2008 12:22

jarda.h

Re: Re: to jsou zase motory

No počítám že míň než 1,2 tuny to mít nebude. 50 kW to je rozumné minimum tak na tunu

0/0
16.5.2008 13:11

rymac

:)

tak tohle auto je jasně hezčí než foobie a to že má o 8 litrů menší kufr mně fakt nezajímá. jen nechápu proč tyhle auta srážejí totálně idiotskou nabídkou motorů... VW je prostě hnus.kdyby tam byla dízlová 1.5dCi nebo 1.2TCE od rencka nechal bych si líbit..ale tohle je fakt k zblití, hlavně pumpe düse :-©:-©:-©:-©:-© jinak auto hezký R^

0/0
16.5.2008 10:48

aaaa

Re: :)

hele, rymac, vysmrkej si snoplík, nasedni do svého rencka 1.2 a odjeď. PD TDI bych otypoval stále jako nejprodávanější dieselový motor v Evropě.

0/0
16.5.2008 18:00

Andee

Re: Re: :)

No jasně,hlavně ta "raketa" s 74kW, to je moderní novodobá dieslová hvězda ;-D;-D;-D Schválně proč VW utíká ke commonrailům...? Co myslíš? ;-)

0/0
16.5.2008 20:39

mikes

Re: Re: Re: :)

Ty 74kW nechavaji jen ze soucitu pro ty co nemaji na 125kW, je to jen otazka na co mas (kdyz se divas na 74kW tak je to jasne).

0/0
17.5.2008 9:43

-dejf-

Re: Re: Re: Re: :)

me prijde 74 KW pro takove auticko akorat - s tim zvladnes vsechny rychlosti, budes zrychlovat i v kopci a navic i v relativne rozumne dobe - 125kW do takoveho auta uz je jen na zavody (jasne, pri predjizdeni a podobne se to vzdycky hodi...)

0/0
17.5.2008 12:04

aaaa

Re: Re: Re: Re: :)

tu šlo o 77 kW. 74 je starší, ano mám ji, protože na 125kW nemám, stejně jako ty nemáš na pětilitrový desetiválec v Touaregu. mě to opravdu stačí, možná hlasitý motor, ale v mém autě dobře odhlučněný, úsporný, prověřený, spolehlivý.

0/0
18.5.2008 23:54

cernobila_televize

Re: Re: Re: :)

ke commonrailum se prechazi hlavne kvuli emisim, PD jsou uspornejsi ale hlucnejsi, zalezi co zakaznik uprednostnuje

0/0
17.5.2008 11:39

El Presidente

Re: Re: Re: Re: :)

opravdu? Pan je znalec Rv

0/0
17.5.2008 17:28

cernobila_televize

Re: Re: Re: Re: Re: :)

ne nejsem, jen pracuji ve firme, ktera testuje spojky pro VW, AUDI a nakladni motory pro DAF, MB a sem tam soucastky pro BMW.

Muzes se klidne prijet podivat az bude den otevrenych dveri.

0/0
17.5.2008 17:48

El Presidente

Re: Re: Re: :)

Ze by kvuli nizsi cene?8-o

0/0
17.5.2008 17:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.