Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dražší palivo se vyplatí, možná ne hned

Značková paliva nesníží výdaje při tankování, ale šetří náklady na servis a opravy vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michael

nekvalitní nafta

OMV a Shell NEBRAT!!! Mám VW Polo 1.9 TDI a paliva z těchto pump udělají z výkonného motoru cosi pod úrovní JAWA 250. Kvalitní naftu má PAP-OIL a Benzina.

0/0
12.7.2008 17:18

Honza.Z

Re: nekvalitní nafta

beru naftu pouze u OMV, a mesicne tankuju neco mezi 800 a 1000 litry, zatim zadnej problem takze nevim co mas s tim za problem ty ale myslim ze kdyby to byl smejd tak pri tom co ja najezdim bych si uz asi neceho vsim, ne?

0/0
12.7.2008 18:18

Honza.Z

Re: Re: nekvalitní nafta

jeste dodavam ze tankuju po cely republice od Aše po Ostravu - doslova, takze jesli nekde byt u stejny znacky cerp. stanic je nekde vic a nekde min kvalitni nafta, nesetkal jsem se stim.

0/0
12.7.2008 18:22

Milenius

Re: nekvalitní nafta

PAPOIL? To si delas srandu ne? Mame ji pred barakem a pote, co jsem v zime nenastartoval, protoze zamrzly trysky vodou, tak jezdim k jinym a od te doby bez problemu. Takze tam opravdu ne.

0/0
14.7.2008 9:26

Chlorofil

Šell

I když nejsu na výplatní listině uvedené firmy, tankuju tam skoro pokaždé minimálně 10 let (min. cca 2x měsíčně) a taky si vedu evidenci spotřeby. Při tankování V-Power oproti běžnému Načuralu ujedu na nádrž o 100-150 km víc! A to se vyplatí a vyšší cenu za litr úplně smaže.R^ Navíc aditiva udržují motor čistý, tzn. míň smradu i hluku. Věřím té značce a beru ji jako záruku kvality i při cestách napříč Evropou.

0/0
10.7.2008 7:50

Dav

Re: Šell

Dole už to zaznělo, ale zopakuji stejnou pochybnost, co měl kolega dole. Moje nádrž má cca 60 ltr, při běžné spotřebě na ni ujedu 800 km. 100 - 150 km navíc je něco mezi 12 a 20% snížení spotřeby. Na základě těchto výsledků se domnívám:

a) seš přímo od Shellu a naháníš si lží další ovečky

b) špatně si monitoruješ záznamy o spotřebě nebo je nedokážeš spočítat

c) je to jen šrapnel k rozpoutání flamu (já se tedy chytl)

d) tato zkušenost je známého, bezmezně jí věříš, takže jsi tady za trotla.         Je absolutní nesmysl, abys na jeden benzín jel stejnou trasu za 7 ltr a na jiný to jel při stejném stylu za cca 5.6 ltr

0/0
10.7.2008 8:52

Chlorofil

Re: Re: Šell

Nechci ti tvé domněnky vyvracet, jen se k nim vyjádřím:

a) od Šelu nejsu, i kd ti to tady asi nedokážu

b) nemyslím si, mám vlastní evidenci za 5 let a zkoušel jsem kalkulovat různými postupy

c) nediskutuju kvůli falmům, i kd bohužel málokterá diskuze se bez nich obejde, tahle mi přišla zajímavá, proto sm sem napsal

0/0
10.7.2008 23:01

Chlorofil

Re: Re: Re: Šell

d) je to vlastní zkušenost, jezdím denně do práce. Nádrž mám 50l, na

běžný benzín najedu cca 650 km, tzn. 7,6l/100km. Na VPower najedu min.

750 km, tzn. 6,6l/100km.

Toť fše, howhg.

0/0
10.7.2008 23:01

Dav

Re: Re: Re: Re: Šell

To je jednoduchý - tomu já ze svojí vlastní řidičské zkušenosti prostě odmítám uvěřit. Jedině, že porovnáváš pajcovaný benzín z JZD, který nese označení N95 s V powerem. Není možné, aby měl V power o 15% lepší výhřevnost. Něco je tam špatně.

0/0
11.7.2008 13:29

Bee

placená reklama

Ten panáček co to psal je na výplatní listině Benziny, Shelu a ÖMV, že? Benzíny za 35 Kč a více na litr nejdou na odbyt tak nám namlouvají, jak jsou kvalitní a přitom jeden z nich nedávno nafasoval pokutu jako hrom za to že šidí benzín!!!!!:-)

0/0
9.7.2008 11:57

Speedy

Najděte si

na webu auto.cz test shellu v power proti běžnýmu benzínu. Testovali to na třech autech, Audi, Golf, Porsche a u porsche šel výkon dokonce dolů, golf na tom byl stejně a u audi zlepšení o desetiny procenta.   To se ten v power benzín fakt vyplatí....   :-)

0/0
9.7.2008 11:16

james

Tank ONO

No, článek je podle mě pravdivý. Sám mám zkušenost se zanesenou škrtící klapkou a zničenou lambda sondou z benzínu z Tank ONO.Tankoval jsem vlastně jen tam a dopadlo to takhle. Mám to i potvrzeno ze servisu a vedu soudní při s Tank ONO. Jenže dokazování je docela problematické. Dneska už těmhle pumpám fakt nevěřím. Ušetříte pár korun a pak to vrazíte do servisu. A není to jen moje zkušenost.

0/0
9.7.2008 8:18

Martin111

Re: Tank ONO

A nejsi ty taky zaplacenej?

0/0
10.7.2008 0:06

technik

Redaktor je najivní nebo dobře zaplacený

99% benzínu je z Litvínova, Kralup a Bratislavy. Čachry jsou spíš s naftou, která se dá ředít topnými oleji. Je ale otázkou, kdo si to troufne. Soukromého nájemce nebo malého vlastníka by pokuda položila. Takže je to asi jako s masem v supermarketu a venkovském řeznictví.

0/0
9.7.2008 0:02

Solivac

Není to o značce...

Podle mě to není  o značce, ale o konkrétní čerpací stanici...osobně mám velmi negativní (opakované) zkušenosti s Shell (nejmenovaná stanice v Plzni u autobusového nádraží) a ESSO (taky v Plzni), kdy mi auto netáhlo, klapalo a skoro chcípalo. Když jsem vzal Shell benzín na jiném místě, tak auto jelo v pohodě.

Vyzkoušel jsem několik značek a míst a nakonec beru Tesco benzín a auto se chová ve všech ohledech prostě nejlíp...tak nevím, kde je chyba?

0/0
8.7.2008 22:16

JeDicz

Tankuju u shellu

Tankuju u shellu neberu nic jiného než Shell V-Power Diesel... navíc přidávám ještě celoročně dodatečné aditivum i když tahle nafta už aditivum obsahuje, ale cetanové číslo je zkrátka cetanové číslo a můj motor je spokojený. Měním pravidelně filtry a olej. Spokojený motor je můj cíl, nehodlám za rok ušetřit 3000 na naftě a pak měnit vstřiky za 40tisíc. Samozřejmě pokud mě odejdou i tak, tak se to už těžko dozvíte :) , ale příště tu třeba budu psát jak tankuju u prasečáku naftu s vodou :)

0/0
8.7.2008 21:32

jl

Re: Tankuju u shellu

Tak to gratuluju, vypadávaj z Tebe kvalitnější brikety. :-)

0/0
9.7.2008 7:58

ravo

...

Dražší a kvalitnější není vždy jedno a totéž...

0/0
8.7.2008 20:36

Scottie

Asi na tech zanckovych neco bude...

Bral jsem dlouho nejlevnejsi benzin u nas v Globusu, ale spotreba 11l ve meste mi prisla docela divoka. Dva roky beru u Shellu a sel jsem dolu o 2l / 100km.

0/0
8.7.2008 20:13

Jane

Re: Asi na tech zanckovych neco bude...

Taky bereme Shell V-Power (někdy Racing) a jezdíme za 5 l :) A je skutečně znát, že motor mnohem líp "táhne".

0/0
8.7.2008 21:11

Tomas

znáte

někdo tzv. gasolín? Je to levný a ředí se tím (doma) normální natural. Může to mít nějaký negativní účinky na motor??? Díky

0/0
8.7.2008 19:09

Z doslechu

Re: znáte

Kdysi na východním Slovensku prý brali gazolín při těžbě přímo z naftových vrtů, míchali to s nějakou chemickou sloučeninou obsahující olovo a lili to do trabantů. Prý ten motor vydržel cca 20000 km, pak se musel vyměnit za nový.

0/0
8.7.2008 22:42

j.

Re: Re: gazolin

Nie z vrtov, ale z elektrarne Vojany. 353 a 601 cmudiace a pasnuce stovky metrov za vyfukov boli v tom case beznym javom, ale iba v tom sladkom obdobi, prvej polovice 90-tych rokov, ked sa motory do nich menili "za hubicku" a cele auta od ex-soudruhu z NDR  boli tiez "za babku" (trebalo iba "papiere", na ktore sa uto dalo "postavit")

0/0
9.7.2008 23:07

dejwik

Taky jsem tankoval V-Power Racing

ale od ty doby, co za to chtej smejdi o 4 kacky vic na litr, jsem s tim prestal. Vykon mi neubyl a abych mel po 250 000 kilometru az mi z auta upadne kastle motor jak novej, tak za to mi to fakt nestoji. Az ho zlevnej, tak se mozna necham zase zlakat.

0/0
8.7.2008 16:09

ehm

ehm

Až bude nafta taková jako bývala kdysi tak jí budu kupovat. Jinak na to kašlu,.. Dříve nafta byla tmavá a mastná. Dnes je to smradlavej nemastnej sliz. Kterej musí na benzínce jednou za 3 měsíce vyměnit jinak se jim zkazí a zdrcne na slizský šlem. Jedný co proti tomu dělat je použití osvědčené technologie. Jednou za čas do 15litrů nafty namíchat litr nebo dva benzínu a přimastit lahvičkou M2T oleje. Vymeje to hnis z nádrže a ze vstřikovacího čerpadla,... V zimně je nutno provádět častěji, případně k tomu ještě přimíchat litr lihu aby se odstranila voda,..

0/0
8.7.2008 14:42

Jarda

Re: ehm

...a pritom si staci koupit motor na benzin...

0/0
8.7.2008 14:58

ehm

Re: Re: ehm

benzín je fajn,... ale řekni mi o autě který jede jede za 5L benzínu a má vlastnosti jako nafta

0/0
8.7.2008 18:32

Jarda

Re: Re: Re: ehm

Temi vlastnostmi nafty myslis neprijemnou hlucnost, vibrace, nevyrovnany zatah v prubehu otacek, uzke spektrum vyuzitelnych otacek, kourici vyfuk, nutnost castejsiho servisu, vyssi porizovaci naklady, mensi vykon pri srovnatelnem objemu a zpusobu plneni, horsi jizdni vlastnosti diky podstatne vyssi hmotnosti dieselu atd.?

Ale pokud je pro nekoho hodnota spotreby jedinou charakteristikou motoru, neberu mu jeho jednoduchy svet...

0/0
8.7.2008 18:53

ppc1500

Re: Re: Re: Re: ehm

To mluvíš o naftovém motoru starém 20 roků?? Protože kdybys znal vlastnosti moderních diesláků, tak nepíšeš takovou hloupost.

0/0
8.7.2008 19:14

Jarda

Re: Re: Re: Re: Re: ehm

Nevim, jak jsou ty motory stare, ale osobni zkusenost nekolika tisic odrizenych km mam se dvema:

Octavia II: 1.9 TDI, 77 kW, 250 Nm - des bes hruza nestovice, vsechny neduhy dieselovych motoru v ryzi podobe.

Peugeot 407: 2.0 HDI, 100 kW, 320 Nm - zminene neduhy se projevuji mirneji nez u 1.9 TDI, ale jsou stale pritomny.

V soukromi jezdim s radovym benzinovym sestivalcem a co se tyka hluku, pruznosti, vyuzitelneho spektra otacek atd. je to nebe a dudy. Vykony neporovnavam, stavet 4-valce proti 6-valci by bylo nefer.

0/0
8.7.2008 19:47

Jarda

Re: Re: Re: Re: Re: ehm

...a BTW moderni diesely snad nemasji v porovnani s benziny uzsi spektrum vyuzitelnych otacek, neni u nich nutne casteji servisovat (olej, filtry), nejsou drazsi, nejsou tezsi nez srovnatelny benzin...?

0/0
8.7.2008 19:50

fuk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

nemaji nizsi spektrum vyuzitelnych otacek protoze zacinaji niz. Neni nutne ja castej servisovat.. nejsou tezsi par kil neni rozdil. Jsou drazsi.

Kdyz jezdis v soukomi sestivalcem jsi zvlastvi pripad ne prumewrny cech.

Ale sestivalec nafta se jiste tvemu benzinu vyrovna i kultivovanosti.

0/0
8.7.2008 19:59

Jarda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

Hele, ja ti nechci brat iluze, ale chtelo by to znat nejaka fakta...

Nemam rad generalizace, ale myslim, ze se bez uzardneni da rici, ze benzinova motory se daji tocit o min. 1500 otacek vic nez diesely. Diesely zabiraji o min. 1500 otacek nize...;-D?

Diesel casteji servisovat skutecne nemusis, nemusis ho servisovat vubec - jake to ale bude mit dopady pozas sam...

Tezsi o par kil... Tak napr. O II RS 2.0 TFSI vazi 1940 kg, O II RS 2.0 TDI vazi 1970 kg. Co udela 30 kg na predni naprave je zretelne videt napr. zde: http://www.autoweb.cz/recenze-testy-aut/skoda-octavia-rs-diesel-versus-benzin/13259

A mimochodem, k te 'uspornosti dieselu...: http://www.autoweb.cz/autonovinky-nova-auta/komu-se-vyplati-dieselt-my-to-vime/13206

0/0
8.7.2008 20:26

log-out

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

Ano, chtelo by to fakta - neni dulezitej rozsah otacek, ale pomer nejvyssich a nejnizsich otacek s vyuzitelnym kroutakem. Takze 500 otacek dolku udela vic nez 1500 nahoru. Dejmetomu kdyz benzin bude mit vykon od 3000 do 6000 a nafta od 1500 do 3000, tak  abidnou pruznost stejnou. S tim, ze nafta jde jeste od tech 3000 vytocit k 4000, coz by odpovidalo vytoceni  enzinu o jednu tretinu, tzn. na 8000, coz  je utopie....

0/0
8.7.2008 20:36

Jarda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

Obavam se, ze moc nevis, o cem pises... Zacinas psat o pomeru otacek s vyuzitelnym KROUTAKEM a pak pises o VYKONU... Ne, ze by tyhle dve veliciny spolu primo nesouvisely, ale v tom duchu, v jakem je uvadis, je to nesmyslne.

Co presne mas na mysli vyrokem 'kdyz benzin bude mit vykon od 3000 do 6000'? Kazdy motor ma NEJAKY vykon od volnobeznych po maximalni otacky...

Navic do toho tahas PRUZNOST, coz je velicina naprosto zasadne ovlivnena prevodovyma pomerama, ktere jsou z urcitych duvodu (nebudu vysvetlovat, lze to snadno nalezt) uplne jine u dieselu a uplne jine u benzinu...

0/0
8.7.2008 20:57

mikes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

Myslim ze chtel vyjadrit, ze zatimco diesel vytocis o 1500ot, u benzinu musis vytocit motor o 3000ot, a pri tomto vytoceni pojede diesel i benzin stejne. Z toho spis vypyva, ze vytaceni benzinu je nevyhoda - na stejne vykony potrebujes vytocit motor o vetsi otacky, kapito?

0/0
8.7.2008 22:15

Jarda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

Takhle vseobecne se to pochopitelne tvrdit neda, to vi kazdy, kdo sedel ve vice srovnatelnych autech... Pokud by sis vedle sebe dal nekolik vykonostnich charakteristik ruznych motoru a doplnil je rychlostmi dosazitelnymi na jednotlive stupne prevodovky, poznal bys, ze se mylis. Neni to totiz jen o motoru, ale o kombinaci motor - prevody.

V praxi to pak ma takovy dopad, ze pri vyuzivani plneho potencialu motoru (celeho spektra otacek) se s dieselem musi casteji radit. Neznam napr. zadny dieselovy ctyrvalec s manualni prevodovkou, ktery by na dvojku jel 100 km/h. Zato benzinu je takovych hafo (zmineny 1.8 TSI v O II, 1.8i 16V v Mondeu 2000, vetsina Hond...).

0/0
9.7.2008 8:27

mikes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

No kdyz se neco vseobecne tvrdit neda, tak to taky netvrd (ovsem, kdyz neco rikas ty, je to prece neco jineho, ze?).

Uzivej si sveho benzinu, kdyz potrebuju zrychlit z 85kmh na dalnicni rychlost cca 130 az 180kmh, tak na 5.kvaltu slapnu na plyn a jedu. Co udelas v benzinu? Slapnes na podlahu... a nic, zacnes honit fofrklacek, podradit za 4, nic, podradit za 3, uz to konecne trochu jede. Ti nejstastnejsi (asi tak 0,05% vsech uzivatelu benzinu) tam se vsi paradou v 85kmh vrazi i dvojku,  zrychli na celych 93kmh (zadnych 100kmh, to jen blbe ukazuje tachometr) a chrochtaji si blahem jak vyuzivaji to "siroke spektrum otacek") :-)

0/0
9.7.2008 23:36

Jarda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

Co udelam v benzinu - no v jak kterem... Pro ty hloupejsi mezi nami zopakuji, ze vzdy zalezi na kombinaci motor-prevodovka.

Mel by ses v par autech s dobrym benzinovym motorem projet, abys poznal, jake hlouposti o podrazovani na trojku nebo 93 km/h na dvojku tady pises...

Ale chapu, mas ted prazdniny, venku je chaldno a prsi, tak to zkousis tady...;-D

0/0
10.7.2008 8:22

mikes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

Hmm, dochazeji argumenty tak se to Jarousek snazi nahradit vtipnosti :-)

0/0
10.7.2008 9:36

Jarda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Dochazeji argumenty? No pises takovy blbosti, ze proti tomu se argumentovat moc neda - napr. na tech 93 km/h... ;-D.

Blabolis nesmysly, protoze nemas vlastni zkuseonst, tak se domnivas....

Nikomu nevycitam nevedomost, ale kdyz se takovy clovek za pomoci smyslenych a na domenkach zalozenych argumentu snazi vypadat, ze vi, vypada akorat tak jako  blbec.

Mej se, placale ;), hlupaka nema cenu presvedcovat.

0/0
10.7.2008 10:43

mikes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

No nic, nezbyva nez doporucit aby ses taky nekdy poradnym dieselem svezl a nekoukal jim porad jen do vyfuku.

A musim uznat, nakonec se fakt hezky ocenil "...ale kdyz se takovy clovek za pomoci smyslenych a na domenkach zalozenych argumentu snazi vypadat, ze vi, vypada akorat tak jako  blbec." :-)

0/0
10.7.2008 15:31

Dav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

Četl jsem toto vlákno a musím se přidat na stranu Jardy. Mám starou Vectru s motorem 1.8i s nevalným výkonem 66kW. To se však projevuje krásnou pružností, kdy od 1500 (slovy tisíc pět set) otáček motor výrazně táhne a na dvojku se na 100 km/h dostanu a ještě nejsem na omezovači - 3-ka přes 130. Takže, když jedu 85 na 5-ku, tak šlápnu na plyn a auto se mi ještě celkem slušně rozjede. Pochybuju o tom, že atmosférický diesel 1.8 by na tom byl stejně. A proměřování tachometru v této diskusi nemá opodstatnění. Hluk vibrace smrad, ne děkuji nechci. A když chci záběr odspodu, tak se poohlídnu po 2,5 ltr V6 s krásným zvukem a kultivovaným chodem. A že pojedu s vyšší spotřebou - spotřeba není vše a za druhé na dlouhých trasách se se svou 1.8 v benzínu dostanu něco nad 6,5 ltr/100, ovšem je fakt, že po dálnici jezdím 130-140. Trvalou průměrnou spotřebu mám 7,6 a jsem s ní spokojen.

0/0
10.7.2008 11:15

MartyKO

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

Musim se jednoznacne zastat Jardy, protoze v tom jeho puvodnim prispevku vetsina z vas prehlidla zminku o stejnem typu plneni motoru. Takze konkretne k tvemu dotazu - pokud pojedem vedle sebe 85km/h a oba na petku slapneme na plnej plyn, tak zatimco z turbodieslu zacnou litat saze a zacne se rozjizdet, turbobenzin zatahne a zmizi Ti v dalce... :-P

Uvedomte si, ze Jarda mluvil o stejnem zpusobu plneni. Takze kdyz porovnavate preplnovany naftak, porovnavejte ho s preplnovanym benzinem. ;-)

0/0
14.7.2008 11:02

mikes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

Jarousi, tady zase nekdo nepochopil rozdil mezi pohotovostní hmotnosti a celkovou, vid? Ale to nic, pis blbosti dal... :-)

0/0
8.7.2008 22:21

Jarda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

OK. Pohotovostni je pro benzinovou O II RS 1400 kg, pro naftovou 1430 kg. Rozdil onech 30 kg na predni naprave, tedy zadny rozdil vzhledem k ucelu porovnani hmotnosti.

Co jsi svym duchaplnym prispevkem chtel rici?

0/0
9.7.2008 8:32

Jarda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

...pro upresneni zadny rozdil ve vyznamu oproti memu puvodnimu prispevku, kde jsem porovnaval maximalni hmotnosti.

0/0
9.7.2008 8:33

mikes

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

Rozdil je tak trochu v tom, ze ta auta netestovali s nalozenymi 500kg nakladu, asi tolik.

Dale cituji: "Co udela 30 kg na predni naprave je zretelne videt..." a pises o vaze 1970kg resp. 1940kg, coz je naprosto nesmyslne michani hrusek a jablek, nema to s tim vubec nic spolecneho.

Jinak doporucuji precist prispevek autora testu v diskusi - pise ze auta se chovaji stejne a s dieselem i benzinem se da projet ta zatacka stejne rychle. Uvedeny smyk u dieselu vyvolali schvalne, aby zduraznili "pocit" ze zataceni, tedy ne ze tak to auto skutecne jede a aby video vypadalo zajimave.

0/0
9.7.2008 9:23

Masox

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

Můžeš mi vysvětlit, co má tohle auto co vážit 2 tuny?

0/0
9.7.2008 12:10

Jarda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ehm

To se musis zeptat vyrobce.

0/0
9.7.2008 14:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.