Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dálnici D1 budou od listopadu do dubna zimní pneumatiky povinné

Nové dopravní značky "zimní výbava" a "zimní výbava - konec" začnou na českých silnicích platit od 1. července.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lurit

Seznam míst s povinnou zimní výbavou je zde.

http://www.eldorado.estranky.cz/stranka/seznam-mist-s-povinnou-zimni-vybavou_

0/0
3.11.2008 19:17

ken

zimni pneu ?

Kdo tyhle zakony vymysli absolutne neuvazuje protoze i v srpnu muze byt nad ranem 5stupnu a co pak to budeme vozit teplomer a zimni pneu sebou? Resenim by bylo zimni vybava povinna od do. ;-D

0/0
31.10.2008 15:22

Barras

Re: zimni pneu ?

Jo,  takže od 1.8.  povinná zimní výbava (Y)

0/0
31.10.2008 17:09

jura

zimni pneu

:-)

0/0
26.9.2008 20:11

jura

zimni pneu

jen na oznacenych silnicich znackou ,,zimni vybava"

0/0
26.9.2008 20:10

Mick

Trága...

  Zas jen další skryté zdanění za mediální kecy o bezpečnosti a vymývání mozků o potřebě zimního obutí.... Tomu kdo si s autem nerozumí, nestačí pneu ani o dvaceti milimetrech ba i hřebíky... Dokud platil 1mm čehokoli, šlo to víceméně také, jen řidiči nebyli tak vystresovaní... Už teď se koupem v odpadcích.... Co na to množství zbytečně odstavených pneu asi budou říkat ekologové.... Pokud jim vůbec o nějakou ekologii jde... Sám ročně najedu okolo 170 000km. tj cca 12kusů odepsaných pneu... kolik to asi bude teď pokud nebudu chtít přijít o práci nebo dělat půl roku zadarmo na nějakou zatr... zasr.. pokutu....???! (Y) 

0/0
7.8.2008 12:44

ppc1500

Re: Trága...

Existuje technologie na zpracovani opotrebenych pneumatik. Semelou je a pouziji jako prisadu do asfaltu. Je jenom na vyrobci asfaltu a zorganizovani cele veci, takze teoreticky by se to nemelo projevovat jako odpad.

0/0
1.9.2008 11:28

Jara

Min 4mm .....

...u zimních pneu budou povinné jen na vyznačených silnicích nebo úplně všude?V novinách jsem četl,že všude! :-/

0/0
7.8.2008 10:18

jura

Re: Min 4mm .....

jen na oznacenych silnicich znackou

0/0
26.9.2008 20:08

OMFG

konec dubna?

tak to joooo, konec dubna je super. A nemohl by to byt konec cervna? Abysme si jako byli jisti ze to zimu urcite pokryje...

0/0
18.7.2008 20:05

zima

Re: konec dubna?

R^;-)

0/0
2.11.2008 10:24

cari

Blbost

Takovy paskvil muze vymyslet je clovek s IQ houpaciho kone -

Pokud by nakazal celorocne pouzivat zimni gumy bylo by to mene smesne.

Cely tento zakon jen povazuji za neschopnost vymoci dodrzovani silnicniho zakona (nebo to nikdo nechce z nejakeho duvodu delat).

Techto pripadu je mnohem vice, ale to je uz zase jina pisnicka

0/0
16.7.2008 17:13

spartaman

Úprava termínu

Ideální 1.12. - 30.3., všechno navíc je NESMYSL!!! :-/

0/0
11.7.2008 10:05

atnarfus

Re: Úprava termínu

V Praze možná. Nebydlím na horách, jsem jenom z vysočiny. Není tu nic divného, že už koncem října sníh zůstává ležet a fotek kde je sníh ještě koncem dubna ti pošlu kolik chceš.

Kdy se např. stala ta řetězová havárie letos na jaře na D1? Bylo to dvacátého března. Myslíš, že tak pár dní potom,  začátkem, nebo v polovině dubna, kdy ještě skoro každý den ráno mrzne, nejsou zimní pneu potřeba?

0/0
25.7.2008 8:19

spartaman

Re: Re: Úprava termínu

Myslím, že na D1 jezdit na konci dubna na letních je nesmysl. To už bývají i teploty kolem 15 stupňů nad. Zimní pneumatika je konstruovaná na jízdu v teplotě do 7-8 stupňů nad nulou, pak plave.

0/0
25.7.2008 9:31

míša

Re: Re: Re: Úprava termínu

... koncem dubna bývá už i kolem 30tky...;-DRv

0/0
1.8.2008 8:57

johny55555

v zásadě souhlasím

ale do konce dubna, to je fakt přehnané...

0/0
10.7.2008 9:45

Jan

To se starostové a jejich pohůnci

zase napakují. Bude 15 nad nulou, měšťáci postaví značku k silnici a začnou vybírat. Potom budou, stejně jako pan Hanzelka něco blekotat o bezpečnosti provozu.

0/0
5.7.2008 15:00

Varek

a jak policista pozná zimní pneu?

???

0/0
3.7.2008 0:31

spartaman

Re: a jak policista pozná zimní pneu?

Myslíš toho policistu, co má nad víčkem nádrže samolepku s nápisem TANKOVAT NAFTU nebo nějakého jiného? ;-D;-D

(spatřeno na voze MP v Praze 2)

0/0
11.7.2008 10:07

tom

Re: Re: a jak policista pozná zimní pneu?

měls mu to přepsat:-)

0/0
23.8.2008 21:27

MP praha

Re: Re: a jak policista pozná zimní pneu?

jo, přeškrtnout propiskou na "NATURAL VOLE" ;-D!

0/0
2.11.2008 10:27

larix

souhlas

Celkem s tím souhlasím... Kdo jezdí většinou má zimní, kdo si myslím, že jsou zimní jen vytahování peněz, tak ať si uvědomí, že když jezdí na zimních, tak nesjíždí letní a naopak...¨

Jen doufám, že když bude období jako letos a řidiči na konci března přezujou na letňáky, ať zbytečně v teple nesjíždí zimní, tak za to nebudou policajti pokutovat..

A taky doufám, že pro bezpečnost začnou dělat i něco cestáři.

0/0
17.6.2008 3:17

míša

Re: souhlas

To právě bude největší folklór, ve 2.půlce dubna, až bude venku 25 a více hlídat zimní pneu. ;-D :-/

0/0
17.6.2008 11:25

hugo

pneu

Tak většina lidí co víc jezdí má zimáky a ty co lítaji ven taky a ostatní si je koupí, někdo tady psal o tom jet jako bez brzd ale s kopce to jak si nejde když je to uklouzaný a je to co ubzdit na zimních tak na letních to jede jak sáňky samochodky

0/0
16.6.2008 11:06

Mak1

A co kdyby soudruzi radši

opravili dálnici a přidali na ní další pruh, míto dalšího stupňování buzerace řidičů ???:-©

Vždyť začátkem listopadu ještě vůbec nemusí být zima

0/0
16.6.2008 8:22

Mak1

A co kdyby soudruzi

radši přidělali na D1 další pruh + opravili pruhy s vyjetými kolejemi ? A postavili dálnici z Hradce ??

To by rázem ubylo nehod bez jakýchkoli dodatečných sr***k, které neustále vymýšlí ....:-©

0/0
16.6.2008 8:20

Pup

Re: A co kdyby soudruzi

Pridat pruh neni jen vylejt na zem trochu toho asfaltu, ale musis prodlouzit vsechny mosty, co pres dalnici vedou, podjezdy pod ni, predelat vsechny mimouorovnovy sjezdy a najezdy... rychlejsi je mit zimaky :)

0/0
23.10.2008 10:29

Darik

2 veci

1) Hloubka vzorku dezenu je definovana jinym zakonem nez zakon o provozu na pozemnich komunikacich (pomijim polemiku, zda se nekterym nasim cestam da rikat pozemni komunikace). To znamena minimalne 1,6 mm. Jina pravni uprava nemuze byt s touto v rozporu.

2) Platnost dopravnich znacek neni primarne omezena na urcite obdobi, coz znamena nutnost pod dopravni znackou vzdy umistit dodatkovou tabulku. ...a kdyz by tam tabulka nebyla, znamenalo by to i v lete prezout na zimaky :o) ...... no jo no, jsme v Cechach !

0/0
15.6.2008 23:12

barbudo

A kdo nařídí, aby od listopadu do dubna ...

... byla zima?

0/0
15.6.2008 22:34

admin

Re: A kdo nařídí, aby od listopadu do dubna ...

ano

0/0
16.6.2008 0:49

rene skalski

nesmysl

[>-]Tak zase jeden nesmysl, jak vytahnout lidem peníze z kapsy.

0/0
15.6.2008 21:36

admin

Re: nesmysl

Skoro všichni zimní kola mají ... takže klid [>-]

0/0
16.6.2008 0:50

FABIA

FABIA

FABIA HTP JE NEPOTŘEBUJE, JEDE JAKO PO KOLEJÍCHR^[>-]V

0/0
15.6.2008 20:02

admin

Re: FABIA

jo, když jí zahákuje vlak ;-D;-D;-D;-D

0/0
16.6.2008 0:51

paik

zimni guma

a kdo definuje ze, to co mam na aute je zimni guma..?

0/0
15.6.2008 19:41

karel

Re: zimni guma

na té pneumatice je to vyznačeno, teď nevím jistě jestli symbolem vločky nebo nápisem

0/0
15.6.2008 20:51

a kamiony?

Re: Re: zimni guma

opet jsme u tematu definice "zimni púneu" pro kamiony ..... neexestuji ... resp nejsou v nasi klimatickych podminkach pouzitelne, tady se pouziva M+S, zimni pneu se pouziva jen za polarnim kruhem. ale vysvetli to policajtovi na silnici

0/0
15.6.2008 21:01

OMFG

Re: Re: zimni guma

je to paradox, ale taková šest let stará zimní s 1,6mm vzorkem versus nová letní s 5mm vzorkem na suché silnici ...

0/0
18.7.2008 20:08

Martin

Re: zimni guma

Zimní guma si ty;-D.

Zimní pneumatika je jedině GoodYear UltraGrip7. To bych dal do zákona.!!!

0/0
15.6.2008 21:55

David

Re: Re: zimni guma

Ahoj. Hned jsem Te poznal, Jiriku. Zvysujes prodeje sveho zbozi? Ach jo...Rv

0/0
16.6.2008 7:31

Mick

Re: Re: zimni guma

A Ty budeš asi fakt jen ta guma....

0/0
7.8.2008 12:51

admin

Re: zimni guma

výrobce to na ní napíše ... to je to co potřebuješ vědět

0/0
16.6.2008 0:51

MIR80

to neni spasa

Zimni pneumatiky nejsou spasa, kdyz ridici jezdej jak prasata

0/0
15.6.2008 17:48

Mick

Re: to neni spasa

R^

0/0
7.8.2008 12:53

horys24

Souhlas až na ty kaminoy

Já s tím souhlasím až na ty kaminony. Pač pokud v zimě potkáte na D1 strejdu v klobouku se 120 a bez zimích tak je to děs.

0/0
15.6.2008 17:06

profík

Re: Souhlas až na ty kaminoy

není důležité, jestli řidič má či nemá klobouk, důležitější je obsah části pod ním. Jestliže řidič nemá pro jízdu cit, nepomohou mu ani zimní pneumatiky a naopak, ten, kdo ovládá tzv chytrou jízdu, zajede i bez nich. Co je chytrá jízda? Zkuste jet tak, jako by váš vůz neměl brzdy. Jízdu přizpůsobit této skutečnosti a nebrzdit nebo jen minimálně.Není rozhodující stáří řidiče ale jeho schopnosti, cit pro vůz, odvážný mladík, který není ochoten připustit ani existenci elementární fyziky bývá na silnici mnohem větším nebezpečím.

0/0
15.6.2008 21:03

obcasnykomentator

Re: Re: Souhlas až na ty kaminoy

To jsou samozřejmě dobré zásady. Jenže pak nastanou situace, kdy se chovat "jako kdyby vůz neměl brzdy" nejde: je třeba zabrzdit, rozjet se do umydleného kopce apod. Neboť na silnici většinou nejsem sám a jiný mě do takové situace "nechytré jízdy" dotlačí.

0/0
15.6.2008 21:37

profík

Re: Re: Re: Souhlas až na ty kaminoy

tyto zásady jistě nelze uplatňovat bezmyšlenkovitě, jestliže ale člověku vejdou do krve, je jeho jízda plynulá, jeho chování předvídatelné a na silnici nepředstavuje pro ostatní žádné nebezpečí.A to není málo! Na rozdíl od závodníka typu brzda-plyn. A i v tom je profesionalita

0/0
15.6.2008 21:44

obcasnykomentator

Re: Re: Re: Re: Souhlas až na ty kaminoy

Souhlas.

0/0
15.6.2008 21:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.