Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hybridní Škoda Fabia s pohonem všech kol

Hybridní automobily jsou v módě, ale domácí mladoboleslavská automobilka zatím této vlně odolává stejně jako nabídka mateřského koncernu. Přesto však existuje koncept hybridní Škody Fabia. Na svědomí jej má britská skupina MIRA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bb

Úprava aerodynamiky po anglicku

představuje přední nárazník z předfaceliftu, min.17" kola a zadní cosi jako spoilerek:-© Větší efekt by měla pouhá absence lyžin !

0/0
5.6.2008 23:29

zpejcel

YES !

No konecne ! kez by to Skodovka uvedla do zivota ... klidne bych si nechal "upgradovat" svoji stavajici Fabii 1.4 16V 74kW :-) Jezdit pod 5L/100km by byla parada ! At zije hybrid !!

0/0
5.6.2008 23:23

War

Tleskam !

ANO ANO ANO tak jsem si to vždy představoval.Předni nahon je hlavni - Benzinovy ( nafotvý ) a zadní dodává autu potřebný výkon. tim dostanete nejen 4X4 vuz na krátke překonání terénu ale i uspornější jizdu ve městě. nepřijdete o manualní řazení a oba systemy jsou striktně odděleny... Bravo. mam rad Citroeny ale nečekal jsem že prvni bude Škoda...

0/0
4.6.2008 23:09

Svarog

Neekologičtí ekologové

Je to hloupost. Spotřebě nevěřím. Asi nezapočítali elektřinu. Jediné, co je dobré, je využití brzdné síly k výrobě dodatečné energie, jinak blánol.

0/0
4.6.2008 18:25

pepa

Re: Neekologičtí ekologové

Právě ta rekuperace bržděním ti ušetří hlavně ve městě hooooodně palivaR^

Mimochodem, účinnost sestavy baterie-regulátor-elektromotor je pořád o dost větší (několikanásobně), než spalovacího motoru, který má v ideálních podmínkách 20-30%. Ideální podmínky ale při rozjíždění moc často nenastávaj. Vhodný elektromotor (například komutátorový s cizím buzením) může mít solidní účinnost v otáčkách lišících se třeba o řád.;-)

0/0
4.6.2008 19:50

opas

Re: Re: Neekologičtí ekologové

Jo, místo 20-30% bude mít 200%?;-D;-D;-D

0/0
4.6.2008 23:15

Snoopy

Re: Re: Re: Neekologičtí ekologové

Špatně pochopeno, otáčky elektromotoru se mohou lišit o řád (tedy např 1000 - 10000 ot/min) při zachování téměř stejné účinnosti.

účinnost elektromotoru oproti benzinovemu může být 2x - 3x vyšší (při stejném provozu).

Výhody hybridů jsou zejména eliminace krátkodobé extrémně vysoké spotřeby při rozjezdech, prudkých zrychleních atd. O dlouhém stání v koloně ani nemluvim...

0/0
5.6.2008 16:32

VoiToi

Re: Neekologičtí ekologové

Pokud by kapacita baterií stačila na přejezd Prahy, nebo i na cestu zpátky, a šlo by jet bez motoru, pak by náklady na provoz byly řádově pětinové. Baterie lze dobít z nočního proudu, kterého je přebytek, nebo teoreticky z větrníku, vodní elektrárny nebo solárních panelů. Elektromobily ekologické jsou, ale hlavně nesmrdí ve městě a pěkně jezdí.

0/0
4.6.2008 22:05

Snoopy

Re: Re: Neekologičtí ekologové

nemyslím, že by byterie měli větší kapacitu než ty v priusu... a ten vystačí tak na dva až tři kilometry (soustavné jízdy po rovině). To většinou stačí na rozjezdy, popojíždění v kolonách apod.

Na velmi dlouhé mimoměstské cesty bude hybrid v lepším případě mít spotřebu jako moderní diesel, možná i trochu horší.

0/0
5.6.2008 16:36

koumes

baterie by měly být vyndavací

baterie by měly být vyndavací - tj. když jezdím přes týden sám do práce, mám v autě instalované relativně těžké baterie a auto používám v městském provozu téměř jako elekromobil. Kdyžy pak jedu s rodinou na víkend nebo na dovolenou po dálnici (kde nemá hybrid smysl) a potřebuju auto naložit lidmi i věcmi, baterie nějak jednoduše vyndám.... (takže navíc je jen váha elektromotorů + nějaké to elektropříslušenství) R^

jsem to ale koumes, že? :-)

0/0
4.6.2008 14:49

rypák

Re: baterie by měly být vyndavací

ale kam nimy? Ne každý má vlastní uzavřenou garáž. Člověk bydlící v paneláku, bude jen těžko tahat stokilovou baterii někam do sklepa.

0/0
4.6.2008 14:55

pepa

Re: Re: baterie by měly být vyndavací

Proč do sklepa? Může si ji vzít do bytu a tam nechat nabíjet... Těch 10-12 pater jednou za tejden snad přežijete, ne? :-)

0/0
4.6.2008 16:09

Little Boy

super vec

Nahodou tohle je super vec do ktere jsem ochoten jit pokud to bude k dispozici. Ale neni to z duvodu nejake pitome ekologie. Protoze za pomerne malo penez (50k ceskych bych cekal podle toho rozdilu od dechtu) dostanete auto s nahonem na vsechny 4 kola, s moznosti elektronickeho zamku zadniho diferencialu. 60kW navic ke standartnimu vykonu. Takovy auto poleti jak strela, bude mit uzasnou dynamiku. Navic primo nepisou zda ten vykon elektromotoru je jmenovity nebo maximalni (elektromotory maji velkou kratkodobou pretizitelnost, az petinasobek jmenoviteho vykonu) Otazka je kolik kilo tahle uprava prida k vaze....

0/0
4.6.2008 14:40

loll-55

ŠKODA

[>-][>-] Škoda Fabia je HYBRID na první pohled s jakymkoliv motorem. [>-][>-] 

0/0
4.6.2008 13:14

skoda penez

Re: ŠKODA

Jojo je to HYBRID uz v zakladu, tak nevim proc se s tim jeste zabejvaj :-)

0/0
4.6.2008 15:05

Lukeno

Re: ŠKODA

Aby to nebylo tak znatelne R^ 

0/0
4.6.2008 18:55

bini

už před 25-ti lety

Já si pamatuju, že tuto koncepci použil už jeden pán před čtvrt stoletím v Trabantu kombi. Pravda - akumulátory tehdy zabraly celou ložnou plochu, ale výhody to mělo - vzniklo z toho 4x4 bez složitých zásahů do konstrukce. Dokážete si představit, kolik by se ušetřilo paliva, kdyby se toho tehdy někdo ujal?[>-]

0/0
4.6.2008 13:11

koumes

Re: už před 25-ti lety

při schopnostech tehdejších akumulátorů pochybuju, že by to mohlo fungovat s pozitivní bilancí

0/0
4.6.2008 14:52

honza-v

No nevím,

s akumulátory se zvětší hmotnost vozu,už tím se zvedne spotřeba.Zabere to prostro v kufru,který už tak je u Fabie dost malý.

0/0
4.6.2008 12:54

skoda penez

Re: No nevím,

Hlavne, ty baterie bude treba za par let zlikvidovat a jak to tak funguje, to zas bude cernejch skladek.8-o

0/0
4.6.2008 15:08

pepa

Re: Re: No nevím,

ee

Baterky se už vykupujou za celkem solidní peníze, olovo a kadmium je čím dál dražší...;-)

0/0
4.6.2008 19:54

VoiToi

Re: Re: No nevím,

Pokud jde o lithiové baterie, rozkládaly by se na skládce docela rychle, v přírodě by tedy neudělaly až takovou paseku. Jenže se dají se dobře recyklovat a je to pro výrobce velmi výhodné. Dobrá výkupní cena zajistí, že na skládkách neskončí.

0/0
4.6.2008 22:01

QuuQ

Fyzika

Jen taková drobnost... Množství energie rozhodně nejde vyjádřit jednoutkou kW, což je jednotka výkonu, která... nemusím snad pokračovat...

0/0
4.6.2008 11:28

Andee

Re: Fyzika

Zrovna jsem se na to chystal reagovat. Autor článku bude asi znalec z oboru :-©

0/0
4.6.2008 22:58

ODSman

zdanit benzin jako naftu

Dokud  bude stát podporovat smrduté dieseláky nízkým zdaněním nafty, tak se žádný pokrok konat nebude.

Stát má zřejmě zájem o co největší smrad a špínu na ulicích a proto zdaňuje naftu méně než benzin. X:-©[>-]

0/0
4.6.2008 10:57

Lukke-Luk

Re: zdanit benzin jako naftu

Uvědom si, že na naftu si vozíš prdel v MHD, autobusech, převáží ti oblečení a rohlíky každé ráno... Není problém, ale vše toto bude pak dražší.

0/0
4.6.2008 12:33

Jerry

Re: Re: zdanit benzin jako naftu

Jo jasne. Nebo taky prestanou vozit hambace do McDonaldu po cele republice:-/

0/0
4.6.2008 13:07

Performer

Re: Re: zdanit benzin jako naftu

to není žádnej argument....

0/0
4.6.2008 13:28

rypák

Re: zdanit benzin jako naftu

Když je daň z benzinu 12 Kč, ať je z nafty alespoň 20Kč a ne současných směšných 10Kč

0/0
4.6.2008 14:57

mikes

Re: Re: zdanit benzin jako naftu

Uz vidim jak by jsi zacal rvat kdyz by to zvyseni dane promitli vsude do dopravy...

0/0
4.6.2008 18:07

Ales

Skodovka musi jeste pockat.....

Skoda, ze to neni od Skody.....

Skoda je predevsim soucasti koncernu VW, to znamena, ze u takovyhle prevratnych zmen musi nejprve vyjet nejakej hybrid po znakem Porsche, potom VW, potom nejaka ta Audina, pak mozna Skoda nebo Seat. Takhle to funguje jiz nekolik let.

0/0
4.6.2008 9:48

Tyyyt

Re: Skodovka musi jeste pockat.....

No jo, Porsche Cayene prej bude hybrid pristi rok, pak mozna i ten VW Tuareg (je to mimochodem stejny), pak prijde Audi MetroHybrid (nedavno predstaveny koncept) a pak mozna i ta nase Skodule;-D

0/0
4.6.2008 9:53

honza-v

Re: Re: Skodovka musi jeste pockat.....

Jak se říká,"To nejlepší nakonec":-)

0/0
4.6.2008 12:56

Mr. SkyFish

Na ja

Ale není v TDi, metle a na hlínách.:-P Tohle přece nemůžete pustit ani na cesty, přece..:-)

0/0
4.6.2008 8:15

Atomas

Re: Na ja

K té tvé trapné a hodně ohrané připomínce : pokud se alespoň trochu podíváš na foto, tak zjistíš, že v metle je a na hlínách taky. Už je trapný psát pod každý článek o Škodě tyto příspěvky...

0/0
4.6.2008 8:59

Lucas1985

Re: Na ja

To je stejně trapný jako kdyby si napsal "Hele, dyť to má volant na špatný straně"

0/0
4.6.2008 11:11

dragst

kapacita baterie

Předpokládám, že jednotka kapacity baterie je překlep, lepší by bylo kWh , ale skutečnost bude zřejmě Ah.:-)

0/0
4.6.2008 7:43

redaktor iDes

Re: kapacita baterie

Není to překlep, my jen enchápeme co to znamená.

0/0
4.6.2008 8:21

JSH

Re: kapacita baterie

Na překlep bych moc nesázel. Zatím mám pocit, že jsem tady nenarazil na článek, ve kterém by ty jednotky byly dobře.

Je to dost smutné, páč se to bere už na základní škole.

0/0
4.6.2008 8:33

jarda.h

Re: kapacita baterie

Obávám se, že to překlep není. Nedávno jsem tu četl něco o úsporném provozu domácích spotřebičů a tam byly "lahůdky" typu: "Za hodinu spotřebuje 2 kW" apod.

0/0
4.6.2008 9:30

rudastraka

Re: kapacita baterie

energie se udava ve Wh, v tomto pripade v kWh

udaj Ah ti moc nerekne, kdzy nevis na jakym napeti to bezi

0/0
4.6.2008 10:04

Lukke-Luk

Re: kapacita baterie

Ah? ;-D A při jakém že napětí?

0/0
4.6.2008 12:36

jardaP.

Hm, trošku časová ztráta

15 let pozadu... kde udělali soudruzi z NDR zase chybu??? Škoda, že je trh teď úplně jinde...

0/0
4.6.2008 7:15

nojono

Re: Hm, trošku časová ztráta

Na svědomí jej má britská skupina MIRA

-

alespoň si to přečtěte, když už chcete dělat chytrého

0/0
4.6.2008 7:28

Janda

Re: Hm, trošku časová ztráta

To je ale ichtyl ;-D

0/0
4.6.2008 7:39

rudastraka

Re: Hm, trošku časová ztráta

kde ichtyle???

0/0
4.6.2008 7:43

jardaP.

Re: Re: Hm, trošku časová ztráta

Jiný paliva, ne kombinace benzín a dobíjení baterií....

0/0
4.6.2008 7:48

PePa

Re: Re: Re: Hm, trošku časová ztráta

Jaky jiny paliva???8-o Co by si porad chtel spalovat? Naopak, zadny spalovani, ale elektrika je budoucnost!

0/0
4.6.2008 9:41

Kosta262

Re: Re: Re: Re: Hm, trošku časová ztráta

Prd. S elektrikou nestaci dojezd a spalovaci motor je zoufale neucinnej v mestskym provozu. Jednoducha kombinace el/spalovaciho motoru je ideal. Nesmi se z toho ale stat takova obluda jakou jezdi treba Bursik. Pro baterky to nema kufr a stejne to jezdi za 10l/100km. Pohon tehle fabie se mi konecne libi. Jeste aby pozirala CNG misto benzinu a nema chybu. R^

0/0
4.6.2008 9:54

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Hm, trošku časová ztráta

pro hybrid je prave benzin vyhodny, protoze motor se casteji startuje a trpi min nez neftak. lepsi by byl 1.4 TSI, ale anglani vzali vobycejnou seriovku a tu upravili

kdybys pouzil plyn, stejne by musela byt nadrz na benzin, takze dalsi zabrani´mista pro plyn.

idelani kombinace na hybrida do mesta je podle myho turbobenzin + baterky

0/0
4.6.2008 10:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.