Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemní plyn prozatím není kde tankovat

Na zemní plyn jezdí zatím mizivé procento aut. Chybí čerpací stanice a řidiči leckdy netuší, že takový pohon existuje. Má plyn v autech budoucnost?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Eva

šmankote!!!!

Nemám nic proti lidem co jezdí postaru na benzín a naftu, kdyby na CNG přešli všichni, jistě by to už tak výhodné nebylo! Já na cng dopustit! Tlakové nádoby nikde nepřekáží-od výroby pod podlahou, dojezd 450km. Málo plniček? Teď jich je v republice tuším 18 nebo 19, ale ruku na srdce, stejně všichni jezdíme jen v okolí svého bydliště a když si uděláme výlet na druhý konec republiky nevadí nám zajet si do nejbližšího velkého města podívat se a naplnit. Jaká otrávená obsluha? Jezdíme na kartu, plníme si sami dle potřeb a času a jednou za měsíc nám přijde faktura (mimochodem, je to šikovný z dovolený v čechách se vrátím vždycky, i když už nemám prachy) A rozdíl ceny? U ojetých to skoro nepoznáte u nových porovnáme-li stejnou výbavu je oproti benzínu rozdíl 70-100 tis oproti naftě cca 40-60 tis - vezmeme-li úsporu cca 0,8Kč - 1,-Kč na kilometr máte to za rok dva zpět a páni podnikatelé neopomínejme, že CNG je osvobozené od silniční daně, taky malá domu, ne???

0/0
20.3.2009 20:19

Vašek

Re: šmankote!!!!

Plně se ztotožňuji s tímto článkem . Koupl jsem Opel Combo tour (nové, vše v elektrice, ABS, Airbagy, Klima atd)  za 310 tis bez daně s profesionálně zabudovaným CNG. Nemá to chybu.  Kartu od RWE jsem měl vyřízenou za dvě hodiny po telefonátu. Teď můžu čerpat bez obsluhy ve všech větších městech. Vřele všem doporučuji. Do Chorvatska na dovolenou dojedu za  necelých 1000 kč.  

0/0
1.5.2009 17:19

lolek77

Trošku tendenční článek.

Rozhodně méně nadšení by neškodilo. Zemní plyn je jistě vhodný třeba pro městské autobusy, které mohou mít zásobníky na střeše. Dopravní podniky se však do přestaveb nehrnou. Např. Jihomoravská plynárenská vybudovala plničku ve Slatině a pak ji zrušila (dnes je tam LÍDL). Není zájem protože přestavby jsou drahé. Pro osobní přepravu jsou těžké tlakové lahve na 200 kPa nesmysl.

0/0
11.6.2008 21:33

Slávek

Me to funguje

Zkuste se podivat na veveve.ukrus.cz/lpg.htm, schvalne co na to odbornici :-)

0/0
11.6.2008 16:52

Tony

CNG / LPG

Ačkoliv mám auto 1,8T na LPG- (SGI výrobce AG autogas), když jsem to nechával předělávat, zvažoval jsem LPG/CNG. Po té co převážila negativa CNG a to menší dojezd, skoro nulový počet čerpaček. Bylo rozhodnuto. Jaké bylo ale překvapení v Rakousku, kde se mě nedaří načepovat LPG, ale CNG se tu začíná vyskytovat již běžně! Co se týče úspor vyjde to na stejno, jezdím za 1,6 Kč/1 km a to jde. A zkušenosti je to spolehlivé, v podz. garážích parkuji (mj. v Holandsku je to běžné).NIKDY žádné auto na LPG nemělo v podz.garážích problém. Na servis nekašlu, dva Elmg.ventily to jistí.

0/0
11.6.2008 13:01

oldbeat

Moje zkušenost s CNG

S CNG jsem začal v roce 1993 s Formanem a ukončil jsem svoji anabázi v 2003 s Felicií.

Zástavba stojí asi 45 až 60 000,- do kufru se vejde, krom kombíků, maximálně ještě jedno náhradní kolo, jinak nic ! Každým kilometrem šetříte asi 1,50 Kč, ale akční rádius jen něco přes 220 km, naštvaný perzonál čerpaček, kteří Vám dávají najevo, že to šetření Vám nemůže projít jen tak. Jste jen odporný hmyz. Plnící stanice mají neustále technické problémy a jejich síť není sítí ani omylem. Přijedete natankovat a dozvíte se, že nic ! možná tak odpoledne.

Od roku 1993 jsem slýchal, že teď už konečně se začne s masivní výstavbou sítě plniček, kecy, kecy, kecy. Není zájem na nejvyšších místech, naftová loby je silná, o životní prostředí nikomu nejde.

Teď je možná CNG zbaveno DPH, ale zítra - nikdo neví a  ani nechce.

0/0
11.6.2008 10:59

roba21

Re: Moje zkušenost s CNG

Problém je zjevně v ceně té přestavby, 45-60 tisíc je hodně. LPG vyjde na třetinu až polovinu podle vozu.

0/0
11.6.2008 11:41

AAA

Re: Re: Moje zkušenost s CNG

Drahe jsou CNG nadrze, ktere musi vydrzet daleko vetsi tlak nez na LPG. To se proste neokeca ...

0/0
11.6.2008 12:14

sprav

alternativy

http://www.cng.cz/cs/zemni_plyn/alternativni_pohonne_hmoty/

tady jsou nějaké alternativy.

Osobně si myslím, že se jde asi špatnou cestou - auta na alternativy by měla být především nákladní a autobusy (zejména MHD). Potom by cena benzínu mohla být snížena o daň pro osobní vozidla a nějaká daň nasazena na tato alternativní vozidla (např. daň z km jízdy jako alternativa dálničního poplatku)

Ale je to jen můj názor.

0/0
11.6.2008 10:45

oldbeat

Re: alternativy

Pokud vyčunkuješ primátora Prahy, tak ten odešle jezdící autobusy na CNG do Znojma a je po žížalkách . .

Tak místa rozvoje zemního plynu je stganace

0/0
11.6.2008 11:02

Ebo

no..

..a co kdybych si postavil vyhnívací nádrž na odpad z WC a živil něaké bakterie co mi za to dají bioplyn a jezdil na to ? .. stát mi to zdaní a nebo rovnou zatrhne ?

0/0
11.6.2008 10:21

Olejář

Re: no..

prvně Vás to bude stát šílené papírování, pak nastoupí zdanění, regulace a až se celý záměr zhroutí, dostanete dotaci na realizaci inovativního pilotního projektu v oblasti regionální samostatnosti produkce pohonných hmot pro střední domácnosti prostřednictvím biologicky odbouratelného odpadu

0/0
11.6.2008 10:33

oldbeat

Re: Re: no..

Jo ale v Rakousích to funguje

0/0
11.6.2008 11:03

Olejář

Alternativ je více

Pro benzinové motory je to zemní plyn, pro "dýzly" rostlinný olej, který si může vyrobit každý zemědělec a dnešní cena je asi o 13 Kč pod cenou nafty. A co víc, nenakupujete naftu, nepodporujete těžaře ropy.

0/0
11.6.2008 10:21

oldbeat

Re: Alternativ je více

Do moderního turbodieselu rostilný olej nejde, alespoň bez úprav filtrace.

0/0
11.6.2008 11:04

Andee

Re: Re: Alternativ je více

Hlavně bych to svého commonrailu nikdy nenalil, na to ho mám moc rád... ;-)

0/0
11.6.2008 11:35

jl

Škodovka na plyn ?

To bych se dost divil - zatim nebyli schopní nabídnout ani vlastní zástavbu LPG tak jako jiní výrobci. Navíc se k tomu stavěj velice nepěkně - pač oni jsou Deutschland firma a nejsou nějaké socky, aby jejich auta jezdila na plyn.

0/0
11.6.2008 10:07

STAVA79

Re: Škodovka na plyn ?

Myslíš? to je tady v Čechách z nás tahají peníze, protože my blbý Češi budeme jezdit na benzín a naftu a pár dobrovolníků na LPG, a zbytek Vám slíbíme, že to bude a bude a bude. Divej na odkaz co vyrábí škoda, mimochodem vyrábí i motor na etanol, ale ten u nás bude tak za 25 let

http://www.erdgasfahrzeuge-kontor.de/pdf/skoda-octavia-cng.pdf

0/0
11.6.2008 16:16

AAA

Re: Re: Škodovka na plyn ?

A ses si jistej ze to VYRABI? Neni to ciste nahodou prestavba?

0/0
11.6.2008 17:26

drahý benzin

jak podpořit CNG???

stačí pořádně zdanit naftu a víc zdanit i LPG. Benzin víc zdaňovat netřeba, ten už je zdaněný až dost,.

a uvidíte, že čerpačky na CNG porostou jako houby po dešti....

0/0
11.6.2008 9:55

bambam

Re: jak podpořit CNG???

LPG bych nedanil, je také ekologické, navíc už je u nás zaběhnuté. Tak proč bořit existující systém.

0/0
11.6.2008 15:02

L.

domácí plnírna

Údajně jeden čas v USA Kalifornská plynárenská dotovala domácí plnírny. Vycházeli pak asi na 30 tis. Kč. Pak by to bylo velice zajímavé. Nevíte někdo zda se to dá u nás legálně provozovat a kolik taková plnírna stojí? Problém ještě vidím v tom že cena CNG motoru je + 100k Kč. Nechápu když přestavba je cca za 60k ??

0/0
11.6.2008 9:11

Andee

Re: domácí plnírna

Přestavba je na LPG, nikoliv CNG...;-)

0/0
11.6.2008 9:34

L.

Re: Re: domácí plnírna

http://www.cng.cz/cs/informace_pro_zajemce/kalkulacka/

zhruba uprostřed se píše že průměrná cena přestavby je cca 60k

0/0
11.6.2008 9:52

Andee

Re: Re: Re: domácí plnírna

Nezdá se mi to. Přestavba na CNG se v Evropě dělá za cca 3500-4000 EUR, 60tKč mi přijde dost málo... spíš by to odpovídalo tomu LPG... ale třeba jo ;-)

0/0
11.6.2008 10:35

Patrik

Re: domácí plnírna

Domácí plnírny nabízí VÍTKOVICE CYLINDERS a.s.

0/0
19.11.2008 14:53

Johnnik

DPH a spotřební daň dnes a později

Historie se bude opakovat jako s naftou - jakmile se auta na LPG a CNG dost rošíří, určitě je stát dodaní na stejnou úroveň jako benzín ...

0/0
11.6.2008 9:04

drahý benzin

Re: DPH a spotřební daň dnes a později

stát naftu nijak nedodanil - naopak ji pořád zdaňuje o dst míň než benzin.

0/0
11.6.2008 11:47

jirka

Realita pohonu na plyn

Vlastnil jsem tři auta  s pohonem na LPG Favorita,Felicii a Daewoo Lanos. Jediné co je na LPG kladné je menší zatížení životního prostředí. Všechna 3 auta měla velmi často problémy podle servisu způsobené LPG. Zápory:nižší výkon,vyšší spotřeba,nádrž překáží v kufru, častější servis svíček, vzduchového filtru, při technické dvoje emise, dvoje seřizování apod. Najít servis, kde vám opraví benzín i plyn dohromady je umění. Ten co seřizuje benzínovou část se vymlouvá na plyn a plynař se vymlouvá na benzínovou část. Poslední auto Daewoo mělo LPG originál od výrobce a když jsem přijel do zančkového servisu tak lomili rukama,že to musí opravovat venku,že na to nemají správnou garáž. Věčně zalepené trysky údajně něčím z LPG.Poslední kapka byla, že se mi zadřelo benz. čerpadlo(8000 Kč), které se údajně nikdy nerozbíjí, protože jsem moc jezdil na LPG. Doporučení servisu bylo vyjezdit dvě nádrže na plyn a pak jednu na benzín. Návratnost investice do LPG 200 tis km :-). Už nikdy více plyn.

0/0
11.6.2008 8:40

jirka

Re: Realita pohonu na plyn

Předpokládám, že CNG je na tom podobně. Teď mám auto pouze na benzín. Do CNG ani LPG už bych nikdy nešel.

0/0
11.6.2008 8:45

buhvi

Re: Re: Realita pohonu na plyn

jenom mystifikace...

kdyz ses hloupej a nechas se od nemakacenku odbyt vymluvou ze za to muze lpg...

s lpg usetris +-1.5kc/km ....navratnost 200K km? viz vyse no....300K za prestavbu na lpg :ppppp

a ano udrzba bomby, trubek, rozdelovace a naky ty elektroniky stoji velky prachy...

mno i kdyz diky bohu za takovy blby....aspon je lpg levnejsi

0/0
11.6.2008 9:16

jirka

Re: Re: Re: Realita pohonu na plyn

Hloupý samozřejmě jsem, protože opravdu chytrých lidí (ne vychytralých) je na světě velmi málo. Reálné šetrení je stěží 1 Kč/km, pokud nechci jezdit v rezavé popelnici. Ta návratnost byla samozřejmě myšlena s nadsázkou (emotikon). Popsal jsem zde jen své zkušenosti, takže hospodské a pivní nadávky jsou úplně zbytečné. Dneska už si na benzín v pohodě vydělám, tak šetřete.

0/0
11.6.2008 9:49

Andee

Re: Re: Re: Realita pohonu na plyn

No, vezměme to objektivně - přímáí úspora není 1,50 Kč, ale spíš lehce přes 1 Kč. Zařízení stojí kolem 50-60 tisíc, životnost motoru jde o 25% dolů, servis je tak o 30% náročnější, k tomu vyšší opotřebení dalších dílů, ztráta zavazadlového prostoru, částr kilometráže se musí projet na benzín, dejme tomu cca 20%, takže ve finále LPG vyjde o něco levněji, ale nijak závratná částka to není. Jedno auto s LPG jsem kdysi taky měl a když si vzpomenu na to nepohodlí, startování v zimě, častější tankování apod., tak opravdu děkuji, nechci...

0/0
11.6.2008 10:32

AAA

Re: Realita pohonu na plyn

S tim bohuzel musim souhlasit - paradoxne nejspolehlivejsi byly primitivni prestavby karburatorovych motoru...

0/0
11.6.2008 10:01

jirka

Re: Re: Realita pohonu na plyn

Je to tak Favorit byl úplně v pohodě, ale s tím dnes fakt jezdit nechci.

0/0
11.6.2008 10:09

jl

Re: Realita pohonu na plyn

Osobně mám zkušenost s dvěma auty Forman a Golf III na plyn. Zaťukám na dřevo - nikdy problém s plynem. Chce to nekašlat na servis a čistit filtry. Obě zástavby provedeny jako "karburátorové" s nasávaným plynem byť ten Golf už možná zasloužil stříkačku.

Návratnost - necelých 30tis Km.

0/0
11.6.2008 10:29

Jura

Re: Realita pohonu na plyn

To je pěkná blbost co tu povídáš, mám mazdu 323F, sekvenční vstřikování plynu od holandské spol. a jediný co se za 140 tis rozbilo je jeden tlakový snímač plynu a jeden potenciometr na seřizování doby přepnutí z benzínu na plyn. Když si spočítám že i se všema nákladama na revize, STK, svíčky atd tak jsem pořád 1Kč/km v ůspoře. To co popisuješ je problém v Tobě, s plynovým autem by jsi neměl jezdit se studeným motorem, jdou do háje membrány, svíčky atd tzn ohřát auto na benzín (2-3km), přepnout (to je automatika) a pak je vše bez problému. 

0/0
11.6.2008 10:54

roba21

Re: Realita pohonu na plyn

Myslím že jste měl smůlu, už řadu let mám auto na LPG a nemám s ním naprosto žádné problémy. Vzhledem k tomu že motor není žádný silák, tak rozdíl ve výkonu nepoznám.

Jediný problém je se servisem, musí se jezdit tam, kde to s plynem umí. V každém případě se mi investice již mnohokrát vrátila.

0/0
11.6.2008 11:37

STAVA79

Re: Realita pohonu na plyn

Skoro stejné zkušenosti,  2  auta, jedno na karburátor, To se ještě jakž takž vyplatilo. Ale druhé víc stálo než jezdilo, pokaždé když jsem opouštěl servis, jsem se hned vracel, protože zase něco nejelo. A nejlepší bylo když mě pak vyměnily skoro všechno, krom nádrže a začalo to nanovo. Membrány, svíčky, motorky, filtr, a furt dokola. Pořád rozeštelovaný. A u čerpaček neustálý keci že se v čr prodává nekvalitní LPG. Taky už plyn nechci.

0/0
11.6.2008 16:26

picolik

Ze sporáku

Soused měl auto na plyn a ten si normálně napouštěl doma z hadice od sporáku přes kompresor. Když to člověk umí je to v pohodě.

0/0
11.6.2008 8:29

jirka

Re: Ze sporáku

Není to ten co mu ta garáž vylítla do povětří, když měl a napouštěl :-). Proč už nemá?

0/0
11.6.2008 9:14

Picolik

Re: Re: Ze sporáku

Protože to byl starý favorit a už zreznul. Co má teď nevím

0/0
11.6.2008 10:39

stát

Re: Ze sporáku

to ale musel být sakra dobrý kompresor -

- taková domácí plnírna, která se připojí na rozvod plynu se dá pořídit, ale je to pořádně drahá záležitost navíc...

0/0
11.6.2008 9:53

oldbeat

Re: Re: Ze sporáku

Podobný jako aqualung, prostě kompresor, který umí 200atm.

0/0
11.6.2008 10:44

ja

No jasně,

LPG je všude, tak se musí začít budovat a podporovat CNG. :-©

0/0
11.6.2008 7:30

Wolfsteen

Re: No jasně,

Ty seš lojza, jenže LPG se dělá z drahé a brzo nedostatkové ropy...!

0/0
11.6.2008 7:37

AAA

Re: Re: No jasně,

A CNG se sklizi na poli?

0/0
11.6.2008 9:58

oldbeat

Re: Re: Re: No jasně,

CNG je i skládkový plyn a ten je víc na obtíž . . .

0/0
11.6.2008 10:42

AAA

Re: Re: Re: Re: No jasně,

Hmm ... a proc se teda k nam "vozi" trubkama z Ruska?

0/0
11.6.2008 17:29

Tony

Re: Re: No jasně,

Tak úplně nemáte pravdu. LPG je defacto zbytkový produkt při výrobě benzínu či nafty. Tzn. dokud se bude jezdit na tradiční PHM, nebude o LPG nouze. Jiná věc by byla, kdyby chtěli na LPG jezdit všichni, ale to naštěstí nechtějí.

0/0
11.6.2008 12:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.