- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
představuje přední nárazník z předfaceliftu, min.17" kola a zadní cosi jako spoilerek Větší efekt by měla pouhá absence lyžin
No konecne ! kez by to Skodovka uvedla do zivota ... klidne bych si nechal "upgradovat" svoji stavajici Fabii 1.4 16V 74kW :-) Jezdit pod 5L/100km by byla parada ! At zije hybrid !!
ANO ANO ANO tak jsem si to vždy představoval.Předni nahon je hlavni - Benzinovy ( nafotvý ) a zadní dodává autu potřebný výkon. tim dostanete nejen 4X4 vuz na krátke překonání terénu ale i uspornější jizdu ve městě. nepřijdete o manualní řazení a oba systemy jsou striktně odděleny... Bravo. mam rad Citroeny ale nečekal jsem že prvni bude Škoda...
Je to hloupost. Spotřebě nevěřím. Asi nezapočítali elektřinu. Jediné, co je dobré, je využití brzdné síly k výrobě dodatečné energie, jinak blánol.
Právě ta rekuperace bržděním ti ušetří hlavně ve městě hooooodně paliva
Mimochodem, účinnost sestavy baterie-regulátor-elektromotor je pořád o dost větší (několikanásobně), než spalovacího motoru, který má v ideálních podmínkách 20-30%. Ideální podmínky ale při rozjíždění moc často nenastávaj. Vhodný elektromotor (například komutátorový s cizím buzením) může mít solidní účinnost v otáčkách lišících se třeba o řád.
baterie by měly být vyndavací - tj. když jezdím přes týden sám do práce, mám v autě instalované relativně těžké baterie a auto používám v městském provozu téměř jako elekromobil. Kdyžy pak jedu s rodinou na víkend nebo na dovolenou po dálnici (kde nemá hybrid smysl) a potřebuju auto naložit lidmi i věcmi, baterie nějak jednoduše vyndám.... (takže navíc je jen váha elektromotorů + nějaké to elektropříslušenství)
jsem to ale koumes, že?
ale kam nimy? Ne každý má vlastní uzavřenou garáž. Člověk bydlící v paneláku, bude jen těžko tahat stokilovou baterii někam do sklepa.
Nahodou tohle je super vec do ktere jsem ochoten jit pokud to bude k dispozici. Ale neni to z duvodu nejake pitome ekologie. Protoze za pomerne malo penez (50k ceskych bych cekal podle toho rozdilu od dechtu) dostanete auto s nahonem na vsechny 4 kola, s moznosti elektronickeho zamku zadniho diferencialu. 60kW navic ke standartnimu vykonu. Takovy auto poleti jak strela, bude mit uzasnou dynamiku. Navic primo nepisou zda ten vykon elektromotoru je jmenovity nebo maximalni (elektromotory maji velkou kratkodobou pretizitelnost, az petinasobek jmenoviteho vykonu) Otazka je kolik kilo tahle uprava prida k vaze....
Škoda Fabia je HYBRID na první pohled s jakymkoliv motorem.
Jojo je to HYBRID uz v zakladu, tak nevim proc se s tim jeste zabejvaj
Já si pamatuju, že tuto koncepci použil už jeden pán před čtvrt stoletím v Trabantu kombi. Pravda - akumulátory tehdy zabraly celou ložnou plochu, ale výhody to mělo - vzniklo z toho 4x4 bez složitých zásahů do konstrukce. Dokážete si představit, kolik by se ušetřilo paliva, kdyby se toho tehdy někdo ujal?
při schopnostech tehdejších akumulátorů pochybuju, že by to mohlo fungovat s pozitivní bilancí
s akumulátory se zvětší hmotnost vozu,už tím se zvedne spotřeba.Zabere to prostro v kufru,který už tak je u Fabie dost malý.
Hlavne, ty baterie bude treba za par let zlikvidovat a jak to tak funguje, to zas bude cernejch skladek.
Jen taková drobnost... Množství energie rozhodně nejde vyjádřit jednoutkou kW, což je jednotka výkonu, která... nemusím snad pokračovat...
Zrovna jsem se na to chystal reagovat. Autor článku bude asi znalec z oboru