Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen má hybridní golf, do výroby je ale daleko

Hybridní automobily zůstávají stále především doménou japonských automobilek, ty evropské si s nimi dávají dost na čas. A třeba na příchod sériového hybridního modelu od Volkswagenu si ještě pár let počkáme, Golf TwinDrive se dostane na silnice v roce 2010. A ani tehdy nebude určený běžným zákazníkům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tond

Vsechno je to jinak...

Zapomente na ty kydy kolem ekologie a jinejch rozumu - jako co se vyrobi jednoduseji jestli elektrika nebo benzinX Cely elektromobily jsou o tom, ze si to proste doma nabijete a na pumpu uz NEJEZDITE (leda pro zradlo do shopu)R^To je takova perfektni vyhoda, ze vam muze byt cela ta ekologie ukradena.R^Vim o cem mluvim - sehnal jsem si totiz toho Golfa o kterem se tady cca pred 2 mesima psalo a kdo to aspon nezkusil, tak  ;-(

0/0
15.7.2008 11:06

SpeedyR

r32

kaslu na hybrid, ja bych bral golfa R32;-DR^

http://www.sportovnivozy.cz/index.php?auto=volkswagen-golf-r32&idvyrb=1168&akce=detail

0/0
14.7.2008 17:54

hlavní je zdanit pořádně naftu :

zdanit naftu minimálně tolik jako benzin !

a smrduté TDI půjdou k šípku. Roztlemení kamioňáci zrovna tak R^

0/0
14.7.2008 14:47

hlupacku

Re: zdanit naftu minimálně tolik jako benzin !

a kdo ti doveze benzín na ČS, když ne vytlemený kamioňák? Snad někdo v kufru 20 let starého benzínového autošrotu?

0/0
14.7.2008 17:56

hlavní je zdanit pořádně naftu :

Re: Re: zdanit naftu minimálně tolik jako benzin !

to je ale socanskej blábol ;-D

0/0
15.7.2008 9:12

regazzi

?

Proč je tahle věc se zkříženejma motykama ve znaku v rubrice "auto"? 8-o

0/0
14.7.2008 13:03

zpravy

dokument

Doporucim dokument "who killed electric car"

0/0
14.7.2008 10:45

Dav

Slepá ulička

Myslím si, že hybridní technologie i čisté elektromobily jsou z hlediska ekologie úplně mimo, respektive jejich dopad na ŽP je daleko tvrdší. Elektromobil má pak maximálně opodstatnění v tom, že jeho hnací energií je buď černé uhlí nebo štěpení, čímž šetří ropu.

A pokud hybridní pohony mají nějaký přínos, tak jedině v městském provozu, na což bohatě postačí spalovací motory do 30-ti kW. El-motor může mít kvůli zrychlení klidně 50 kW, bude napájen pouze z baterky, kterou bude dobíjet spalovací motor nebo z vřejné sítě nebo jízdou z kopce. Jedině se musí sofistikovaně vyřešit systém regulace toku výkonu.

0/0
14.7.2008 9:31

Martin

Re: Slepá ulička

Pro lektromobil hovoří hlavně vyšší celková účinost preměny energie a hlavně její přesnější dávkování (system start and stop je u spalovaciho motoru sice bezva ale na elektromotor nema)

0/0
14.7.2008 11:31

Dav

Re: Re: Slepá ulička

Mám jeden dotaz: Která účinnost přeměny je lepší?

a) tepelná - mechanická (klasický pohon vozu)

b) tepelná - mechanická - elektrická - mechanická (elektromobil)

0/0
14.7.2008 14:17

kef

Re: Re: Re: Slepá ulička

Vidíš to moc jednoduše. Co je účinnější:

a) zatopit doma uhlím v kamnech Petra

b) zatopit týmž uhlím v elektrárně s fluidním spalováním - mechanicky vyrobit elektřinu - elektřinu dovést dráty domů - doma zatopit přímotopem (nebo s akumulací, jak chceš)

0/0
14.7.2008 21:15

Dav

Re: Re: Re: Re: Slepá ulička

Ne, vidím to:

a) ekonomicky (od kdy je elektřina na topení nejlevnější)

b) s ohledem na ŽP (an topení sice má téměř 100% účinnost, ale dochází k zásadním ztrátám v přenosu energie z tepla na elektriku) Skoro 60% tepla je při té přeměně nevyužito, takže je to asi takto:V elektárně zatopíš tunou uhlí, ale k Tobě se dostane energie, na kterou bude bohatě stačit polovina z té tuny, ta druhá polovina je balastní teplo, které se uvolní v okolí elektrárny, v generátoru a transformátorech.

Jen se Tě jako znalce zeptám, proč se používají fluidní kotle, když jsi ho uvedl.

0/0
15.7.2008 10:12

Dav

Re: Re: Re: Re: Slepá ulička

A ten bod b) ještě více vysvětlím.

Zatopíš v elektárně 100% množství energie obsažené v uhlí. Z této energie se cca 35% (a to je ještě optimistický odhad) dostane do veřejné elektriké sítě, 30% odejde v chladicí vodě za turbínou, 10% jsou stráty v turbosoustrojí a 15% jsou ztráty na koti (zejména komínová ztráta a pak mám posledních 10% na vlastní spotřebu celé elektrárny. Než se elektrika dostane k Tobě, tak se transformací a vedením ztratí dalších řekněme 5%. Takže Ti ze 100% energie z uhlí na vstupu přiteče v podobě elektrické energie pouhých 30%.

Na to, abys těchto 30% uvolnil do místnosti ve svých kamnech Petra (jejich ztráty budou vyšší než moderní elekrárenský kotel takže odhadnu 25%) Ti postačí pouhých 40% množství energie obsažené v uhlí. A teď si podle toho dovolím přepsat reakci na body a) a b)

a) zatopit uhlím v kamnech Petra

b) zatopit 2,5x větším množstvím téhož uhlí v elektrárně

0/0
15.7.2008 13:19

kazbunda

Re: Re: Re: Re: Re: Slepá ulička

Ty ale pěkně blábolíš, komínová ztráto. Máš vůbec ánung, jak šíleně neúčinné je pálení uhlí v malých kamnech?!

0/0
15.7.2008 22:49

Dav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slepá ulička

A co bys řek na základě těch informací, které jsem psal výše? O kolik % jsem se v odhadu utnul? Rád se nechám poučit a můžeme ty původní výpočty zkorigovat. Máš ten ánung o celém tom problému vůbec sám?

Mimoto se těším, že mi ukážeš místa, kde pěkně blábolím.

Mrzí mě, že lidí jako ty (jen prudí a nic konkrétního z nich nevypadne), je mnoho, to se pak těžko uvádí bludy na pravou míru, když se to někdo snaží shodit dementním příspěvkem.

Kdybys napsal, že můj odhad je pesimistický, že malá kamna mají účinnost třeba 50%, takže toho uhlí v elektrárně bude potřeba 1,67 násobek, tak to beru, ale takhle jsi pro mě nula, se kterou jsem zbytečně ztratil čas, jako s touhle diskusí. Nemusíš tomu, co jsem psal napoprvé rozumět, ale místo urážek se nad tím raději zamysli.

0/0
16.7.2008 10:40

hlavní je zdanit pořádně naftu :

Re: Slepá ulička

plugin hybridy a elektromobily eliminují lokální znečištění ve městech a o to jde především. Údajný vliv CO2 na globální oteplování nám může být šumák.....

0/0
14.7.2008 13:40

Dav

Re: Re: Slepá ulička

To nepopírám. Elektromobily znečišťují prostředí v jiném místě, než ve kterém se pohybují, toť vše. Do měst to má význam, jen mi vadí, že se to označuje jako ekologický pohon. V globálním měřítku tomu ovšem tak není.

0/0
14.7.2008 14:20

hlavní je zdanit pořádně naftu :

Re: Re: Re: Slepá ulička

je. I při té špatné účinnosti  systému uhlí - elektrárna, baterie - elektromotor jsou emise škodlivin daleko nižší než při systému benzin (nedejbože nafta) - spalovací motor.

A to nemluvím o náhradě uhlí za JE.

Myslím samozřejmě emise škodlivin - ne CO2 (u toho to bude vycházet zhruba nastejno).

0/0
15.7.2008 9:16

Dav

Re: Re: Re: Re: Slepá ulička

Tak to je právě omyl. Jediné, co má lepší dopad z hlediska škodlivin jsou jaderky, jinak jak je to přes spalování, tak z uhlí je větší binec i než z té nafty a turbo diesel pracuje s lepší účinností než je systém uhlí-teplo-mechanika-elektrika-mechanika (pohyb vozu). Ropa je kvalitnější a lépe využitelné palivo než uhlí.

0/0
15.7.2008 10:04

hlavní je zdanit pořádně naftu :

Re: Re: Re: Re: Re: Slepá ulička

ropa (resp. benzin a nafta) je sice možná kvalitnější palivo než uhlí, ale:

v elektrárně se spaluje palivo kontinuálně, zatímco ve spalovacím motoru je to buch buch buch ... , což už samo o sobě je obrovský rozdíl. A hlavně potom v elektrárně může být vždycky lepší filtrace (stojí stovky milionů) než v autě, kde to musí být co možná nejjednodušší a nejlevnější řešení.....

0/0
15.7.2008 13:23

Dav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slepá ulička

No to jsou dobrý obecný kecy. A zejména podle vyjadřování bych řekl, že je energetika pro Tebe celkem tenký led. Tak tím systémem buch, buch , buch se vyrábí ta mechanické energie o podobné účinnosti, jako tím pálením uhlí v elektrárně. Rozdíl tam bezesporu je, protože vyrábět něco ve velkém je vždy efektivnější. Ale to jsou rozdíly v procentech, ani ne desítkách procent. A když vezmu v potaz ztráty v rozvodných sítích, tak jsme na stejných číslech.

Co se týká čištění spalin, tak je pravděpodobné, že velká elektrárna bude mít v úhrnu nižší množství emisí než by byl součet jednotlivě provozovaných benzínových motorů, ale zase bych to neviděl jako rozdíl dramatický.

Z těchto důvodů, že nevidím výrazné ulehčení ani ekonomice ani ekologii nevidím důvod provozovat eletromobily, když máme 70% teelných elektráren. Až budeme ve větší míře rozbíjet atom, pak se můžeme bavit.

0/0
15.7.2008 13:36

Zákazník nechce hybrid

Proč platit a tahat s sebou dva motory, když bych rád využíval jen jeden? Až udělaj auto velikosti smarta nebo kolínskejch trojčat, které bude pouze na elektriku tak může být o dost levnější než hybrid. Servis bude snazší a všichni budou šťastní. Ano bude to jen pro lidi co maj barák, páč tahat dráty na dobíjení po sídlišti nejde, ale skupina lidí to bude i tak velká a bude to zas krok kupředu.

0/0
14.7.2008 9:23

Pavel

Zákazník si nepočká...

Zákazník si nepočká...protože zákanzík, když bude dost odvážný aby sikoupil hybrid nebo elektromobil..si ho koupí od toho kdo mu ho dodá. Zákazníci VW jsou konzervativní a Golf je pro ně modla ve své třídě..a TDi zvlášť..Alečlověk, který najde pro sebe v téhle technologii užitek a nějaký zalíbení..tak to není typickej zákazník VW...tomu je obvykle jedno co je na masce chladiče..zajímá ho cena provozu, životnost, co je pod kapotou....V době kdy tohle přijde na trh..jesti vůbec..budou japonské PlugIn na baterky jezdit 150km/nabití..a jako spalovací motor určitě bude něco lehčího a skladnějšího než "dízl z lokomotivy" Je škoda, že tak velký výrobce aut, jako je VW hodil na tak dloho alternativní pohony přes palubu..jak tu někdo psal o CitiStromer..tak to byl ve své době..(tak 12let zpátky) nejvyspělejší plnej elektromobil v seriové výrobě..

0/0
14.7.2008 8:25

honzasl

Blbost

Takto vymyšlený hybrid je k ničemu.

Proč sebou na cesty do práce tahat dalších 150 kilo v podobě nepotřebného TDI?

Proř¨č je použit zvytečně výkonný a těžký spalovací motor?

To to vozidlo odporuje myšlence hybridu. Hybrid by měl být postaven tak, aby spalovací motor pokryl základní spotřebu vozidla při meziměstské rychlejší jízdě(80- 130). Elektromotor by měl pokrýt spotřebu vozidla při popojížděčkách po městě (0-60). Mezi těmito stavy by spalovací motor dobíjel baterie a poháněl auto(60-80).

Pro předjíždění, ostřejší rozjezdy by auto poháněl součet obou motorů, samozřejmě pouze krátkodobě. Jízdy vyšší rychlostí než 130 by nebyla dlouhodobě možná.

0/0
14.7.2008 7:56

honzasl

Re: Blbost - doplnění

Samozřejmě při brždění by se dobíjely baterie. Součet výkonu s palovacího a elektromotoru by tedy měl odpovídat výkonu

soudobého automobilu, pro Oktavii dejme tomu 40 kW spalovací a 30 kW

elektro.

0/0
14.7.2008 7:56

Tomáš Dulík

Re: Re: Blbost - doplnění

Přečtěte si zkušenosti (třeba českých) řidičů Toyota Prius. Zjistíte, že průměrná spotřeba tohoto hybridu v reálném provozu je téměř vždy nad 5L/100 km (benzínu!) Kde v tomto vidíte pokrok?

Ve srovnání s tím: VW tady nabízí koncept s dieselem, který - pokud jezdíte delší trasy - si můžete nechat upravit na řepkový olej (CO2 neturální provoz) a pro běžné ježdění do práce a zpět vystačíte jen a pouze s elektřinou?

Tak to je podle mně bomba přátelé!

Viz: http://www.rostlinnyolej.cz/

(Kdo má pochybnosti o spalování rostlinných olejů a o "potravinové krizi", ať si všímá těch stovek hektarů neobdělaných nebo zcela opuštěných polí všude kolem! Co je lepší: platit zemědělcům dotace za to, že kosí polní trávu, nebo je nechat vydělat na řepce?

0/0
14.7.2008 9:25

r72

Re: Re: Re: Blbost - doplnění

Nic proti, ale kdo chce jezdit s Priusem za málo může. Kdo nechce, nebude jezdit za málo ani s tímhle Golfem

http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?esearch=1

0/0
14.7.2008 12:19

hlavní je zdanit pořádně naftu :

Re: Re: Re: Blbost - doplnění

řepkový olej není vůbec CO2 neutrální Rv

0/0
15.7.2008 9:21

hurkadavid

Re: Re: Re: Blbost - doplnění

S hybridem jezdim bezne za 5,2 litru. Ale mam auto, co mi dava vykon jak dvoulitr a pritom ma obsah 1300. Pri brzdeni si dobiji baterku a ta mi pomuze pri akceleraci. Nemyslim, ze hybrid je reseni, ale je to krok dopredu. Ovsem VW hybrid je kravina.

0/0
15.7.2008 15:13

Miloslav Šimek

Za dvacet let ...

Dedo, a co to byl ten benzín ????

0/0
14.7.2008 7:16

foxy2

Re: Za dvacet let ...

Za dvacet let bude benzinu dost. Jen bude drazsi.

0/0
14.7.2008 7:38

petr stursa

No jo, ale

kolik kilometru prodluzovacky je v zakladni vybave?

0/0
14.7.2008 4:19

noční dříč

naco hybrid ?

Já vidím budoucnost VW jedině v TDI.

Mám Golf 4 1.9 TDI 66 kW a lepší motor neznám. R^R^R^R^

0/0
14.7.2008 0:23

Ales

Re: naco hybrid ?

Hybrid je jenom prestupni stanice k plnym elektromobilum. TDI je sice prima, ale uz je to pomalu za zenitem, BOSCH uz dokonce prestal vzvijet vysokotlaka vstrikovaci cerpadla - vyssi tlaky uz proste nejsou bezpecne a vyroba je nakladna, elektrika je budoucnost u VW to samozrejme davno vedi, jen cekaji az dostanou souhlas od Velkeho Bratra..... Stejne jako vsichni ostatni.R^

0/0
14.7.2008 0:32

foxy2

Re: Re: naco hybrid ?

Cina taky ceka na souhlas od Velkeho Bratra? ;-D

0/0
14.7.2008 7:39

Roumen

Re: Re: Re: naco hybrid ?

Cekaji na rozhodnuti strany. ;-D

0/0
14.7.2008 9:09

El Presidente

Re: Re: naco hybrid ?

O vývoji v Boschi a těch vysokých "nebezpečných" tlacích nevíš co mluvíšRv(Y)(Y)

0/0
14.7.2008 20:21

Bariq

Re: naco hybrid ?

Blízká budoucnost patří nízkoobjemovým benzinovým TSI. Vývoj TDI dosáhl svého maximálního vrcholu stejně jako jednojádrové procesory.

0/0
14.7.2008 4:57

echo

Re: Re: naco hybrid ?

R^

0/0
14.7.2008 16:09

falonso

Re: naco hybrid ?

Já znam lepší,předchůdce golfu tdi ---- Zetor T410,kadli,kadle,kadli,kadle,kadli,kadle....Rv

0/0
14.7.2008 18:27

Vybuchy plynu

No konecne.....

Vzdyt ma VW s elektromobily dlouholete zkusenosti, neni to dak davno co vyrabel elektromobily verze Golfu 3 Citystromer, dokonce tady na iDNESu byl take o tom clanek. http://auto.idnes.cz/citystromer-unikatni-vw-golf-jezdi-na-elektrony-f6g-/automoto.asp?c=A071029_135719_automoto_fdv

0/0
14.7.2008 0:10

noční dříč

Re: No konecne.....

Hybrid je k ničemu ať radči dál VW využíva TDI.

0/0
14.7.2008 0:25

echo

Re: Re: No konecne.....

TDI je k ničemu. TSI R^

0/0
14.7.2008 16:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.