Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motor bude na semaforu vypínat většina aut

Za pár let bude zcela běžné, že jakmile auto zastaví, vypne se automaticky motor a sám naskočí, když se řidič bude chtít znovu rozjet. Rozšiřující se technologie nazývaná stop-start šetří palivo, a proto po ní sahá stále více automobilek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pelouze

Takova blbost, jako na kterou prisli pred lety ve Svedsku.

Mysleli, ze usetri na spotrebe, tak zacali delat program, ktery vyradil auto. prevodovku do neutralu pri kazdem zastaveni. Delalo se to jenom rok (myslim ze 2001) a bylo to hrozne poruchovy a stalo je to dost penez na zarucnich opravach. Nakonec udelali patch a servisy to radi ladovali do aut, aby lidi nemuseli porad jezdit na opravy.....

0/0
21.7.2008 19:02

barbudo

Ukázková protiekologická ko kotina ...

0/0
19.7.2008 19:20

Koub3c

Stop and go

Vy chytrolini co tu pisete o 100kg olovenych bateriich,ktere budou potreba k systemu Stop&Go si nejdriv zjistete jak to je.Pro tento system je vyvinuta uz specialne baterie,typ AGM(neni v ni tekuty elektrolyt a je tam specialni tenky separator ze skelnych vlaken).Ma obrovske vyhody v tom,ze ji designeri aut mohou pod kapotou ukladat v jakemkoliv smeru,takze uz nemusi byt jen vodorovne a ma velke proudy oproti klasice.Mimochodem tuto baterii s timto system bude mit uz i 2.Nosovicky model KIA mpv(ktery se zacne vyrabet pristi rok),takze Skoda opet posledni :-))

0/0
18.7.2008 9:12

Honza

to je pitomost

To je ale pitomost! Místo toho, aby se zaměřili spíše na to, aby vymysleli super úsporný motor, kterým se zvýší účinnost popř. motory na jiné palivo, ale s dobrou účinnosti, jednoduché tankování atd. tak se vymýšlí tyhle pitomosti...Ono to bude super třeba na pražských křižovatkách v noci.... 

0/0
18.7.2008 8:44

a

To je zase euroblbost

Uz ted autobaterie diky dennimu sviceni misto drivejsich 4 roku a vic vydrzi jen lehce pres 2 roky.

Takze dame do auta start-stop, at dostane jeste vice zabrat a muzeme ji po pul roce vyhodit.

Sviceni uzasne pomohlo, zvysil se pocet mrtvych na silnicich, zvysila se ekologicka zatez vyrazenymi olovenymi akumulatory.

Ja myslel, ze vetsi hovadiny nez ministr dopravy bez ridicaku Simonovsky nelze vymyslet, ale zapomel jsem na europoslance, tam jsou jeste velke rezervy.;-€;-€;-€

0/0
18.7.2008 8:36

Petr

Re: To je zase euroblbost

 To máš tedy nějakej divnej akumulátor. Kup si pořádnej a nějakej šmejt z globusu :-© Mám akumulátor v prvním autě sedmý rok a je pořád OK. V druhém autě to bude v prosinci 6 let a je taky OK. To víš nejsem tak bohatý abych kupoval laciné sračky. R^

0/0
18.7.2008 20:37

Pelouze

To ja zase tvoje blbost...

To musis opravdu kupovat nejaky akumulatory z Indie nebo z Mongolska;-D Volvo - 7let - svetla se nedaji ani cele vypnout i kdyby jsi chtel, baterie porad origos....;-);-D

0/0
21.7.2008 18:58

Lotrlotr

Starter-alternátor

- teda spíš starter-dynamo tady už jednou bylo a nějak se kombinace obou funkcí neosvědčila...

0/0
17.7.2008 21:59

marat12345

Elektromobil

Kdyby se ty šaškové radši zabývali elektropohonem. Do města by to byl úplně ideální pohon. Já jezdím po Praze a okolí celý den a ikdyž mám Fóbii s tříhrnkem a spotřebou do 5ti litrů nafty, tak bych do elektra šel.

0/0
17.7.2008 18:48

Gr

0.4l ....

0.4l/100km ... :-( ... Mnohem větší vliv má styl jízdy. Je to vidět např. u služebních aut, které mohou podle řidičů jezdit za 4.5 ale i za 7.  (O1 74kW) .

0/0
17.7.2008 17:40

gazda2

Hoši nemějte strach.

Do favoritů a dvacet let starých aut se to již montovat nebude. V podstatě se tak trochu ještě ušetří na startéru, protože to bude integrováno s alternátorem a časem u modernějších aut i s hybridní pohonnou jednotkou.

0/0
17.7.2008 15:44

Lotrlotr

Re: Hoši nemějte strach.

Neušetří, kombinovaný stroj bude přinejmenším o polovinu dražší než oba "klasické" dohromady... A díky kombinace funkce to bude jak mizerný alternátor tak i starter (zhruba poloviční účinnost u obou funkcí) - takže větší spotřeba mimo město a krátká životnost ještě k tomu speciální, pěkně drahé baterky...

0/0
17.7.2008 21:58

enpassant

Vypínání motoru bych si dobře rozmyslel

Vypínání motoru na běžné křižovatce (doba čekání cca 20s) u současných vozů je úplný nesmysl. Vypínání motoru u vozů budoucnosti nelze vyloučit, ale hodně bych si to rozmýšlel a raději šetřil jinde. Například bych zrušil podporu tzv. ekologických zdrojů.

0/0
17.7.2008 15:19

M

Jak bude fungovat klima a další?

To jsem zvědav jak budou po dobu stání na semaforech řešit klimatizaci, svícení atd.

Pokud člověk vjede do kolon, tak může za cestu nastartovat také několikrát za sebou. Ovšem po startování je třeba jizdy, aby baterii dobil na původní stav. Takový průjezd Anglickou ve špičce to rozhodně neumožní.

V zimě budou motory rychle chladnout, neohřejí se. Pojedou celou dobu na sytič -> více emisí, větší spotřeba.

Přijde mi to velice stupdní nápad.

0/0
17.7.2008 14:52

tom

Re: Jak bude fungovat klima a další?

na baterii. Buděš se o ni muset líp starat...

0/0
17.7.2008 15:01

M

Re: Re: Jak bude fungovat klima a další?

Pane vy jste střevo.

Jak se chcete starat o bezúdžbovou baterii? Lidé bez garáží (ve městě většina) ji ani nepřipojí na nabíječku.

Odpojením a vyjmutím baterie dojde k vymazání kódu rádia, auta se zaslepenými zámky nezamknete, u benzínových motorů dojde k resetu řídící jednotky, takže následná jízda musí být z důvodu učení ŘJ delší a správně provedená. 

Takže jak se starat?

0/0
17.7.2008 15:07

Y

Re: Re: Re: Jak bude fungovat klima a další?

Občas ji pozvete na večeři, jako pozornost přinesete sem tam květinu, nezapomemete na výročí... ;-)

0/0
17.7.2008 15:20

regazzi

Re: Re: Re: Re: Jak bude fungovat klima a další?

;-D;-D;-D R^

0/0
17.7.2008 15:22

NovoCZ

Re: Re: Re: Jak bude fungovat klima a další?

Ještě bych doplnil nastavení dorazů spouštění oken. Tom je holt ekolog - znalec, jako snad všichni zelení ... (Y)

0/0
17.7.2008 17:00

a

Re: Re: Jak bude fungovat klima a další?

ale na tuto start-stop eko-zabavu bude zapotrebi cca 100kg oloveny akumulator. Olovo je silne ekologicke, ze? A akumulator se bude dobijet doma 10 hodin. Uz vidim, jak z kazdeho okna v panelaku vede prodluzovacka ke "svemu" autu, jen aby se rano mohlo lepe a radostneji jet. Postavime nekolik novych ekologickych elektraren na kozi bobky, abychom mohli pres noc dobijet tento ekonesmysl, ktery vic spotrebuje nez usetri.

Pripomina mi to "Zabij bobra, zachranis strom"

0/0
18.7.2008 8:43

p3tr

MHD

někdo by mohl vysvětlit těm blbcům řidičům MHD jak se jezdí trošku úsporněji a ne styl brzda plyn s autobusem plným lidí :-©

0/0
17.7.2008 14:41

Vanislav

Re: MHD

takze za vsechno muze MHD? Spise by mel nekdo tem blbcum lidem vysvetlit, ze jezdit v aute sam je opravdu neekologicke.

0/0
17.7.2008 14:47

Vladimir

Re: Re: MHD

Kdyby se zrusily spotrebni dane z paliv kterymi se dotuje MHD, pak by individualni automobilova doprava, ktera je ekologictejsi, byla i levnejsi nez MHD - 20 let stara Karosa se spotrebou 50l/100km, ktera jezdi od 04.30 do 24.00, na konecne nevypina motor protoze by uz nesla nahodit a prumerne veze dva cestujici.

(Nepiste mi nikdo ze ve spicce je ta Karosa nacpana. Ve spicce hodinu ano a pak 18 hodin ne.)

0/0
17.7.2008 15:57

refins

Re: Re: Re: MHD

Kolego, ty jsi taky trotl... ta karosa nemá spotřebu 50l/100km ale max 30. Takže je ekologičtější oproti autu, když v tom autobuse jede 6 lidí... Nemluvě o tom, že ve špičce v tom buse jede dáááleko víc lidiček, než 6 :)

Kde máte ještě další ztráty jako kongesce (zácpy), havárie - ty jsou taky většinou způsobovány MHD, že?

Výroba Vašeho miláčka taky zabere nějaké ty prostředky a taky se jen tak neobjevil a na to, aby se vyrobilo 50 aut je asi potřeba víc materiálu, než 1 autobus...

Příště prosím myslet a potom psat...

0/0
18.7.2008 0:08

yxarinka

no já nevím

ale to znamená, že se vypne m,otor třeba i při každým zastavení před přechodem..? A nespotřebuje se náhodou nakonec při startování víc, než když to chviličku běží na volno?

0/0
17.7.2008 14:29

Pilat

Re: no já nevím

ani ne, spotreba je vetsi rozjezdem. Omezenim poctu zastaveni, vznika velka uspora.

0/0
17.7.2008 14:48

NovoCZ

Re: Re: no já nevím

Přesně tak, přednost chodců je líbivé, ale poněkud neekologické opatření ...

0/0
17.7.2008 17:03

tojsouveci

Plácání se od extrémů k extrémům

Já jen pořád zírám. Na semaforech se bude vypínat a znovu startovat motor a na přechodech kvůli jednomu chodci zastavějí a znovu se rozjíždějí třeba 3 náklaďáky a několik osobáků. Už jsem ztratil iluzi, že někdy pochopím logiku současného "ekologického" uvažování. Myslím, že žádná neexistuje.;-(

0/0
17.7.2008 14:07

Azazel

Re: Plácání se od extrémů k extrémům

A v čem je jako problém? Pokud to zastavení a spuštění motoru bude okamžiteé a navíc se tím ušetří 15-20% paliva, tak je to skvělá věc.

S ekologií to zas tak moc společného nemá - ono by se to vyplatilo i bez ní... a to že auta méně zasmradí města je jenom dobře.

0/0
17.7.2008 14:18

doktor

Re: Re: Plácání se od extrémů k extrémům

nejvíce se vyplatí plynulá jízda, čili nezastavovat

0/0
17.7.2008 14:21

briza

Re: Re: Re: Plácání se od extrémů k extrémům

Kdyz to potom musis pred prechodem zapinat sterace a to taky neco zere.

0/0
17.7.2008 14:25

doktor

Re: Re: Re: Re: Plácání se od extrémů k extrémům

za přechodem ne:-)

0/0
17.7.2008 14:39

Vanislav

Re: Re: Plácání se od extrémů k extrémům

no docela by me zajimalo, jakym zpusobem se bude setrit beno. Ono totiz kdyz zastavite, vypnete motor a za par desitek sekund znovu startujete tak nic nesetrite, ba naopak.

0/0
17.7.2008 14:46

Lukke-Luk

Re: Re: Plácání se od extrémů k extrémům

Ušetří se 15-20% paliva? ;-D Bože ty jsi komik. ;-D;-D;-D

0/0
17.7.2008 14:51

NovoCZ

Re: Re: Plácání se od extrémů k extrémům

O ušetření 15-20 % si můžeš něchat jen pěkně zdát, je to úplná blbost. Všechno je to o metodice měření CO2 ve výfuku, tam to holt hodí snížení o ty 2-3 jednotky. Nic víc. Úspora u BMW řady 1 spočívá v tom, že nedobíjí baterii pořád ...

0/0
17.7.2008 17:07

Bonelord

Re: Plácání se od extrémů k extrémům

Zabij bobra, zachranis strom!;-D

0/0
17.7.2008 14:45

doktor

hybrid

budoucnost bude jedině v nějakém miniaturním zdroji energie něco jako palivový článek, hybrid je jen drahý výmysl

0/0
17.7.2008 14:06

Dav

Re: hybrid

Budoucnost je v jaderné syntéze.

0/0
17.7.2008 14:12

doktor

Re: Re: hybrid

no jo ale nacpi ji do auta

0/0
17.7.2008 14:15

tom

Re: Re: Re: hybrid

;-D zatím by tam mohli narvat reaktor z ponorky.

0/0
17.7.2008 15:04

Jim Morrison

Re: hybrid

Budoucnost patří aluminiu!!!;-D

0/0
17.7.2008 15:27

kristus

A topit se bude jak?

A co topení a klimatizace? a co na to baterka? neustálé starty a svícení světel bez motoru?

0/0
17.7.2008 13:55

NovoCZ

Re: A topit se bude jak?

Mezi ekologická opatření bude zákaz používání klimatizace a světel ;-D

0/0
17.7.2008 17:08

VPJM

A jak je to s posilovačí?

?

0/0
17.7.2008 13:19

Hans

Re: A jak je to s posilovačí?

Posilovac rizeni je elektricky a brzda je jaka je. Energie vystaci na 2 seslapnuti.

0/0
17.7.2008 13:21

kozina

Re: Re: A jak je to s posilovačí?

AUTO SE ZNOVU NASTARTUJE PO UVOLNĚNÍ BRZDY NEBO SEŠLÁPNUTÍ SPOJKY.

STAČÍ SI TO JEN PŘEČÍST

0/0
19.7.2008 17:27

jahodove_ticho

takovýhle startstop

auto bude po pěti až deseti letech asi vehikl zralej na generálku ;-D

0/0
17.7.2008 12:53

?

Re: takovýhle startstop

kdyby po 5 letech. Odporoučí se hned, jak skončí záruka

0/0
18.7.2008 7:12

jb

klimoška

No nevím, v létě to přestane chladit, v zimě topit, já když mám auto plné dětí, tak si nedovolím v létě, když je vedro, na semaforech nebo ani u přejezdu vypnout motor, protože se v minutě v autě udělá nesnesitelně a děti začnou být nervózní a  tím pádem nevrlé. Vím, že to je neekologické, ale dám přednost klidu...

0/0
17.7.2008 12:45

spartaman

Re: klimoška

Pochopitelné.

0/0
17.7.2008 12:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.