Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto je od šesti válců nahoru

S naší životní úrovní to asi nebude tak zlé, jak si myslíme. Zatímco mnoho Američanů začíná svá velká auta kvůli stoupající ceně benzinu měnit za menší, na našich silnicích jsou obří americké vozy vidět stále častěji. Do Hradce Králové se jich v sobotu sjela víc než stovka a to nebyla zdaleka všechna, která u nás jezdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kadel

V8

Od osmi :) Jeep Grand Cherokee V8 5,2l. Spotřebu 7l/100km mám s vypnutým motorem :)

0/0
16.7.2008 18:49

Martin

V8

Zajezdil sem si s pár V8-čkama, V6stkama, a je to fakt jiný kafe. A ty kecy o spotřebě to je fakt na palici. Měl sem Tatru 613 motor 3,5 L spotřeba klidná jízda do 12 L/100, a to už byl motor co něco pamatoval. Velkej objem nemusíte honit do toček proto vydrží hafo kilometrú a vlastne svému majitely šetří money. Je pravda že naš cesty nejsou US silnice ale pokud nekdo jezdí s rozumem je to vphode. Kámoš občas jezdí s Cadillacem 5,2. Když jede slušne tak do 14 l se vejde. Samo, když se tomu šlápne na krk tak to cucne nejakej ten litr.

Jinak ohledně ekologie. Jistá automobilka která je pro ekologa modla( hybrid, motor 1,5), ale že tahleta firma kvuli tomu na Aliašce skoupila lány lesa aby tam mohla těžit vzácne kovy do baterek svého hybridu a zničile les tak že tam NASA testuje vozítka co letí potom na Mars, ktomu se nehlásí.

0/0
16.7.2008 14:17

Tam za vodou v rakosi

Re: V8

Kazdy ma ty hloupe predsudky, ze V8 enom zere a nic jineho. V plno aplikacich je V8 uspornejsi nez V6. Pokud je vozidlo tezsi (pickup truck, SUV....) V8 nema o nic horsi spotrebu nez V6, akorat nemusi tak makat a tim padem dele vydrzi. Spotreba hodne souvisi s tim, jak je silny motor aby to vozidlo vubec dal do pohybu. Plne nalozeny auto s V6 bude mit urcite horsi spotrebu nez V8, protoze budete mit nohu na plynu seslaplou nize o hodne dele, nez dosahnete stejne rychlosti jako s V8........

0/0
16.7.2008 18:42

Petr

Já bych to nechtěl :)

Krom toho že kamarád US auta občas opravuje, tak je taky jejich fanouškem. Jednou mi půjčil Chevrolet Impala 1958, je to opravdu machrovinka, ale na běžný provoz u nás se to moc nehodí. V Praze byl problém na každém parkovišti, o podzemních garážích ani řeč. Na úzkých silničkách na vysočině obtížné vyhýbání, v zatáčkách náklon jako hrom a o spotřebě ani nemluvit. Spíš je to na komfortní svezení po rovné dálnici. Potom jsem měl ještě půjčený jeho vlastní Chevrolet Alero 1999, na to že měl 3,5l nebyla jízdní dynamika nic moc, v zatáčkách taky občas zapištěly pneu, ale drželo. Průšvih byl na vysočině. Přesto že jsem "brzdil i motorem" při sjezdu z jednoho táhlého kopce se mi přehřály brzdy a bylo tam hodně adrenalinu :) Kamarád mi na to řekl, že už je zvyklý :D  Takže na víkendové výlety a na machrování snad ano, ale jinak jsou to žrouti.

0/0
27.6.2008 11:16

Tam za vodou v rakosi

Re: Já bych to nechtěl :)

Neni ten Chevrolet nahodou Oldsmobile Alero? Chevrolet zadne Alero nikdy nevyrabel............8-o

0/0
16.7.2008 18:45

Mike12345

RE:V8

To jsou srotarny.

Dobra stara kara je tak od 40K.US ;-)

0/0
25.6.2008 21:52

Coraxus

V8 má budoucnost! :-)

Podívejte se na dnešní článek - ropu budou vyrábět bakterie, cena při masové výrobě odhadována na $50 za barel ! :-)R^

0/0
25.6.2008 8:27

ABC Maniac

Rád bych vyjádřil poděkování redakci a Frantovi Dvořákovi

za již tradičně velmi obsáhlou fotogalerii :-©Rv

0/0
24.6.2008 23:11

Coraxus

Re: Rád bych vyjádřil poděkování redakci a Frantovi Dvořákov

To víš - v kritické chvíli mu došel film ;-)

0/0
25.6.2008 8:25

Anti VW

V8

kdo ameriku jednou má, už jiný auto nechce, 450 koní - 13,5l mix.

0/0
24.6.2008 21:23

Tatka Smoula 1

Re: V8

ba ba..... no replacement 4 displacement;-D

0/0
25.6.2008 4:34

spotřeba

Spotřeba podle jízdy

Jezdím už nějaký roky s V8, zkušenost ... super svezení, klidná jízda ( hlavně když předjíždíte nějakého ... který přídává), až na to že trpí u nich převodovky ( není se čemu divit :-(), ale spotřeba je na delší trasy úplně někde jinde než si mnoho lidí představuje třeba poslední dovolená itálie v tahu 130 po dálnici, spotřeba 9l při celkové hmotnosti 3000 kg, kamarád jel v závěsu s 1.4 celou dobu na podlaze v alpách a divil se že je na 10 l ! samozřejmě naloženej.

0/0
24.6.2008 20:42

Tam za vodou v rakosi

Je to panove o pohodli........

Pokud jste se nesvezli v americky kare, tak se nemusite ani namahat neco psat o tom, ze to zere a ze to ma velky motor a blablabla. Pokud jste se svezli nekde okolo baraku, tak taky ne. Jedte tak 500 - 600 km a potom vypravejte, ze neni nad nejakou skodovku;-D;-D V cechach silnice nejsou dost velky ani na ta normalni mala evropska auta.....na toz na ta prava auta8-o

0/0
24.6.2008 18:32

jahodove_ticho

ale jako jo

je to pěkný a přeju jim to. ale já používám auto na ježdění a ne na válení. gauč mám v obejváku a nepotřebuju ho v autě. To že někdo neřeší spotřebu je jeho blbost. Už vidim někoho jak si dává pivo zásadně za dvě kila půlitr, protože on cenu neřeší. A po parkování ve městě s pětimetrovou Omegou sem neutek k nějakýmu pidimrdu, ale tak ymi už nebaví hodinu objíždět okolí jestli tam neni parkoviště pro autobusy...

0/0
24.6.2008 14:34

petr štursa (velmi arogantní)

Re: ale jako jo

A nebylo by lepsi naucit se parkovat?

0/0
24.6.2008 14:53

Martin

Re: Re: ale jako jo

mohu se zeptat odborníka na parkování, jak by zaparkoval vůz o délce 5 m do mezery 4,5 m ? docela by mě to zajímalo.

0/0
24.6.2008 16:40

petr štursa (velmi arogantní)

Re: Re: Re: ale jako jo

omegu jsme meli a do mezery 4,5 metru se blbe dostane i ctyrmetrova fabka. parkovani velkeho auta nebyva vetsinou problem vetsi, nez obycejneho.

0/0
24.6.2008 16:45

Martin

Re: Re: Re: Re: ale jako jo

sice nevím proč mi říkáš blbe, ale místo nadávání si radši přečti co jsem psal a pak machruj.

0/0
24.6.2008 16:53

...

Re: Re: Re: Re: Re: ale jako jo

spis si znovu precti co napsal on a pak reaguj, blbe

0/0
24.6.2008 17:00

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ale jako jo

blb jsi ty a ten druhý také. JÁ SE PTAL JAK ZAPARKUJE S 5 M DLOUHÝM AUTEM DO MEZERY KTERÁ MÁ 4,5 M !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
24.6.2008 17:05

...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ale jako jo

a on ti odpovedel, ze do mezery 4,5 metru se blbě dostane i ctyrmetrova fabka...

0/0
24.6.2008 17:13

Dan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ale jako jo

R^

0/0
24.6.2008 17:23

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ale jako jo

no vidíš, když použiješ znaménka u písmen kde patří, hned dostane věta jiný smysl.

0/0
24.6.2008 17:24

letadlo_hen_heen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ale jako jo

sice psal "blbě", ale po znovupřečtení otázky musim uznat, že jsi asi fakt blb ;-D

0/0
28.7.2008 10:41

petr štursa (velmi arogantní)

Re: Re: Re: Re: Re: ale jako jo

No tak interpunkce zatim nikomu nechybela, uz to za me bylo vysvetleno... no parkovani velkeho osobaku neni problem, zalezi spis na rejdu kol.

0/0
24.6.2008 21:04

Eso

Re: Re: ale jako jo

Petr Stursa-velmi arogantni a velmi blby;-D

0/0
24.6.2008 17:24

jahodove_ticho

Re: Re: ale jako jo

a nebylo b ylepší přestat parkovat angličáky na koberci a zkusit si to s dospělym autem???

0/0
25.6.2008 11:02

darmo

Životní úrověň? Kdepak...

To není vývojem životní úrovně v USA a v Evropě. V Americe jen byli zvyklí na benzín levnější než mlíko a najednou ho nemají a jsou z toho v šoku.

Evropan na pořízení a provoz auta dává mnohem víc procent svých příjmů než američan. Je na to tak zvyký.

0/0
24.6.2008 10:06

Mike12345

Re: Životní úrověň? Kdepak...

...jenze bez auta se nikam tady nedostanete,takze je to jine,

jezdit autem 150 mi denne.se musi :-/

0/0
25.6.2008 21:56

Ferda

V8?

Ameriky se mi libi taktez. A spotreba? V plynulym provozu, coz v Americe neni problem, maji tyhle lode celkem prijatelnou spotrebu. Americani ale auta stavet neumi a umet nebudou. Prelitrovanej motor, rozvod OHV, tuha zadni naprava a spousta prihradek na piti. Americani nakupujou dle vybavy, ne podle vlastnosti. Kazdej dokaze postavit velkej motor s velkym tocivym momentem. Ale podivejte se na Nissan Skyline. Treba treti generace, r.v. 89-94. Vykon 230kW z 2.3 litrovyho sestivalce. Oproti Mustangu Cobra, napr. rok 94. Nejvetsi motorizace 4.8L V8 a 194kW. Nehlede na tu prisernou tuhou zadni napravu. Zvuk motoru je jen slaba naplast. 

Ameriky jsou o stylu. Japonsky a evropsky auta jsou o rozumu a inzenyrskejch schopnostech vyvojaru.

0/0
24.6.2008 9:51

Tom

Re: V8?

Cece a neni nahodou ten nisan nejaky biturbo ? Ze srovnavas atmosfericky motory s preplnovanejma. Ono dej na toho mustanga biturbo a mas najednou 500 kw

0/0
24.6.2008 10:13

Ferda

Re: Re: V8?

Proc bych nemohl srovnavat maly objem s turbem s 2x tak vetsim objemem bez preplnovani? Dat na Mustang turbo nebo snad dve by znamenalo snizit kompresni pomer, zesilit nektery casti motoru atp. Vim ze upraveny Cobry mivaji kolem 650 koni. Otazkou je na jak dlouho. Uz sem videl prostrelenej blok motoru ojnici. Ale je pravda ze srovnani motoru s preplnovanim a bez neni zase tak objektivni. Me slo spise o techniku. 

0/0
24.6.2008 12:41

Coraxus

Re: Re: Re: V8?

Proc bys nemohl srovnavat turbo a atmosferu? Protoze bys srovnaval nesrovnatelne ;-)

Ostatne nadupany Mustang s vykonem 239kW sis mohl koupit uz v roce 1968, kdyz Japonci davali do aut motocyklove motory ;-D (nic proti japonskym autum, jsou vyborny - ale az tak od 80.let).

Ale to neni tak podstatne - ja mam dojem, ze u Mustanga se primo pocita s tim, ze si k nemu ten, kdo chce vetsi vykon, koupi kompressor kit, nebo si ho necha vyladit u firmy, takze seriovka je v tom spis polotovar. Ladi nekdo Skyline? Rekl bych, ze to bude naslapany uz v zakladu, ne?

Ostatne i z motoru Skody 120 se da dostat pres 100HP, kdyz se na tom zapracuje - otazka zni, kdo by to chtel... Jak tu nekdo napsal, je to predevsim o stylu - asi jako kdybys tvrdil harlejakovi, ze Harley je na nic, ze japonska motorka je lepsi...

0/0
24.6.2008 13:59

Ferda

Re: Re: Re: Re: V8?

To ja psal ze amerika , nebo spis vyber auta je o stylu. Co presne je na obrovsky atmosfere oproti malymu dopovanymu motoru nesrovnatelny? Jedno ma velkej objem, jedno pracuje s vyssim plnicim tlakem. Jakej je presnej duvod toho "nesrovnatelny"? Pokud jde o stejny objemy, to nelze srovnavat. Kdyz pomuzu malymu motoru mit stejnej vykon jako velkej tak sem na principu downsizingu. Toz mi to vysvetli co pod pojmem nesrovnatelny presne myslis. Diky :)  

0/0
24.6.2008 16:07

Coraxus

Re: Re: Re: Re: Re: V8?

Tady dole pode mnou to pise QuuQ (24.06.2008 10:13). Ja bych jen dodal, ze pokud pridas turbo k malymu motoru a dosahnes tak vykonu velkeho motoru bez turba, budes ze z toho radovat prave a pouze do doby, nez konstrukter velkeho motoru mu rovnez prida turbo... ;-D

A jeste neco: vicevalec (V8 napr.)  ma mnohem kultivovanejsi chod, coz taky potesi. A mam dojem ze mezi např. třilitrovym 4valcem, trilitrovym sestivalcem a trilitrovou V8 jsou i rozdily v charakteristice tech motoru, ci se snad pletu?

0/0
24.6.2008 16:29

Ferda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: V8?

Nj, kdyz se podeli 4taktni cyklus (720st.) poctem valcu, tak z toho vicevalcovy motory vyjdou lip-mensi uhel natoceni kliky do pracovniho zdvihu. Nejlip jsou na tom 6ti valce i co se tyce lazeni vyfukovyho potrubi (tlaky, dylky, pocet svodu, myslim ze nejlepsi pomery ma 3 do 1).

O pridavani plnicich zarizeni se muzem hadat do nekonecna a pasovat to az na motory do draznich teles. Me jde o podstatu downsizingu a toho ze neni potreba takovyho objemu. V dwnsgu  chcem zvyseni vykonu a toc. mom. beze zmeny objemu valcu (na cemz se shodnem) nebo taky stejny vykon pri pouziti mensiho objemu motoru, pouziti mensich turbodmychadel, mit mensi pasivni ztraty na motoru (ztratovej tlak, treni, profuky,...), mensi rozmery, nizsi hmotnost pohyblivejch casti atd.

Ty pak muzes namitat, ze vyroba turba je draha a taky potrebuje dodatecnej material,....

Je to vykupovani certa dablem. Nevim ktera varianta je lepsi. Jak uz psal v podstate QuuQ neco se hodi sem a neco tam. Ja se priklanim k evrope.

0/0
24.6.2008 21:42

Coraxus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: V8?

Ja myslim, ze se urcite na necem shodnem - pro nas oba je velky vykon atraktivni... Lisime se jen v pohledu na to, jakym zpusobem velkeho vykonu dosahnout.

Ale ja v tom nejsem zas tak ortodoxni, jak si mozna myslis - BTW zrovna Skyline bych urcite rad vlastnil, uznavam takovy stroje jako Lancer EVO a vubec tuhle japonskou vetev vyvoje...

Co me pritahuje k tem amerikam je napr. nezamenitelny zvuk V8-ky, vzhled nekterych amerik (i kdyz ne vsech) a tak... Zaroven se snazim byt realista, takze dost mozna zadnou ameriku nikdy nebudu mit...

0/0
25.6.2008 15:18

QuuQ

Re: V8?

Mám pocit že jste vůbec nepochopil o co jde. Pravděpodobně jste nikdy v takovém americkém autě neseděl, protože jinak byste ho jen stěží mohl srovnávat s Nissanem Skyline. Musíte si neprve uvědomit na co jsou americká auta určená, na cestování na dlouhé vzdálenosti, po rovných silnicích, při dodoržování maximální povolené rychlosti  (tuším 85mph). Na rovnou silnici nepotřebujete víceprvkovou nápravu, ani plynulou regulaci světlé výšky a tuhosti tlumičů. No a co se týče motorů. Ty motory jsou navěky, klidně stovky tisíc km. To je něco čemu vysokoobrátkový, přeplňovaný, či nízkozdvihový motor nemůže konkurovat. A to nemluvím o problémech s přebujelou elektronikou v dnešních motorech.

A jen taková poznámka nakonec, Nissan Skyline rozhodně na americký benzín 230 kW mít nebude, protože při vyšším plnicím tlaku by docházelo u níkooktanového benzínu k samozápalům.

PS: Sám mám SAAB 2.3 Turbo :)

0/0
24.6.2008 10:13

Ferda

Re: Re: V8?

Ja spise reagoval na prispevky typu "rve to asfalt, rve to a ma to objem jak nakladak, super". Docela rad bych videl srovnavaci test poctu ujetych kilometru vs. opotrebeni, emise atp.  americky vyrobenyho motoru a aspon vykonove podobnyho evropskyho nebo japonskyho.

Se zapalnosti smesi pri jinem tlaku mate pravdu. Ale nejsem si jistej jestli v letech 90tych jezdil Nissan na viceoktanovy benzin nez US auta.  Ostatne US oktanova cisla jsou merena jinou metodou nez u nas. Proto ekvivalent US regular (89OC) je(byl) nas special 91 (OC 93-91). Doufam ze v tom nemam chybu

0/0
24.6.2008 12:49

g

g

Dětinská naivita

Jak může bejt neustále někdo takto naivní, že si myslí, že postavením další třeba i jaderné elektrárny v ČR dojde ke snížení její ceny pro obyvatele ČR?!!!

Přesně tímhle obhajovali už postavení Temelína. A výsledek - energie se prodává za celosvětové tržní ceny určované na burze bez ohledu na to, kde elektrárna stojí. A nehorázně na tom vydělává miliardy pár desítek lidí z vedení a ze statutárních orgánů, kteří s původní stavbou nemají nic společného, a jestli vydělává, taky neovlivní. Jediný jejich rozdíl od ropných šejků (dědičné panství) nebo ruských oligarchů (rozkradli těžební společnosti jako první) je, že se českými surovinovými magnáty stali díky napojení na české politiky dvou největších stran ČSSD a ODS.

Takže jediným výsledkem nové elektrárny by bylo, že by Roman neměl miliardu ročně na odměnách, ale dvě ;-)

0/0
24.6.2008 9:12

Hmmmmmmmmmm

Re: g

Cely vznik energeticke burzy byla v podstate legalizace prevedeni vyroby energie v CR do zahranici .... to znamena aby mohla byt prodavana za vyssi ceny - vcetne dopadu na obyvatele CR.

CEZ znamena velky prijem pro verejne finance, proto proti tomu nikdo nic nedela - takove pseudozdaneni spotrebitelu.

Je smutne, ze veskere rozvody i elektrarny byly financovany v podstate z danovych odvodu lidi, kteri nyni nemaji ani naznak nejakych zpetnych vazeb a funguji jen jako dojne kravy.

0/0
24.6.2008 9:22

Svazak99

Re: Re: g

holt EU a volný pohyb služeb, zboží a lidí je velká věc...

0/0
24.6.2008 15:01

PatrikChrz

Re: g

Pokud by se nepostavila a elektřinu bychom dováželi, tak by cena pro spotřebitele určitě nebyla nižší. Takhle z toho aspoň něco málo má stát (na daních z ČEZu).

0/0
24.6.2008 15:33

Coldstone

Chyba v nadpisu

auto je od osmi válců nahoru ;-D

0/0
24.6.2008 9:08

Mat_Hawk

Re: Chyba v nadpisu

a pořádný chlap od tří koulí nahoru.

0/0
24.6.2008 9:20

David

Ameriky

No jo, ekologie je sice pekna vec, ale sveho Buicka Electru dobrovolne nedam a do spotreby je kazdymu velky kulovy, ostatne, kdyz si obcas dam nejakyho Passata na svetlech, tak byste teprve koukali, co za humus leze z toho dieselu. A spotreba nejakych 13 litru mi za paradni svezeni, proste stoji. Malokdo z majitelu Fabie tohle ovsem pochopi. Zaplať Bůh, že v Americe přišli na to, jak mají vypadat auta.

0/0
24.6.2008 8:46

Hmmmmmmmmmm

Re: Ameriky

Amen !

0/0
24.6.2008 9:20

Vyplňte prosím jméno

Re: Re: Ameriky

Kámen ! :-P

0/0
24.6.2008 12:54

smíšek

Re: Ameriky

o ekologii se nedá už vůbec mluvit protože ten tvůj Buick má menší emise než ten Passat co má poloviční spotřebu:-©

0/0
25.6.2008 0:31

David

Re: Re: Ameriky

mas pravdu....proto napr. v Kalifornii vubec diesly nejezdi.....lezou z toho saze..

0/0
25.6.2008 8:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.