Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MZ znovu v klinické smrti

Kdysi slavné východoněmecké značce MZ hrozí konec. Ekonomické potíže posledních dvou desetiletí jí nepomohla překonat ani nová tisícovka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kawasaki

MZ

Mz měla tuším podčtvercový motor  a musela se držet v otáčkách. To jawka jela pěkně odspoda, ale pak ztrácela dech. Ta kotoučová brzda na MZ byla strašne předimenzovaná spousta lidí se rozbila držku že přeletěla řidítka.

0/0
23.6.2008 10:26

Buchlovák

Re: MZ

Tak ta kotoučovka byla fakt ostrá. Když jsem na MZ 150 přesedlal v 17ti ze Simsona, tak první brždění a měl jsem co dělat, abych se neválel. Ale jinak lehká a mrštná motorka. Jezdil jsme i na MZ 250 a byla ve všem lepší než Jawa 350.... 

0/0
23.6.2008 13:08

1000mb

zlatá motorka

Jezil jsem zkraje 90. let na 250 a byla to zlatá motorka.Na dnešní dobu je to sice pravěk,ale v té době to byl jediný slušný stroj za přijatetné peníze.A Jawa 350 byla vedle toho líná vrána.

0/0
21.6.2008 11:10

p

Re: zlatá motorka

Nemusíš pomlouvat. Neřekl jsi jaká Jawa350, ale s typem 638/640 to bylo dost srovnatelné.

0/0
21.6.2008 18:46

p

špatný směr vede k zániku

Problém MZ je, že se snažili konkurovat zavedeným značkám. To není dnes možné zavedení výrobci budou vždy o (minimálně) krok napřed.

Další věc je důvěra. Kdyby byla ta samá motorka s Yamaha a MZ značkou, většina lidí kupuje Yamahu. Všude je servis, je to jistota, ... .

Podle mě je jediná rozumná cesta vývoj malosériových "custom" motorek. Tam by se stále ještě nechalo udělat jméno. Ale udělät zalehávačku a čekat že z ní lidé padnou na hubu .. no to končí smrtí firmy.

0/0
21.6.2008 9:18

cassul

Oddělte realitu od nostalgie

Nojo, Jawy ČZ a MZ. Taky na ně vzpomínám, sám jsem začínal tradiční českou cestu od "fichtla", přes simsona, "stopětadvácu čízu" po "třia-a-půli", vzpomínám na to nostalgicky a beru to jako neuvěřitelnou školu života - o těch motorkách jsme věděli absolutně všechno, měli jsme je mockrát rozebrané do posledního šroubečku, ladili jsme je, vylepšovali, vařili korečky do spojky, dělali výbrusy, vyplétali kola, pilníkem spravovali rozety, vypalovali výfuky na ohni, prostě z dnešního pohledu neuvěřitělné věci. Hodně jsme se toho naučili o fungování, o jízdě - mám dojem, že moje generace - čtyřicátníci - jezdí mnohem bezpečněji i na moderních strojích - možná proto, že tohle mají za sebou - jednak motorkám lépe rozumí, ví jak fungují - a taky si mnohokrát rozbila hu*bu na fichtlech a podobných strojích někde u rybníka -a pořád si pamatujeme, jak moc to bolí a jak to to na dnešních litrech nemáme moc šanci přežít. Ovšem popravdě řečeno - ty motorky byly oproti světu už tenkrát zastaralé... 

0/0
20.6.2008 12:15

Hekynen

Re: Oddělte realitu od nostalgie

jj, každý "fichtlista", "čízista" atp se vyznačoval nesmytelnou špínou od šmíru od věčného "hrabání se v tom"...:-) Naštěstí jsem se na pincku celkem "záhy" vyvalil (jezdilo se samozřejmě jen v tričku a šortkách), odnesl to vymknutý kontík, baražená noha a odřeniny. A pak už jsem měl strach na to sednout a tak mne další "vývoj" díkybohu minul... Dnes už bych na to nesedl ani jako spolujezdec (je mi 36).

0/0
20.6.2008 12:57

(už na tom zase sedím)

A já zase ano

Už bys na to nesedl! Kvůli pár modřinám? Nevěř tomu. Po 15 letech jsem si zase koupil motorku a už i "natunil" - no teda jen sousedovi o blinkr na autě. Modřiny se zahojily za týden.

Motorka je zkrátka taky o charakteru (byť v současné době pro mě hlavně kvůli úspoře paliva). Všechno nad 125 cm3 je zbytečně silný.

0/0
20.6.2008 23:41

Hekynen

Re: A já zase ano

Kvůli modřinám ne (na kole jsem se rozsekal víc). Spíš strach. Nebylo to moc příjemné hrabat se z pod "motorky"...

0/0
21.6.2008 10:02

kveten0

Spokojen

Já se na MZ učil jezdit v autoškole (v roce 1992). Byla to po všech stránkách příjemná motorka. R^

0/0
20.6.2008 11:51

Lojzek

Re: Spokojen

No ja ve stejnem roce delal papiry na vylagrovane JW 350 a ta byla neskutecne tezka a lina, vubec netahla do kopce, zvlast ve 2 lidech :-( Z mirneho kopce jela max. 75, predjizdely me i Trabanty a Maluchy a pak mi strasne smrdely do ksichtu ;-€

0/0
20.6.2008 12:03

Lojzek

hm, tak to je velmi

smutny pribeh soudruhu z NDR, asi nekde udelali chybu...:-/(Y)Rv

0/0
20.6.2008 11:34

fousekx

Re: hm, tak to je velmi

Umíš jen opakovat trapné fáze, že?

0/0
20.6.2008 13:37

Milhaus1

Re: Re: hm, tak to je velmi

ono je to totiž taková mravenčí práce, papíry a zase papíry...

0/0
20.6.2008 15:29

uuu

Re: hm, tak to je velmi

A soudruzi z CSSR udelali chybu kde?

0/0
23.6.2008 13:06

Buchlovák

Re: hm, tak to je velmi

soudruzi z NDR za války stříleli jen do vzduchu........ ;-D

0/0
23.6.2008 13:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.