Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zlatá doba „nafťáků” končí

Podíl prodávaných aut s dieselovým motorem letos klesl v Česku na 25 procent. Další pokles zájmu o naftová auta očekává i studie německé organizace Center Automotive Research (CAR).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Osel

Lidi se vrátí k oslíkům

Jsem rád, že ropa zdražuje. Lidi se zase vrátí k nám oslíkům, a bude více práce a více peněz. spotřebu máme dobrou. Když je bída, stačí i seno no a z hoven se dá udělat metan a hnojivo. Takže osel for ever!!!!

Iáááá

Osel

0/0
11.6.2008 10:20

Andee

No...

Myslim, že dokud nebude benzín roztáčet objemem 1.9 kola výkonem kolem 150k/350Nm jak to dělaj současný nafťáky při spotřebě kolem 6-7 litrů u 1500kg těžkýho auta, bude nafta pořád v kurzu... a 10% rozdílu v ceně to nespraví, prototože zatím standardní 16V benzín nedosahuje výkonů commonrailových motorů ani omylem a spotřeba je o 20% vyšší... TSI motory jsou krok správným směrem, ale ještě to bude chvíli trvat.

0/0
10.6.2008 18:00

hnusil

Re: No...

nesmysl, neni vubec dulezity vykon nebo tah motoru, ale ekonomicke hledisko, casem i ekologicke. Jde predevsim o celkove naklady na provoz, tj. vcetne oprav, prostoju, povinneho ruceni a dalsich polozek, ktere zcela snadno prekonavaji cenu spotrebovanych paliv. Napr na denni nekolikakilometrove jezdeni po meste je mnohem efektivnejsi benzin s obsahem 1,1l

0/0
10.6.2008 20:09

Andee

Re: Re: No...

Ale o tom jsem vůbec nemluvil. Bavím se o normálním autu s využitím město-silnice-dálnice v nějakém běžném poměru. kromě toho s 1.9 JTD jsem schopen jezdit po městě kolem 6.5 l/100km, což jsem téměř přesně dosahoval i před tím s 1.2 16V, ale ta byla o 250kg lehčí... takže zas tak jednoznačný to nebude...

0/0
11.6.2008 9:18

Pitrs

Re: No...

Presne tak, ty TSI jsou konecne pokrokem v benzinech. Objem 1.4, vykon 170 koni, kroutak 240 Nm v rozmezi 1750-4500 ot., to je neco, o cem se nafte v tomhle objemu muze jen zdat.

Nemam nic proti nafte, ale jsem rad, ze po letech zanedbavani benzinovych motoru je i zde videt nejaky pokrok. Otazka bude zivotnost takovych benzinu.

0/0
10.6.2008 22:33

Andee

Re: Re: No...

Jj, vývoj v benzínech se trochu zastavil a bude chvilku trvat, než benzínová turba doženou ta dieslová. Výkonem už je +/- maj, ještě poladit spolehlivost a životnost...

0/0
11.6.2008 9:20

Mačka

Re: Re: Re: No... Ekologie

Benzíňák nevypouští pevné částice a díky dokonalejšímu spalování i méně NOx atd.

0/0
11.6.2008 11:08

Performer

já to vidím tak:

dokud se ekonomicky vyplatí diesel pod 3,5 tuny, tak je nafta příliš levná (nebo by se i dalo říci benzin příliš drahý). Nafta v osobních autech a dodávkách, které jezdí centry měst není dobrý nápad.

Osobní auta a dodávky mají jezdit na benzin. Městské autobusy na CNG. Popeláři by měly mít dieselový hybrid. Nákladní auta na dálnicích pak samozřejmě diesel.

0/0
10.6.2008 17:44

ydol

nafta:

:-©:-©:-©

0/0
10.6.2008 16:24

ydol

nafta nepatří ani do kamen

smrduté dieseláky patří ze silnic! Radši chleba za 100Kč a čisté silnice, než to co máme teď tady u nás na silnicích.

0/0
10.6.2008 16:23

drahý benzin

Zdanit naftu víc než benzin!

Nafta je pořád moooc levná. Stát zatím diesely podporuje, protože daní naftu výrazně méně než benzin.

Je na čase, aby se daně obrátily a příštích padesát let se víc danila zase nafta.

Danit naftu víc než benzin je fér! Naopak je to nefér a komoušké argumenty o důležitosti nafty v národním hospodářství jsou jen populistické plky!

0/0
10.6.2008 15:29

Jarin

Re: Zdanit naftu víc než benzin!

správně!!! Kamiony a autobusy to je samej benzíňák, takže tam žádné velké zdražení nenastane!! ;-)

0/0
10.6.2008 15:35

efa

Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

trapný socanský plky. Víš kolik platí firmy všemožných daní a jak malá část jsou daně z nafty? Když se o to, co se na dani z nafty vybere navíc, sníží firmán daně z příjmu vůbec žádný zdražení nastat nemusí!

0/0
10.6.2008 15:40

drahý benzin

Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

firmy s dobrou logistikou by naopak mohly i zlevnit R^

0/0
10.6.2008 15:44

Jarin

Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

pán bude asi ekonomický genius!! R^

0/0
10.6.2008 15:48

drahý benzin

Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

co nechápeš?

0/0
10.6.2008 15:56

Jarin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

no to je přece u zdravé firmy normální, to nedonutíš zdražením nafty!! Pokud ta firma za něco stojí!! ;-)

0/0
10.6.2008 15:58

andilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

Naivko...

0/0
10.6.2008 16:05

Jarin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

no naivka tady asi nebudu sám !! ;-);-)

0/0
10.6.2008 16:08

drahý benzin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

na tady jde spíš o to co se při dané ceně nafty ještě vyplatí se při jiné ceně nafty už vypplatit nemusí....

0/0
10.6.2008 16:10

Jarin

Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

nejsem socan panáčku!! Jaké daně z nafty platí firmy??? Která vláda sníží daně??? :-P Jak rozdělíš firmy ??? Dle spotřeby pohonných hmot?? Uděláš na to parlamentní komis?? A povede ji třeba soudruh Tlustý se svojím kolečkem,. že??? ;-D;-D

0/0
10.6.2008 15:45

efa

Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

1. firmy z nafty platí spotřební daň a dph.

2. Trend snižovat přímé a zvyšovat nepřímé daně je zřejmý u všech vlád (u těch prvicovější je potom zřetelnější)

3. Firmy není potřeba vůbec dělit - nechápu otázku

soudružské blafy o parlamentí komisi nekomentuju

0/0
10.6.2008 15:54

Jarin

Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

DPH je u benzínu i nafty stejná. Jak podnikatel zahrne zvýšení ceny pohonné hmoty (je jedno o kolik) do ceny výrobku?? Jo a kdo odvádí spotřební daň??

0/0
10.6.2008 15:57

efa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

efa - dph je stejná - no to dá rozum - ta je stejná u 99% zboží a je 19%.

Podnikatel žádné náklady do cen výrobků nezahrnuje - to je omyl. Podnikatel prostě výrobek vyrobí a pak se ho snaží prodat za nejvyšší možnou cenu na trhu. A výsledkem je buď zisk nebo ztráta.

Spotřební daň odvádí výrobce phm.

0/0
10.6.2008 16:08

Jarin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

aha takže za kolik vyrábíš výrobek se do ceny nezahrnuje?? ;-D;-D Tak to stačí ty jeden kapitalisto!! ;-D;-D Takže spotřební daň normální firmu vcelku nezajímá - rozhodující je finální cena nafty u pumpy!! :-P

0/0
10.6.2008 16:12

efa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

 nechápu čemu se tak šklebíš - mám pocit že jsi mimo....

0/0
10.6.2008 16:15

Jarin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

no nevím kdo je tady mimo!!! ;-);-)

0/0
10.6.2008 16:16

efa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

hele ono trhu je fakt jedno za kolik si zbastlil svůj výrobek - prodáš ho prostě za tolik kolik, za kolik do bude někdo ochotný koupit..... že by sis spočítal náklady přidal marži a stanovil cenu je úplně najivní představa.....;-)

0/0
10.6.2008 16:19

Jarin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

kolik let podnikáš??? ;-D;-D Já jenom asi 17 roků a bez dluhů!! ;-);-)

0/0
10.6.2008 16:48

andilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu

Hm, na internetu je kazdy kralem... ;-D.

0/0
10.6.2008 17:28

Andee

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit n

To teda sorry, ale Jarin má naprostou pravdu, efa mluví z cesty. Ten za svůj život podnikal tak maximálně výlety na hrad ;-D

0/0
10.6.2008 18:04

nd4spd

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc

Tak to asi u nás ve firmě děláme něco špatně... No, ale radit si od Tebe raději nechat nebudeme když se nám daří.

0/0
10.6.2008 20:12

drahý benzin

Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

Kamiony hlavně ničí silnice - o důvod víc proč pořádně zdanit naftu - rozhodně víc než benzin (benzinová auta silnice neničí, protože jak sám ironicky poznamenáváš - benzinové kamiony nejsou.)

0/0
10.6.2008 15:43

Jarin

Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

a proto by bylo nejjednodušší kamiony zakázat!! R^

0/0
10.6.2008 15:46

drahý benzin

Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

svatá prostoto

0/0
10.6.2008 15:51

Jarin

Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

podíval si se do zrcadla??? 8-o8-o

0/0
10.6.2008 15:52

drahý benzin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

sorry, ale tvoje ironie prve nesedla

0/0
10.6.2008 15:55

Jarin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

asi jako tvoje představa zdražit naftu a očekávat, že dopravci nezvednou ceny!! ;-)

0/0
10.6.2008 15:59

drahý benzin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

to bylo myšleno tak, že firmy s dobrou logistikou můžou při snížení jiných daní (např. daně z příjmu) ceny výrobků klidně snížit. Dopravci ceny samozřejmě zvednou, ale nemluvilo se o cená dopravsů, ale o cenách výrobků.

Ono je asi fakt férovější zdaňovat škodlivou spotřebu (= spotřební daň z nafty) než úspěch (= daň z příjmu).

0/0
10.6.2008 16:04

Jarin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

a co vozí dopravci??? Já si myslel, že výrobky a že za to dostávají zaplaceno od výrobce resp. prodejce a je to zahrnuté ve výsledné ceně!! A ono to asi bude jinak!! 8-o

0/0
10.6.2008 16:07

drahý benzin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

při snížení jiných daní !!!!!!!

0/0
10.6.2008 16:11

Jarin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

a to snížíš všem firmám stejně nebo dopravci budou na tom lépe??;-) Jistě se u každé firmy zdražení nafty projeví jinak, že?? ;-D

0/0
10.6.2008 16:14

drahý benzin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

ano - ty, které naftou plýtvají víc, postihne víc - v tom nevidím problém

0/0
10.6.2008 16:17

Jarin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

takže třeba účetní, která nepoužívá auto na tom vydělá a dopravci se krutě prohnou a nezvednou ceny?? V tom já problém vidím!! 

0/0
10.6.2008 16:47

drahý benzin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

dopravci ceny zvednou - to je jasné. Ale jinyk nechápu proč by to měl být problém. Cena přepravní služeb vzroste, cena účetních služeb klesne atd... žádný problém.

ten problém se tu někdo snaží uměle vytvořit....

0/0
10.6.2008 17:28

Fido

Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

Stejne jako benzinove lokomotivy tahajici osobni i nakladni vlaky, benzinove traktory orajici pole, benzinove kombajny ..

0/0
10.6.2008 16:58

drahý benzin

Re: Re: Re: Zdanit naftu víc než benzin!

je potřeba říci:

dotované lokomotivy, dotované traktory, dotované kombajny ...

dotovaní vyžírkové mají nejmíň co pyskovat dani z phm...

0/0
10.6.2008 17:46

Mak1

Ochcávka v červeným TDI

je pro většinu lidí zřejmě jako červenej hadr pro bejka.

Nicméně ani všechny TDYčka dohromady nesmrděj tak, jako "dobře" seštelovaný basy MHD

0/0
10.6.2008 15:14

kritika

Puberťáci píšou o "nafťácích"

idnes se chce přiblížit dětem a tak píše AHA-nadpisy a používá mluvu jako: .. nafťáci, nadupaný, tryskáč, jde do čudu, foťák, vysouvák, auťák....a to napříč všem redakcím....možná, že se cejtí mezi obyč lůzou jako doma a chtějí se ji hodně v tom nejčenějším, nejinformovanějším českým deníku přiblížit...asi to odkoukali od našich politiků anebo také od Vojtka nebo Kristelový.

0/0
10.6.2008 12:27

Pitrs

Re: Puberťáci píšou o "nafťácích"

Anebo take slovo 'pubertak', ze jo...;-D.

0/0
10.6.2008 12:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.