Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Honda dnes začala s výrobou vodíkového auta

V továrně japonské automobilky Honda sjel z výrobního pásu první vůz na vodíkové palivové články FCX Clarity, který nevypouští žádné emise. Vůz je určen pro jižní Kalifornii, kde se v Hollywoodu rozšířilo nadšení pro ekologické automobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pedro

Vše už tu je

Vše už dávno je v trezorech. Pouze naftové loby a strach z arabů, že když nebudou mít za co žít tak vyvolají válku to nedovolí z těch trezorů vytáhnout.

0/0
17.6.2008 6:03

chutný benzinek

baterie / vodík ???

je vodík dobrá cesta??? Nebylo by lepší investovat více prostředků do výzkumu a vývoje už skutečně použitelných baterií (navíc levných a 100% recyklovatelných) :-).

Pro dopravně infrastrukturní lobby by byl vodík lepší varianta. Ale když se vezmou investice do celé té vodíkové infrastruktury (výroba, skledování, doprava, skladování, čerpání), investice do superkryogeních nádrží v autě, investice do palivových článků.... Nevím nevím jestli by nebylo lepší vyrobit pořádné beterie.... Auta by se dobíjela doma, případně potom kdekoliv v garážích a na parkovištích a řada komplikací by odpadla.... Teď  už jen ty baterie vymyslet

0/0
16.6.2008 17:20

rudastraka

Re: baterie / vodík ???

vodik je slepa cesta, stejne jako hybrid

automobilkam co investovaly do vyvoje techto technologii se to nikdy nevrati, jen po vzoru cimrmana prokopaly dalsi slepou ulicku

budoucnost ma jedine elektrika a podle znamych projektu se blyska na lepsi casy

pochybuju ze tyhle celebrity budou s timhle autem jezdit, nejspis si budou dal vozit (Y) v petilitrovym kadilaku

0/0
16.6.2008 17:42

Dalibor

Re: baterie / vodík ???

no prave, chybi ta "malickost", vymyslet takove baterie. Ono to neni tak jednoduche jak to na prvni pohled vypada. Na druhou stranu by bylo treba nekde tu energi taky vyrobit, protoze v baterii je jen "skladovana". To je ten nejvetsi problem. Jakou energi zvolit. Na to neprinese odpoved ani vodikova technologie, protoze vodik neni zdrojem, ale jen pro "prenos". Je to sice prvni velky krok, ale problem se tim proste prenese jen nekam jinam.

0/0
16.6.2008 17:46

rudastraka

Re: Re: baterie / vodík ???

staci se o to trochu zajimat a zjistis ze nedejne akumulatory jsou, behem dvou let budou pouzitelne elektromobily

pro pokryti energeticke spotreby automobilu v cesku staci dostavet temelin

0/0
16.6.2008 20:04

Tudor

EKO?

Ale ekologii to řeší jak? El. energie na nabíjení, ztráty při distribuci el. energie a ztráty při nabíjecím procesu se bude brát odkud, Halík? No přece z tepelných elektráren. Výroba Oxidu Bursičitého se přesune za město a je po problému?

Jak je to s ekologičností těžby těžkých kovů pro výrobu akumumulátorů a výrobou a likvidací akumulátorů snad nemusím připomínat.

0/0
17.6.2008 6:23

USB_hub

Re: EKO?

a proto tam pise, ze je potreba dostavit Temelin [:-P]

0/0
17.6.2008 8:17

Jirka

Re: EKO?

Vzdyt uz i ted je to tak. Napriklad tady v  Brne mame ekologickou dopravu tramvaji, trolejbusem a to ze nekde na severu Moravy jim kvuli tomu jede na plny vykon elektrarna na uhli to uz nikoho nezajima. Takze je to vlastne pseudo ekologicka doprava. Jinak az zase se bude volit nezapomente na zelene :-©

0/0
17.6.2008 9:31

-drb-

Re: EKO?

i ta jedna uhelná elektrárna se ztrátovým přenosem elekřiny je lepší než tisíce benzínových a naftových motorů. Jde hlavně o to, že omezit produkci škodlivin u elektrárny je řádově jednodušší než u té tisícovky aut. Řešíte to totiž na jednom místě. Ideální je pochopitelně jaderná elektrárna, u které navíc jeden z typů může jako vedlejší produkt vyrábět vodík.

Pozn.: jsem rodilý severočech, vyrůstal jsem v Teplicích a v Bílině jsem měl příbuzné, takže až moc dobře vím, co uhelné elektrárny obnášejí. Jenže také vím, jaký problém je automobilová doprava.

0/0
17.6.2008 19:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.