Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K moři autem a s jachtou za zády

Stále více lidí si chce vzít k moři vlastní či půjčenou loď. Víte, jak jachtu přepravit bezpečně, jaký přívěs si pořídit a kolik vás to bude stát?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mm

Ty hmotnosti!

Já bych netvrdil tak jistě, že pokud má auto povoleno táhnout např,500 kg těžký nebrzděný přívěs, že nesmím jet s prázdným vozíkem o váze 150kg a celkovou povolenou hmotností 750 kg. Minimálně v ČR platí, že okamžitá hmotnost přívěsu je podstatná. Pokud tedy pojedu s autem, co má povolených 450 kg nebržděný přívěs, klidně za něj zapřáhnu vozík o váze 150 kg, i když jeho povolená celková hmotnost je 750 kg!

0/0
21.6.2008 20:50

oId fashioned Vince III..

nejlepší je embuch

s přivěšenou jachtou, směr Chorvatsko, mahagonová jachta plná řízků a paštik;-D;-D;-D

0/0
21.6.2008 11:46

jezerní jezdec

My transportujeme loď jednoduše

My transportujeme loď jednoduše v kufru Citroenu Berlingo a ještě tam je spousta místa. A to uveze 400 kg neboli 5 dospělých a měří 370 x 170 cm. Viz http://aquazona.majorshop.cz/zbozi_detail?id_zbozi=6936;-D

0/0
21.6.2008 11:16

karel

Jak jinak s iDnes

Opravdu článek pro široký okruh čtenářů.Škoda že jsem se neučil húř.K moři bez loďky už nikdy nejedu.

0/0
21.6.2008 1:54

petr_leicester

..trosku nepresnosti..

..no nevim, ale pokud celkova hmotnost soupravy presahne 3,500kg, tak ridici nestaci skupina B + E, ale minimalne C1, nebo C1 + E pokud ma prives vic nez 750 kg a celkova hmotnost je vyssi nez 3,500kg....prosim trosku nastudovat silnicni zakon..

0/0
21.6.2008 0:46

Clayton

Re: ..trosku nepresnosti..

Nemáte pravdu, přečtěte si ten zákon pořádně.

0/0
21.6.2008 1:16

atnarfus

Re: Re: ..trosku nepresnosti..

Právě že jsme si zákon přečetli.

Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení

c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přpojného vozidla, pokud maximání přípustná hmotnost soupravy

nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla

nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.

0/0
21.6.2008 8:07

x

Re: Re: Re: ..trosku nepresnosti..

To jste ho četli dost blbě, a citujete navíc jinou skupinu. S BE lze řídit spoupravu podstatně těžší než je 3,5t. Pro ty, co neumí číst zákony, jsou na stránkách mdcr.cr uvedeny i příklady.

0/0
21.6.2008 10:06

petr_leicester

Re: Re: Re: Re: ..trosku nepresnosti..

..skupina B+E se lisi jen v tom, ze ten prives muze mit vetsi hmotnost nez 750kg...

0/0
21.6.2008 12:05

x

Re: Re: Re: Re: Re: ..trosku nepresnosti..

Jako u blbečků na dvorečku, že? Zde je ten odkaz, co si přečíst aspoň ten, když už nejste schopni přečíst a pochopit ten zákon???

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/EA8A4E44-C258-47CE-8BF5-D1E93147E303/0/RidicskeopravneniskupinBaBE.doc

(pokud nebude fungovat odkaz, tak mdcr.cz - silniční doprava - řidičské průkazy, autoškoly - metodické pokyny, stanoviska, usměrnění - řidičské oprávnění skupin B a B+E a řízení jízdích souprav. Ten dokument byl vytvořen právě kvůli joudům plácajícím nesmysly všude možně :/

0/0
21.6.2008 20:52

leicester1969

Re: Re: ..trosku nepresnosti..

...uz jsem z CR nejakej ten rok pryc, ale plati, nebo platilo ze skupina B byla celkova hmotnost soupravy max. 3,500kg

0/0
21.6.2008 11:02

petr_leicester

Re: Re: Re: ..trosku nepresnosti..

ridicske opravneni skupiny B opravnuje k rizeni motorovych vozidel s max. pripustnou hmotnosti do 3500kg a max. 8 mist k sezeni krome mista ridice;smi byt pripojeno pripojne vozidlo o max.pripustne hmotnosti do 750kg,traktory a samojizdne pracovni stroje s max.pripustnou hmotnosti do 3500kg,jizdni souprava s max.pripustnou hmotnosti soupravy do 3500kg a max.pripustna hmotnost pripojneho vozidla neprevysuje pohotovostni hmotnost motoroveho vozidla. To ze silnicniho zakona.

0/0
21.6.2008 11:10

Jan Havlicek

Re: Re: Re: Re: ..trosku nepresnosti..

Prelozeno do lidstiny:

Pro tazrni voziku s ridicakem se skupinou B mohou nastat dve legalni situace:

- celkova hmotnost voziku je max 750 kg, pak neni zajimava pohotovostni hmotnost tazneho vozidla a muzete jet.

- celkova hmotnost voziku je vyssi nez 750 kg. v takovem pripade lze vozik tahnot pouze s B za predpokladu, ze pohotovostni hmotnost auta je vyssi nez celkova voziku a ze soucet celkovych hmotnosti nebude vyssi nez 3.5t.

Zaver: za urcitych okolnosti lze pouze s B tahnout vozik tezsi nez 750kg legalne.

Honza

0/0
21.6.2008 12:51

v

Re: Re: Re: Re: Re: ..trosku nepresnosti..

Tak to je nesmysl, na vozik o CELKOVE hmotnosti vyssi nez 750 kg musi byt E v kazdem pripade. (I kdyz je prazdny a ma jenom 200 kg; i kdyz v souctu s autem ma mene nez 3,5 t)

0/0
21.6.2008 16:33

x

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..trosku nepresnosti..

Další, kdo zákon nečetl, ale nutně musí o něm plácat??? Zde je odkaz na stanovisko MD, co si přečíst aspoň to, když už nejste schopni přečíst a pochopit ten zákon???

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/EA8A4E44-C258-47CE-8BF5-D1E93147E303/0/RidicskeopravneniskupinBaBE.doc

(pokud nebude fungovat odkaz, tak mdcr.cz - silniční doprava - řidičské průkazy, autoškoly - metodické pokyny, stanoviska, usměrnění - řidičské oprávnění skupin B a B+E a řízení jízdích souprav).

0/0
21.6.2008 20:56

petr_leicester

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..trosku nepresnosti..

..no takze je to podle toho paskvilu jasny, je to nove podle EU, pokud by se vam nahodou dostal do ruky starej ridicak, tak tam bylo vyslovne: ....k rizeni vozidel a jizdnich souprav jejichz celkova maximalni hmotnost nepresahuje 3,500kg.....

0/0
21.6.2008 21:50

x

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..trosku nepresnosti..

Kolega jezdí se soupravou bezmála 6 tun s B+E už hezkou řádku let, takže nové to moc nebude.

0/0
21.6.2008 21:53

petr_leicester

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..trosku nepresnosti..

....no v roce 1999 tak urcite jeste nejezdil.... , to se s Vama klidne vsadim...

0/0
21.6.2008 21:57

x

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..trosku nepresnosti..

Auto je r.v. asi 2002, takže zhruba od tehdy.

0/0
21.6.2008 22:06

petr_leicester

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..trosku nepresnosti..

ok diky za link a info, mam uz delsi dobu C, takze jsem tohle neresil a taky proto ze tady v UK te policajti prakticky nezastavi. A diky  taky za to, ze nejste vulgarni jako nekteri pri diskusiR^

Zdravim do CR.

0/0
21.6.2008 22:23

e.t.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..trosku nepresnosti

zakon se jmenuje 361/2000 .tj byl schvalenej v roce 2000. Před vstupem do EU podle EU.

1. deb.love co neznaji pravidla co plati přez 5 let nemaji co poučovat jak to je.

ANO za rakouska uherska se jezdilo jinak.

2. studoval jsem i smernici EU podle ktere ten zakon byl vytvoren (neni to paskvil, je to Vas problem ze se Vám cosi nelibi)

3. od 1.1.2008 bohuzel nastala zmena v zakonech EU, podle niz uz nad 750 jen na B nejde. Ale nemuzu to podlozit takze tuto info berte z rezervou.

0/0
21.6.2008 23:34

petr_leicester

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..trosku nepresnosti

ad 1. inteligentni jedinec se pozna podle vyjadrovani  ....a k tomu "rakokousku uhersku" - ano jezdilo se jinak, mlady kluk ve 20ti (ve 20ti protoze E, jsi mohl dostat az po dvou letech za volantem) naucenej v autoskole na "lehkem" auticku neni tak vyjezdenej na velkou soupravu (pres 8t).

ad 2. ano je to paskvil viz ad1. pokud chci velke auto a tahat velky prives udelam si C1, nebo C!! 

ad 3. Tak jak to teda je? Je to pravda, nebo ne?? Pokud ano, proc to mam brat s rezervou? Pokud ne, proc to zde uvadite? ( pro vasi info: jde to;-), od toho je zde kombinace B+E a ta urcite plati)

0/0
22.6.2008 11:38

e.t.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..trosku nep

1. já nepoučuji o něčem co nevím. Každý řidič by se měl seznámit s pravidly silničního provozu a vy je bohužel neznáte, právě jste se ukázal. Čekal bych omluvu nebo sypani popela na hlavu, vidim jen výmluvy.

Tenkrat bylo Ečko za 50kč kolek, dneska je to za zkoušky, ježdění a pod. Má smysl.

Tenkrát bylo ečko gratis, ale mělo oprávnění na co je teď stačí B. (zjednodušeně).

Lidi co májí vyježděno a přitom sami se nechtějí vzdělávat evokují u mne "všechno vím všechno znám všemu rozumím" Těch se bojím...  O vyježděnosti a nevyježděnosti... no myslím že je to individuální a o tom co má jedinec v hlavě a jak srovnané. Já bych pár volů v okolí nenechal tahat moji kobylu a to ať mají třeba D+E.

0/0
22.6.2008 12:17

e.t.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..trosku nep

2. Paskvil to není, kvuli vám snad najdu tu evropskou směrnici. Holt

je to přepsaný evropský zákon. Proč to co neuzáváte považujete za

paskvil. Je to zákon vemte to jako fakt. Navic ať to čtu jak to čtu v

zákoně je několika větami popsaný připad kdy jde o soupravu skupiny B. Paskvil považuji překlep který jedním písmenkem či slovem mění smysl

věty. Nemyslíte, že když někdo napíše tolik vět že je tam nepíše omylem? ;-D

0/0
22.6.2008 12:19

e.t.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..trosku nep

3. ano je to pravda, pravda u nás. A mohla to bejt pravda i v celé eu, jak jsem dostal vyjádření od ministerstva vnitra. Víte někteří lidi mají dlouhé vedení. A než je přesvědšíte tak se zákon změní. Občas se tak holt děje...

A ty lidi pak rádi řeknou já jsem vám to říkal.

Fakt nevím jak to teď je, musel bych ty evropské směrnice hledat. Ale v čr to zatím nezměnili takže svůj 1500 kg max. vozejk můžu tahat na B - např přítelkyně. ;-D;-D

PS: mám B+E, nebojte

0/0
22.6.2008 12:23

e.t.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..trosku nep

ad 2. ano je to paskvil viz ad1. pokud chci velke auto a tahat velky prives udelam si C1, nebo C!!

nerozumím. Skupiny jsou disjunktní. V daný okamžik řídíte pouze na jedno oprávnění. Pokud to bude velke auto (a né Hummer 4tuny - tj. nákladáček). Tak to bude B. V soupravě B nebo B+E. Nikdy to C nebude. NIKDY.

Udělejte si papíry na helikopteru, tank, buldozer, nebude to mít právně žádný vliv. Ale pro Váš pocit jistoty a bezpěčí si dělejte co chcete :-P

0/0
22.6.2008 12:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.