- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
okurková sezona no co dodat, tohle by měli znát všichni co mají papíry
a platí v Anglii přednost zprava nebo mají přednost automobily přijíždějící zleva?
Mám zkušenost, že ve Španělsku se počítá s tím, že jedete-li vnějším pruhem znamená to, že na nejbližším výjezdu odbočujete z kruháče, v opačném případě blikáte levým blinkrem. Aby do vás někdo nevrazil a vy pokračovali dál tím vnějším. Jinak platí, že by jste měli použít spíš ten vnitřní pruh. Alespoň mi to přijde celkem logické.
Jinak bych řekl, že problémem některých kruhových objezdu u nás je to, že jsou velmi malé, a proto potom může docházet třeba k dlouhým prostojům z některého směru. Což vlastně provoz zpomaluje. Prvotní výhodou kruhových objezdu má být přece co nejrychlejší projetí této křižovatky. A spousta Čechů ani po dvouproudem objezdu neumí jezdit. Již před ním se raději všichni zařazují do pravého vnějšího pruhu. Já osobně pak jedu většinou tím levým a předjedu tak dost aut a nemusím čekat. Fakt to nechápu:-( měli by tomu dát v autoškolách větší řád a pořádně to procvičit.
Kruháky se staví taky pro zpomalení dopravy, protože musíš zatočit a nemůžeš jet tak rychle jako na klasické křižovatce po hlavní(když je rovně)
jo a pak jeste existuji takove magicke kruhace, kdy kolem jednoho velkeho jsou jeste 4 nebo 5 malych a uprostred toho velkeho se jezdi evropsky.... vyzkouseno na vlastni kuzi a reknu vam, chaos v hlave na nekonecno!!!!
Kámoška po něm v Anglii jezdila rok... prej je to fakt zážitek celej první měsíc - jezdit z ničeho nic po opačné straně a k tomu takovýhle zvěrstvo
To je zase článek, jak stehno... například v Portugalsku se na kruháku bliká vlevo, dokud jej auto neopouští, pak začne blikat vpravo... tak přemýšlím, nakolik jsou pravdivé/úplné ty ostatní informace
viz highway code. http://www.direct.gov.uk/en/TravelAndTransport/Highwaycode/DG_070338
Odbočuji-li příštím výjezdem doleva, blikám doleva, odbočuji-li doprava, blikám doprava a pak při výjezdu doleva. Jakýkoliv výjezd mezi - blikám doleva jen při výjezdu.
akorat, ze tak malokdo blika:-)
kruhac o dvou pruzich
je nesmyslny, protoze lidi jej NEUMI a nechteji umet pouzivat.. idealnejsim resenim je dle meho nazoru kruhac, kde je najezd s prvnim vyjezdem propojen samostatnym pruhem... a idealni z nejidealnejsiho je pokud se zrovna kluci trefi do nejfrekventovanejsiho smeru :)
že ho lidí neumí používat je problém těch, co ho neumí používat, ti, co to umí jsou pak oproti stojící koloně ve výhodě ;)
oddělený výjezd z kruháče je docela problém, když nevíš dopředu, jak kruháč vypadá, když ho neznáš: v Polsku je to značené blbě a když najedeš na kruháč, kde máš ze svého jednoho pruhu najednou 2 a ty si usmyslíš, že zůstaneš v pravém, abys stíhal směrovky...budeš vyhozen, kde nechceš..chce to dobré značení tvaru kruháče pak. Navíc ten pruh navíc je zabraný prostor (prachy) navíc a přidaná bezpečnost mi přijde zanedbatelná..zkrátka se mi ten typ nelíbí, nemám s ním dobrou zkušenost
1. pokud vozidlo odbočuje již na prvním výjezdu, blikat už při vjezdu na kruháč (ať zbytečně nečekají ti na prvním nájezdu za výjezdem)
2. Kdo vyjíždí na víceproudém kruháči druhým výjezdem, zařadí se podle situace do vnitřního nájezdu a vnitřním výjezdem také vyjede. V případě třetího a čtvrtého výjezdu musí být jízda po vnitřním kruhu samozřejmostí. Při výjezdu se vždy bliká! Na kruháči se jezdí plynule, pokud možno bez úplného zastavení vozidla!
Tot muj navrh
wow... coze jsi to vlastne vymyslel krom toho, ze blikat vcas v podstate znamena uz pri vjezdu...a to si ten ktery to vidi stejne rekne, on je to beztak ten hnup, co blika i pri vjezdu, radeji pockam... ale stylem mysleni by ses asi hodil mezi ty, kteri uz o takovych vecech rozhoduji...
Takze pokud tomu dobre rozumim, tak u nas je to naprosto stejne jako v Rakousku, co pane autore?
A u nás je pravidlo prvé ruky na křižovatce označené značkou kruhový objezd?? Není, tedy v Rakousku jsou o trochu jiné předpisy. I když v 99 procentech je to de facto - díky značkám - to samé.
maji prednosti ti na okruhu,pokud si ovsem prijizdejici zavodni neusmysli, ze ji ma on, hummeri a podobne napodobeniny offroadu jezdi rovne, pricemz tim padem nedavaji smerovky, aby nezmatli ostatni ucastniky. Ti kteri davaji blinkr doprava na okruhu to jiste mysli dobre, do chvile nez jej se zapnutou pravou smerovkou uvidite odbocit. Autobusum s hromadou lidi se pri vjezdu dava zpravidla prednost ze soucitu, takze to kolegove Golfi F tjunYngu uz pochopte a svoje nadherne melodicke fanfaryi zkousejte na holky na chodniku. Na kamion, ktery se rozjizdi pomalu, protoze to fyzikalne neni jinak mozne se samozrejme troubi sec to jde, protoze co tam takovy troba ma co vjizdet, kdyz jedu z koupaku a fakt nemam cas, pac mi zacina fotbal za pulhodku. a ti kteri se vmisi do plneho kruhace aut vnitrnim pruhem a mysli si, ze na prvnim vyjezdu se vtlaci troubenim doprava,mam ujisten, ze mi stoji za to jet vedle tebe po tom kruhaci i nekolikrat dookola, proste jen proto abych te hnupe zdrzel.
Ti kteri davaji blinkr doprava...... DOLEVA jsem myslel... ta anglie mne zmatla a to tam pritom jezdi stejne