Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lék na kolony: Maxipavouk

Má sportovní design a vlastnosti velkého motocyklu. I proto se skútr Malaguti Spidermax RS 500 hodí do města i na delší výlety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leo

Hezké

Jo, mě se líbí. Ale cena mi přijde příšerná. Proboha proč skůtr (byť nadstandardní) stojí vic, jak auto? :

http://www.autorevue.cz/Magazin/Dacia-Sandero-bomba-za-180-tisic-Kc/sc-17-sr-1-a-15858/default.aspx

Uvažoval bych o skůtru, kvůli mrštnosti a nižší spotřebě jako o náhradě auta v případě, že jedu sám a že je venku přijatelné počasí (tak 60 dní v roce). Jenže pokud 100x do roka použiju místo auta skůtr, tak úspora paliva pořizovací cenu skůtru nikdy neumoří (ani vzdáleně) - a to i přes to, že moje auto po městě žere 14 litrů. Opravdu 189 klacků za skůtr, když za stejnou cenu je auto a za 250 tisíc i značkové, které má na rozdíl od té motorky daleko více techniky, je na něm daleko víc materiálu, atd... prostě cena toho skůtru je fakt neúměrná.

0/0
27.6.2008 9:33

f

Re: Hezké

non někdo si kupuje motorky (toto je spíš prase) pro zábavu ... viš?;-D;-D;-D

0/0
27.6.2008 11:12

petr stursa

Re: Hezké

No tak jmenovana uspora casu pri propletani se zacpami, dale snadnejsi a mnohdy levnejsi parkovani, doma mi to neprekazi v garazi, levnejsi povinne ruceni, levnejsi udrzba. dovedu si predstavit, ze clovek na tom najede 20 000 za rok.

Nepocitam prijemnejsi jizdu, coz sice nedovedu pochopit, co je na skutru prijemneho, ale budiz. Navic srovnani tohoto pomerne slusneho stroje s dacii? daciic srovnavat se skutrem Yuki z tesca za akcnich 39 999

0/0
27.6.2008 11:56

Schmouddle

Re: Re: Hezké

Skútr rozhodně není levný na údržbu. Měl (a stále mám, byť t.č. nepojízdného) Peugeota Speedfighta II 50ccm vodníka, má najeto 26 tisíc km a už je skoro celý vyměněný, nový motor (70ccm), vodní pumpa, startér, celá elektrika, oba tlumiče na kyvkách dvakrát, zrcátka, výfuk teď třetí, karburátor teď půjde také, vnitřnosti variátoru třikrát, nejméně pětkrát obě pneumatiky a brzdové destičky raději nepočítám ale jistě jich bude nejmíň deset.Sice lítal jaxviň (110kmh maximálka) ale žral k pěti litrům...Takže nevím, moje Favo na kilometr fakt vyjde levněji.

0/0
27.6.2008 14:04

petr stursa

Re: Re: Re: Hezké

no jo, ale tohle je jina kategorie, to je naprosty low cost vyrobek, sestaveny na pomalou jizdu ve meste (rovny teren). Tahle petistovka se paramatry vydrze soucastek bude blizit normalnim motorkam.

0/0
27.6.2008 14:29

Schmouddle

Re: Re: Re: Re: Hezké

Sorry ale ještě jsem neviděl skútr co by po 20 000 km nebyl zralej na generální opravu (=nový skůtr). Prošly mi rukama i stroje od firem Gillera a Vespa a ten starej Speedfight to přežil nejdéle.

Kámošovi co si koupil nějaký pětikilo od Yamahy se po roce a 4500 km zadřel motor a to na zaběhu jezdil katolicky. Mašina byla snad za čtvrt mega a asi si dokážete představit co mu na to řekl prodejce.....

0/0
27.6.2008 14:40

petr štursa (velmi arogantní)

Re: Re: Re: Re: Re: Hezké

ale skutry padesatky a petistovky jsou uz skutecne trochu rozdil...

Moje 750 ma najeto 18 000 dost mizernym terenem (na ktery ani neni stavena) a jede jako nova. bez nejmensiho problemu.

To s tim petikilem by me docela zajimalo. jak mohl zadrit motor? byl po predepsane dobe na prohlidce? (respektive vymenil olej a pouzil predepsany?) Tohle si dovedu predstavit leda ze by nevymenil olej a po 1500 km proste ohulil plyn a 3000 km z toho mackal co se da a vytacel studenej motor.

0/0
27.6.2008 14:47

Schmouddle

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hezké

Jinak chápu že dražší a silnější stroje jsou o něčem jiném než 50 a 125ky, ale stejně, kolik očekáváš že bude mít průběh než bude potřeba měnit díly ve velkém? 30 - 50 000km? Auto za čtvrt mega se začne podělávat někde kolem 150-200 000. To nenajede bez závady žádnej skůtr. Mě to vychází tak, že skútr za čtvrt mega (s průběhem 50 000 km, bez závad a se spotřebou 4,5l na 100km) stojí na kilometr cca 6,5 kč/km, auto za čtvrt mega (s průběhem 150 000, bez závad a spotřebou kolem 8l) stojí na kilometr kolem 4,20 Kč. A to si všimni že jsem bral vyšší průběh u skútru a nižší u auta.Můj Peugeot měl průběh cca 14 000 km, stál mě 35 000 a nacpal jsem do něj alespoň třicet dalších, při spotřebě 5l mě stál na kilometr 6,2 Kč.

Fakt je levnější jezdit autem. ;-) 

0/0
27.6.2008 16:01

no comment

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hezké

"Proběh", nikoliv "průběh" !!!

0/0
1.7.2008 11:13

Schmouddle

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hezké

Jo a to pětikilo - prej nějaká závada v chladící soustavě, ručička nešla do červeného ale když si všiml že motor běží nepravidelně, bylo to už přidřený.

0/0
27.6.2008 16:03

teta

Jó na Vysočině...

Na Vysočině v hustém městském provozu;-D

0/0
27.6.2008 8:06

mikes

Re: Jó na Vysočině...

Taky me to pobavilo :-)

0/0
27.6.2008 16:02

tridvaraz

Re: Jó na Vysočině...

hustý městský provoz se dá potkat jenom v Praze, že?

Co by si o něm jako o jednotce hustoty provozu řekl takový obyvtel Pekingu?

0/0
27.6.2008 17:36

Spit_MkI

Re: Re: Jó na Vysočině...

V Cesku urcite, proto take umi poradne ridit pouze prazaci ;)

0/0
27.6.2008 18:30

iuos

hmm

to by se mi líbilo

0/0
27.6.2008 8:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.