Diskuze
Málo nahuštěné pneumatiky: riziko pro jízdu i ekologii
Děkujeme za pochopení.
####
defekt pneumatiky
> defekt pneumatiky
Ach jo. Normalne a jednodeuse se deformaci ve velke rychlosti zahriva az dojde k poskozeni kostry a cela se roztrha. Za louzi je to videt vsude podel cesty tech roztrhanych pneumatik, protoze se o tlak dost lidi nestara.
pozorovatel
Co slina na jazyk přinese...
A pak si máme vůbec rozumět. Pneumatiky v jakémkoli stavu nepředstavují pro ekologii absolutně žádné riziko. Ekologie je totiž nauka. Asi jste měli na mysli výraz "životní prostředí". Což je ovšem úplně něco jiného. Ono není úplně jedno, co vlastně říkáme. Například kráva a tráva - to je rozdíl.
David
Pneumatiky a huštění
Tímto problémem jsem se celkem dost zabýval. Tak například platí, že s rozdílem teplot 10°C se mění tlak v pneumatice o 0,1 bar. Je naprosto lhostejné, jakým plynem je pneumatika nahuštěná, jen ten plyn musí být prost vodní páry. Vodní pára totiž může v chladnu zkondenzovat a tlak výrazně poklesne. Běžně kvalitní dobře obutá pneumatika drží stálý tlak celou sezónu bez problémů. Auto mám nahuštěno tak, aby v létě při teplotě 25-30°C bylo dosaženo max. tlaku od výrobce a v zimě při teplotě 0°C.
Častým problémem jsou samotné servisy, které většinou nedostatečně nahustí pneumatiky (zejména v zimě je to problém) a majitelé se do své drahé dusíkové náplně bojí dofouknout běžný vzduch, který obsahuje necelých 80% právě dusíku.
Se správně nafoukanými gumami auto citelně lépe reaguje na sešlápnutí plynu nebo brzdy a o volantu nemluvě.
Anonymous
problém s přehušťováním
V rámci úsporných opatření jezdím někdy s přehuštěnými pneumatikami. Výrobce udává rozdíl v tlaku mezi zatíženým a nazatíženým vozem až 0.6 atm(spolujezdci vystoupí a vyloží se náklad). Z auta se stává kostitřas, z důvodu 95% výskytu nekvalitních silnic musím snížit rychlost, protože se to nedá vydržet, takže mě někdy předjíždějí s podhuštěnými pneumatikami. Na dálnici sice to žere o dost méně, ale při bočním větru to pak špatně drží směr. Takže by to chtělo kontinuální řízení tlaku v pneumatikách na základě teploty, tlaku ovzduší, zátěži a rychlosti jízdy, příp. kvalitní vozovky jako v okolních státech EU.
demik
kolik se vám ztrácí z pneumatik?
ja pneumatiky kontroluju kazdy mesic a nikdy se mi nestalo, ze bych musel dofukovat - kontroluji za studena...
repsol
a kolik???
a kolik se zbytecne propali paliva pri zastavovani u prechodu,semafory,rozsvicena svetla atd....meli by jsme se zamyslet? uz ted se stydim a fakt je mi lito ze jsem si kazde rano nezkontroloval tlak v pneu
sl
Re: a kolik???
u tech prechodu je to fakt. 1 chodec a musi zastavit 10 aut ....
zbytecne spotrebovany palivo...
Pavel
Hm...
Vsechno jsou to plky. Ne ze by to nebyla pravda, ale treba k tem emisim. Deset autaku splnujicich emisni limit je ve vterine zniceno jednou jedinou starou Avii se studenym naftakem. A tak to je o vsem. Nema cenu ladit mala auta, ktera s katalyzatorem vypousteji emisi minimum kdyz jezdi velke kamiony s kouricimi kominy jako parniky.
Roumen
Zimaky
Me spis zajima, kdy vsichni zujou zimaky. Venku kveten teplota 28, ale podle pneumatik to vidim tak na pulmetrovy zaveje.
Fiestak
Re: Zimaky
Já je raději již nesundám. Stejně jsou jen na dojetí. A co kdybych jel na sibiř.
?
a kolik
a kolik paliva se zbytečně spálí a skleníkových plynů vypustí kvůli svícení za jasného dne ?
největší riziko pro ekologii
Tony
největší riziko pro ekologii jsou sami ekologové.... v dobré myšlence pohnojí co se dá.
A na to platí staré známé: cesty do pekel jsou dlážděny dobrými úmysly. Příklady? Co třeba zrovna to CO2, strašák nad jiné, ale jádro taky děsí...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Prodej, byt 3+1, Markovická ulice, Hradec Králové
Markovická, Hradec Králové - Slezské Předměstí
4 270 000 Kč