Diskuze
MZ znovu v klinické smrti
Děkujeme za pochopení.
Kawasaki
MZ
Mz měla tuším podčtvercový motor a musela se držet v otáčkách. To jawka jela pěkně odspoda, ale pak ztrácela dech. Ta kotoučová brzda na MZ byla strašne předimenzovaná spousta lidí se rozbila držku že přeletěla řidítka.
Buchlovák
Re: MZ
Tak ta kotoučovka byla fakt ostrá. Když jsem na MZ 150 přesedlal v 17ti ze Simsona, tak první brždění a měl jsem co dělat, abych se neválel. Ale jinak lehká a mrštná motorka. Jezdil jsme i na MZ 250 a byla ve všem lepší než Jawa 350....
1000mb
zlatá motorka
Jezil jsem zkraje 90. let na 250 a byla to zlatá motorka.Na dnešní dobu je to sice pravěk,ale v té době to byl jediný slušný stroj za přijatetné peníze.A Jawa 350 byla vedle toho líná vrána.
p
Re: zlatá motorka
Nemusíš pomlouvat. Neřekl jsi jaká Jawa350, ale s typem 638/640 to bylo dost srovnatelné.
p
špatný směr vede k zániku
Problém MZ je, že se snažili konkurovat zavedeným značkám. To není dnes možné zavedení výrobci budou vždy o (minimálně) krok napřed.
Další věc je důvěra. Kdyby byla ta samá motorka s Yamaha a MZ značkou, většina lidí kupuje Yamahu. Všude je servis, je to jistota, ... .
Podle mě je jediná rozumná cesta vývoj malosériových "custom" motorek. Tam by se stále ještě nechalo udělat jméno. Ale udělät zalehávačku a čekat že z ní lidé padnou na hubu .. no to končí smrtí firmy.
cassul
Oddělte realitu od nostalgie
Nojo, Jawy ČZ a MZ. Taky na ně vzpomínám, sám jsem začínal tradiční českou cestu od "fichtla", přes simsona, "stopětadvácu čízu" po "třia-a-půli", vzpomínám na to nostalgicky a beru to jako neuvěřitelnou školu života - o těch motorkách jsme věděli absolutně všechno, měli jsme je mockrát rozebrané do posledního šroubečku, ladili jsme je, vylepšovali, vařili korečky do spojky, dělali výbrusy, vyplétali kola, pilníkem spravovali rozety, vypalovali výfuky na ohni, prostě z dnešního pohledu neuvěřitělné věci. Hodně jsme se toho naučili o fungování, o jízdě - mám dojem, že moje generace - čtyřicátníci - jezdí mnohem bezpečněji i na moderních strojích - možná proto, že tohle mají za sebou - jednak motorkám lépe rozumí, ví jak fungují - a taky si mnohokrát rozbila hu*bu na fichtlech a podobných strojích někde u rybníka -a pořád si pamatujeme, jak moc to bolí a jak to to na dnešních litrech nemáme moc šanci přežít. Ovšem popravdě řečeno - ty motorky byly oproti světu už tenkrát zastaralé...
Hekynen
Re: Oddělte realitu od nostalgie
jj, každý "fichtlista", "čízista" atp se vyznačoval nesmytelnou špínou od šmíru od věčného "hrabání se v tom"... Naštěstí jsem se na pincku celkem "záhy" vyvalil (jezdilo se samozřejmě jen v tričku a šortkách), odnesl to vymknutý kontík, baražená noha a odřeniny. A pak už jsem měl strach na to sednout a tak mne další "vývoj" díkybohu minul... Dnes už bych na to nesedl ani jako spolujezdec (je mi 36).
kveten0
Spokojen
Já se na MZ učil jezdit v autoškole (v roce 1992). Byla to po všech stránkách příjemná motorka.
Lojzek
Re: Spokojen
No ja ve stejnem roce delal papiry na vylagrovane JW 350 a ta byla neskutecne tezka a lina, vubec netahla do kopce, zvlast ve 2 lidech Z mirneho kopce jela max. 75, predjizdely me i Trabanty a Maluchy a pak mi strasne smrdely do ksichtu
Lojzek
hm, tak to je velmi
smutny pribeh soudruhu z NDR, asi nekde udelali chybu...
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...