Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Křížky u silnic. Varování i hrozba

Černá šmouha po pneumatikách z asfaltu v Modřanské ulici u tramvajové smyčky už dávno zmizela. Stejně jako olejová skvrna a střepy z rozbitého skla. Na to, že se tu v autě zabil člověk, by si už nikdo ani nevzpomněl. Ale přeci. U lampy veřejného osvětlení se mezi keři jedna vzpomínka krčí. Křížek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan Taraba

Smutné osudy a ještě smutnější úřední zblbělost

Pomníčky připomínají smutné události. Tento článek a některé reakce pod ním ale ještě smutnější formou připomínají, jak hluboká je již u nás úřední zhovadilost a jak hluboko klesl morální stav některých lidí mezi námi.

Pokud některému ouřadovi vadí dřevěný křížek nebo zapálená svíčka u silnice, měl by se jít léčit nebo - což by sice bylo účinnější, ale není to provediltelné, měl by být (z úřadu) odstraněn.

0/0
20.5.2008 18:41

Hanyz01

Re: Smutné osudy a ještě smutnější úřední zblbělost

Taky jsem to moc nepochopil .- drtivá většina pomníčků, co jsem viděl, sestávala z pár kytek, třeba i věnce a svíčky, někdy i malý kámen nebo beton (ale zasazený v rovině země naplocho!!!) se štítkem. Tohle myslím si nikomu nevadí a správa komunikací to jak vidět bere rozumně. Samozřejmě pokud by tam někdo postavil půl tuny betonu s ocelovou deskou nastojato, tak to je trochu jiná káva. 

0/0
21.5.2008 10:22

nedam

ach jo

..hlavně že je kolem silnice definováno tzv. pásmo, kam může auto zasáhnout po smyku, nehodě, ale když ty naši vymaštěný cestáři pečlivě udržují metr hlubokej rigol, hned jak končí asfalt silnice, je to úplně jedno. Cestáři, běžte se podívat jak vypadá silnice v Německu, Rakousku. Asfalt.. ..na každej straně alespoň dva metry štěrk, tráva v rovině asfaltu a až pak malej příkop. Nikde žádný stromy přímo u silnice. Proč ti mezmozci cestářský u nás musí pořád dělat takový strouhy a nechávat růst stromy pomalu v silnici?? Kolik už tohle stálo životů??

0/0
20.5.2008 16:32

Hanyz01

Re: ach jo

Svatá pravda.... snad bychjen doplnil, že naši silničáři také pietně dodržují osm druhů záplat na jednom metru silnice, dále hroutící se krajnice (jo, někdy tam dají i značku - k čemu vám je, když je to v těch místech úzké a vyhýbáte se kamionu, který si to na prostředku žene proti vám 110, to už nikdo neřeší)...

Akorát s Vámi nesouhlasím ohledně těch stromů - pokud jsou zdravé a nehrozí pád do vozovky,jako se to stalo v tom Vestci, tak bych je tam klidně nechal - pokud pojedete slušně, tak se s nimi nepotkáte.

To už mi víc vadí ty billboardy u dálnic - jenže Newsoutdoor má hodně dlouhé prsty, kterými vydatně maže (mají na to, když jim prachy tečou z pro stát nevýhodně uzavřených smluv), takže zákaz billboardové reklamy u dálnic  v dohledné době nehrozí.

0/0
21.5.2008 10:19

ufi

částečně je to pravda,

taky jsem jezdil kolem jednoho pomníčku u silnice kde večer svítila červená lampa a bylo to za zatáčkou. i když jsem věděl že tam je, vždycky sem se "lekl" že tam leží u silnice cyklista a přibrzdil. prostě reflex neokecáš. červený světla u pomníčků bych nechal odstranit, ať se pozůstalí čertí jak chtějí

0/0
20.5.2008 15:21

Ach jo (bls1)

Uzákonil bych to jako povinnost správce silnice

Nemusí to být nic velkého, ale jen ať to poslouží jako varování. Kolikrát si člověk říká, že se jedná o bezpečný úsek a je tam těch křížků několik.

0/0
20.5.2008 13:16

Bilbórd

Bilbórd

A bilboardy u silnice nikomu nevadí? Pomníček napáchá určitě méně škody než malej křížek. Kdyby na pomíčku byla nějaká reklama pak by to asi nikomu nevadilo....

0/0
20.5.2008 11:26

Jeff

Strkat hlavu do pisku nestaci....

Myslim, ze tady ma nekdo zajem na tom, aby nebylo tak moc na ocich, ze jsme v poctu nehod jedna z neprimitivnejsich zemi v cele evrope a patrne uplne neprimitivnejsi v EU. Jezdime jako nesvepravny hovada, silnice jsou taky v desivym stavu, policajta na nekterych silnicich nevidis jak je rok dlouhej a my tady budeme resit pomnicky. Asi si uz nekdo vsiml, ze na nekterych statovkach uz pomalu neni misto kam davat ty dalsi.... ;-O

0/0
20.5.2008 10:33

AAA

Re: Strkat hlavu do pisku nestaci....

to je sebekritiky najednou :)

0/0
20.5.2008 10:43

cliff

K cemu

unika mi trochu smysl techto pomnicku. bratr se pred lety vysekal v jedne zatacce, ale chodim za nim hrbitov a ne na celkem frekventovanou okresni silnici (ani tam neni kde zaparkovat). mozna kdybych na tu svestku pribil jeho fotku, mohlo by to mit nejaky preventivni ucinek (nez by ji nekdo znicil), ale vcelku o tom pochybuji.

0/0
20.5.2008 10:13

salinka

Re: K cemu

Je to spíš psychologická berlička. Člověk má potřebu se zesnulým jakoby loučit, je to poslední místo, kde byl a oni u toho nebyli. Myslím, že na bezpečné jízdě to moc nepřidá. Hovada jsou hovada.

0/0
20.5.2008 10:47

cliff

Re: Re: K cemu

jeste ze se nestavi pomnicky v nemocnicich, hospicich, domovech duchodcu, tovarnach, kancelarich, atd atd :-/

0/0
20.5.2008 11:37

medick

Re: Re: Re: K cemu

umirani v nemocnici bych nikomu nepral... je to to nejhorsi, co muze byt... akorat pribuzni maji mozna zvraceny pocit, ze o jejich pribuzneho nekdo pecoval az do konce...

0/0
20.5.2008 21:26

Batyskaf

Unikání smyslu

Pomníky jako hrozba - to je trochu ujeté. Podobně ale jako smysl těchto pomníků. Pomníky padlým za války jsou odměnou za hrdinství, odvahu atd. Pokud někdo zemře na silnici, je to smutné, ale smysl jeho zvěčnění na daném místě je diskutabilní (podobně tak postavit pomník někomu tam, kde dostal infarkt). Navíc spousta těchto pomníků patří těm, kteří si svou smrt zavinili svou bezohledností, případně vzali s sebou někoho dalšího. 

Smysl pomníků jako memento a výstraha pro ostatní je pochybný. Většina lidí, co se chce dostat z bodu A do bodu B ve zdraví, tak předvídá, ať už jede po rovině/zatáčkami/v noci apod. Navíc od toho jsou dopravní značky, upozornit na nebezpečí.

Přitloukání kol z motorek na kříž, ověšování křížů medvídky je prznění křesťanského symbolu (nejsem věřící).

0/0
20.5.2008 10:04

pepa

Ochranne pasmo ????

Tak proc kolem dalnice nejsou svodidla, ale 6 SLOVY ŠEST metru kolem mi rostou stromy kmenem o prumeru skoro pul metru ????  *ovada !

0/0
20.5.2008 8:46

Re: Ochranne pasmo ????

A bilboardy jim nevaděj.

0/0
20.5.2008 10:10

?

Re: Ochranne pasmo ????

Jestli nevidíš rozdíl mezi stromem a bilboardem, případně pomníkem nějakého šíleného pilota, tak tě fakt lituju

0/0
20.5.2008 10:29

dalibear007

kremilek

byl jsem nedavno v Australii, docela dost jsem tam  najezdil v aute a treba ve state Jizni Australie jsou podel cesty takovy sloupky, jako patniky...cerny, kdyz pri nehode nekdo zemrel a cerveny pro zraneni...za kazdyho cloveka jeden, takze treba tri cerny na jednom miste. Jednou za cas je znacka, ktera tohle vysvetluje...tech sloupku je tam hrozne moc...a teda asi kazdech deset km je znacka ktera rika, at zastavis a odpocines si, ze chvilka spanku na odpocivadle ti muze zachranit zivot a tak...ty velky vzdalenosti, porad rovne, malej provoz...asi tam lidi hodne usinaj

0/0
20.5.2008 8:43

tuxedoadmin

Nebezpečné pomníčky...?

Kolik nehod se stalo kvůli tomu, že někdo vrazil do pomníčku v "ochraném pásmu"? 8-o

0/0
20.5.2008 8:27

Alfik

Re: Nebezpečné pomníčky...?

to nevím, ale zmínku o smrti po nárazu do traverzy co drží reklamu bych našel.

V Německu krom "reklamy" na připoutání se, jízdy vpravo ... u dálnice nic nevidím.

0/0
20.5.2008 8:45

Brainwashington

Kde jsi bylo Ochrané pásmo, když sem pŕes tebe boural ??

Bylo sem na houbách ...:-)

0/0
20.5.2008 8:22

kalisz

Prejedte hranice do Psonska

a tady jich je. Ne jenom ridici ale hlavne ozraly chodci a cyklisti jich tady maj. Skoro na kazdym useku mezi mestama. Nebo za Trutnovem. Tam jsou taky hezky. Bohuzel taky dost cerstvy.

0/0
20.5.2008 7:58

Zdenek Dostal

ochranne pasmo

A stromy v ochrannem pasmu nevadi?

0/0
20.5.2008 7:53

Radek1979

tak třeba mezi Pce a Chrudimí

udělali pomník motorkáři, praseti co tam jelo skoro dvě kila. Je to kus betonu a do toho zasazená pneumatika z motorky, hnus. A aby toho nebylo málo, není tam kde zastavit a když tam jeho rodina přijede, zastaví v silnici, ohrožuje provoz... děcka tam běhají po docela frekventované silnici skoro bez dohledu. Potom se člověk nemůže divit že ten mladej skončil jak skončil, stačí se podívat jak jsou zodpovědní jeho rodiče :-©

0/0
20.5.2008 7:13

Stanislav

Billboardy

Billboardy odvádějí pozornost mnohem více - ostatně je to jejich účel. A jsou větší, těžší a tvrdší. Stojí taky v ochranné zóně. Bude je taky někdo odstraňovat?

0/0
20.5.2008 6:44

Martin Dvořák

Samotišky u Olomouce a jiné

U kruhového objezdu v Samotiškách u Olomouce je náhrobní kámen s podobiznou 4 mladých lidí, co se tam kdysi vysekali. O vánocích tam byl i vánoční stromeček.

Za nic na světě bych nechtěl být v roli rodičů, kterým se to stane. Na druhou stranu i pro ně by bylo jistě dobré, kdyby dali somě a těm obětem klid někde na hřbitově než takto u frekventované silnice. Jednou tam stálo auto, lidi venku, není tam kde zastavit a tak zasahovali do silnice těsně před kruháčem. Pieta je jedna věc, ale asi vše má své místo. Připadá mi to trochu jako "pro ostatní lidi", než pro ně samé. Sám bych to takto neřešil.

0/0
20.5.2008 6:42

DiscoStu

Re: Samotišky u Olomouce a jiné

Naprosto souhlasím ... chápu to, svíčku nebo dočasný křížek jako vzpomínku bych bral ... ale trvalá hrobka, kam se chodí měnit kytky a každý rok vzpomínat mi přijde skoro jako dramatický exhibicionismus - to fakt na cesty nepatří Rv

0/0
20.5.2008 8:15

gogol_jl

Například v amerických státech Missouri, Oregon ...

To je argument, to je priklad. ;-D Tak napriklad ve Statech maji trest smrti , maji precedncni pravo, museji pit pivo z pytliku ... Jojo - srovnani se zemi na druhem konci sveta ..  Jak je to napriklad v EU ?

0/0
20.5.2008 0:38

Coooo?

Re: Například v amerických státech Missouri, Oregon ...

Co jsi nám vlastně chtěl říct...? 8-o

0/0
20.5.2008 8:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.