Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Desatero motorkáře: jak přežít

Nehody motorkářů se staly společenským tématem. Teorií a názorů, proč tomu tak je, se vyrojila celá řada. Připravili jsme základní desatero, které může být užitečné každému, kdo na motocykl usedne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Václav

Děkuji

Děkuji autorovi za hezký článek!

0/0
7.9.2008 12:56

Ymps

Tolerance

Začal jsem studovat v Olomouci a tak jsem si řekl že si pořídím do města scooter a tak jsem i učinil hned při první jízdě ve městě jsem myslel že nedojedu! řidiči nejsou schopni akceptovat fakt že je na motorce můžu předjíždět z prava když stojí... dokonce jsem myslel že dostanu přes **** všichni nadávali ale proč bych měl jet v koleně 20 km/h a čichat ty sra**y když můžu jet svojim tempem nikoho neohrožuju ani neomezuju... chtěl jsem tím říct že řidiči jsou dost netolerantní a za volantem je ovládají emoce a jsou nebezpečnějšími pro provoz než jakýkoliv motorkář co občas jede 150 po cestě kde je dovoleno 90

0/0
5.9.2008 15:35

xxl

Re: Tolerance

Předjíždět zprava se může jen v přesně specifikovaných případech  a mezi ně stojící kolona nepatří :-/

0/0
5.9.2008 17:29

J i ř í

11. rada

Chybí mi tam 11. rada: že existuje něco jako dopravní předpisy. Co si mám myslet o lidech, kteří vědomě ignorují zákony této země? Předseda motorkářské asociace v TV řekl, že motorkáři přece nebudou jezdit 90. To je vybízení k porušování zákona!

0/0
27.6.2008 7:53

Pepa z depa

Re: 11. rada

Kdyz jsou ty predpisy k nicemu, tak co...

Taky nevim, proc se motorkari hodnoti podle par magoru, co proste jezdi rychle...drtiva vetsina jezdi uplne normalneR^

0/0
27.6.2008 11:31

Franěk

Re: 11. rada

Satan Klaus taky řekl že se počasí neotepluje a pravda leží zas někde úplně jinde, :-)   

0/0
7.7.2008 11:44

Pitrs

Re: Re: 11. rada

No ono se POCASI ani oteplovat nemuze ;-D, takze souhlas, pravda lezi nekde jinde...

0/0
18.7.2008 15:09

motorkář

70

Dneska jsem jel na motorce trasu přes 100 km. Max. 80, většinu času 70, protože to při týhle rychlosti málo žere. Na motorce jedu přece proto, že žere 2,5 l na 100 a ne 10 jako auto.

0/0
16.6.2008

Aznoch

Re: 70

Tak to nejsi motorkář, ale drobný škudlil;-)

Jezdit kvůli spotřebě můžeš na mopedu

0/0
8.7.2008 16:36

profík

motorkáři myslete

cituji: "že ta starší škodovka vpředu, kvůli které tato minikolona jede tak pomalu, má vyhozený blinkr doleva, který je sotva vidět z pěti metrů a její řidič je pevně rozhodnut, že tak také učiní. " konec citátu.O tom, jak je vidět blinkr škodovky rozhodovali na základě v té době platných norem zkušení konstruktéři. Ve velké většině případů se výkon tehdy použité žárovky rovnal výkonu žárovek současných.

Otázka zní: v jaké rychlosti můžete odbočovat? Jestliže tedy ta škodovka jede před odbočením pomalu, má k tomu rozumný důvod a motocyklista by to mohl pochopit. 

0/0
15.6.2008 21:34

geront

klídek

jezdím téměř 50let bez nehody v mládí jsem měl pár menších tukanců.můj recept agresivitu vybíjej sexem nejen s maminou,nedělej druhým co sám nemáš rád,nikdy nesedej za volant s přítelem jménem alkohol,snaž se předvídat,bohužel platí pravidlo čím silnější auto,tím horší řidič.hodně štěstí všem motorkářům,obdivuji vás ger

0/0
15.6.2008 10:53

honzakrivka

Re: klídek

R^;-D

0/0
15.6.2008 11:55

Martin V

Fyzika

Otevři si učebnici fyziky pro ZŠ a spočítej si, za jakou dobu se z mikrotečky na horizontu stane zoufalec na motorce, co to nestihá ubrzdit, protoze jel 250 v mistech kde je maximálka 90.

Navíc je v zákoně napsáno, že při vjezdu na hlavní z vedlejší můžeš omezit, ale nesmíš ohrozit8-o

0/0
14.6.2008 8:49

BadIce

:)

autickari sou velci a pomali tim padem poradne nepocitej s tim ze je nekdo rychle vobere kolem:-)

0/0
13.6.2008 18:16

Judas Priest

Re: :)

No, jestli Ti 280 připadá že sem pomalej a projedeš kolem mě jako střela, pak lobouk dolu :)

0/0
14.6.2008 17:38

marzena

doplneni

po vcerejsku bych doplnil, ze je tez treba davat pozor na vyfrezovanou vozovku ve tme pod mostem, kde samozrejme neni jedina znacka..  :-/

vlastne kecam, byl tam zakaz predjizdeni, ale to mi nepomohlo, sel jsem na zem a ani jsem nepredjizdel.. jauvajs.

0/0
13.6.2008 16:41

pete-mele

motorkari?

ja myslel ze to je dobrovolny darce organu tak proc radit jak prezit?;-D takhle se pripravujete o nahradni dily pro ty co neriskuji a chteji v poklidu v sadle tuku dozit sveho vyskoeho veku 35 let pri vaze 178 kg

0/0
13.6.2008 13:26

magor

autore, autore...

klidný a rozvážný styl jízdy bude mít pravděpodobně řidič staršího saabu atd. ...

tak to asi neznáš Powera, Sobathora a další nicky tohoto duševně chorého jedince, který jezdí starším saabem...

0/0
12.6.2008 21:21

Judas Priest

Re: autore, autore...

Nevém jestli autor, ale já ho znám docela dobře.A motorkáři s ním teda fakt problém nemaj milý HTP drivere

0/0
14.6.2008 17:42

magor

Re: Re: autore, autore...

vedle jak ta jedle... Jinak další z tvých nicků, dokonce z těch starších. Tos ještě obdivoval feldu z áček... Zatímco dnes nad podobnýma ohrnuješ nos, hrdino.

0/0
15.6.2008 12:08

ihoe

ako je to s hradenim skody?

Ako je to s hradenim skody pozostalym? Ak motorkar zabije posadku auta (ako sa to stalo minule), tak kto hradi skodu a nutne naklady na pohreb? Jeho rodina?

0/0
12.6.2008 10:53

BlkRider

Re: ako je to s hradenim skody?

Urcite to bude uplne stejny, jako kdyz to udela ridic auta nebo nakladaku. Coz s deje narozdil od motorek denne.

0/0
12.6.2008 17:41

Honza

Re: ako je to s hradenim skody?

je to stejny, jako kdyz naboura ridic plechovky, ty hnupe. Moc koukas na TV NOVA, kde umyslne podnecujou lidi k netoleranci motorek. Nebo mas pocit, ze kazdej, kdo vyjede na motorce trak cini s umyslem zabit sebe nebo alespn nekoho jineho? Chce to pouzivat trochu zdravy rozum, pred napsanim takoveho prispevku.

0/0
13.6.2008 15:43

Martin

Re: Re: ako je to s hradenim skody?

Je potřeba zakázat takové manévry, které jsou nebezpečné/nepřehledné a kdy ostatní účastníci provozu mají malou šanci motorku zahlédnout - tedy zákaz a tvrdé postihy za kličkování mezi auty a za projíždění kolon. Motorka je vozidlo jako každé jiné tak ať dodržuje jízdu v pruzích !

0/0
13.6.2008 15:45

Honza

Re: Re: Re: ako je to s hradenim skody?

a muzes trochu upresnit to nebezpeci, kdy motorka projizdi stojici kolonou? Neni to jen o pocitu, kam on by jel, kdyz ja stojim?

0/0
13.6.2008 15:56

marzena

Re: Re: Re: ako je to s hradenim skody?

klidne, ale predtim bych zase ja zakazal jezdit v aute pro 4 osoby samostatne - zabira to moc mista. To bys koukal jak by kolony hnedle zmizely. Misto abys byl rad, ze motorkar je clovek, ktery na silnici neprekazi ostatnim, tak zavidis.. podle logiky: nechci svoje prase, chci radsi aby chciplo prase souseda 8-o

0/0
13.6.2008 16:39

Max

Re: Re: Re: ako je to s hradenim skody?

Mily Marine, nastuduj si zakony a venuj se plne rizeni, pouzivej zpetna zrcatka, nehul, nezer a nepij pri rizeni v aute kdyz na to nemas a hlavne uz konecne vyjed nekam za hranice a nauc se toleranci, jakou maji ridici predevsim na zapade nasich hranic k ostatnim ucastnikum provozu a nemyslim tim jenom motorkare.

Uvemdomte si uz konecne, ze motorka/skutr (a dokonce i cyklista  zprava) kolonou projizdet proste muze protoze se tam proste vejde, pouze pri tom nesmi ohrozit ani omezit, coz u popojizdejiciho ci stojiciho auta snad ani nejde, to je totiz omezeno ostatnimi stojicimi vozidly.  Abych byl uplny, neplati to v bezprostredni blizkosti svetelne rizene krizovatky, zel. prejezdu ap. v pripade ze ma tvuj smer cervenou, jakmile ma ale zelenou, plati opet vyse napsane.

Klickovat kolonou je pak nutne proto, ze vetsina ridicu aut ani nevi, kde by se ve svem jizdnim pruhu mela radit, pritom zakon jasne rika, ze vpravo (pokud neodbocuji doleva).

Vsechno je to jen o toleranci vsech vuci vsem.

0/0
15.6.2008 15:41

upresneni

Re: Re: Re: Re: ako je to s hradenim skody?

"Klickovat kolonou je pak nutne proto, ze vetsina ridicu aut ani nevi, kde by se ve svem jizdnim pruhu mela radit, pritom zakon jasne rika, ze vpravo (pokud neodbocuji doleva)." - krome jizdy v kolonach na silnici o vice pruzich, nejrychlejsi pruh se vzdy radi k leve strane vozovky, aby mezi vozidly v tomto a pomalejsim pruhu bylo misto pro vozidla integrovaneho zachranneho systemu, podle novych pravidel...

0/0
18.8.2008 9:36

Franěk

Re: Re: ako je to s hradenim skody?

Já vidím plechovkáře jezdící po Praze, předbíhající rychlostí 100 km kde je čtyřicítka u tramvajového ostrůvku telefonující a gestikulující pri rychlé jízdě, snažící se tě vytlačit v uzke vozovce a pak tě předjedou a ukazují vztyčený prst..to nejsou nééésúú motorkáři :-)

0/0
7.7.2008 11:51

grrrr....

Krásně napsané...

Pravda je však taková, že když má někdo rozpárané bříško tak ho nějaká super přilba nezachrání. ;-D;-D;-D

0/0
12.6.2008 9:47

Tomáš

Nedořešená věc

Dálnice, nájezd, najíždí kamióny a nájezd už končí. Slušnost je je pusit, jenže co když je vlevo souvisle plno, vpravo vidím, že dva kamióny mi do pruhu najedou ať je pustím nebo ne a že už to stejně neubrzdí i kdyby náhodou chtěli v souladu s dopravními předpisy dát přednost. Brzdím a za mnou jsou rozjetí další. Co je v tu chvíli nejrozumnější???

Jeden kamióňák mi řekl: většině kamiónů to po ujetí 100 km přestane brzdit. To by měl každej motorista vědět, že kamión většinou ani přednost v jízdě dát nemůže. V Plzni v dolíku pod kopcem vedoucím z Prahy jsou semafóry. Běžně se tam řítí troubící kamióny na červenou.  :-(

0/0
11.6.2008 23:49

Chytracisko

Re: Nedořešená věc

Rozhodně včas zpozorovat že někdo najíždí do pruhu, a včas mu to najetí umožnit (spomalením jízdy). Ti rozjetí kamioňáci za vámi také musí zvolnit, jinak by se těm najíždějícím podívali pod plachtu, takže v tom nejste sám... Navíc oni mají lepší rozhled, takže rozhodně vás nepřimáčknou čumákem na korbu těch najíždějících (pokud ovšem nespí...):-)

0/0
12.6.2008 10:40

honzaD

Mnozí jsou úplně mimo

Když auto vyjíždí z vedlejší silnice, a na hlavní není nikoho vidět, tak za srážku v principu vždy může ten, co jel po hlavní. Ten, co jede po hlavní má dokázat zastavit vozidlo, motorku vždy na vzdálenosti, na kterou vidí. Totéž platí i při průjezdu zatáček. Striktně, pokud bude zatáčka přehrazena betonovou stěnou nikdo by do ni neměl narazit. Uznávám, že takto se dost často nejezdí, ale mělo by se. Omlouvat se to dá všelijak, ale padlý strom to vysvětlí přesvědčivě. No byl to jen pokus o objasnění kam až se dostalo naše vnímání bezpečné jízdy :-)

0/0
11.6.2008 20:55

Chytracisko

Re: Mnozí jsou úplně mimo

V praxi pokud jedete po hlavní a uprostřed křižovatky vidíte stát auto, nebo třeba havárku, tak zastavit stihnete bez problémů. Častější případ ale je, že vám tam "vlítne" jelito z vedlejší, které jste sice viděl, o kterém jste věděl, ovšem nic nenasvědčovalo tomu, že podle zákona nezpomalí/nezastaví a nedá vám přednost.

0/0
12.6.2008 10:43

ihoe

Re: Mnozí jsou úplně mimo

Ak na hlavnu nie je vidno, tak musi dotycny z vedlajsej zastavit. Inak bude musiet komplikovane dokazovat, preco nemohol to druhe auto vidiet...

0/0
12.6.2008 10:44

Brum

Re: Mnozí jsou úplně mimo

Pokud vjíždím na hlavní a nevidím, mám si snad přibrat poučenou osobu jako asistenta, tak je to v zákoně, ne? ;-) A taky: přednost má ten na hlavní a dát přednost znamená počínat si tak, aby ten s předností nemusel náhle měnit rychlost nebo směr jízdy, ne?  Tak to chápu já.

0/0
12.6.2008 15:20

Gxx

Re: Re: Mnozí jsou úplně mimo

Naučte se číst: ten první psal "...a na hlavní není nikoho vidět" a ne, že "...a na hlavní nevidím" ! To je soudruzi rozdíl, protože když je hlavní prázdná a na horizontu je mikrotečka, tak já netuším, že ten peetchus zrovna jede 250 a bude u mě za pár sekund a tím pádem nestihnu normálně najet a vůl to do mě zaboří... Takže asistenta si spíš přiberte na chápání psaného textu ;-D

0/0
13.6.2008 14:04

braynshe

Re: Re: Re: Mnozí jsou úplně mimo

No pokud je na horizontu mikrotečka a ty nejsi schopny odhadnout jeji rychlost, ani dobu za jakou se k tobe dostane, tak by byla asi nejlepsi reakce tam nevjizdet...Samozrejme ze pokud si vylizany tak to tam svihnes...Nevim jestli sem to spravne formuloval, ale proste uz z principu, pokud si nejsem jisty tak prece volim defensivni cestu a tu vterinu nez tecka projede pockam...to udela rozumny clovek pokud si neni jisty...

0/0
13.6.2008 15:21

tfs

Re: Re: Re: Re: Mnozí jsou úplně mimo

Dle rozhodnuti soudu v pripade, kde ridicka najela z vedlejsi silnice a vozidlo na hlavni nestihlo dobrzdit protoze jelo prilis rychle vyplyva, ze kazdy ridic ma pravo predpokladat, ze i ostatni ucastnici silnicniho provozu dodrzuji pravidla a tim i  povolenou rychlost. 

 Proto pozor. To ze jedete po hlavni jeste neznamena ze mate absolutni prednost!!!!

0/0
15.6.2008 10:01

Jirka S

SUPER ČLÁNEK diky

snad první článek na íděsu za poslední měsíc který má úroveň, rozhodne tam je pár myšlenek který jsou k věci. nejsem motorkář mám jen auto par znamejch drandí. ;-) kež by se tema pravidlama ridili i ostatni ucastnici provozu, treba kdyz rano cestuji po Jizni Spojce dost nechapu kde se v lidech ta neohleduplnost a bezohlednost bere. [>-]Rv

0/0
11.6.2008 18:43

nax

"motorkar"

Nevim, jestli patrim mezi ty prave motorkare, ale jezdil jsem pet let temer celorocne. Pravda "pizzamotorky" objem tak 350-500ccm. Takze je jasne, ze jsem nikoho ani ohrozit/omezit nemohl. Snazil jsem se chovat jako jiny ucastnik provozu a ne jako zavodnik.

Ovsem prasata, ktery se me v aute snazili predjizdet behem  odbocovani na krizovatce vlevo - v jednom pruhu bylo az az. I presto, ze i Jawku slo zatahnout a z krizovatky vystrelila rychleji nez vsechna ostatni auta.

Zakladem vseho je asi vyzkouset vsechna vozdila a vlastnit mozek. Jako kolar se chovam jinak, kdyz vim co mi za volantem auta u kolaru vadi a opacne. Je to jen o lidskem pristupu, ohleduplnosti a mozku

0/0
11.6.2008 15:08

Dan

Re: "motorkar"

Souhlas. Každý by si měl nejlépe vyzkoušet jak se se vším jezdí a jezdili bychom úplně jinak. Mám moto VFR 750, ale nejsem už žádný "střelec", jezdím celkem pohodovou, ale svižnou jízdou, ale někdy mi to nedá když to jde. Ale když jezdím na moto předpisově, často mě plechovkáři(auta) předjíždějí v nepřehledných a nebezpečných úsecích a asi jsou rádi, že předjeli mašinu.

0/0
11.6.2008 15:46

sl

Re: Re: "motorkar"

mam sice uz treti motrku , ted 1050, ale musim souhlasit. Jakmile jedu 90 na 90 tak me zacinaji auta hodne casto nebezpecne predjizdet :(

0/0
13.6.2008 0:54

Stanislav

Re: Re: Re: "motorkar"

Známej -- motorkář -- mi proto poradil fintu -- v blbejch místech jet suverénně v půli pruhu, tudíž by mě musel předjet jako auto. Jsou troubové, co to nepochopí a protrubují, ale nechť je to baví, lepší než uhýbat a nechat se shodit. Tolik soudnosti, aby vás nenebrali zezadu ještě mají.

0/0
14.6.2008 12:11

marzena

Re: "motorkar"

tak to je naprosto vystizne - mam stejnou zkusenost.. kdyz jedu v kolone stejnou rychlosti jako auta a nechavam si mezeru 20 metru, abych videl na kanaly a diry na silnici, tak se VZDYCKY najde nejaky dobrak, ktery ma potrebu se prede me nacpat.. taky se mi uz stalo, ze jsem jel po meste 60 a kreten v transitu, kterymu mimochodem nesvitili svetla, me postouchnul pravym zrcatkem - a to prosim na ctyrproude silnici, kde mel levy pruh uplne volny.. proti takovym k0k0tum je temer kazdy motorkar andel:-©

0/0
13.6.2008 16:47

bustard

jediné řešení

jediné řešení tohoto "motorkářského", ale i "plechovkářského" problému by byl zákon, který by nařizoval, že:

všechna vozidla i motorky na českých silnicích musí mít hardwarový omezovač. řekněme na 150 kmh, což je o 20 více, než je vůbec povolené maximum (130). rychlost např. 200 kmh je nakonec u všech vehiklů zbytečná, jelikož u nás s ní stejně nejde jen na žádných komunikacích.

každému již  provozovanému vozidlu a motorce, které tento omezovač nemá, jej musí majítel na vlastní náklady nechat namontovat (když má X set tisíc na silný stroj, tak pár stovek či tisícovka ho nevytrhne).

a bude pokoj. žádná zbytečná úmrtí, žádné dohadování.

0/0
11.6.2008 14:29

tomulli

Re: jediné řešení

a ted si predstavte, ze potrebujete predjet, ten co je predjizden si rekne ze vas nepusti, do protivky auto a na 150 omezovac ...

... prijemnou zabavu.

Rikat, ze rychlost zabiji je blbost, Zabiji rychlost v kombinaci s dalsimi faktory. Stejne tak neplati, ze kdo je rychly je automaticky nebezpecny.

0/0
11.6.2008 16:04

Tomáš

Re: Re: jediné řešení

Základní chyba je myslet si, že musím předjet, když na to 150 km/h nestačí. Pokud 150 km/h nestačí na předjetí, tak už se jede dost rychle a nikdo nutně předjíždět nemusí.

0/0
11.6.2008 23:34

franta

Re: Re: Re: jediné řešení

Ty jsi asi ještě nikoho nepředjížděl, že? Je běžné, že se někdo plazí 70 na rovné cestě, a když ho začneš předjíždět, tak jedeš 120 a on je stále vedle tebe. Stále jsme v ČR!

0/0
12.6.2008 8:15

ihoe

Re: Re: Re: Re: jediné řešení

ak sa niekto "plazi 70" a pri predbiehani s rychlostou 120 je stale vedla vas, tak je problem asi vo vasej hlave, pretoze vidite 70 tam, kde je 120 ...

Okrem toho obmedzenie na 150 vam v predbehnuti aj tak nebrani.

0/0
12.6.2008 10:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.