Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na plný plyn v Opelu Combo CNG

Proč testovat auto, které na silnicích potkáváme už sedmým rokem? Protože jezdí na CNG, neboli zemní plyn, kterému je předpovídána velká budoucnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ondřej

Slabý článek

Tento článek je poměrně slabý-povrchní  a jsou v něm nepřesnosti. Navíc by od vydavatele bylo dobré, kdyby na recenzi vybral někoho, kdo má k alternativním pohonům vztah. Co se týká CNG tak rozhodně budoucnost má, jelikož jeho cena stoupá mnohem míň než cena ropy, je mnohem ekologičtější a taky provoz je levnější. Komponenty a auta na CNG jsou drahé proto, že se jich zatím dělá málo. Já mám služební fábii kombi v dieselu a ačkoliv můžu mít 2,0 TDI oktávku tak jsem šéfovy navrhl Zafiru  CNG. S ujetýma 60 tis ročně se to sakra vrátí no a já vím, že vyprodukuju o 70% míň bordelu, kterej nemusíme dýchat.

0/0
2.9.2008 15:30

mirek

Prostory Comba, diesel

Není pravda, že je v Combu minimum odkládacích prostor v kabině -  přihrádka pod přístrojovkou před řidičem, přihrádka před řadící pákou a schránka před spolujezdcem toho poberou dost, pak přihrádky nad dveřmi předními, síťky nad zadními dveřmi a kapsy v posuvných dveřích a obrovitánská police nad hlavami, jinde takový prostor nemají.Mám v Combu 300 tisíc km najeto od roku 2004... To je na autora za špatnou práci. A pro diskutující - diesel nemá konkurenci v emisích v současné době, delší dobu pak v měrném výkonu a v dlouhodobém provozu pak ve spotřebě. No a Le Mans s účastí turbodieselů je jasná záležitost. Benzíňáci plácají stupidity.

0/0
25.6.2008 22:55

Petr

Re: Prostory Comba, diesel

Opel je první značka, která CNG nabídla za cenu dieselu. To je docela nářez, když si spočítáte, že cng na km stojí 40% nafty.

0/0
15.7.2008 15:05

volant

"Životnost" nádrže CNG

Nevíte někdo, jestli se CNG nádrž musí taky po 10 letech měnit jako LPG? A na kolik to u takovéto tovární vestavby přijde? Dík.

0/0
25.6.2008 10:32

Mišut

Re: "Životnost" nádrže CNG

Není potřeba, mění se až po 20 ti letech, kontrola úniku se dělá po roce nebo po 30000km.

0/0
25.6.2008 22:24

Solenza

Re: Re: "Životnost" nádrže CNG

Podle mých informací se mění po 15 letech, ale je asi o 60% dražší, než nádrž na LPG.

0/0
27.6.2008 11:27

Ondre

Zkuste si to propočítat

http://www.cng.cz/cs/informace_pro_zajemce/kalkulacka/index.html

0/0
25.6.2008 10:17

obcasnykomentator

Dvořáku, sakra už...

"To že jedete na benzin poznáte podle tlačítka..."

Člověče, Dvořáku, oddělovat vloženou vedlejší větu s "že" (tedy "to, že jedete na benzin, poznáte...") se učí snad už v páté třídě. Nechcete tohle tajemství konečně ovládnout taky, když už si řízením osudu vyděláváte na živobytí psaním?

Fakt Vám takové jazykové buranství není blbé?

0/0
25.6.2008 10:16

Horways 96

Re: Dvořáku, sakra už...

Já nevim,ale mně to řikali už ve druhý třídě :-P

0/0
25.6.2008 17:28

Mišut

Re: Dvořáku, sakra už...

Taky se přidám k "profesionalitě" novináře. Když už si teda půjčíte zadarmo auto se kterým najedete nemálo kilometrů tak by bylo dobré se mu opravdu věnovat a né napsat co jste pochytil během prvních 5 min!!!! A ceník číst poctivě!!! Benzín se nedělá 1,3 66kW, ale 1,4i16V 66kW!!! To že auto jede v první řadě na CNG není pravda,jede na to na co si ho přepnete!!! A to že to má jeden palivoměr a ukazuje stav paliva na které právě jedete je obrovská výhoda!! A kde jste byl na tom že plyn musí tankovat vyškolený personál??? Tak u LPG, ale u CNG se proškolí každý řidič jednou při obdržení tankovací karty,teda v případě RWE a pak už tankuje sám.

Takže buďte tak laskav a nepište kraviny!!!

0/0
25.6.2008 22:32

So

Hm dobré PR

Ale budoucnost v CNG opravdu není. V době kdy zemní plyn zdražuje o desítky % ročně a montáž CNG stojí 2x tolik co LPG, může zemní plyn propagovat (a kupovat) jen blázen. CNG stanic je v ČR pouze 25 a kg plynu nestojí 20 ale v rozpětí 22-25Kč. Nevím jak pan redaktor, ale žádnou výhodu nevidím.

0/0
25.6.2008 9:48

Jarda

Re: Hm dobré PR

Bohužel jsi úplně mimo :-(

0/0
25.6.2008 14:27

Horways 96

Re: Re: Hm dobré PR

Jdi do * ! :-P ;-)

0/0
25.6.2008 17:31

War13

CNG

nedavno se mě snažil jeden člověk přesvědčit jak je Berlingo v CNG super. polovični spotřeba atd.. pak jsem se zeptal "kolik to tak žere" a malem mi vypadli oči z dulku... když se snažim 7 ale tak kolem 9... to je super mit auto se spotřebou kolem 9 ( takže přepočteno kolem 4,5 ) když ja mam Berlingo rok vyroby 2000 s 2.0 HDI co si bere 6 a vubec ho nešetřím. když potom zjsitite že benzinka je pouhych 5 km tak jasně vede dizl...

0/0
25.6.2008 0:39

anonym

Re: CNG

Ropák se ozval.

0/0
25.6.2008 15:15

chutný benzinek

Re: CNG

v dieselu jezdí jen prasata.

pro normální lidi zbývá benzin, lpg, cng nebo elektromobil. Takže tvůj argument je dost mimo.....

0/0
25.6.2008 15:20

Horways 96

Re: CNG

Diesly jsou největší s*račky ! (Y) ;-O Rv BENZÍN !! R^ :-P V !

0/0
25.6.2008 17:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.