Diskuze

Málo nahuštěné pneumatiky: riziko pro jízdu i ekologii

38 procent motoristů v EU ohrožuje vlastní bezpečnost tím, že jezdí na nedostatečně nahuštěných pneumatikách a každý osmý motorista podstupuje vysoké riziko tím, že už má pneumatiky kvůli podhuštění příliš sjeté. Ukázaly to nové výsledky bezpečnostní kampaně "Přemýšlej, než vyjedeš".
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

####

12. 6. 2008 20:30
defekt pneumatiky

> defekt pneumatiky

Ach jo. Normalne a jednodeuse se deformaci ve velke rychlosti zahriva az dojde k poskozeni kostry a cela se roztrha. Za louzi je to videt vsude podel cesty tech roztrhanych pneumatik, protoze se o tlak dost lidi nestara.

0 0
možnosti

pozorovatel

29. 5. 2008 10:38
Co slina na jazyk přinese...

A pak si máme vůbec rozumět. Pneumatiky v jakémkoli stavu nepředstavují pro ekologii absolutně žádné riziko. Ekologie je totiž nauka. Asi jste měli na mysli výraz "životní prostředí". Což je ovšem úplně něco jiného. Ono není úplně jedno, co vlastně říkáme. Například kráva a tráva - to je rozdíl.

0 0
možnosti

David

28. 5. 2008 9:13
Pneumatiky a huštění

Tímto problémem jsem se celkem dost zabýval. Tak například platí, že s rozdílem teplot 10°C se mění tlak v pneumatice o 0,1 bar. Je naprosto lhostejné, jakým plynem je pneumatika nahuštěná, jen ten plyn musí být prost vodní páry. Vodní pára totiž může v chladnu zkondenzovat a tlak výrazně poklesne. Běžně kvalitní dobře obutá pneumatika drží stálý tlak celou sezónu bez problémů. Auto mám nahuštěno tak, aby v létě při teplotě 25-30°C bylo dosaženo max. tlaku od výrobce a v zimě při teplotě 0°C.

Častým problémem jsou samotné servisy, které většinou nedostatečně nahustí pneumatiky (zejména v zimě je to problém) a majitelé se do své drahé dusíkové náplně bojí dofouknout běžný vzduch, který obsahuje necelých 80% právě dusíku.

Se správně nafoukanými gumami auto citelně lépe reaguje na sešlápnutí plynu nebo brzdy a o volantu nemluvě.

0 0
možnosti

Anonymous

28. 5. 2008 8:27
problém s přehušťováním

V rámci úsporných opatření jezdím někdy s přehuštěnými pneumatikami. Výrobce udává rozdíl v tlaku mezi zatíženým a nazatíženým vozem až 0.6 atm(spolujezdci vystoupí a vyloží se náklad). Z auta se stává kostitřas, z důvodu 95% výskytu nekvalitních silnic musím snížit rychlost, protože se to nedá vydržet, takže mě někdy předjíždějí s podhuštěnými pneumatikami. Na dálnici sice to žere o dost méně, ale při bočním větru to pak špatně drží směr. Takže by to chtělo kontinuální řízení tlaku v pneumatikách na základě teploty, tlaku ovzduší, zátěži a rychlosti jízdy, příp. kvalitní vozovky jako v okolních státech EU.

0 0
možnosti

demik

28. 5. 2008 7:51
kolik se vám ztrácí z pneumatik?

ja pneumatiky kontroluju kazdy mesic a nikdy se mi nestalo, ze bych musel dofukovat - kontroluji za studena...

0 0
možnosti

repsol

27. 5. 2008 22:55
a kolik???

a kolik se zbytecne propali paliva pri zastavovani u prechodu,semafory,rozsvicena svetla atd....meli by jsme se zamyslet? uz ted se stydim a fakt je mi lito ze jsem si kazde rano nezkontroloval tlak v pneu ;-)

0 0
možnosti

sl

27. 5. 2008 23:50
Re: a kolik???

u tech prechodu je to fakt. 1 chodec a musi zastavit 10 aut ....

zbytecne spotrebovany palivo...

0 0
možnosti

Pavel

27. 5. 2008 22:16
Hm...

Vsechno jsou to plky. Ne ze by to nebyla pravda, ale treba k tem emisim. Deset autaku splnujicich emisni limit je ve vterine zniceno jednou jedinou starou Avii se studenym naftakem. A tak to je o vsem. Nema cenu ladit mala auta, ktera s katalyzatorem vypousteji emisi minimum kdyz jezdi velke kamiony s kouricimi kominy jako parniky.  

0 0
možnosti

Roumen

27. 5. 2008 21:40
Zimaky

Me spis zajima, kdy vsichni zujou zimaky. ;-D Venku kveten teplota 28, ale podle pneumatik to vidim tak na pulmetrovy zaveje. ;-D

0 0
možnosti

Fiestak

27. 5. 2008 22:45
Re: Zimaky

;-DJá je raději již nesundám. Stejně jsou jen na dojetí. A co kdybych jel na sibiř.;-D;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti

?

27. 5. 2008 13:35
a kolik

a kolik paliva se zbytečně spálí a skleníkových plynů vypustí kvůli svícení za jasného dne ?

0 0
možnosti

Wolfsteen

27. 5. 2008 13:36
Re: a kolik

R^

0 0
možnosti

největší riziko pro ekologii

27. 5. 2008 12:53
Tony

největší riziko pro ekologii jsou sami ekologové.... v dobré myšlence pohnojí co se dá.

A na to platí staré známé:  cesty do pekel jsou dlážděny dobrými úmysly. Příklady? Co třeba zrovna to CO2, strašák nad jiné, ale jádro taky děsí...

0 0
možnosti