Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Světový unikát znovu ožil: Aero 50 Dynamik Valentina Dobrotivého

Aero 50 Dynamik je považováno za jeden z vrcholů předválečného automobilového designu. Svou obnovenou premiéru si tento unikát odbyl ve Vysokém Mýtě po 68 letech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rejpal

renovace ujde, ale...

Ten plastovej držák na značku je taky originál?8-o8-o8-o A co elektrický ventilátor za chladičem...tak trochu Potěmkin.;-(

0/0
17.7.2008 12:15

Igor Macášek

byl jsem šťastným majitelem!

Při zaměstnání v Podbrezové (SK) jsem koupil Aero 50 Sodomka z Banské Bystrice.

0/0
25.6.2008 12:02

Jan.Emil

SLÁVA SLÁVA

Vždycky mne potěší když se podaří kvalitně zrestaurovat automobilový skvost kterým tento vůz bezpochyby je.

0/0
23.6.2008 11:06

Pan L

Video s otřesnou muzikou

Jen škoda, že IDNES dala k videu naprosto nechutnou "rupšap tudap, šuptap tudap, duptap tudap" zvukovou stopu a místo toho nedali třeba zvuk motoru nebo startování. Když jsem tu muziku slyšel, málem jsem se pozvracel.

0/0
19.6.2008 13:10

sam99xx

Re: Video s otřesnou muzikou

JJ, počin toho, kdo to video dělal, mi připomíná nějaký rozhovor s malými dětmi v rádiu o 2. sv.válce: "...no to bylo tenkrát, když se hrálo disko a ploužáky..." Ve stejném duchu je uděláno i to video :-)

0/0
20.6.2008 12:53

Ludek_II

Aero

Miluju bublinky...a stará česká auta ! :-)

0/0
19.6.2008 6:17

ZEE

To je mazlik!!

0/0
19.6.2008 6:12

rymac

oh

je jasné že nejlepší karoserie udělal sodomka pro Tatru... tohle auto je hezké, jen nechápu proč mu nedali pořádný MOTOR!! to co má pod kapotou je zvěrstvo!!:-©  jinak karoserie hezká R^

0/0
18.6.2008 14:20

PetaP

Re: oh

Ano, je to zvěrstvo :-) Nicméně v té doby byly dvoudobé motory běžnou věcí a nikdo se nepozastavoval nad tím, jak to dýmí...Ano, i sériové Aerovečky jsou krásné, i když mají zrůdné motory...;-) A je paradox, že (i na můj vkus) pan Sodomka udělal nejlepší kreace pro Tatru, nicméně jich lidé v jeho továrně oproti jiným značkám udělali nejmíň...

0/0
18.6.2008 15:47

Shkodillac

Re: Re: oh

Tak si vem, že třicítka měla stejný rozměry a poloviční motor - litr, dva válce, 30hp...

Padesátka vznikla spojením dvou těchto motorů dohromady a to ji rozjelo na - ve svý době ohromných - 130 km...

Byl to dokonalej motor, dokonce pro to vymysleli elektromagnetický vypínač přívodu paliva při jízdě z kopce....

0/0
20.6.2008 6:49

Mirek

Re: Re: Re: oh

Měl i další vychytávky, ale dokonalej nebyl, měl poskládanou dlouhou klikovku která trpěla na torzní kmity. Kdo je trochu levej na řízení tak se s tím skoro nerozjede, spojka svíraná 16 pružinama po obvodu, každá samostatně nastavitelná tomu nepřidala. Jinak výkon na tu dobu velmi slušnej ale byl trochu žížnivej

0/0
20.6.2008 13:56

hook

Re: oh

Tehdy to byl poradny MOTOR! Proc to NECHAPES? Ze casy se MENI!

0/0
20.6.2008 0:09

AERO

HEZKÝ kOUSEK

jE PĚKNÝ,vypadá jakona podvozku A30čtyřsis

0/0
18.6.2008 13:38

slatin

Kupuji.Kolik????

R^

0/0
18.6.2008 13:29

T.P.

Re: Kupuji.Kolik????

4.000.000,- Kč

0/0
18.6.2008 14:21

minimi

pěkná karoserie

ale jen na pohled zboku, předek se moc nevyved a nebylo by to lepší ani s větším rozchodem. klasická padesátka je mnohem hezčí:-)

0/0
18.6.2008 13:28

ntk

je to pěkné auto, ale připadá mi, že se dá lehce převrátit

prostě mi přijde, že to auto je vratké :-) ale moc krásné, to ano!

0/0
18.6.2008 13:19

xxx

Krása

Auto je to bezpochyby nádherné ani jsem nevěděl že něco takového existuje. Navíc mi připomíná Lassiter Apolyon ze hry Mafia :)

http://mafia.bonusweb.cz/download/BroukY2k/Auta/Lassiter-Appolyon-01.jpg

0/0
18.6.2008 9:38

Bobes

Re: Krása

JJ má pravdu:-)

0/0
18.6.2008 10:38

USB_hub

nadhera...

je to mazel, akorat me zarazila ta smes benzinu a oleje v pomeru 1:25 ;-)

0/0
18.6.2008 9:28

hlavní je pořádně zdanit naftu :

Re: nadhera...

namachrovanej tráboš

0/0
18.6.2008 9:33

Muroň

Nejsu veteránista

ale tahle kastle bere za srdce - nádhera.!Jen mě tam ruší ten úzký rozchod, zepředu to vypadá jak drezína, ale chápu, zatáčet se musí.

0/0
18.6.2008 9:19

hlavní je pořádně zdanit naftu :

to auto se mi nelíbí

připadá mi to jako šaškárna, která si hraje na něco čím není. Extrémně je to potom vidět z čelního pohledu - prostě mercedes na podvozku trabanta....

0/0
18.6.2008 9:10

karlos

Re: to auto se mi nelíbí

vzhledem k tomu, že cílem bylo vytvořit auto s plnými blatníky jinak to udělat nešlo, mít to větší rozchod, vůbec by to nezatáčelo. Uznávám, že to ze předu vypadá divně, ale z boku je to krása. Pěkný fotky.

0/0
18.6.2008 9:19

hlavní je pořádně zdanit naftu :

Re: Re: to auto se mi nelíbí

já vím, ale stejně.... celé je to takové namachrované a když to pak nastartuje ten dvoutakt... no nevím nevím....

0/0
18.6.2008 9:32

ddr

Re: Re: Re: to auto se mi nelíbí

na dvoutaktu neni nic spatnyho ty truhlo ;-)

0/0
18.6.2008 13:16

hlavní je pořádně zdanit naftu :

Re: Re: Re: Re: to auto se mi nelíbí

do tráboše určo stačí, ale tohle se tváří jak auto pro horních pár tisíc... Navíc ta šílená váha a k tomu ten pidivýkon....

Když se člověk podívá, co se vyrábělo v usa v té době.....  

0/0
18.6.2008 13:38

hook

Re: Re: Re: Re: Re: to auto se mi nelíbí

Nejak nechapes plynuti casu ;-D

Tehdy to nebyl pidivykon a redeji se podivej co se vyrabelo v Evrope v te dobe.

0/0
20.6.2008 0:11

jakub

Re: Re: Re: Re: Re: to auto se mi nelíbí

V USA se v té době vyráběly daleko těžší kisny se spodovými a maximálně OHV motory, jejichž měrný výkon dosahoval ve srovnání s dvoutaktem 50 až 70%. Navíc měly obě nápravy tuhé. Aero mělo již přední pohon a kyvadlové nápravy, takže nesrovnatelně lepší jízdní vlastnosti. Klasické padesátky byly považovány za sportovní vozy, což Sodomkova karoserie taktně zakryla. Ale dyzajn na tu dobu parádní.

0/0
20.6.2008 11:06

pojišťovák

Re: Re: Re: Re: Re: Re: to auto se mi nelíbí

V americe v té době už končilo období oddělených blatníků,nastupoval tvar-ponton,neprodukovaly se tam auta s menším výkonem než 100HP a přední nápravy měly už pár let zavěšení na dvou trojůhelníkových ramenech-nezávislé,zadní samozřejmě tuhá náprava tomu sekundovala,většina motorů byl osmiválec s dvourychlostním automatem, FORD kraloval s prvním V8 motorem a všechna auta měla hydraulické brzdy!Co se týká srovnání jízdních vlastností-přední vs zadní náhon,to nechám na každém z vás,ale i F1 maj zadek a nemyslim si,že by BMW,MB či Porsche vyrábělo zastaralá auta co se týká druhu náhonu.

Dvotakt byl v té době v evropě populární u lidových vozítek a AERO patří mezi nejvýznamější představitele téhle kategorie samohybů.

To auto se mi líbí,připomíná mi můj buick special z roku 1939,i když barevná kombinace vystaveného kusu v americe je mnohonásobně krásnější-černočervené dvoubarevné lakování.

0/0
30.7.2008 21:45

Muroň

Re: to auto se mi nelíbí

Ty jsi zase šašek, který si hraje na něco, čím není. Víš, jak tě přezdíváme na našem fóru dieselpower.cz? Idiot.

0/0
18.6.2008 9:20

hlavní je pořádně zdanit naftu :

Re: Re: to auto se mi nelíbí

dieselpower.cz? co to je? nějaká smrdutá žumpa plná smrdutých debílků? ;-D

0/0
18.6.2008 9:31

kveten0

Špica

Barva možná na dnešní vkus nesedí, ale renovace měla za cíl zachovat původní vzhled. A vozidlo prý tuto barvu  mělo. Tak co... R^

0/0
18.6.2008 8:40

bonny

Krása

Tak tohle je fakt nádhera, akorát ta barva mi na to nějak nesedí.

0/0
18.6.2008 7:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.